Eίναι ηθοποιός – συγγραφέας. Σπούδασε θέατρο στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου και Οικονομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Η συγγραφική του δραστηριότητα έχει να κάνει με ποίηση, λογοτεχνία, θέατρο, δοκίμιο, μετάφραση και σενάριο, ενώ έχει αρθρογραφήσει σε εφημερίδες και περιοδικά. Έργα του που έχουν εκδοθεί: Περί απολεσθέντων ερώτων, τέσσερα διηγήματα (εκδόσεις Λιβάνη) Η σιωπή των αγαλμάτων, οδοιπορικό πατριδογνωσίας (εκδόσεις Έψιλον), Ευριπίδη «Βάκχες», μετάφραση (εκδόσεις του Ιονίου), η Φαύστα στην Κέρκυρα, ιλαροκωμωδία (εκδόσεις του Ιονίου) και Βρυξέλλες–Αθήνα, σαν μυθιστόρημα (εκδόσεις Γαβριηλίδης).
Καθώς πλησίαζε ο Αύγουστος (2000), Εμπειρία Εκδοτική
Βρυξέλλες-Αθήνα (2016), Γαβριηλίδης
Η άνοιξη των σκοτωμένων χελιδονιών και το μυθιστόρημα των ανυπερθέτων πραγμάτων (2021), Εκδόσεις Όστρια
Διηγήματα
Περί απολεσθέντων ερώτων (1996), Εκδοτικός Οίκος Α. Α. Λιβάνη
Ποίηση
Η σιωπή των αγαλμάτων (2008), Έψιλον
Μεταφράσεις
Ευριπίδης, Βάκχες (2008)
Η άνοιξη των σκοτωμένων χελιδονιών και το μυθιστόρημα των ανυπερθέτων πραγμάτων – Πέτρος Αυγερινός
Tο χρονικό μιας πανδημίας
“Ένα Φάντασμα πλανιέται πάνω απ’ τη χώρα μου. Πάνω από την Ευρώπη, την Ιταλία, την Ισπανία, από τις πόλεις και τα χωριά, πάνω από τη Γαλλία, τη Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο. Αλλά κι ακόμη πιο μακριά, πάνω από την Ασία, την Αφρική, την Αμερική, απ’ τον πλανήτη ολόκληρο. Είναι το Φάντασμα του κορωνοϊού,
το Φάντασμα μιας φοβερής και τρομερής πανδημίας…” Αλλά, τι είναι ο κορωνοϊός; Τι είναι αυτός ο νέος, μεταδοτικός και θανατηφόρος ιός, που ενέσκηψε αναπάντεχα αποδιοργανώνοντας τις ζωές μας; Τι άλλο μπορεί να είναι ο κορωνοϊός πέρα από ένας ιός; Πώς μπήκε στη ζωή μας ξαφνικά και την ανέτρεψε;
Παρακολουθούμε τα γεγονότα λεπτό προς λεπτό.
Πού οδηγεί όλο αυτό το προσυμφωνημένο κυβερνητικό αφήγημα; Προς ποια κατεύθυνση θα πρέπει να βαδίσουμε, σε μία, μάλιστα, οριακή στιγμή που αλλάζει άρδην το παγκόσμιο σκηνικό, μεταστρέφοντας τη μοίρα και την πορεία της ανθρωπότητας; Η άνοιξη των σκοτωμένων χελιδονιών και το μυθιστόρημα των ανυπερθέτων πραγμάτων, είναι έργο Πίστης στην αξία της Ζωής και στον Άνθρωπο, σε μια περίοδο άγριας προσαρμογής και βίαιου αναθεωρητισμού της Ιστορίας. Έργο πνοής.
Ένα βαθιά φιλοσοφημένο μυθιστόρημα.
Μυθιστόρημα, Εκδόσεις Όστρια, 2021, 324 σελ.
