Σπούδασε Γαλλική Φιλολογία στα Πανεπιστήμια Αθηνών και Sorbonne-Paris IV (Licence de Lettres Modernes), μελετώντας παράλληλα την αγγλική γλώσσα και λογοτεχνία (Diploma of English Studies). Παρακολούθησε επίσης συστηματικά μαθήματα θεατρικής αγωγής, εκφραστικής κινησιολογίας κι αυτοσχεδιασμού με τον Γιώργο Γαλάντη, καθώς και κλασικού τραγουδιού με τη Μαρία Σκαρλάτου. Από το 1990 εργάζεται ως καθηγήτρια ξένων γλωσσών και μεταφράζει λογοτεχνικά, φιλολογικά και τεχνοκριτικά κείμενα από τα αγγλικά και τα γαλλικά. Έχει κατά καιρούς συνεργαστεί με τον ημερήσιο και περιοδικό Τύπο, καθώς και με το ραδιόφωνο. Συγχρόνως ασχολείται με τη μουσική σύνθεση, το στίχο, το γράψιμο και την εικονογράφηση βιβλίων και περιοδικών. Από το 1994 έργα της περιλαμβάνονται κάθε χρόνο σε συλλογικές και διεθνείς εκθέσεις εικονογράφησης στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι μέλος της Καλλιτεχνικής Εταιρείας Αίσωπος και του Κύκλου του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου (ελληνικό τμήμα της IBBY).
Βρείτε την Ορτανσία (2002), Εκδόσεις Καστανιώτη
Obliqua (2022), 24 γράμματα
Ποίηση
Η εξορία των αρχαγγέλων (2005), Ιωλκός
Μαύρος καθρέφτης (2015), Εκδόσεις των Φίλων
Obliqua – Μάριον Χωρεάνθη
Με αφορμή την είδηση του θανάτου της μητέρας του, ο Σπύρος επιστρέφει από το εξωτερικό όπου ζούσε απ’ τα εφτά του χρόνια, μεγαλωμένος από θετούς γονείς. Σκοπός του είναι να σώσει την ετεροθαλή αδελφή του Αργυρώ από τα χέρια του πατέρα της, τον οποίο η Αλίκη, η μητέρα τους, παρουσίαζε στα γράμματά της σαν ένα τέρας αυταρχισμού και απανθρωπιάς.
Όμως η πραγματικότητα που συναντά ο Σπύρος είναι πολύ διαφορετική: προτού βρεθεί νεκρή από αδιευκρίνιστη αιτία, η Αλίκη είχε εξαφανιστεί για πέντε χρόνια, έχοντας για ανεξήγητους λόγους εγκαταλείψει την οικογένειά της. Και σαν να μην έφτανε αυτό, σχεδόν τίποτα στο σπίτι του Βαλέριου Ακρέπη, επιχειρηματία από οικογένεια Κωνσταντινουπολιτών προσφύγων, δεν είναι έτσι όπως το περιέγραφε στο γιο της.
Τίποτα εκτός απ’ το ίδιο το σπίτι – ένα λαβυρινθώδες νεοκλασικό που μοιάζει σαν να βγήκε από ταινία τρόμου. Πόρτες που ποτέ δεν κλείνουν, σφραγισμένα πατάρια και αεραγωγοί, ένα δώμα που δεν είναι προσβάσιμο από πουθενά. Πράγματα μετακινούνται σε απρόσιτα σημεία, ενώ κάθε τόσο εμφανίζονται αινιγματικά σημειώματα και ακούγονται περίεργοι θόρυβοι. Μήπως υπάρχει και τέρας στο υπόγειο;
Οι απορίες που γεννιούνται στον Σπύρο είναι πολλές και η λύση τους αποθαρρυντικά περίπλοκη. Τι ρόλο ακριβώς παίζουν ο Ακρέπης και η εντυπωσιακή αδελφή του Βανέσα, που ενώ λατρεύουν την Αργυρώ, δεν προφέρουν καν το όνομα της Αλίκης; Ποιος είναι ο στρυφνός ηλικιωμένος που τους παρακολουθεί διαρκώς, πετώντας αισχρά υπονοούμενα εναντίον τους; Γιατί η Αλίκη αράδιαζε τόσες ψευτιές στα γράμματά της; Τι ξέρουν και δεν φανερώνουν ο ιδιόρρυθμος, σαρκαστής “οικόσιτος” Τίνος, η μισητή σε όλους και όμως πανταχού παρούσα Αγγελική, η τσαχπίνα αλλά και μυστηριώδης Αμαλία και ο μακιαβελικός φίλος της Τζακ; Ποιοι απ’ όλους λένε την αλήθεια και τι λόγους θα είχαν να την αποκρύψουν;
Και μέσα σ’ όλα, η όμορφη Ελισάβετ με τα κόκκινα μαλλιά και την ατέλειωτη συλλογή από φουλάρια τον παρασύρει σ’ ένα σύμπαν που μπαινοβγαίνει στις αναμνήσεις του σαν όνειρο. Πρόσωπα και μέρη που υπάρχουν και δεν υπάρχουν, γεγονότα που μπορεί να συνέβησαν, μπορεί και όχι. Τι απ’ όσα νομίζει πως είδε κι έζησε είναι πραγματικότητα και τι φαντασίωση ή ψευδαίσθηση – ή μήπως παραίσθηση;
Αποφασισμένος να διαλευκάνει όλα αυτά τα μυστήρια, ο Σπύρος παγιδεύεται σ’ έναν επικίνδυνο ιστό από μυστικά και ψέματα, που θα τον εμπλέξουν ακόμα και σε φόνο για να τον οδηγήσουν στην αποκάλυψη μιας εφιαλτικής, εντελώς απροσδόκητης αλήθειας.
