Είναι απόφοιτος της Οικονομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, έχει σπουδάσει σκηνοθεσία κινηματογράφου στη Σχολή Σταυράκου και έχει πάρει το βραβείο καλύτερου μυθιστορήματος του περιοδικού Διαβάζω (2003). Μέχρι στιγμής έχει ολοκληρώσει τα μυθιστορήματα: Ο μηχανισμός της σύγχυσης (1997), Η πισίνα των αναμνήσεων (1999), Η σκύλα και το κουτάβι (2002), Νυχτερινή διαδρομή (2006), Πινακοθήκη τεράτων (2009), Οι επόπτες (2016). Έργα του έχουν μεταφραστεί στα ιταλικά, στα πολωνικά και στα γερμανικά.
Ο μηχανισμός της σύγχυσης (1997), Κέδρος
Η πισίνα των αναμνήσεων (1999), Κέδρος
Η σκύλα και το κουτάβι (2002), Εκδόσεις Καστανιώτη
Ο μηχανισμός της σύγχυσης (2004), Εκδόσεις Καστανιώτη
Νυχτερινή διαδρομή (2006), Εκδόσεις Καστανιώτη
Πινακοθήκη τεράτων (2009), Εκδόσεις Πατάκη
Ο μηχανισμός της σύγχυσης (2012), Περίπλους
Η σκύλα και το κουτάβι (2012), Περίπλους
Νυχτερινή διαδρομή (2012), Περίπλους
Πινακοθήκη τεράτων (2012), Περίπλους
Οι επόπτες (2016), Νεφέλη
Συλλογικά έργα
Παραμύθια από το μέλλον (2001), Μίνωας
Γρανίτα από λεμόνι (2003), Κέδρος
Θρυμματισμένος πλανήτης (2004), Μίνωας
Βραβεία
Η σκύλα και το κουτάβι – Βραβείο καλύτερου μυθιστορήματος του περιοδικού “Διαβάζω” (2003)
Οι επόπτες – Μιχάλης Μιχαηλίδης
1995. Ένα φιλόδοξο έργο αρχίζει στον πλατύ πορθμό που χωρίζει τη Δανία από τη Σουηδία: ο σύνδεσμος Ερεσούντ. Για την υλοποίησή του πρέπει μέσα σε πέντε χρόνια να κατασκευαστούν μια υποθαλάσσια σήραγγα, ένα τεχνητό νησί και μια καλωδιωτή γέφυρα. Ο σύνδεσμος Ερεσούντ πρέπει να ενώσει οδικώς και σιδηροδρομικώς τη Δανία με τη Σουηδία, και ειδικότερα την ευρύτερη περιοχή της ακμάζουσας Κοπεγχάγης με την ευρύτερη περιοχή του παραμελημένου Μάλμε. Επιπλέον, σύμφωνα με τις κυβερνήσεις των δύο σκανδιναβικών χωρών, το κολοσσιαίο κατασκεύασμα πρέπει να λειτουργήσει ως μοχλός ανάπτυξης για δύο αντικριστές περιφέρειες αλλά και ως πρότυπο αποτελεσματικότητας για ολόκληρη την Ευρώπη. Για τη δανέζικη κυβέρνηση το έργο εποπτεύεται από τον Νταν Κριστόφτε. Για τη σουηδική κυβέρνηση η ίδια δουλειά γίνεται από τον Σβεν Αλεξάντερσον. Μέχρι το 2000 ο καλοπροαίρετος Δανός και ο κυνικός Σουηδός βλέπουν λοιπόν τις εργασίες να προχωρούν, μπλέκονται σε αρκετές παράδοξες καταστάσεις και νιώθουν ότι πρωταγωνιστούν σε ένα πολιτικό, οικονομικό, τεχνολογικό, ερωτικό και κωμικό θρίλερ για το μεγαλείο της ανθρώπινης επινοητικότητας, την ομορφιά της υπευθυνότητας, τη χαρά της ανευθυνότητας, την τραγική αστειότητα της παγκοσμιοποίησης, το τίμημα των υπερκατασκευών, το νόημα της φιλίας και την παντοδυναμία της εντροπίας.
Μυθιστόρημα, Νεφέλη, 2016, 355 σελ.
