Σπούδασε Μουσική, Πληροφορική και Σκηνοθεσία Θεάτρου, Κινηματογράφου, Τηλεόρασης στην Ελλάδα και στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης NYU Tisch School of the Arts. Κατέχει μεταπτυχιακό τίτλο πάνω στην ανάπτυξη και την μεθοδολογία της εκπαίδευσης (Post graduate diploma in training and development) και μεταπτυχιακό τίτλο στην σκηνοθεσία κινηματογράφου και θεάτρου Post graduate diploma in film and theatre direction. Έχει επιμεληθεί οπτικοακουστικά καλλιτεχνικά, οργανωτικά και σε τεχνικό επίπεδο πολλές εκδηλώσεις παρουσιάσεις, διαφημίσεις, Video art, Φεστιβάλ. Ως Σκηνοθέτης-Σεναριογράφος-Παραγωγός έχει παρουσία από το 1992. Οι ταινίες του έχουν αποσπάσει διεθνείς βραβεύσεις και έχουν προβληθεί στην Ελλάδα και το Εξωτερικό. Ιδρυτής των εκδόσεων κουίντα και της κινηματογραφικής εταιρείας ΚΟΥΙΝΤΑ Production . Καθηγητής Κινηματογράφου σε πολλές σχολές και ιδρύματα. Από το 2011 είναι Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Διεθνούς Φεστιβάλ Ψηφιακού Κινηματογράφου Αθήνας AIDFF και καλλιτεχνικός διευθυντής στο διεθνές οικολογικό και επιστημονικό πανόραμα της ΚΟΥΙΝΤΑ. Έχει γράψει την «εισαγωγή στον κινηματογράφο» βιβλίο το οποίο απευθύνεται σε επίδοξους σκηνοθέτες, αλλά και σε όλους εκείνους που θέλουν να γνωρίσουν με άμεσο και περιεκτικό τρόπο την τέχνη αλλά και την τεχνική του κινηματογράφου.
Αρθρογραφεί στο filmmaker και στο koyinta art emagazine.
Φωταύγεια (2016), Κουίντα
Μήτις (2018), Κουίντα
Κινηματογράφος-Σενάρια
Εισαγωγή στον κινηματογράφο (2014), Κουίντα
Η μετακόμιση (2017), Κουίντα
Μήτις – Χρήστος Ν. Καρακάσης
Η ποίηση χρησιμοποιεί τη ποιητική φόρμα για να δημιουργήσει συγκίνηση. Απευθύνεται στο συναίσθημα και στην νόηση βάζοντας τον αναγνώστη να ταξιδέψει. Να μπει μέσα σε ένα καράβι σκέψεων, συναισθημάτων, ιδεών αποκτώντας βιωματική σχέση με την ζωή. Η ποίηση του Θα συναντηθεί στην δημιουργική αναζήτηση του γίγνεσθαι, της καθημερινότητας αλλά και στο όνειρο. Ο άνθρωπος μπορεί να αλλάξει μέσω της τέχνης, μέσω ουσιαστικά της εσωτερικής ανάπτυξης του, τον κόσμο, αλλάζοντας βέβαια σιγά σιγά τους γύρω του και τελικά τον ίδιο του τον εαυτό! Η τέχνη είναι ένα ταξίδι ελευθερίας, αυτογνωσίας και ουσιαστικής παρουσίας μας πάνω σε αυτήν την γη!
Προμηθέας
η φύση μου,
η ανθρώπινη
η μοίρα μου προορισμός
πρέπει να γνωρίσω την πάλη,
για να παλέψω
το ταξίδι,
για να ταξιδέψω
βάζεις νόμους και τελείες
επιλέγεις και σε επιλέγει ο κόσμος σου
είσαι πιστός και πιστεύεις
αφήνεις το μυστήριο να κυριαρχήσει
υπέρβαση στη μικρή ζωή σου
δέσμευση στην αλήθεια σου
*Ο Προμηθέας. Το όνομά του σημαίνει “συνετός”, “προνοητικός”. Παράγεται από την πρόθεση “προ” και το ουσιαστικό “μήτις” (=σκέψη)
Ποίηση, Κουίντα, 2018, 100 σελ.
Η μετακόμιση – Χρήστος Ν. Καρακάσης
Πολλοί άνθρωποι πεθαίνουν γιατί πιστεύουν πως η ζωή δεν αξίζει τον κόπο να τη ζει κανείς. Άλλοι να σκοτώνονται για ιδέες ή αυταπάτες που τους παρέχουν ένα λόγο για να ζουν (αυτό που θεωρεί κανείς λόγο για να ζήσει αποτελεί συνάμα και έναν εξαίρετο λόγο για να πεθάνει). Το νόημα της ζωής είναι το πιο επείγον ερώτημα. Ένας κόσμος που μπορούμε να εξηγήσουμε ακόμη και με λανθασμένες δικαιολογίες είναι ένας κόσμος οικείος.
