Δημήτρης Ωρολογάς

Ελληνες λογοτέχνες
Ο Δημήτρης Ωρολογάς κατάγεται από Μωραΐτη πατέρα και μητέρα από τα παράλια της Μικράς Ασίας.
Είναι απόγονος του Εθνομάρτυρα Μητροπολίτη Κυδωνιών Γρηγορίου Ωρολογά από την πλευρά της προγιαγιάς του.
Έζησε πολλά χρόνια σε Αφρική, Αγγλία, μιλά πέντε γλώσσες και έχει πτυχίο ιστορικού τέχνης.
Θεωρεί τον εαυτό του κοσμοπολίτη, όπως υπήρξαν άλλωστε και οι Έλληνες πρόγονοί του από τη Σμύρνη και την Αιολίδα.
Με τη συγγραφή ασχολήθηκε από μικρός και το πρώτο βιβλίο του εκδόθηκε όταν ήταν 29 ετών.

Το τραγούδι των Μανιχαίων – Δημήτρης Ωρολογάς-Κυδωνιάτης

 

Ιστορικό διήγημα, Δίδυμοι, 1997, 93 σελ.

Αίμα στη μονή Μελαντίου – Δημήτρης Ωρολογάς

Αστυνομικό βυζαντινό ιστορικό μυθιστόρημα
Το 1269, όταν η Βυζαντινή Αυτοκρατορία γνωρίζει μια πρόσκαιρη αναλαμπή, διακόσια χρόνια πριν το τέλος της χιλιόχρονης πορείας της, το οποίο θα θέσουν τα ανθρώπινα κοπάδια της Ευρώπης και οι ορδές των νομάδων της Ασίας, μια σκοτεινή συνωμοσία εξυφαίνεται κατά του Αυτοκράτορα Μιχαήλ Η΄ Παλαιολόγου.
Η αναζωπύρωση ως χριστιανικής αίρεσης της πανάρχαιας θρησκείας των Μανιχαίων, οι οπαδοί της οποίας ονομάζονταν διαφορετικά σε κάθε περιοχή όπου εμφανίστηκαν, Παυλικιανοί, Βογόμιλοι ή Καθαροί, τραντάζει τα σάπια θεμέλια του Βυζαντίου και την οδηγεί σε μια περίοδο δολοπλοκιών και εμφύλιων διαμαχών.
Μια διαταραγμένη ψυχικά μορφή αφήνει τα ματωμένα ίχνη της, απ’ όπου κι αν περνά, από τα πλούσια μοναστήρια μέχρι τους ερειπιώνες αρχαίων πόλεων στις εσχατιές της Μικράς Ασίας και με επίκεντρο την Κωνσταντινούπολη, που έχει γίνει η σκιά του αλλοτινού μυθικού και λαμπρού παρελθόντος της.
Είναι μια υπόθεση που πρέπει πλέον, για το καλό όλων, να διαλευκάνει ο έμπιστος του Αυτοκράτορα, ο στρατηγός Ισίδωρος Μαυρίκιος.
Σε μια αυτοκρατορία όπου δυνατές γυναίκες άλλαζαν το ρου της ιστορίας, έγκλειστες στα πολυτελή ανάκτορα της μεγαλύτερης πόλης του μεσαιωνικού κόσμου, πάλι μια γυναίκα ενσαρκώνει την απόλυτη απειλή σε μια αμείλικτη εποχή απίστευτου πλούτου και εκλέπτυνσης,

Νουβέλα, Περίπλους, 2010, 80 σελ.

Επίφοβη ιστορία – Δημήτρης Ωρολογάς

Μεταναστεύσεις στον ελλαδικό χώρο πριν εκείνη του 21ου αιώνα
Όσοι αναλύουν το σημερινό μεγάλο μεταναστευτικό ζήτημα της Ελλάδας του 21ου αιώνα θέλουν να αγνοούν τις προηγούμενες μεταναστεύσεις στον ελλαδικό χώρο.
Η ιστορία του ελλαδικού χώρου έχει παρουσιαστεί σαν τη θεωρία του ηλιοκεντρισμού με την έννοια ότι όλα έχουν ως σημείο αναφοράς την Αρχαία Ελλάδα, ασχέτως αν από παλιά ο αρχαίος και μεσαιωνικός ελληνικός κόσμος είχε εξαπλωθεί και μεγαλουργήσει πέρα από τα στενά γεωγραφικά όριά του, σε τρεις γειτονικές ηπείρους. Γύρω στο 1.000 π.Χ., Έλληνες άποικοι φθάνουν στα μικρασιατικά παράλια του Αιγαίου, φεύγοντας τη γενική αναταραχή, που είχε ως συνέπεια τη διάλυση του μυκηναϊκού κόσμου. Ο πληθυσμός της Μικράς Ασίας στα βυζαντινά χρόνια άγγιξε τους 22.000.000 κατοίκους.
Από την άλλη μεριά η ελληνική χερσόνησος άρχισε να μετατρέπεται σταδιακά σε μια από τις πιο αραιοκατοικημένες χώρες της Μεσογείου με τους Έλληνες να έχουν παρακμάσει πολιτικά.
Η αληθινή Ελλάδα δεν βρίσκεται στα σύγχρονα μουσεία της χώρας, αφού εκεί παρουσιάζονται μοναχά εκθέματα, που αφορούν την αρχαία ελληνική τέχνη και π.χ. κανένα κεραμικό αγγείο της πρώιμης σλαβικής εγκατάστασης, από εκείνα που βρέθηκαν σε σλαβικούς οικισμούς της Αργολίδας και της Ολυμπίας.
Ένα εικονοκλαστικό βιβλίο, που αναφέρεται με εντιμότητα και χωρίς ταμπού στις μεταναστεύσεις στον ελλαδικό χώρο πριν εκείνη του αιώνα μας, στην οποία αναφερόμαστε όλοι σήμερα, σαν να ήταν η μόνη στην ιστορία μας.

Μετανάστευση, Περίπλους, 2011, 64 σελ.

Νουβέλες
Αίμα στη μονή Μελαντίου (2010), Περίπλους

Διηγήματα
Το τραγούδι των Μανιχαίων (1997), Δίδυμοι

Δοκίμια-Μελέτες-Μετανάστευση
Επίφοβη ιστορία (2011), Περίπλους

Πηγές: BIBLIONET, Περίπλους, Δίδυμοι

29 views