Αντωνία Θεοχαρίδου

Ελληνες λογοτέχνες
Η Αντωνία Θεοχαρίδου είναι πτυχιούχος της Γαλλικής Φιλολογίας του ΑΠΘ με μεταπτυχιακές σπουδές στη Διδακτική της Γαλλικής Γλώσσας (Rouen/Γαλλία και Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο) καθώς και στη Δημιουργική Γραφή (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας). Συνεργάζεται με τη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών και τον Σύλλογο Φίλων Γραμμάτων και Τεχνών Σερρών καθώς και με σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης διοργανώνοντας εργαστήρια Δημιουργικής Γραφής για παιδιά και ενήλικες.
Θεατρικά έργα
Κάθε δεύτερη Τρίτη (2014), Οσελότος
Tous les deux mardis (2014), Οσελότος
Ο δέκατος τρίτος γάμος (2017), Οσελότος
Πορτοκάλι γλυκό (2018), Δωδώνη
Οι χειροπέδες της ευτυχίας (2021), Δωδώνη

Παιδικά θεατρικά έργα
Το δώρο των θεών (2014), Οσελότος

Καραγκιόζης
Ζητείται γαμπρός (2014), Οσελότος

Συλλογικά έργα
Vingt jours, plus un (2014), Οσελότος
Τα παραμύθια του Οσελότου (2015), Οσελότος

Οι χειροπέδες της ευτυχίας – Αντωνία Θεοχαρίδου

Οι χειροπέδες


Μια ανθούσα επιχείρηση κατασκευάζει και προωθεί τις χειροπέδες της ευτυχίας, υποσχόμενη στους πελάτες της την «αιώνια ευτυχία». Οι πελάτες με την αγορά του βραχιολιού υποχρεούνται να υπογράψουν ένα πενταετές συμβόλαιο με την εταιρεία. Έτσι, κάποια στιγμή βρίσκονται εγκλωβισμένοι στις ίδιες τους τις επιλογές…
Ένα θεατρικό κείμενο που προσεγγίζει το πρόβλημα της συναισθηματικής χειραγώγησης στις διαπροσωπικές σχέσεις.
Η Κάρλα και ο Πωλ, η Σαμάνθα και ο Κόλερ, τέσσερις νέοι άνθρωποι, βρίσκονται αντιμέτωποι με τις συνέπειες των επιλογών τους και προσπαθούν εναγωνίως να υπερασπιστούν τα συμφέροντά τους, να σώσουν ό,τι πολυτιμότερο έχουν: την επαγγελματική επιτυχία, τον έρωτα, την αυτονομία, την αξιοπρέπεια…
Μέσα σ’ ένα περιβάλλον καταπίεσης και παραβίασης των δικαιωμάτων τους, οι τέσσερις ήρωες της ιστορίας κάνουν την επανάστασή τους αναζητώντας την ευτυχία, ο καθένας με τον δικό του τρόπο.
Το αίσθημα της ανασφάλειας, ο φόβος της αποτυχίας, η συνειδητοποίηση της λάθος επιλογής, το αδιέξοδο, οι αναπόφευκτοι συμβιβασμοί, οι ηθικοί εκβιασμοί, η απώλεια του Εγώ και οι συγκρούσεις ωθούν τους ήρωες να ξεπεράσουν τα όριά τους.
Πού βρίσκεται τελικά η ευτυχία; Στη δέσμευση ή στην ελευθερία; Στους κανόνες ή στην παραβίασή τους; Στο Εγώ ή στο Εμείς;
Το βασανιστικό αυτό ερώτημα απασχολεί τη συγγραφέα που προσπαθεί να δώσει μια απάντηση μέσα από έναν αποκαλυπτικό διάλογο με τους ήρωες.
H γλώσσα λιτή και ανεπιτήδευτη, καυστική και αιχμηρή ξύνει με ταχυδακτυλουργικό τρόπο τις πληγές του θεατή και τον ωθεί να αναζητήσει την προσωπική του απάντηση στα πολλά ερωτήματα που θέτει το κείμενο.

Ευθύνη Σειράς: Κλεονίκη Μαγκλάρα

Θεατρικό, Δωδώνη, 2021, 80 σελ.