Μυθιστόρημα, 24 γράμματα, 2022, 536 σελ.
Μαύρος καθρέφτης – Μάριον Χωρεάνθη
Μουσικές και ψίθυροι
των μικρών ωρών
Εικονογράφηση: Μάριον Χωρεάνθη
Ποίηση, Εκδόσεις των Φίλων, 2015, 41 σελ.
Η εξορία των αρχαγγέλων – Μάριον Χωρεάνθη
Λόγια δίχως τη μουσική
ΣΑΛΩΜΗ
Μάτια ταξιδεμένων εραστών
σου μάτωσαν το πέλαγο της σκέψης
κι ήρθες με τα εφτά πέπλα να χορέψεις
το φονικό φοξ τροτ των ιπποτών.
Σφαγμένη μες το γυάλινο κελί σου
μετρώντας τ’ άδεια ερείπια ξαγρυπνάς
και στα σημάδια της βροχής γυρνάς
να γείρεις πια το ανήσυχο κορμί σου.
Σκόρπισε η νύχτα τα τριαντάφυλλά της
κι εσύ, πένθιμο πρόσωπο θαρρείς,
χάνεσαι, τ’ άστρα αγγίζεις κι απορείς
στη ρίζα της δικής σου οφθαλμαπάτης.
Χάδια αργοπορημένων εραστών
σου πήραν τον ορίζοντα, και μόνη
μες στο σκοτάδι που σε στεφανώνει
σέρνεις σαδονικά το σημειωτόν.
Ποίηση, Ιωλκός, 2005, 60 σελ.
Βρείτε την Ορτανσία – Μάριον Χωρεάνθη
Ο συγγραφέας φτηνών αναγνωσμάτων μυστηρίου και επίδοξος νομπελίστας Κλεόβουλος Νικηφοράτος ζει μέσα στην αθλιότητα, ώσπου βιώνει την απόλυτη μυθιστορηματική φαντασίωση: μια γυναίκα πανέμορφη εισβάλλει κυνηγημένη στη σοφίτα του, πεθαίνει και στη συνέχεια εξαφανίζεται μυστηριωδώς. Ο Κλεόβουλος είναι βέβαιος ότι έχει μπει στο στόχαστρο ενός αδίστακτου δολοφόνου, αλλά ο εξ αγχιστείας θείος του επιθεωρητής Κομνηνός αρνείται να τον πιστέψει. Τότε ο Κλεόβουλος καταφεύγει στον εκδότη του Πάνο Γιαταγάνη, ο οποίος, παρά τις ομοφυλοφιλικές του προτιμήσεις, είναι παντρεμένος με μια αινιγματική Γαλλίδα καλλονή. Όμως και αυτός δεν αργεί να βρεθεί δολοφονημένος, ενώ η Ορτανσία ντι Τρανς, το δημιουργικό alter ego του Κλεόβουλου, επεμβαίνει στην υπόθεση καταπατώντας τα όρια φαντασίας και πραγματικότητας. Είναι άραγε ο Κλεόβουλος τόσο αθώος όσο τον θεωρούν; Ή μήπως, ίσως ερήμην του, κατευθύνει το παιχνίδι σπέρνοντας πτώματα στο πέρασμά του; Και ποια επιτέλους είναι η Ορτανσία ντι Τρανς; Υπάρχει ή δεν υπάρχει; Είναι άντρας ή γυναίκα; Θα καταφέρει να εξουδετερώσει τον Κλεόβουλο και να πάρει τη θέση που της αξίζει στο λογοτεχνικό στερέωμα;
Μυθιστόρημα, Εκδόσεις Καστανιώτη, 2002, 412 σελ.
Πηγές: Biblionet, Εκδόσεις των Φίλων, Ιωλκός, 24 γράμματα, Εκδόσεις Καστανιώτη