Διπλωματούχος Πολιτικός Μηχανικός ΕΜΠ με μεταπτυχιακές σπουδές στη Διοίκηση Επιχειρήσεων, είναι συγγραφέας των μυθιστορημάτων “Game Over”, “Εντελώς κουκουρούκου” , “Game Over II – Δεν υπάρχουν αθώοι”, “Το κορίτσι με το σακίδιο” και της συλλογής διηγημάτων “Δυστυχώς απολύεσαι”. Ζει με τη γυναίκα του και την κόρη τους στην Αθήνα, όπου εργάζεται σε εταιρεία σύγχρονων τεχνολογιών.
Game Over (2006), Κριτική
Εντελώς Κουκουρούκου (2007), Athens Voice
Game Over II (2010), Athens Voice
Game Over (2013), Κριτική (E-Ebook)
Game Over (2014), Κριτική (E-Ebook)
Το κορίτσι με το σακίδιο (2018), Έναστρον
Διηγήματα
Δυστυχώς απολύεσαι (2014), Κριτική
Το κορίτσι με το σακίδιο – Φώτης Καλαμαντής
Στο μακρινό Αφγανιστάν το όνομά της δεν ήταν Τζούλια, το υιοθετεί στην Ελλάδα, όταν φτάνει παράνομα. Για να χρηματοδοτήσει το ταξίδι της στην Κεντρική Ευρώπη εντάσσεται στο δίκτυο “συνοδών” της ρώσικης μαφίας στην Αθήνα, με τελικό στόχο να αποδράσει και να περάσει τα σύνορα. Το κύκλωμα όμως δεν συγχωρεί τους δραπέτες και ο κίνδυνος είναι θανάσιμος.
Ο πρόθυμος Άρης που τον γνωρίζει τυχαία, κάποιοι περιθωριακοί κυβερνητικοί παράγοντες που κινούνται σ’ ένα σκοτεινό πολιτικό σύμπαν και μερικοί δήθεν “φιλάνθρωποι-σπόνσορες” ύποπτων οργανώσεων αλληλεγγύης είναι πρόθυμοι να βοηθήσουν την Τζούλια να ξεφύγει και να φτάσει στην Ευρώπη -αλλά με ακριβό αντάλλαγμα, φυσικά.
Στις δεκαοκτώ ημέρες που διαρκεί η ιστορία, στην Αθήνα της σύγχυσης και την Ευρώπη της αμηχανίας, δραστηριοποιούνται δυνάμεις και πρόσωπα που για τους πολλούς είναι εντελώς άγνωστα αν όχι αδιανόητα. Στο διάστημα αυτό θα προκύψει έρωτας αλλά και μερικοί φόνοι. Οι αντίπαλες ομάδες δεν υποχωρούν εύκολα. Το ποια πλευρά είναι η πιο επικίνδυνη θα φανεί στο τέλος.
Μυθιστόρημα, Έναστρον, 2018, 494 σελ.
Δυστυχώς απολύεσαι – Φώτης Καλαμαντής
Για κάθε γόπα στο τασάκι, κάθε τσίχλα κολλημένη στις πλάκες του δρόμου, κάθε άδειο ποτήρι στο μπαρ, κάθε πεταμένο κάτω εισιτήριο του μετρό, υπάρχει μια ιστορία που περιμένει κάποιον να τη διηγηθεί. Κάποιον που μπορεί για λίγο, έστω παρενθετικά, να δει το δέντρο, όχι το δάσος! Άλλωστε για το δάσος βαρεθήκαμε ν’ ακούμε…
… Εννιά διηγήματα που μοιάζουν με ταινίες μικρού μήκους σε ύφος νουάρ. Δεν υπάρχουν εδώ στοιχεία ρομαντικής διήγησης ή ξέγνοιαστων εφηβικών αναμνήσεων. Υπάρχουν καθημερινοί, αλλά και τόσο ξεχωριστοί χαρακτήρες του σήμερα· άνθρωποι που ζουν ανάμεσά μας περιχαρακωμένοι, αόρατοι. Άνθρωποι που ζουν εκρηκτικές ζωές, σε ακραίες συνθήκες “κρας τεστ”, φροντίζοντας να μην τους βλέπουμε.