Πορτοκάλι γλυκό – Αντωνία Θεοχαρίδου




“Η Αντωνία Θεοχαρίδου στο έργο της “Πορτοκάλι γλυκό” σκιαγραφεί εκείνες τις απρόσμενες καταστάσεις που καλούνται να βιώσουν τόσο οι νοσούντες από απώλεια μνήμης όσο και τα αγαπημένα τους πρόσωπα.
Θα πίστευε κανείς πως οι τρομακτικές αλλαγές και η περιθωριοποίηση την οποία βιώνουν οι χαρακτήρες θα τους οδηγούσε στην απομόνωση, εγκλωβίζοντάς τους όλο και περισσότερο στον εαυτό τους. Η συγγραφέας όμως επιλέγει μια εντελών διαφορετική προσέγγιση της καθημερινής τους εξέλιξης. Η σταδιακή αποστασιοποίηση από το παρελθόν τους οδηγεί στην άμεση διαχείριση του νέου τους εαυτού μέσα από μια συνεχή και διαρκή πρόκληση για προσαρμογή στον καινούριο κόσμο στον οποίο καλούνται να ζήσουν. Μέσα από λιτούς -αλλά γεμάτους ουσία, τρυφερότητα, ρεαλισμό και αλήθεια- διαλόγους, η συγγραφέας παρουσιάζει τη συνεχή πάλη των χαρακτήρων με το παρελθόν και το παρόν, μια πάλη από την οποία δεν προκύπτουν νικητές και ηττημένοι, παρά απλά άνθρωποι συμφιλιωμένοι με τη μοίρα τους, οι οποίοι κινούνται με μοναδικό τους γνώμονα την πυξίδα της ζωής. Μια πυξίδα που όλοι έχουμε ενσωματωμένη στην καρδιά και στο μυαλό μας, με τον δείκτη της να στρέφεται πάντα προς τα μπρος, προς το αβέβαιο μέλλον μας”.
Αστέριος Πολυχρονίδης, Ηθοποιός-Χορογράφος-Σκηνοθέτης

Θεατρικό, Δωδώνη, 2018, 62 σελ.

Ο δέκατος τρίτος γάμος – Αντωνία Θεοχαρίδου




Ο σερ Τιτάν, ένας συνταξιούχος βουλευτής, ετοιμάζεται για τον δέκατο τρίτο γάμο του σε ηλικία 120 χρονών. Έχει ήδη κάνει όλες τις επεμβάσεις και παρεμβάσεις που απαιτούνται ώστε να είναι ακμαίος και ωραίος για τον γάμο. Η νύφη, μια τυχοδιώκτρια, από τη μεριά της, κάνει ανάλογες ετοιμασίες και δηλώνει αποφασισμένη να παντρευτεί τον πλούσιο γαμπρό, ό,τι και να γίνει.
“Ο Δέκατος Τρίτος Γάμος” είναι ένα σατιρικό θεατρικό έργο, με καυστικό χιούμορ, έντονη δράση, πολλά απρόοπτα και ανατροπές, που δίνει μια γροθιά στο στομάχι όλων όσων θεωρούν ότι η ευτυχία και “η σωτηρία της ψυχής” βρίσκονται στην “επιφάνεια” των πραγμάτων.

Θεατρικό, Οσελότος, 2017, 72 σελ.

Tous les deux mardis – Antonia Theocharidou




La piece de theatre “TOUS LES DEUX MARDIS” est basee sur l’idee originale de la metamorphose des etres humains et de leur gestion comme objets que l’on jette a la poubelle ou que l’on echange. Dans le texte de la piece “TOUS LES DEUX MARDIS”, sont mis en relief, subtilement, les multiples problemes des relations humaines de l’epoque contemporaine ou les personnes sont considerees comme des objets, ou les relations deviennent impersonnelles et ou l’Autre peut etre remplace comme on remplacerait un objet. A travers leur lutte permanente avec eux-memes et un discours interieur sincere, les heros en viennent a discerner leurs faiblesses et leurs erreurs qui les conduisent a epurer leurs passions.
“Un mardi soir, Marcos amene une jeune femme inconnue emballee de cellophane, qu’il avait selectionnee, sur l’ordre de sa compagne Teresa, dans une rue etroite, au bord de la riviere, parmi d’autres personnes que les Parisiens ont sorties sur le trottoir devant leur maison, des personnes dont ils pensent qu’elles ne leur sont plus d’aucune utilite. Teresa se trouve coincee entre ses erreurs du passe et sa faiblesse a vouloir changer radicalement sa facon de vivre. Serafina vient perturber la tranquillite apparente des deux autres protagonistes de par son mode de vie, rompant avec le conventionnel et elle devient la cause de plusieurs bouleversements et decouvertes…”

Θεατρικό, Οσελότος, 2014, 68 σελ.

