Θεόφιλος Ελευθεριάδης

Ελληνες λογοτέχνες
Ο Θεόφιλος Ελευθεριάδης γεννήθηκε το 1960 στην Καβάλα, όπου ζει μόνιμα.
Το πρώτο του ιστορικό μυθιστόρημα “Το τελευταίο θαύμα” κυκλοφόρησε το 2004 (εκδ. Ερωδιός) και ακολούθησαν τα μυθιστορήματα “Το σημάδι” (εκδ. Εστία, 2004) και το “Των κοχυλιών και του αίματος” (εκδ. Εστία, 2008).

Το τελευταίο θαύμα – Θεόφιλος Ελευθεριάδης

Ιστορικό μυθιστόρημα


Ο Θεόδωρος είναι ένας Αθηναίος με καταγωγή από τη Σάμο, που αγωνίζεται να επιβιώσει στην Αθήνα των Ελληνιστικών χρόνων. Η Αθήνα -κι η Ελλάδα- γενικότερα- εκείνης της εποχής ζούσε μια μετάβαση προς έναν πιο “παγκοσμιοποοιημένο” τρόπο ζωής. Ο Μ. Αλέξανδρος, έχοντας μεγαλώσει τα όρια του Ελληνικού / Ελληνιστικού κόσμου, μίκρυνε τη σημασία των πόλεων – κρατών και το γεγονός αυτό κλόνισε τρόπους ζωής και αξίες, οδηγώντας τις ελληνικές πόλεις σε παρακμή τόσο πολιτική όσο και ηθική.
Ο ήρωας λόγω των επαγγελματικών του επιλογών, συλλαμβάνεται και ενώ βρίσκεται στην φυλακή, στρατολογείται από τον Αθηναίο στρατηγό Κάλλιππο για να αποσταλεί στην Βόρεια Ελλάδα, με σκοπό τη συλλογή πληροφοριών σχετικά με επικείμενη εισβολή Γαλατών. Εκτελεί την αποστολή του κι όταν ο ηγέτης των Γαλατών εξαπατά τον λαό του παρασύροντάς τον σε επίθεση εναντίον των Ελλήνων, ο ήρωας μετέχει της άμυνας, αυτόπτης μάρτυρας του τελευταίο θαύματος.

Μυθιστόρημα, Ερωδιός, 2004, 350 σελ.

Το σημάδι – Θεόφιλος Ελευθεριάδης




Απρίλιος 1204. Ένα νεογέννητο αγόρι γλιτώνει από τις φλόγες της πυρπολημένης Κωνσταντινούπολης. Οι Σταυροφόροι έχουν σκοτώσει τον πατέρα του. Αργότερα θα κάψουν τη μητέρα του. Το αγόρι θα μεγαλώσει με θετούς γονείς και θα ζήσει κουβαλώντας δυο κληρονομιές: των φυσικών γονιών του, που κατάγονται από την ελληνική χερσόνησο, και των θετών, που έλκουν την καταγωγή τους από την Κωνσταντινούπολη.
Μεγαλώνοντας, θα ζήσει τη βυζαντινή αντίσταση στη φραγκική ορμή για κατάκτηση, τις ίντριγκες και τους λυσσώδεις ανταγωνισμούς που στοχεύουν στην εξουσία παντί τρόπω, θα ερωτευτεί, θα γνωρίσει τις στέπες των απογόνων του Τζένκις Χαν, και θα δει τον ίδιο του το γιο πειρατή, σφαγέα Φράγκων και Ελλήνων αδιακρίτως…

Ένα μυθιστόρημα ποταμός. Περιπέτειες και τόποι, συμπεριφορές και ήθη, λεπτομέρειες και χρώματα αναβιώνουν οικογενειακές και πολιτικές υποθέσεις υψίστης σημασίας, με τα γεγονότα να καταπλήσσουν τον αναγνώστη σε κάθε σελίδα και να τον κάνουν να αναρωτιέται που σταματάει ο μύθος και που αρχίζει η αλήθεια της ιστορίας. Της Ιστορίας μας.

Μυθιστόρημα, Βιβλιοπωλείον της Εστίας, 2004, 414 σελ.

Των κοχυλιών και του αίματος – Θεόφιλος Ελευθεριάδης

Σπονδυλωτή μυθιστορία


Οκτώ χιλιάδες χρόνια πριν από τις μέρες μας, τα κοσμήματα που χρησιμοποιούσαν οι άνθρωποι της Νοτιοανατολικής Ευρώπης ήταν συχνά φτιαγμένα από κοχύλια. Στο βιβλίο αυτό εξιστορείται η διαδρομή ενός τέτοιου κοσμήματος, με όλα τα ταξίδια που η μοίρα τού επιφύλαξε κι όλους τους ανθρώπους που ευεργετήθηκαν από την αγάπη που έκρυβε.