Πινακοθήκη τεράτων – Μιχάλης Μιχαηλίδης
Το αυθεντικό κείμενο
Από ποια ψυχολογικά στάδια περνάει ένας συγγραφέας; Τι λογής εργαλεία συσσωρεύει στο λογοτεχνικό του εργαστήριο; Τι είδους οφέλη αντλεί από τη δημοσιότητα; Πόσο νομιμοποιημένος και ωφέλιμος καταλήγει να αισθάνεται; Πόσο γόνιμες είναι οι επαφές του με τους συναδέλφους του; Πόση χαρά αντλεί από τη σχέση του με τους εκδοτικούς οίκους; Τι γίνεται πριν από μία βράβευση και τι μετά από αυτή; Πόση αυθεντικότητα υπάρχει στους συνασπισμούς και στις ομαδοποιήσεις; Τι τύπου αισθήματα τρέφουν για τη λογοτεχνική παραγωγή οι επί πληρωμή βιβλιόφιλοι; Πόσο εποικοδομητικά για έναν γραφιά είναι τα επαγγελματικά ταξίδια; Οι απαντήσεις σε όλα αυτά τα ερωτήματα μπορεί να δόθηκαν μέσα σε μια χρονιά από τον πεζογράφο Πέτρο Πετρίδη.
Το πέμπτο μυθιστόρημα του Μιχάλη Μιχαηλίδη στην αυθεντική του μορφή και σε συλλεκτική έκδοση.
Επανέκδοση: Πατάκης, 2009
Μυθιστόρημα, Περίπλους, 2012, 431 σελ.
Νυχτερινή διαδρομή – Μιχάλης Μιχαηλίδης
Το αυθεντικό κείμενο
Ένας άντρας πασχίζει να ξαναβρεί τον εαυτό του. Θυμάται ελάχιστα πράγματα. Όσα τον περιβάλλουν του φαίνονται ξένα. Το μόνο που ξέρει με βεβαιότητα είναι ότι κάποιοι αποπειράθηκαν να τον σκοτώσουν. Για να βρει τις απαντήσεις που γυρεύει, πρέπει να απαλλαγεί από την καχυποψία και να βασιστεί στους ανθρώπους που τον περιτριγυρίζουν. Ωστόσο, όσο κι αν προσπαθεί, δεν μπορεί να τους εμπιστευτεί. Του μιλούν απότομα και συχνά χλευαστικά. Τον τροφοδοτούν με αλληλοαναιρούμενες εκδοχές για το παρελθόν του. Τον ξεναγούν σε επικίνδυνα μέρη. Διαπράττουν μπροστά του εγκλήματα. Τον σπρώχνουν όλο και βαθύτερα σε μια ζούγκλα ανομίας. Tον πιέζουν να αναλάβει ηγετικό ρόλο στον υπόκοσμο. Είναι μάλλον απρόθυμοι να του περιγράψουν λεπτομερώς την προηγούμενη ζωή του και να του εξηγήσουν γιατί κατάντησε αποκρουστικός και λειψός.
Το τέταρτο μυθιστόρημα του Μιχάλη Μιχαηλίδη στην αυθεντική του μορφή και σε συλλεκτική έκδοση.
Επανέκδοση: Καστανιώτης, 2006
Μυθιστόρημα, Περίπλους, 2012, 193 σελ.
Η σκύλα και το κουτάβι – Μιχάλης Μιχαηλίδης
Το αυθεντικό κείμενο
Η Νάντια Παλαιολόγου δείχνει να τα έχει όλα. Είναι πλούσια, γοητευτική, μορφωμένη. Παραμένει όμορφη, διάγει μεγαλοαστικό καλλιτεχνικό βίο και είναι παντρεμένη με έναν άντρα που τη λατρεύει. Μετά από ένα παρελθόν γεμάτο διαψεύσεις, αισθάνεται κατασταλαγμένη και έχει αφεθεί στην αυταρέσκεια και στην αμεριμνησία. Όμως θα τιμωρηθεί για τη στάση της: πολύ σύντομα ο σύζυγός της θα τη χωρίσει και η Νάντια θα αναγκαστεί να ζήσει μόνη με το τρίχρονο παιδί τους, τη Μαρίνα. Η συνέχεια θα αποδειχτεί χειρότερη: η Νάντια θα υπονομεύσει την καριέρα της, θα πέσει στα χέρια ανεκδιήγητων αντρών, θα εξελιχθεί σε μια ανισόρροπη ύπαρξη και θα εφαρμόσει αναρίθμητα ψυχολογικά βασανιστήρια στην κόρη της. Πώς θα αντιδράσει ωστόσο η Μαρίνα όταν φτάσει στην εφηβεία; Θα σταματήσει να φέρεται σαν ανυπεράσπιστο κουτάβι; Θα καταφέρει να ξεφύγει από τη σκύλα; Θα θεμελιώσει μια δική της προσωπικότητα ή θα γίνει ένα πιστό αντίγραφο της Νάντιας;
Το τρίτο μυθιστόρημα του Μιχάλη Μιχαηλίδη στην αυθεντική του μορφή και σε συλλεκτική έκδοση.