Ο συγγραφέας αποτυπώνει με οδυνηρή διεισδυτικότητα, κυνικό ρεαλισμό αλλά και απροσδόκητο χιούμορ τις συνέπειες της γενικευμένης κρίσης. Δεν στέκεται στις ξύλινες πολιτικές ανακοινώσεις ούτε στις στερεότυπες δημοσιογραφικές αναφορές. Εστιάζει στον σκοτεινό υποθάλαμο του εγκεφάλου, στους καμένους καναπέδες των ξεπεσμένων μπαρ της αθηναϊκής περιφέρειας, εκεί όπου φωλιάζουν οι πιο προσωπικές και απόρρητες ανθρώπινες σκέψεις κι επιθυμίες.
Διηγήματα, Κριτική, 2014, 192 σελ.
Game Over II – Φώτης Καλαμαντής
Δεν υπάρχουν αθώοι
Ενώ η ελληνική οικονομία καταποντίζεται από την οικονομική κρίση, οι μυστικοί συνεργάτες του υπουργού επεξεργάζονται μια χαριστική κρατική προμήθεια αξίας δεκάδων εκατομμυρίων στον τομέα των τηλεπικοινωνιών.
Ο Κάρολος Λιάσκος, ένας κυνικός πενηντάρης, επαγγελματίας πληροφορικής και βετεράνος του αντιεξουσιαστικού χώρου, μπλέκεται σ’ αυτή την υπόθεση σχεδόν κατά τύχη. Το σχέδιο αρχίζει να εφαρμόζεται, αλλά οι αστάθμητοι παράγοντες είναι πολλοί. Ο αλλοδαπός εκτελεστής, οι συνεργάτες με διπλό ρόλο και το ξεχασμένο παρελθόν που ξαφνικά αναβιώνει, ανατρέπουν τις εύθραυστες ισορροπίες.
Ο πρώτος φόνος εμπλέκει πολιτικούς, επιχειρηματίες, αστυνομία και μυστηριώδεις “συμβούλους” σε ένα μπερδεμένο κουβάρι. Η Ασφάλεια αναζητά το δολοφόνο, αλλά τα στοιχεία που συγκεντρώνει είναι αλληλοσυγκρουόμενα και δεν οδηγούν πουθενά.
Όταν η κατάσταση φτάνει στο απροχώρητο η ομάδα που αυτοαποκαλείται Σύγκλητος, και που μέχρι τότε απλώς παρατηρούσε, αναλαμβάνει να δώσει τη λύση σε όλα. Η δικαιοσύνη αποδίδεται με τρόπο “σύγχρονο” και “πρακτικό”, χωρίς ιδιαίτερο προβληματισμό για το ποιος είναι ένοχος και ποιος όχι. Άλλωστε τέτοιος προβληματισμός ίσως να είχε νόημα πριν από χρόνια, όταν ακόμη και για τους αθώους μπορούσε να προκύψει “Game Over”.
Όμως, η εποχή που η κρίση στην Ελλάδα γενικεύεται, δεν υπάρχουν αθώοι…
Μυθιστόρημα, Athens Voice, 2010, 436 σελ.