Αντίθετα όμως, μέσα σ’ ένα σύμπαν από ψευδαισθήσεις και φώτα, ο άνθρωπος αισθάνεται σαν ξένος. Βρίσκεται σε μια εξορία οριστική και αμετάκλητη, αφού δεν έχει τις αναμνήσεις μιας χαμένης πατρίδας ούτε την ελπίδα μιας γης της επαγγελίας. Η διάζευξη του ανθρώπου από τη ζωή του, του ηθοποιού από το σκηνικό του, αυτό ακριβώς είναι το συναίσθημα του παράλογου. “Το πεδίο μου είναι ο χρόνος”, λέει ο Γκαίτε.
Κινηματογραφικό σενάριο, Κουίντα, 2017, 80 σελ.
Φωταύγεια – Χρήστος Ν. Καρακάσης
Στην “Φωταύγεια” του Χρήστου Καρακάση Βρίσκουμε έναν ποιητικό κόσμο δομημένο και ιδιαίτερο, ικανό να σταθεί και να χαράξει μια δική του παράλληλη πορεία. Διαβάζοντας τον ανακαλύπτουμε έναν ποιητή κάπως μοναχικό και ταπεινό που ωστόσο εδώ και πολύ καιρό ύφαινε τις λέξεις του και χάραζε τα εσωτερικά μονοπάτια, ίσως δίχως ποτέ να έχει σκεφτεί να τα φανερώσει στον κόσμο. Δεν ξέρω τι είναι αυτό που οδήγησε τον συγκεκριμένο να εκδώσει την ποίηση του, όμως σαν αναγνώστης νιώθω ότι περιηγούμαι σε έναν μυστικό κήπο. Γνωρίζοντας το σύνολο του έργου του αυτός ο κήπος γίνεται ακόμη πιο αξιοθαύμαστος και άξιος μελέτης. Ταυτόχρονα μια σειρά από φωτογραφικό υλικό και πλάνα από τις ταινίες του δημιουργούν μια παράλληλη αφήγηση καθώς πρόκειται για φωτογραφίες και στιγμιότυπα που όλα έχουν ιδιαίτερη φόρτιση και ιστορία καθώς προέρχονται από άλλα έργα
Ο ΧΩΡΟΣ
στον χώρο γλιστρούσε το βλέμμα
έφτιαχνε κάστρα
το αυλάκι της μνήμης έχανε το βάθος του
χωρούσε στην παλάμη μου
τα μακριά δάκτυλα
ένιωθα πως έπνιγαν
τη νοσταλγία του χώρου
τη μια στιγμή μεγάλωνε
μετά από λίγο μίκραινε
εκκρεμότητα στο βάθος
του διαδρόμου
ακούω τη φωνή μου
χωρίς λόγο
μιλώ
χωρίς λόγο
φωταύγεια
στην ένταση στη χροιά
σταματώ…
περιμένω…
γράμματα προτάσεις
δεν αγοράζονται
οι στιγμές
πωλούνται
οι αλήθειες
Ποίηση, Κουίντα, 2016, 70 σελ.
Εισαγωγή στον κινηματογράφο – Χρήστος Ν. Καρακάσης
Μια επιτομή όλης της πληροφορίας που χρειάζεται κάποιος που ξεκινά την ενασχόληση στον κινηματογράφο. Παγκόσμια Ιστορία, Ελληνική Ιστορία, Τεχνική, Θεωρία, Γλώσσα, Αισθητικά ρεύματα, φωτισμος, Ψηφιακός κινηματογράφος, Πλάνα, σκηνές, κινήσεις κάμερας. Όλη η πληροφορία μαζεμένη σε μια έκδοση.
Το κινηματογραφικό έργο υπερβαίνει τις εξαρτήσεις της ύλης, ξεπερνά τους περιορισμούς, μετουσιώνεται σε γεγονός πνευματικό. Αντανακλά τις κοινωνικές ή τις ιδεολογικές συνθήκες που το παρήγαγαν. Μπορεί να μεταδώσει δέος αλλά και τρόμο. Μπορεί να αφανίσει μορφές του παρελθόντος που κατέληξαν ανενεργές. Αποκολλάται από τον δημιουργό του και ζει σε πείσμα της φθοράς που επιφέρει ο χρόνος. Ζει ανεξάρτητο γιατί ο καθένας μπορεί να διαβάσει καινούργια πράγματα σ’ αυτό.
Κινηματογράφος, Κουίντα, 2014, 300 σελ.
Πηγές: Biblionet, Κουίντα