Χριστιάνα Νικοκάβουρα

Η Χριστιάνα Νικοκάβουρα γεννήθηκε στην Κέρκυρα.
Αριστούχος απόφοιτη του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ της Αμερικής. Πτυχίο «μετ’ επαίνων» (Bachelor of Arts cum laude). Αντικείμενο των σπουδών της, οι Ανθρωπιστικές Επιστήμες (Φιλοσοφία, Κριτική προσέγγιση της Παγκόσμιας Λογοτεχνίας, Ιστορία και Φιλοσοφία της Τέχνης).
Μεταπτυχιακό (Master of Arts) από το Βορειοανατολικό Πανεπιστήμιο της Αμερικής (Northeastern University, Boston, Massachusetts) στην Αγγλική Φιλολογία.
Εργάστηκε στο Πανεπιστήμιο ως υπότροφος ερευνήτρια, βοηθός καθηγητού, στην έδρα της Σύγχρονης Αμερικανικής Λογοτεχνίας.
Έγινε δεκτή για Διδακτορικό από το Τμήμα της Συγκριτικής Φιλολογίας του Πανεπιστημίου της Μασαχουσέτης στο Amherst. Αναγκάστηκε να διακόψει για λόγους υγείας.
Το 2000, εκδόθηκε το βιβλίο της, Ελύτης και Γιουνγκ, Ένας Διάλογος (Ελληνικά Γράμματα). Μια ψυχαναλυτική ερμηνευτική προσέγγιση του συνόλου της ποίησης του Ελύτη, βασισμένη στις θεωρίες του Γιουνγκ.
Από τις Εκδόσεις Μελάνι, το 2011, το σκηνικό ποίημα, “Ο Ορθολογιστής και η Σκιά”, και το 2017, η ποιητική σύνθεση, “Οι ηχηροί Καθρέφτες των Λέξεων”.

Ελύτης και Γιουνγκ ένας διάλογος – Χριστιάνα Νικοκάβουρα

Μια ερμηνεία της ποίησης του Ελύτη με εργαλείο τη σκέψη του Γιουνγκ
Η μελέτη ολόκληρου του έργου του Γιουνγκ και ολόκληρου του έργου του Ελύτη, αφού διήνυσε τη μακρά «εξερευνητική-ανιχνευτική» της περίοδο, μπήκε πια κάποια στιγμή στο στάδιο της τελικής της κορύφωσης. Οι επιστημονικοί μονόλογοι του Γιουνγκ και οι ποιητικοί μονόλογοι του Ελύτη άρχισαν να ξεπερνούν την αρχική τους απόσταση, να δένονται μεταξύ τους, να μετουσιώνονται σε διάλογο αποκαλύπτοντας έτσι τον θεμελιώδη λόγο του Γιουνγκ στην επιστημονική προσέγγιση και ανάλυση του φαινόμένου της Ποίησης. Ο διάλογος πλαισιώνεται από σχόλια συνεργατών του Γιουνγκ, κριτικών του Ελύτη, θεωρητικών της λογοτεχνίας, και ενός ακόμη αριθμού διαχρονικών προσωπικοτήτων του χώρου των Γραμμάτων και των Τεχνών. Έδωσα σε όλο το δοκίμιο θεατρική μορφή: Ελύτης και Γιουνγκ κρατούν τους δύο πρωταγωνιστικούς ρόλους. Οι υπόλοιποι, όσοι δηλαδή πλαισιώνουν τον διάλογο, αποτελούν ένα είδος Χορού αρχαίας τραγωδίας. Κάθε τόσο επεμβαίνουν σχολιάζοντας τα «δρώμενα».

Δοκίμιο, Ελληνικά Γράμματα, 2000, 207 σελ.

Ο ορθολογιστής και η σκιά – Χριστιάνα Νικοκάβουρα

(σκηνικό ποίημα): Ποιητικό θέατρο
Ένα ποιητικό υπαρξιακό έργο για τη Συνείδηση και το Ασυνείδητο, τον Έρωτα και το Θάνατο, τη Ζωή και την Τέχνη…

Θεατρικό, Μελάνι, 2011, 68 σελ.

Οι ηχηροί καθρέφτες των λέξεων – Χριστιάνα Νικοκάβουρα

Ωτακουστώ και χάνομαι…
Χοές από βροχή…
Βρυχάται η αναπότρεπτη του Ατέρμονου ροή…
Πόθων ριπές που μαίνονται…
Οι μνήμες οι βαθιές…
Ηχούν αιώνων θάλασσες…
Ακροβατούν… φωτιές…

Ποίηση, Μελάνι, 2017, 34 σελ.

Αναπνοές φωνών – Χριστιάνα Νικοκάβουρα

– Φεύγεις και δύει ο ήλιος μου…
Έρχεσαι… κι ανατέλλει…
– Το χείλι μου είναι πικρό…
Και με ταΐζεις μέλι…
– Μόνο που κοντά σου υπάρχω… ζω…
Μακριά σου αργοπεθαίνω…
– Από την κρήνη σου νερό…
πίνω… Και δε χορταίνω…
– τον πυρετό του βάθους σου…
Του στεναγμού μου σώμα!
– Να νιώθω πως με κατοικείς…
με διεκδικείς ακόμα!
– Με τα πλοκάμια της ορμής…
Της ηδονής γεράκι!…

Ποίηση, Μελάνι, 2018, 74 σελ.

Ποίηση
Οι ηχηροί καθρέφτες των λέξεων (2017), Μελάνι
Αναπνοές φωνών (2018), Μελάνι

Θεατρικά έργα
Ο ορθολογιστής και η σκιά (2011), Μελάνι

Δοκίμια-Μελέτες-Ερμηνεία και κριτική
Ελύτης και Γιουνγκ ένας διάλογος (2000), Ελληνικά Γράμματα

Πηγές: Biblionet, Μελάνι, Ελληνικά Γράμματα

Κριτική ή σχόλιο
1
2
3
4
5
Υποβολή
     
Ακύρωση

Κριτική ή σχόλιο

Deyteros.com
Average rating:  
 0 reviews

Επισκέψεις: 23