Ζητείται γαμπρός – Αντωνία Θεοχαρίδου




Η πορεία της παράστασης βήμα-βήμα: Παραθέτονται σκηνοθετικές και σκηνογραφικές οδηγίες
Ο Καραγκιόζης με το ανεπανάληπτο χιούμορ του και ο στενός του φίλος ο Χατζηαβάτης προκηρύσσουν διαγωνισμό σ’ όλη τη χώρα, στην προσπάθειά τους να βοηθήσουν τον Πασά να βρει γαμπρό για την Αϊσέ, την όμορφη βεζυροπούλα. Γαμπροί απ’ όλη τη χώρα καταφθάνουν στο παλάτι για να διεκδικήσουν την καρδιά της αλλά και τη μεγάλη προίκα της. Εκεί, ο Καραγκιόζης και ο φίλος του ο Χατζηαβάτης τούς υποβάλλουν σε μια μεγάλη δοκιμασία. Άραγε, θα βρεθεί τελικά ο κατάλληλος γαμπρός για την εκλεκτική Αϊσέ; Και ο Καραγκιόζης, τελικά, τι ρόλο θα παίξει;

Καραγκιόζης, Οσελότος, 2014, 50 σελ.

Κάθε δεύτερη Τρίτη – Αντωνία Θεοχαρίδου




Το θεατρικό κείμενο “Κάθε δεύτερη Τρίτη” βασίζεται στην πρωτότυπη ιδέα της μεταπραττικότητας των ανθρώπινων όντων και της διαχείρισής τους σαν πράγματα για πέταμα ή ανταλλαγή. Μέσα από την εξέλιξη του μύθου, προβάλλονται με έξυπνο τρόπο τα πολλαπλά προβλήματα σχέσεων της σύγχρονης εποχής, όπου οι άνθρωποι θεωρούνται αντικείμενα, οι σχέσεις είναι συνήθως απρόσωπες και η αντικατάσταση του Άλλου γίνεται με πολύ μεγάλη ευκολία. Μέσα από τη συνεχή πάλη με τον εαυτό τους και έναν ειλικρινή εσωτερικό διάλογο, οι ήρωες αναγνωρίζουν τις αδυναμίες τους και τα λάθη τους και οδηγούνται στην κάθαρση.
“Μια Τρίτη βράδυ, ο Μάρκος φέρνει στο σπίτι μια άγνωστη νέα γυναίκα τυλιγμένη με σελοφάν, που την επέλεξε κατόπιν εντολής της συντρόφου του, της Τερέζας, σε ένα στενό δρόμο δίπλα στο ποτάμι, ανάμεσα σε άλλους ανθρώπους που οι κάτοικοι του Παρισιού έχουν πετάξει στα σκουπίδια. Η Τερέζα βρίσκεται εγκλωβισμένη στα λάθη του παρελθόντος και στη αδυναμία της να αλλάξει ουσιαστικά τα κακώς κείμενα της ζωής της. Και η Σεραφίνα, έχοντας μια διαφορετική φιλοσοφία ζωής, θα γίνει αιτία πολλών ανατροπών και αποκαλύψεων…”

Θεατρικό, Οσελότος, 2014, 64 σελ.

Το δώρο των θεών – Αντωνία Θεοχαρίδου




Οι κάτοικοι του νησιού του Ήλιου, όπου Δήμαρχος είναι η Θεά Αθηνά, ασχολούνται όλη την ημέρα με τους υπολογιστές και αδιαφορούν για την πόλη τους. Η Αθηνά καλεί τον πάτερα της το Δία να έρθει από τον Όλυμπο να τη βοηθήσει. Έρχονται στο νησί ο Δίας, ο Ποσειδώνας, ο Ερμής, ο Αίολος και ο Οδυσσέας. Με ένα τέχνασμα ο Οδυσσέας πείθει τους κατοίκους να καθαρίσουν το νησί τους. Οι χιουμοριστικοί διάλογοι και οι πολλές εικόνες που δημιουργεί το κείμενο κρατάν ζωντανό το ενδιαφέρον των παιδιών και τα διασκεδάζουν.
Θεατρικό κείμενο με οικολογικό περιεχόμενο για παιδιά. Διασκευή του εικονογραφημένου παραμυθιού στη γαλλική γλώσσα “ESCAPAJ” που βραβεύτηκε στο πανελλήνιο διαγωνισμό Γαλλοφωνίας 2012. Παρουσιάσθηκε στο ECOfestival 2013 στις Σέρρες.
Περιλαμβάνονται σκηνοθετικές και σκηνογραφικές προτάσεις.

Παιδικό θεατρικό, Οσελότος, 2014, 48 σελ.

Πηγές: Biblionet, Οσελότος, Δωδώνη