Ντίνος Κορδώσης

Ελληνες λογοτέχνες
Ο Ντίνος Κορδώσης γεννήθηκε στην Κλένια Κορινθίας.
Σπούδασε μαθηματικός στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και πολιτικός μηχανικός στο Ε.Μ.Π.
Δίδαξε Μαθηματικά στη Μέση Εκπαίδευση, όπου ασχολήθηκε και με το θέατρο, γράφοντας και παρουσιάζοντας θεατρικά έργα. Ειδικότερα, ασχολήθηκε με το Μαθηματικό Θέατρο. Προσωποποίησε τις μαθηματικές οντότητες και τις ανέβασε στη θεατρική σκηνή, εισάγοντας παράλληλα θεατρικά μαθηματικά δρώμενα στην αίθουσα διδασκαλίας, συμβάλλοντας έτσι στη διαμόρφωση της σύγχρονης διδακτικής των Μαθηματικών.
Το 2001 εξέδωσε συλλογή πεζών με τίτλο “Το πορτραίτο της απουσίας”, του οποίου ένα μυθιστόρημα επανεκδόθηκε από τις εκδόσεις “Διόπτρα” το 2003 με τον τίτλο “Η αγάπη που δεν περίμενα”.
Θεατρικά του έργα παρουσιάστηκαν σε πανελλήνια συνέδρια της Μαθηματικής Εταιρίας και σε σχολεία της χώρας.
Σε διαγωνισμό Μαθηματικού Θεάτρου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (2013) με παγκόσμια συμμετοχή, έργο του απέσπασε βραβείο κι ένα δεύτερο έλαβε τιμητική διάκριση. Ασχολήθηκε με διάφορες μορφές τέχνης (έχει πραγματοποιήσει και ατομική έκθεση ζωγραφικής).
Τα τελευταία χρόνια ασχολείται με την τεχνολογία των αρχαίων Ελλήνων, κατασκευάζοντας λειτουργικά ομοιώματα αρχαιοελληνικών μηχανών. Πραγματοποίησε σχετική έκθεση στο 59ο Γυμνάσιο-Λύκειο Αθηνών, απ’ όπου μεταφέρθηκε και λειτουργεί στον Δήμο Κορινθίων.

Η αγάπη που δεν περίμενα – Ντίνος Κορδώσης

Ο Συμεών, ευφυής, ταλαντούχος και γοητευτικός, μεγαλωμένος σε οικογένεια με παραδοσιακές αρχές, περιμένει την ιδανική γυναίκα και είναι αποφασισμένος να μη συμβιβαστεί με τις συνηθισμένες ανούσιες σχέσεις, όσο και αν η τέλεια σύντροφος αργεί να εμφανιστεί.
Όταν ο Συμεών γνωρίζει τη Χριστίνα, νιώθει ότι αυτή η κοπέλα είναι η απάντηση του Θεού στις προσευχές του. Η συνάντηση, η έλξη και η “συμβατότητά” τους είναι τόσο φυσικές που ο Συμεών νιώθει ότι είναι πραγματικά πλασμένοι ο ένας για τον άλλον.
Είναι η αγάπη του Συμεών αρκετά δυνατή για να τον κάνει να ξεπεράσει τις απόλυτες ιδέες του;

Μυθιστόρημα, Διόπτρα, 2003, 158 σελ.

Ο τελευταίος γρίφος – Ντίνος Κορδώσης

Το κορίτσι που γεννήθηκε στον Οφιούχο
Ένα παιδί με ανήσυχο πνεύμα, που αρέσκεται να λύνει γρίφους και προβλήματα, περνά την εφηβεία του σ’ ένα κεφαλοχώρι της ελληνικής υπαίθρου, στα μέσα της δεκαετίας του 1960. Ένας φωτισμένος δάσκαλος Μαθηματικών κι ένας παράξενος, επιστημονικά καταρτισμένος, μοναχικός γέροντας, συμβάλλουν στο να διευρυνθούν οι πνευματικοί του ορίζοντες, αλλά ταυτόχρονα τον φέρνουν αντιμέτωπο με προκλητικά ερωτήματα: Μπορούν τ’ άστρα και οι πλανήτες να επηρεάζουν τ’ ανθρώπινα; Είναι η Αστρολογία επιστήμη; Γιατί ο Πτολεμαίος δεν έλαβε υπ’ όψιν του το 13ο ζώδιο; Είχαν οι αρχαίοι Έλληνες την τεχνολογική ωριμότητα, για να κατασκευάσουν ένα τεχνούργημα σαν τον παράξενο Αστρολάβο (Μηχανισμό) των Αντικυθήρων; Υπάρχει η πιθανότητα να επικοινωνήσει ο άνθρωπος με εξωγήινα νοήμονα όντα;
Ο παιδικός του έρωτας που εισβάλλει ξανά στη ζωή του κι ένας γρίφος που η έγκαιρη επίλυσή του είναι ζήτημα ζωής και θανάτου, φέρνουν ανατροπές στη ζωή του έφηβου.

Μυθιστόρημα, Λυκόφως, 2016, 380 σελ.