Επανέκδοση: Καστανιώτης, 2002
Μυθιστόρημα, Περίπλους, 2012, 390 σελ.
Ο μηχανισμός της σύγχυσης – Μιχάλης Μιχαηλίδης
Το αυθεντικό κείμενο
Ο εικοσιπεντάχρονος Μάνος Μακκαβαίος ονειρεύεται να γράψει σπουδαία σενάρια, να παραμείνει αγέρωχος και να απολαύσει τη σχέση του με την Αφροδίτη, αλλά δυστυχώς είναι μπλεγμένος σε έναν παρανοϊκό διμέτωπο πόλεμο. Στην πολυκατοικία όπου κατοικεί, κάποιοι αργόσχολοι χαφιέδες τον επιβλέπουν άγρυπνα και απειλούν την ψυχική του υγεία. Στη διαφημιστική εταιρεία όπου εργάζεται, μια διμοιρία από επιθετικές Σαμάνθες τα βάζει με τον ελεύθερο χρόνο του, την ηθική του ακεραιότητα και την ιδεολογική του διαύγεια. Ο μηχανισμός της κοινωνικοποίησης -ή της σύγχυσης- έχει τεθεί δηλαδή σε λειτουργία. Όμως ο ιδιότροπος Μακκαβαίος δεν είναι από εκείνους που προσαρμόζονται εύκολα. Οι αντιξοότητες θα τον οδηγήσουν στα άκρα. Η οργή και η απείθεια θα γίνουν αναπόσπαστα κομμάτια του εαυτού του. Και θα αγωνιστεί με λύσσα για να διαφοροποιηθεί. Ποιος θα νικήσει τελικά; Εκείνος ή το αφιονισμένο πλήθος;
Το πρώτο μυθιστόρημα του Μιχάλη Μιχαηλίδη στην αυθεντική του μορφή και σε συλλεκτική έκδοση.
Επανέκδοση: Κέδρος, 1997· Καστανιώτης, 2004
Μυθιστόρημα, Περίπλους, 2012, 385 σελ.
Πινακοθήκη τεράτων – Μιχάλης Μιχαηλίδης
Είμαι αθλητής του λογοτεχνικού επτάθλου -το άθλημά μου περιλαμβάνει τρέξιμο σε ανώμαλο δρόμο, συγγραφή πεζογραφημάτων, άλμα επί κοντώ, δημοσιεύσεις στον ημερήσιο και στον περιοδικό Τύπο, αψιμαχίες με καλλιτέχνες-μαζορέτες, συνεργασίες με εκδοτικούς οίκους, θορυβώδεις απλωτές σε στάσιμα νερά. Λόγω της ντόπιας αντίληψης για το άθλημα, έχω τοποθετηθεί σε διοργανώσεις εφήβων, αλλά σε είκοσι έξι χρόνια από τώρα, στα εξήντα μου, μάλλον θα προβιβαστώ. Ένα μυθιστόρημα για τον Πέτρο Πετρίδη. Είναι συγγραφέας και βρίσκεται στο έλεος οχληρών ανθρώπων. Δημοσιογράφων που επιμένουν να τον χρησιμοποιούν δίχως να έχουν κατανοήσει γραμμή από τα γραπτά του. Εκδοτών που υποστηρίζουν ότι φροντίζουν για το καλό του. Κριτικών που ισχυρίζονται ότι γνωρίζουν τι ακριβώς έχει στο μυαλό του. Διορθωτών που πιστεύουν ότι με τις επεμβάσεις τους ανασταίνουν την πεθαμένη λογοτεχνία. Μεσαζόντων που του ζητούν να δώσει νόημα στη ζωή τους. Γραμματέων που τον βομβαρδίζουν με προσκλήσεις για ανόητες εκδηλώσεις. Γυναικών που επιδιώκουν να τον παντρευτούν ή θέλουν να τον χωρίσουν. Επίδοξων καλλιτεχνών που επιζητούν με πάθος την παρέα του…
Μυθιστόρημα, Εκδόσεις Πατάκη, 2009, 413 σελ.