Εντελώς Κουκουρούκου – Φώτης Καλαμαντής
Την εποχή που στην Ελλάδα στήνονταν τα “νέα τζάκια”, δημιουργήθηκαν πολλές ευκαιρίες. Φιλόδοξα επιχειρηματικά σχήματα αναδύθηκαν από γερασμένες, ξεπερασμένες φίρμες ή ακόμη και από το τίποτα. Οι νέες επιχειρήσεις που γεννήθηκαν είχαν μια τυπική πορεία: Μεγάλες δουλειές, λίγη τύχη και κατάλληλες γνωριμίες, εισαγωγή στο Χρηματιστήριο, ανάπτυξη και πλούτος για επιχειρηματίες με μεγάλη κοινωνική προβολή και συζύγους σύμφωνες με τις προδιαγραφές…
Την εποχή που στην Ελλάδα στήνονταν τα “νέα τζάκια”, δημιουργήθηκαν πολλές ευκαιρίες. Φιλόδοξα επιχειρηματικά σχήματα αναδύθηκαν από γερασμένες, ξεπερασμένες φίρμες ή ακόμη και από το τίποτα. Οι νέες επιχειρήσεις που γεννήθηκαν είχαν μια τυπική πορεία: Μεγάλες δουλειές, λίγη τύχη και κατάλληλες γνωριμίες, εισαγωγή στο Χρηματιστήριο, ανάπτυξη και πλούτος για επιχειρηματίες με μεγάλη κοινωνική προβολή και συζυγούς σύμφωνες με τις προδιαγραφές…
Σε μια τέτοια επιχείρηση, την Dimobili ΑΒΕΕ που δημιούργησαν ο Λευτέρης Τζάνος και ο Χάρης Λεβαντής, όλα κυλούν ομαλά, μέχρι να συμβεί μια σειρά από απροσδόκητες αλλαγές. Τότε οι ζωές των ιδιοκτητών της και των ανθρώπων που τους περιβάλλουν αναστατώνονται και το ήρεμο μέχρι τότε σκηνικό ανατρέπεται ριζικά μέσα σε μερικούς μήνες, τους τελευταίους μήνες του 2006.
Ο μοιραία καταλυτικός ρόλος της νεαρής υπαλλήλου Ντέπυς Δρόσου, η ανησυχητική κάμψη στα λογιστικά μεγέθη της εταιρείας και προπάντων οι λέξεις, αυτές οι λέξεις που εξαφανίζονται με μυστηριώδη τρόπο από τα ηλεκτρονικά και τα έντυπα αρχεία της εταιρείας, συνθέτουν γρήγορα ένα σκοτεινό καινούργιο πλαίσιο όπου όλα είναι δυνατόν να συμβούν… Και συμβαίνουν!
Οι ήρωες θα πρέπει να ξανατοποθετηθούν απέναντι στα γεγονότα και τις συνθήκες. Τώρα οι προσωπικές και επαγγελματικές ισορροπίες έχουν ανατραπεί ολοκληρωτικά και στο προσκήνιο εναλλάσσονται με καταιγιστική ταχύτητα η απάτη, ο έρωτας, η απειλή και ο φόνος…
Μυθιστόρημα, Athens Voice, 2007, 519 σελ.
Game Over – Φώτης Καλαμαντής
Γύρισε βράδυ απ’ το ταξίδι, κλείστηκε στο γραφείο του και άνοιξε τον υπολογιστή. Είχε καιρό να γράψει, και ήταν ανάγκη να προχωρήσει με την αποτύπωση αυτών των γεγονότων που είχαν στριμωχτεί στο μυαλό του και δεν ήταν βέβαιος πια ότι ήταν εντελώς φανταστικά.
