Σπούδασε Νομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και Θέατρο στη Δραματική Σχολή Πέλου Κατσέλη. Είναι ηθοποιός και έχει ασχοληθεί για μεγάλο διάστημα με τη δημοσιογραφία. Στο θέατρο συνεργάστηκε με τον Μάνο Κατράκη, τον Μίμη Φωτόπουλο, την Άννα Συνοδινού, τον Σπύρο Ευαγγελάτο, το Εθνικό Θέατρο, τον Τάκη Μουζενίδη, τον Γιώργο Μιχαηλίδη κ.α. Στην τηλεόραση και το ραδιόφωνο συμμετείχε σε πολλές εκπομπές και σειρές σαν ηθοποιός, αλλά έγραψε και η ίδια και παρουσίασε ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές εκπομπές καλλιτεχνικού και κοινωνικού περιεχομένου. Περισσότερα από διακόσια άρθρα της έχουν δημοσιευτεί στα περιοδικά “Γυναίκα”, “Ταχυδρόμος”, “Θεατρικά”, κ.α. Από το 1995 έως το 2014 δίδαξε δραματολογία και υποκριτική στο Θεατρικό Εργαστήρι του Δήμου Καλλιθέας. Το 1997 ίδρυσε τη Σχολή Τέχνης και Τεχνικής του Προφορικού Λόγου στο Δήμο Χαλκιδέων. Έκτοτε διδάσκει τη ρητορική τέχνη (αποτελεσματικός λόγος στην καθημερινή ζωή) σε σεμινάρια σε όλη την Ελλάδα.
Έχει την όμορφη ιστοσελίδα: Ελένη Καλλία
Η νοσταλγία του θαύματος (2018), Γαβριηλίδης
Δοκίμια-Μελέτες-Θέατρο-Ιστορία
Η ζωή ενός θεάτρου είναι σαν παραμύθι (1995), Άμμος
Τα φωτισμένα παράθυρα διηγούνται ιστορίες (1998), Εκδόσεις Καστανιώτη
Οι δέκα λέξεις που θεμελίωσαν το δυτικό πολιτισμό (1998), Εκδόσεις Παπαζήση
Η ρητορική τέχνη στην καθημερινή ζωή ,ή, Οι αγαπημένοι της Πολύμνιας (2003), Εκδόσεις Παπαζήση
Συνεντεύξεις
Θέλω να μάθω περισσότερα για σας (1990), Εκδόσεις Παπαζήση
Η νοσταλγία του θαύματος – Ελένη Καλλία
Δέκα και τρεις μικρές ιστορίες που αναφέρονται σε κορυφαίες στιγμές της προσωπικής ζωής των ηρώων τους. Στιγμές που κάποιες φορές συμπίπτουν με καθοριστικά γεγονότα της νεώτερης πολιτικής μας ιστορίας και της θεατρικής τέχνης.
Πώς μπλέκονται οι καταστάσεις στη ζωή με τέτοιον τρόπο που το γεγονός της δολοφονικής απόπειρας εναντίον του Ελευθερίου Βενιζέλου, ή της δίκης των έξι υπευθύνων για τη Μικρασιατική Καταστροφή, να μπορεί να αποβεί μοιραίο για πρόσωπα τελείως άσχετα προς αυτά τα γεγονότα;
Πώς διαχειρίζεται η ζωή και πώς η τέχνη τον ανθρώπινο πόνο;
Πότε κερδίζω, πότε χάνω, πότε χάνομαι;
Η Ναταλία και ο Στέφανος Μαλλέας, η Νίκη Δανέζη και ο Ορέστης Βλαβιανός, η Κυρία με τα Πράσινα, η θεία Μυρτώ, η Ντιάνα που ονειρεύεται, η Βέρα που δραπετεύει… Πρόσωπα σύγχρονα ή ηρωίδες μυθικές πορεύονται μυστικά στο πλάι σας και προσπαθούν να αναπνεύσουν μες στην αναπνοή σας.
Διηγήματα, Γαβριηλίδης, 2018, 128 σελ.
Η ρητορική τέχνη στην καθημερινή ζωή ,ή, Οι αγαπημένοι της Πολύμνιας – Ελένη Καλλία
Πως προετοιμάζουμε μια ομιλία, πως την αποδίδουμε, πως ξεπερνάμε το τρακ και πως ελέγχουμε τα συναισθήματα και τη φωνή μας.
Πως αναπτύσουμε τα επιχειρήματά μας και πως εξασκούμε τη μνήμη μας. Τι εκφράζουν οι κινήσεις μας και ποια είναι η σημασία του βλέματος σε μια ομιλία.
Τι πρέπει να ξέρουμε για να μπορούμε να διδάξουμε ένα μάθημα, να πουλήσουμε ένα προϊόν, να επηρεάσουμε γενικά ένα οποιοδήποτε ακροατήριο.