Νυχτερινή διαδρομή – Μιχάλης Μιχαηλίδης
Όταν συνήλθε, δε θυμόταν και πολλά. Ήταν εγκληματίας ή ήταν ο άρχοντας της πόλης; Ποιο ήταν το πραγματικό του όνομα; Πώς κατάντησε αποκρουστικός και λειψός; Είχαν, όντως, αποπειραθεί κάποιοι να τον σκοτώσουν; Οι απαντήσεις που επιζητούσε έμοιαζαν να κρύβονται πίσω από τη σκοτεινή σκέψη των κοντινών του ανθρώπων. Όμως, όσο κι αν προσπαθούσε, δεν μπορούσε να τους εμπιστευτεί. Του μιλούσαν απότομα και συχνά χλευαστικά. Τον τροφοδοτούσαν με αλληλοαναιρούμενες εκδοχές για το παρελθόν του. Τον ξεναγούσαν σε μέρη επικίνδυνα. Διέπρατταν μπροστά του εγκλήματα. Τον έσπρωχναν όλο και βαθύτερα σε μια ζούγκλα ανομίας. Τον πίεζαν να αναλάβει ηγετικό ρόλο στον υπόκοσμο. Ήταν μάλλον απρόθυμοι να του περιγράψουν λεπτομερώς την προηγούμενη ζωή του και, κυρίως, να του εξηγήσουν τι είχε συμβεί πριν από εκείνη τη μοιραία νυχτερινή διαδρομή.
Μυθιστόρημα, Εκδόσεις Καστανιώτη, 2006, 205 σελ.
Ο μηχανισμός της σύγχυσης – Μιχάλης Μιχαηλίδης
Ο εικοσιπεντάχρονος Μάνος Μακκαβαίος ονειρεύεται να γράψει σενάρια, να παραμείνει αγέρωχος και να απολαύσει απερίσπαστος τη σχέση του με την Αφροδίτη, αλλά μπλέκει σ’ έναν παρανοϊκό διμέτωπο πόλεμο: στην πολυκατοικία όπου κατοικεί, κάποιοι αργόσχολοι χαφιέδες τον επιβλέπουν άγρυπνα και απειλούν την ψυχική του υγεία, στη διαφημιστική εταιρεία όπου πιάνει δουλειά, μια διμοιρία από επιθετικές Σαμάνθες τα βάζει με τον ελεύθερο χρόνο, την ηθική ακεραιότητα και την ιδεολογική του διαύγεια. Ο μηχανισμός της κοινωνικοποίησης -ή της σύγχυσης- τίθεται δηλαδή σε λειτουργία. Όμως ο ιδιότροπος Μακκαβαίος δεν είναι απ’ αυτούς που προσαρμόζονται εύκολα. Οι αντιξοότητες θα τον οδηγήσουν στα άκρα. Η οργή και η απείθεια θα γίνουν αναπόσπαστα κομμάτια του εαυτού του. Και θα αγωνιστεί με λύσσα για να διαφοροποιηθεί. Ποιός θα νικήσει τελικά; Εκείνος ή το αφιονισμένο πλήθος;
Επανέκδοση: Κέδρος, 1997, 1998
Μυθιστόρημα, Εκδόσεις Καστανιώτη, 2004, 353 σελ.