“Δεν πρέπει να χαθεί χρόνος… Πρέπει να επιμείνω στη σύνταξη αυτής της -ας πούμε- διαθήκης, που πιστεύω τελικά να ολοκληρωθεί εγκαίρως, γιατί περνάμε μια περίοδο ύφεσης και οι ύποπτες κινήσεις τους τελευταία έχουν μειωθεί αισθητά. Φαίνεται κάτι ετοιμάζουν…”
Τα τελευταία λίγα χρόνια μια μεγάλη μερίδα νέων ανθρώπων εργάζεται στο χώρο των υπηρεσιών σύγχρονης τεχνολογίας: Τηλεπικοινωνιών, πληροφορικής, συστημάτων και εφαρμογών. Ο ήρωας του βιβλίου, ο Βασίλης Δελμούζος, ήταν το 1998 ένας επιτυχημένος σαραντάρης με γυναίκα και παιδί αλλά και βαθύτερες ανησυχίες, που δεν ήθελε να τις χωρέσει τελεσίδικα στα μέτρα της γενιάς του και της κουλτούρας που τη χαρακτηρίζει. Έτσι αποφασίζει να εξερευνήσει αυτόν τον καινούργιο και αναπτυσσόμενο επαγγελματικό τομέα, μόνο και μόνο για να αποδείξει στον εαυτό του ότι δεν υπάρχουν στεγανά και αγκυλώσεις: Οι συμφωνίες του Χάυδν μπορούν να συνυπάρχουν με τον πηγαίο κώδικα των εφαρμογών και οι προϋπολογισμοί εξαμήνου να ζουν αρμονικά στον ίδιο σκληρό δίσκο με ένα μυθιστόρημα του Φλομπέρ!
Σ’ αυτό ακριβώς, ο Βασίλης Δελμούζος δεν έκανε λάθος, και τα κατάφερε να ισορροπήσει με μαεστρία: Από τη μία εντάχθηκε με επιτυχία στο περιβάλλον των σύγχρονων επιχειρήσεων, με τους τριαντάχρονους μάνατζερ και τα μαραθώνια μήτινγκ των τεσσάρων ωρών και των σαράντα τσιγάρων, δημιουργώντας ταυτόχρονα μια θεαματική νέα καριέρα: Αρχικά μια μικρή εταιρία υπηρεσιών Ίντερνετ τον δέχεται με ενθουσιασμό στο δυναμικό της. Η εταιρία αυτή αποδεικνύεται μια πραγματική Ακαδημία σύγχρονων πωλήσεων, κι εκεί ο Βασίλης μαθαίνει και παθιάζεται με την ωμότητα της ουσίας της πώλησης. Από την άλλη διατηρεί την ικανότητα να βλέπει τη μεγάλη εικόνα και να τη μοιράζεται, γελώντας κατάπληκτος για όσα πρωτοφανή και απίστευτα αντιμετωπίζει, με τη νέα κι όμορφη γυναίκα του. Οι πελάτες, οι γειτονιές της Αθήνας, το περιθώριο των μικρών επιχειρήσεων, οι αποτυχημένοι διερχόμενοι που, προσπαθώντας να αγκυροβολήσουν σε κάποιο επάγγελμα, αναπόφευκτα θα βρεθούν στο σταυροδρόμι των πωλήσεων, οι περισσότεροι για να το προσπεράσουν σύντομα. Όλα αυτά τα βλέπει για πρώτη φορά, αφομοιώνοντας κάθε ατάκα, κάθε σκηνή, κάθε μικρή και μεγάλη μάχη.
Αλλά υπήρχε μια παράλειψη. Πίσω από τη φαινομενική συμβατότητα της πρακτικής με την αφαίρεση, και των τεχνικών δεδομένων με τα ιδεολογήματα, κρύβεται η ιδέα του κόστους σε ψυχή, ενέργεια και ασφάλεια που πρέπει κανείς να θυσιάσει για να σταθεί επιδέξια στην κόψη των πραγμάτων. Θα τα καταφέρει να ισορροπήσει; Το παιχνίδι γίνεται σκληρό, εξουθενωτικό.
Ο Βασίλης Δελμούζος ετοιμάζεται να μπει στην πίστα ενός άγριου βιντεογκέιμ γεμάτου χρώμα, κίνηση και αίμα. Σφίγγει τα ιδρωμένα χέρια του σ’ ένα φανταστικό χειριστήριο κι αγωνίζεται να κερδίσει την τελική και πιο θεαματική παρτίδα.
Μυθιστόρημα, Κριτική, 2006, 315 σελ.
Πηγές: Biblionet, Έναστρον, Κριτική, Athens Voice