Δήμητρα Σωτηριάδου

Δήμητρα Σωτηριάδου

Ελληνες λογοτέχνες
Η Δήμητρα Σωτηριάδου γεννήθηκε στην Αθήνα.
Σπούδασε δημοσιογραφία στο Ουρμπίνο της Ιταλίας. Από το 1985 εργάστηκε αρχικά στη δημόσια τηλεόραση, και από την πρώτη μέρα της ιδιωτικής τηλεόρασης, στο MEGA, στις ειδήσεις, στο αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, μέχρι την περιβόητη περίοδο του Μνημονίου, όπου επέλεξε –με τίμημα την απόλυση– να μη συμμετάσχει με την υπογραφή της στην κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων.
Από τα ιδρυτικά μέλη της κίνησης «Συνταγματική Παρέμβαση των Ελλήνων – ΣΕΙΣΑΧΘΕΙΑ» –που σκοπό έχει την ακύρωση και διαγραφή του απεχθούς ελληνικού χρέους–, παρακολούθησε την πρώτη κίνηση Ευρωπαίων πολιτών που έφτασε στο Γενικό Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο Λουξεμβούργο, και υποστηρίχτηκε από τους νομικούς συμβούλους της κίνησης, δικηγόρους Ανδρέα και Αλέξη Αναγνωστάκη. Σε αυτόν τον σκληρό δικαστικό αγώνα έλειπε η υποστήριξη Ελλήνων βουλευτών και ευρωβουλευτών, που τήρησαν σιγή ιχθύος. Υποστηρικτής της διαχείρισης του ελεύθερου χρόνου, είναι μέλος της εικαστικής ομάδας «Σκούνα και Αερικά», κατασκευάζοντας και εκθέτοντας χειροποίητα καράβια από φυσικά υλικά. Επειδή καράβι δεν είναι μόνο ταξίδι, αλλά «κόντρα» στο κύμα μεταφέρει στα αμπάρια του μηνύματα, σκέψεις, ανησυχίες ασυμβίβαστων –με κάθε μορφή εξουσίας– ανθρώπων.
Πλέον μαθαίνει από τη φύση και ζει τ’ όνειρο στο «Chariklo», στη Νότια Κρήτη. Το “10199 Χαρικλώ” είναι το πρώτο της βιβλίο.
Παιδική και εφηβική λογοτεχνία
Χαρικλώ 10199 (2022), Οσελότος

Χαρικλώ 10199 – Δήμητρα Σωτηριάδου

Χαρικλώ


Η Μελίνα και η νονά της Δανάη έχουν γίνει αχώριστες, κυρίως την περίοδο της καραντίνας, με την επιβολή lockdown και την υποχρεωτική μετακίνηση μόνο μέσω του πενταψήφιου «13033». Μιλάμε για δύο χρόνια φρίκης, αλλά και δημιουργίας. Είναι «παλιοχαρακτήρες» και οι δυο, «σατανικές». Αγαπούν τα παραμύθια, όμως δεν παραμυθιάζονται. Ένα δυνατό κοκτέιλ αμφισβήτησης και ξεμπροστιάσματος.
Έχουν και χιούμορ, γιατί αγαπούν τη ζωή, την εξέλιξη και τους ανθρώπους όταν δημιουργούν. Να ’ναι καλά η νεράιδα η Χαρικλώ που τις έχει από κοντά και τις προστατεύει.
Οι ιστορίες και οι προβληματισμοί της Μελίνας γράφτηκαν για να τα ακούσουν οι μεγάλοι, όπως και τα «κακώς κείμενα» των μεγάλων γράφτηκαν για να τα ακούσουν τα παιδιά. Να ’σαι καλά, Χαρικλώ, που μας σώζεις.

Εικονογράφηση: Εμμανουέλα Κακαβιά

Παιδική και εφηβική λογοτεχνία, Οσελότος, 2022, 74 σελ.

Πηγές: Biblionet, Οσελότος