Βρυξέλλες-Αθήνα – Πέτρος Αυγερινός
Σαν μυθιστόρημα
Συγκινητική ιστορία. Στα πρόθυρα κατάρρευσης. Όλο αυτό το μίζερο, το καταθλιπτικό, το προκλητικό τους οικοδόμημα καταρρέει. Η αυτοκρατορία τους καταρρέει. Οι εργολαβίες τους, οι μίζες τους, οι επιδοτήσεις τους οι ευρωπαϊκές, το χρήμα που ροκάνιζαν στηρίζοντας τα θαλερά τηλεοπτικά κανάλια τους -αυτή τη φοβερή τερατογένεση, το δάσος με τις χίμαιρες-, οι ευγενικές τους τράπεζες -κυρίως αυτές, αυτά τα αθώα καταστήματα, οι αγνές ψυχές-, ο οδικός τους χάρτης, που στηρίχτηκε στο ψέμα, στην απάτη, στην ατιμωρησία, στο έγκλημα, τώρα καταρρέει. Και καταρρέει τώρα μαζί με το προσωπικό τους μακελειό, μαζί με το πολιτικό τους σύστημα. Και καταρρέει ο κόσμος τους, αυτή η μίζερη, αλαζονική, προκλητική ζωή, μαζί με το άδειο κέλυφος της ψυχής τους. Η ωραία τους αφήγηση, ο μύθος τους. Όλο αυτό θα καταρρεύσει και θα σωριαστεί, λοιπόν. Και για να μη σωριαστεί, χρειάζεται τώρα την υπογραφή του Αρχοντάκη. Είναι εύκολο αυτό, είναι πανεύκολο να το απαντήσει αυτό. Αλλά και ποτέ του, βέβαια, δεν είχε ξαναβρεθεί σε δυσχερέστερη θέση…
Ένα μυθιστόρημα που ισορροπεί στα όρια του πολιτικού, κοινωνικού και αστυνομικού θρίλερ, και παράλληλα μια παραβολή για όσα έπρεπε να ειπωθούν και ποτέ δεν ειπώθηκαν, σε μια ζωή που φεύγει και σκορπιέται, χωρίς πραγματικά να τη ζούμε.
Μυθιστόρημα, Γαβριηλίδης, 2016, 274 σελ.
Η σιωπή των αγαλμάτων – Πέτρος Αυγερινός
Σαν παραμύθι πατριδογνωσίας ιδιόμελον
Εικονογράφος: Αναστασία Κροκίδη
Ποίηση, Έψιλον, 2008, 36 σελ.
Καθώς πλησίαζε ο Αύγουστος – Πέτρος Αυγερινός
Αυτή που στα δεκαεφτά της ονειρευόταν ν’ανήκει σ’όλους τους άντρες, έφτασε να το παραδώσει υποταγμένο μόνο σε έναν, στον άντρα της. Παλιά το πύρωνε η ανάσα των αγοριών. Ομως από τη στιγμή που παντρεύτηκε, όλες οι άλλες ανάσες το εγκατέλειψαν.Τα βλέμματα των αντρών είχαν ξαφνικά αλλάξει δε στόχευαν την ψυχή της παρά το σώμα, κι ούτε για άλλο λόγο, παρά για να τους ανεβάσει τη λίμπιντο. Τώρα να σβήσει λοιπόν και τις τελευταίες αντιστάσεις, τις επιθυμίες και να το παραδώσει στη φυλακή. Γιατί αυτό τελικά που γύρευαν όλοι οι άντρες δεν ήταν παρά ο καθένας μόνος και για λογαριασμό του να τη φυλακίσει στη δική του φυλακή. Το έκανε κάποιος, οι άλλοι αποτραβήχτηκαν. Εμεινε η φυλακή.
Μυθιστόρημα, Εμπειρία Εκδοτική, 2000, 217 σελ.
Περί απολεσθέντων ερώτων – Πέτρος Αυγερινός
Τέσσερα διηγήματα
Στο βιβλίο “Περί Απολεσθέντων Ερώτων” παρουσιάζονται θέματα λίγο ως πολύ κοινά, δοσμένα με φαντασία και τρυφερότητα. Ανθρώπινες καταστάσεις που επεκτείνουν στα άκρα την ύπαρξη, ανειδεικνύοντας τ’ αδιέξοδα και την τραγικότητά της. Γυναίκα και άντρας, μέσ’ από τον κοινό τους παρονομαστή, είναι ταυτόχρονα θύτες και θύματα σ’ ένα αλληλοσπάραγμα, όπου δεν υφίστανται νικητές και ηττημένοι.
Το ερωτικό παιγνίδι είναι το πρόσχημα. Είναι η αφετηρία, η αφορμή για να φτάσει, ν’ αγγίξει κανείς το όνειρο. Ξεδίπλωμα, ευτυχία, χαρά. Αλλά και πόνος. Τρέλα και σπαραγμός. Και τέλος ο θάνατος. ‘Η, μάλλον, οι πολλοί θάνατοι. ‘Οταν αυτά τα μοναδικά, ωραία αισθήματα εγκαταλείπονται να πεθάνουν. Για να χαθούν οριστικά. ‘Η για να δικαιωθούν μια για πάντα.
Ενας ύμνος στη ζωή και στον έρωτα.
Διηγήματα, Εκδοτικός Οίκος Α. Α. Λιβάνη, 1996, 207 σελ.
Πηγές: Biblionet, Γαβριηλίδης, Έψιλον, Εμπειρία Εκδοτική, Εκδοτικός Οίκος Α. Α. Λιβάνη, Εκδόσεις Όστρια