Η σκύλα και το κουτάβι – Μιχάλης Μιχαηλίδης
Η Νάντια Παλαιολόγου δείχνει να τα έχει όλα. Είναι γοητευτική, πλούσια και μορφωμένη. Παραμένει όμορφη, διάγει μεγαλοαστικό καλλιτεχνικό βίο και έχει προσφάτως παντρευτεί έναν άντρα που τη λατρεύει. Μετά από ένα παρελθόν γεμάτο διαψεύσεις, αισθάνεται επιτέλους κατασταλαγμένη και έχει αφεθεί στην αυταρέσκεια και την αμεριμνησία. Όμως θα τιμωρηθεί γι’ αυτό: πολύ σύντομα ο σύζυγός της θα τη χωρίσει και η Νάντια θα αναγκαστεί να ζήσει μόνη με το τρίχρονο παιδί τους, τη Μαρίνα. Η συνέχεια θα αποδειχτεί χειρότερη: η Νάντια θα υπονομεύσει την αμφιλεγόμενη καριέρα της, θα πέσει στα χέρια ανεκδιήγητων αντρών, θα εξελιχθεί σε μια ανισόρροπη ύπαρξη και θα επιδοθεί σε αναρίθμητα ψυχολογικά βασανιστήρια με θύμα πάντοτε την κόρη της. Πώς θα αντιδράσει η Μαρίνα όταν φτάσει στην εφηβεία; Θα σταματήσει να φέρεται σαν ανυπεράσπιστο κουτάβι; Θα καταφέρει να ξεφύγει από τη σκύλα; Θα θεμελιώσει μια δική της προσωπικότητα ή θα γίνει ένα πιστό αντίγραφο της Νάντιας;
Βραβείο Μυθιστορήματος – Περιοδικό “Διαβάζω” 2003
Μυθιστόρημα, Εκδόσεις Καστανιώτη, 2002, 358 σελ.
Η πισίνα των αναμνήσεων – Μιχάλης Μιχαηλίδης
Ο Βασίλης είναι τριάντα και κάτι με ζωή “δουλειά – σπίτι – αϋπνία – τηλεκοντρόλ”. Θα γερνούσε στο διαμέρισμα των Ιλισίων αν δεν έμπαινε ξανά στη ζωή του ένας παιδικός φίλος, λαμπερό σκουλήκι της μικρής οθόνης. Κοντά του (σε μια σχέση με λανθάνουσες αποχρώσεις) αναλαμβάνει το ρόλο του τηλε-προβοκάτορα, κατασκευαστή ειδήσεων για την εκπομπή “Ζοφερά Δράματα”. Φτιάχνει ειδήσεις που παραπέμπουν στα δελτία των οκτώμισι με την Έφη Σκάη και ρεπορτάζ σαν περιλήψεις ταινιών του σινεμά. Μήπως η ζωή αντιγράφει τελικά την τέχνη; Θα απαντήσει ο Βασίλης στην ανάπαυλα από τα ραντεβού του πληρωμένου κρεβατώματος.
Μυθιστόρημα, Κέδρος, 1999, 214 σελ.
Ο μηχανισμός της σύγχυσης – Μιχάλης Μιχαηλίδης
Το Terrorland σας καλεί σ’ ένα χορευτικό γεγονός όπου θα βρείτε: την ξανθούλα Λίζα με τα μακριά πόδια και το σφιχτό κώλο. Τον Τζίμυ, την Ευγενία και τη Δήμητρα, των οποίων οι γονείς χώρισαν πέρσι. Τον Μπεβ στο ρυθμό, το Γιάννη τον υδραυλικό και το Φανούρη την ξεφωνημένη αδερφάρα. Τον Άλεξ, τη Μελίσσα που είχαν κάποτε πονοκεφάλους. Τον Αντώνη που οδηγεί την παλιά Μερσέντες. Την Τζίνα που είναι πραγματικά χοντρή και χορεύει σαν μπαλόνι. Το Στέφανο που γεννήθηκε πολύ βλάκας και το κρύβει λέγοντας ότι είναι μαστουρωμένος. Εκείνους τους δυο τύπους με τα μεγάλα καπέλα που μάλλον είναι ζευγάρι. Την Κέλλυ που πάντα βγάζει φωτογραφίες. Το Θανάση που είναι τριάντα ενός και δεν ξέρει ακόμα αν είναι πούστης ή όχι. Την Ελένη που δε φοράει ποτέ εσώρουχα.
Μυθιστόρημα, Κέδρος, 1997, 360 σελ.
Πηγές: Biblionet, Εκδόσεις Καστανιώτη, Εκδόσεις Πατάκη, Κέδρος, Περίπλους, Νεφέλη, Μίνωας