Ελένη Μερκενίδου

Ελένη Μερκενίδου

Ελληνες λογοτέχνες
Η Ελένη Μερκενίδου γεννήθηκε στη Δράμα.
Είναι απόφοιτος του Τμήματος Φιλολογίας και διδάκτορας Φιλοσοφίας του Τμήματος Φιλοσοφίας και παιδαγωγικής του Α.Π.Θ. Εργάζεται στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Εκτός από την έρευνα στην αρχαία ελληνική τραγωδία, τη φιλοσοφία και την παιδαγωγική, ασχολείται με τη λογοτεχνία και το θέατρο. Είναι μέλος της Εταιρίας Λογοτεχνών Θεσσαλονίκης, της Εταιρίας Ελλήνων Θεατρικών Συγγραφέων και της Ελληνικής Φιλοσοφικής Εταιρίας.
Θεατρικά έργα
Οι νοστιμούλες (2007), University Studio Press
Του φεγγαριού το τραύμα (2007), University Studio Press
Αύριο θα γίνω εσύ (2021), Ρώμη

Ποίηση
Νύχτες μέσα στη νύχτα (2009), Γαβριηλίδης

Δοκίμια-Μελέτες-Ερμηνεία και κριτική
Το Απολλώνιο της πλάνης και του ονείρου (2005), University Studio Press
Ζητήματα αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας (2005), Κυριακίδη Αφοί
Προσωκρατικοί: Περί διακοσμήσεως και κοσμιότητος (2008), Κυριακίδη Αφοί
Σκεπτικοί (2009), University Studio Press

Συλλογικά έργα
Το θηλυκό πρόσωπο της ποίησης στη Θεσσαλονίκη (2007), Ερωδιός
Φιλοσοφία των επιστημών (2008), Ζήτη

Αύριο θα γίνω εσύ – Ελένη Μερκενίδου

Αύριο θα γίνω εσύ


Ο Ντικ Λάιμαν είναι ένας διάσημος σκηνοθέτης. Στα πενήντα εννέα του χρόνια, ένα οξύ καρδιακό επεισόδιο τον αναγκάζει ν’ αποσυρθεί στο αγαπημένο του νησί. Προσκαλεί πέντε φίλους –τους «εκλεκτούς» του– να ζήσουν σαράντα μέρες κοντά του. Ο Ρωμανός, ταλαντούχος συνθέτης και λάτρης της ποίησης, η Μάγια, χορογράφος, καθώς και τρεις ηθοποιοί του, η Τάινυ, παλιά του ερωμένη, η νεαρή Οφηλία και ο ευγενής ομοφυλόφιλος Αύγουστος, απολαμβάνουν τις περιποιήσεις του πιστού του Μάρκου σε σαράντα εξαιρετικά δείπνα. Τα πρόσωπα κρατούν τα ψευδώνυμα που ο ίδιος ο Ντικ Λάιμαν τούς έχει δώσει. Συνηθισμένοι να μεταφέρουν την επιτήδευση του θεάτρου στην καθημερινότητα, ζουν μέσα σε ιδιαίτερο κλίμα αυτές τις σαράντα μέρες, ενώ αποκαλύπτονται μυστικά του παρελθόντος που ο καθένας κρύβει επιμελώς. Όταν φεύγουν από το νησί, η ζωή τους δεν είναι όπως πριν. Ο Ντικ δεν εμφανίζεται, παρά μόνο την τελευταία βραδιά «από μηχανής», οπότε… Το έργο κινείται μεταξύ αλληγορίας και πραγματικότητας, στο βαθμό που η πραγματικότητα μπορεί να είναι συμβολική.

Θεατρικό έργο, Ρώμη, 2021, 111 σελ.

Πηγές: Biblionet, University Studio Press, Ρώμη, Γαβριηλίδης, Κυριακίδη Αφοί