Άνθρωποι συνηθισμένοι και άνθρωποι ξεχωριστοί σμίγουν και χωρίζουν στην προϊστορική Μακεδονία. Γνωρίζουν την απληστία και το φθόνο στη νεολιθική Θεσσαλία. Δημιουργούν και καταστρέφουν στην προομηρική Τροία. Διακινδυνεύουν στις πανάρχαιες θάλασσες. Εμπορεύονται στη Μεσοποταμία. Πολεμούν στη μινωική Κρήτη. Κάνουν πειρατικές επιδρομές στη χεπιτική Μικρά Ασία. Μπολιάζουν βίαια την Κύπρο με τον μυκηναϊκό πολιτισμό. Και γυρνούν τον τροχό της ανθρώπινης ιστορίας μέχρι που το τραγούδι των κοχυλιών να γίνει μοιρολόι για ανόσια ανθρώπινα έργα.

Ένα συναρπαστικό ταξίδι στο παρελθόν μας.

Μυθιστόρημα, Βιβλιοπωλείον της Εστίας, 2007, 302 σελ.

Το χνούδι της λεύκας – Θεόφιλος Ελευθεριάδης

Ιστορικό μυθιστόρημα


Στην Αδριατική της Αναγέννησης, ένας σκλάβος ναυαγεί. Έχει γεννηθεί στη Νάξο από Ενετό πατέρα και μάνα Γραικιά.

Τον διασώζουν Σλάβοι πειρατές, που οι ίδιοι θεωρούσαν πως είναι σταυροφόροι ενάντια στον επεκτατισμό της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας και που η Ιστορία τούς αναφέρει ως «Ουσκότσι». Παρόλο που μάχεται στο πλευρό τους, η απροθυμία του να υιοθετήσει τη βία που οι σωτήρες του θεωρούν χρέος τους, τον οδηγεί προσκυνητή στον Δρόμο του Σαντιάγκο της Κομποστέλα. Εκεί γίνεται φίλος με έναν Ιάπωνα χριστιανό, μέλος της πρεσβείας, που οι Ιησουίτες έστειλαν το 1582 από την Ιαπωνία στη Ρώμη. Το προσκύνημα εξελίσσεται σε μια περιπετειώδη πεζοπορία, κατά τη διάρκεια της οποίας έχει μια καθοριστική γνωριμία που θα τον σπρώξει να ακολουθήσει τον Ιάπωνα στην Ανατολή.

Η θάλασσα θα τον ξεβράσει στην υποτροπική Γιακουσίμα της νοτιότατης Ιαπωνίας, όπου θα ερωτευτεί μια μυστηριώδη γυναίκα νίντζα, με σημάδια βασανιστηρίων και γλώσσα κομμένη εκούσια για να μην αποκαλύψει πληροφορίες.

Η συμβίωση μαζί της τον οδηγεί σε συνεργασία με πειρατές, για να καταλήξουν αιχμάλωτοι στο νότιο Βιετνάμ, απ’ όπου δραπετεύουν και καταφεύγουν στην Καμπότζη.

Το σχέδιό τους να ταξιδέψουν στην ισπανική Μανίλα ως μέλη της Καμποτζιανής πρεσβείας ναυαγεί, όταν Ιάπωνες πρέσβεις αρπάζουν τη γυναίκα του λόγω της συνομωσίας που έγινε η αιτία να βασανιστεί. Ο ήρωας τούς ακολουθεί και βρίσκεται μπλεγμένος στον πόλεμο Ιαπωνίας-Κορέας (1592-1598).

Επιστρέφοντας με τους νικημένους Ιάπωνες στην πατρίδα τους, ανακαλύπτει ότι ο διωγμός των χριστιανών και οι είκοσι έξι σταυρώσεις που διέταξε ο δημιουργός της σύγχρονης Ιαπωνίας Τογιοτόμι Χιντεγιόσι, δίνουν άλλη μια ώθηση στον αέναα στροβιλιζόμενο κόσμο του.

Μυθιστόρημα, Λεξίτυπον, 2020, 494 σελ.

Μυθιστορήματα
Το τελευταίο θαύμα (2004), Ερωδιός
Το σημάδι (2004), Βιβλιοπωλείον της Εστίας
Των κοχυλιών και του αίματος (2007), Βιβλιοπωλείον της Εστίας
Το χνούδι της λεύκας (2020), Λεξίτυπον

Συλλογικά έργα
Παλίμψηστο Καβάλας (2009), Εκδόσεις Καστανιώτη

Πηγές: Biblionet, Λεξίτυπον, Βιβλιοπωλείον της Εστίας, Ερωδιός