Οι “Αγαπημένοι της Πολύμνιας”, της μούσας που προστάτευε τον προφορικό λόγο, είναι όλοι όσοι μπορούν ν’ απαντήσουν σωστά στα παραπάνω ερωτήματα. Όλοι όσοι γνωρίζουν να χειρίζονται τον λόγο έτσι ώστε να μπορούν να συγκινούν, να διεκδικούν, να πείθουν.
“Η Ρητορική Τέχνη στην καθημερινή ζωή” είναι ένα βιβλίο που φιλοδοξεί να κάνει κάθε αναγνώστη του “αγαπημένο της Πολύμνιας”.
Λόγος, Εκδόσεις Παπαζήση, 2003, 174 σελ.
Τα φωτισμένα παράθυρα διηγούνται ιστορίες – Ελένη Καλλία
Για την Ελλάδα, τους Ελληνες και τη Βουλή των Ελλήνων
Απευθύνεται σε παιδιά και περιγράφει την ελληνική ιστορία όπως την “είδε” το κτίριο της Βουλής από την εγκατάσταση του Όθωνα έως την ψήφιση ενός νόμου στην Ολομέλεια της Βουλής.
Διακρίθηκε με το Κρατικό Βραβείο 1999.
Ιστορία, Εκδόσεις Καστανιώτη, 1998, 68 σελ.
Οι δέκα λέξεις που θεμελίωσαν το δυτικό πολιτισμό – Ελένη Καλλία
Μύθος, έρως, μυστήρια, χάος, αρμονία, τραγωδία, φιλοσοφία, δημοκρατία, ιστορία, θεραπεία
Εάν θελήσει κάποτε ένας άνθρωπος της Δύσης, ένας πολίτης του δυτικού κόσμου, να σας ζητήσει να του μιλήσετε για τη ζωή σας απαντώντας σε δέκα ερωτήσεις, όλες οι χαρακτηριστικές λέξεις που θα χρησιμοποιήσει θα είναι ελληνικές. Θα έχουν γεννηθεί στην αρχαία Ελλάδα και θα χρησιμοποιούνται ολόιδιες όπως και τότε, με το ίδιο νόημα σχεδόν πάντοτε, από όλες τις ευρωπαϊκές γλώσσες. Είναι οι λέξεις που διαμόρφωσαν το δυτικό ευρωπαϊκό πνεύμα. Εκείνες που παραπέμπουν στις έννοιες και τις καταστάσεις που χρησιμοποιεί όλος ο δυτικός κόσμος για να αντιληφθεί και να βιώσει την πραγματικότητα και ό,τι μπορεί να υπάρχει πέρα απ’ αυτήν.
Γιατί με ποιον άλλο τρόπο θα μπορούσε κανείς να σας μιλήσει για την ΙΣΤΟΡΙΑ της ζωής του παρά μόνον αναφέροντάς σας τις ΙΔΕΕΣ του, τη ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ του για τη ζωή και τους ΕΡΩΤΕΣ του. Μιλώντας σας για το ΧΑΟΣ και την ΑΝΑΡΧΙΑ, που πολλές φορές αντιμεχωπίζει γύρω του και μέσα του, και για το πως προσπαθεί να αποκαταστήσει την ΑΡΜΟΝΙΑ. Θα σας μιλήσει ίσως για τους ΜΥΘΟΥΣ που άκουγε μικρός, θα θυμηθεί τον ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ, ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ και τη ΜΟΥΣΙΚΗ, που κάποτε κατόρθωσαν να ΘΕΡΑΠΕΥΣΟΥΝ τους πόνους της ΨΥΧΗΣ του.
Όλες αυτές οι λέξεις είναι ελληνικές-πανευρωπαϊκές. Και αξίζει να περιπλανηθεί κανείς μέσα στους αιώνες για να παρακολουθήσει τη γέννησή τους και να εξηγήσει τη σημασία τους.
Πολιτισμός, Εκδόσεις Παπαζήση, 1998, 101 σελ.
Η ζωή ενός θεάτρου είναι σαν παραμύθι – Ελένη Καλλία
Εθνικό Θέατρο: 1901-1994
Αναφέρεται στην ιστορία του νεοελληνικού θεάτρου με άξονα το Εθνικό Θέατρο.
Θέατρο, Άμμος, 1995, 97 σελ.
Θέλω να μάθω περισσότερα για σας – Ελένη Καλλία
Προσωπικότητες του θεάτρου, της λογοτεχνίας, της τέχνης και της επιστήμης μιλούν για τη ζωή και το έργο τους.
Περιέχει συνεντεύξεις από 50 προσωπικότητες των Γραμμάτων και της Τέχνης.
Συνεντεύξεις, Εκδόσεις Παπαζήση, 1990, 445 σελ.
Πηγές: Biblionet, Εκδόσεις Παπαζήση, Γαβριηλίδης, Άμμος, Εκδόσεις Καστανιώτη