An autcast for a blueblood (Μια περιθωριακή για ένα γαλαζοαίματο)

To πρώτο βραβευμένο έργο αφηγείται τον έρωτα του μικρότερου υπερτέλειου Ντουζίνα (12) για μια περιθωριακή γοητευτική άρρητη, τη Διόριζα. (Τετραγωνική ρίζα του δύο). Το αριθμητικό κατεστημένο όμως, όπου την πρωτοκαθεδρία έχουν οι φυσικοί αριθμοί απαιτεί την μετατροπή της Διόριζας σε μια ρητή της προσέγγιση για να συγκατανεύσει στη σχέση των δύο ερωτευμένων αριθμών. Θα δεχτεί η Διόριζα ν΄αλλάξουν την προσωπικότητά της, ν΄αλώσουν το είναι της για χάρη αυτής της σχέσης; Πώς να ζητήσει απ΄αυτήν ο Ντουζίνας μια τέτοια θυσία; Το δίλημμα του μεγάλο. Η υπόθεση εξελίσσεται με καταλύτες το Μισούλη (1/2) και τη μοναδούλα (1), που ενώ ουσιαστικά φλερτάρουν μεταξύ τους, φαινομενικά τα πηγαίνουν σαν το σκύλο με τη γάτα.

 

Decimal form of number: to be “huge” or no to be… (Να είσαι κομψός, ή να είσαι ατέλειωτος;)

To έργο που έλαβε τη δεύτερη τιμητική διάκριση αναφέρεται σε δυο ξιπασμένα κλάσματα με μικρό αριθμό δεκαδικών ψηφίων στη δεκαδική τους μορφή, το 1/4=0,25 και το 3/8=0.375, τα οποία αντιμετωπίζουν σκωπτικά κι απαξιωτικά το κλάσμα ΄3/7= 0,428571428571… λόγω της ουράς του (το άπειρο πλήθος δεκαδικών ψηφίων που σέρνει ξοπίσω του). Η υπόθεση εξελίσσεται με το 3/7 να παίρνει τη ρεβάνς.

 

Καλλιστεία τετράπλευρων

Βρισκόμαστε σε φανταστικό χώρο όπου πραγματοποιούνται διαγωνισμοί ομορφιάς γεωμετρικών σχημάτων. Διεξάγονται καλλιστεία τετραπλεύρων. Τα σχήματα υποδύονται πρόσωπα, που φορούν μπλουζάκια με τα αντίστοιχα τετράπλευρα. Η παρέα των διαγωνιζομένων απαρτίζεται από τα σχήματα: Στρεβλό τετράπλευρο,
κυρτό τετράπλευρο, παραλληλόγραμμο, ορθογώνιο, ρόμβο και τετράγωνο. Την κριτική επιτροπή αποτελούν ο κύκλος, το ισόπλευρο τρίγωνο και το κανονικό εξάγωνο.
Το σκηνικό παρουσιάζει το κυλικείο της διοργάνωσης, τη λειτουργία του οποίου έχει ως επιχειρηματίας
αναλάβει η τεθλασμένη γραμμή, ενώ το ευθύγραμμο τμήμα εργάζεται σ’ αυτό ως σερβιτόρος. Υπάρχουν δυο πόρτες. Η εξωτερική που οδηγεί εκτός των εγκαταστάσεων και η εσωτερική που οδηγεί στον κυρίως
χώρο των καλλιστείων. Σε κάποιο εμφανές σημείο βρίσκεται ένας πίνακας που είναι σχεδιασμένα τα προαναφερόμενα ευθύγραμμασχήματα.
Στη σκηνή βρίσκεται το ευθύγραμμο τμήμα με εμφάνιση σερβιτόρου και ξεσκονίζει. Σε μια στιγμή πέφτει βαρύ και τάχα κουρασμένο σ’ ένα κάθισμα! Μονολογεί απευθυνόμενος στους θεατές.

 

Μυθιστορήματα
Η αγάπη που δεν περίμενα (2003), Διόπτρα
Ο τελευταίος γρίφος (2016), Λυκόφως

Θεατρικά έργα
An autcast for a blueblood (Μια περιθωριακή για ένα γαλαζοαίματο)
Decimal form of number: to be “huge” or no to be… (Να είσαι κομψός, ή να είσαι ατέλειωτος;)
Καλλιστεία τετράπλευρων
Δυο γαμπροί για τη Γιωργίτσα

Βραβεία-Διακρίσεις
Διακρίθηκε με το τρίτο βραβείο του διαγωνισμού του διαγωνισμού «Le – Math: Learning mathematics through new communication Factors» για το θεατρικό έργο, An autcast for a blueblood (Μια περιθωριακή για ένα γαλαζοαίματο) και με τη δεύτερη τιμητική διάκριση για το έργο, Decimal form of number: to be “huge” or no to be… (ελληνικός τίτλος: Να είσαι κομψός, ή να είσαι ατέλειωτος;) (2013)

Πηγές: BIBLIONET, Λυκόφως, Διόπτρα

277 views