Σπούδασε στο Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο. Πήρε μέρος στην αντιδικτατορική αντίσταση και διώχθηκε από τη χούντα. Υπήρξε μέλος της Συντονιστικής Επιτροπής της κατάληψης του Πολυτεχνείου τον Νοέμβριο του 1973. Ηγετικό στέλεχος της Αριστεράς πάνω από είκοσι χρόνια, από το 1993 πολιτικά ανένταχτος, σε απόσταση από την καθημερινή διαχείριση της πολιτικής. Αποχώρησε από το πολιτικό προσκήνιο αφού διατύπωσε με το βιβλίο του “Μετά” (1992) την πρόταση για την ανασύνθεση της Αριστεράς και ευρύτερης Κεντροαριστεράς. Επέστρεψε στη μαχόμενη πολιτική το 2004. Εκλέγεται βουλευτής του ΠΑΣΟΚ στη Β΄Περιφέρεια Αθήνας. Ασχολήθηκε με την οικονομική ανάλυση και πρόγνωση στον ιδιωτικό τομέα. Είναι μέλος της ΕΣΗΕΑ. Δημιούργησε ραδιοφωνικές εκπομπές στον Flash 96,0 σε δύο περιόδους, στον Alpha 98,9 και στο Βήμα FM 99,5. Έγραψε θεατρικά έργα και άλλα αφηγήματα για το ραδιόφωνο, καθώς και ιστορικά αφιερώματα για τα μεγάλα ρεύματα της παγκόσμιας μουσικής. Έχει συμμετάσχει σε διάφορα συλλογικά έργα και έχει δημοσιεύσει μια σειρά κοινωνικών και πολιτικών μελετών.
Ο μυστικός Νοέμβρης (1996), Εκδόσεις Καστανιώτη
Το χαμένο μπλουζ (1997), Εκδόσεις Καστανιώτη
Μν (1999), Εκδόσεις Καστανιώτη
Η γυναίκα της όγδοης μέρας (2001), Εκδόσεις Καστανιώτη
Ετσι κάνουν όλες (2011), Εκδόσεις Καστανιώτη
Ο κόκκινος κάβουρας (2013), Εκδόσεις Πατάκη
Αλλέγκρα (2014), Εκδόσεις Πατάκη
Ταξίδι μέλιτος (2015), Εκδόσεις Πατάκη
Δύο μόνο δάκρυα (2016), Εκδόσεις Πατάκη
Νύχτα με πέντε φεγγάρια (2018), Εκδόσεις Πατάκη
Αγάπη Μέδουσας (2019), Εκδόσεις Πατάκη
Μπλε λουλούδι: Αναμνήσεις από το 2048 (2020), Εκδόσεις Πατάκη
Μαύρο φως (2021), Εκδόσεις Πατάκη
Πριν σβήσουν τα φώτα (2022), Εκδόσεις Πατάκη
Διηγήματα
Ο σωσίας και οι δαίμονες του πάθους (1995), Εκδόσεις Καστανιώτη
Αφηγήσεις
Τάνγκο του Τσε (2002), Εκδόσεις Καστανιώτη
Σαλός θεού (2017), Εκδόσεις Πατάκη
Δοκίμια-Μελέτες-Κοινωνικές επιστήμες-Λόγοι, διαλέξεις
Προβλήματα του Κράτους (1979)
Σοσιαλιστική αυτοδιαχείριση και γραφειοκρατία (1982)
Ο σοσιαλισμός στο κατώφλι του 2000 (1983)
Ο Λένιν για τα σύγχρονα προβλήματα του κράτους και της επανάστασης (1987), Σύγχρονη Εποχή
The Dream – Σκιές στην Αθήνα (1994), Εκδόσεις Καστανιώτη
Gap. Βαμπίρ και κανίβαλοι (2004), Εκδόσεις Καστανιώτη
Ζητούνται αλχημιστές (2005), Εκδόσεις Καστανιώτη
Θηλυκό πόκερ (2006), Εκδόσεις Καστανιώτη
Λευκό κοτσύφι, blue tree, μαύρο καράβι (2008), Εκδόσεις Καστανιώτη
Ε, Πρόεδρε (2009), Εκδόσεις Καστανιώτη
Η έβδομη αίσθηση (2010), Εκδόσεις Καστανιώτη
Οπλων κρίσις (2012), Εκδόσεις Πατάκη
Ε, Πρόεδρε (2012), Εκδόσεις Καστανιώτη (Ε)
Μαύρο κουτί (2015), Εκδόσεις Πατάκη
Κόμματα και στρατηγικές των τάξεων
Κοινωνική δομή και πολιτικά κόμματα
Μακροπρόθεσμες τάσεις του πολιτικού συστήματος της Ελλάδας
“Επιστήμη και τέχνη της πολιτικής
25 λέξεις για μια νέα Αριστερά
Νέο κοινωνικό και οικολογικό συμβόλαιο
Μύθος και λόγος στις μεγάλες ιδεολογίες
Ψυχανάλυση και μύθος
Globalization: νέες ευκαιρίες – νέες αντιθέσεις
Διαχείριση του ρίσκου στην οικονομία
Νέος Ευρωπαϊσμός
Οι ριζικές αλλαγές στα Ελληνικά και Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια
Συλλογικά έργα
Για μια δημοκρατική ραδιοτηλεόραση (1986), Σύγχρονη Εποχή
Δημόσιες επιχειρήσεις και ανάπτυξη (1987), Σύγχρονη Εποχή
Μετά (1992), Εκδοτικός Οίκος Α. Α. Λιβάνη
Αυτή ήταν η Ελλάδα (2002), Άλλοθι
Ο πρώτος σταθμός (2018), Μεταίχμιο
Πριν σβήσουν τα φώτα – Μίμης Ανδρουλάκης
Αναζητώντας τον Εαυτό του, εκπλήσσεται: «Εγώ είμαι οι άλλοι». Εκατοντάδες. Μια γενετική λοταρία στα βουνά της Κρήτης. Ταξίδι σε ένα παρελθόν πανταχού παρόν. Η Αυτοβιογραφία γίνεται ιστορία-πινακοθήκη μιας συναρπαστικής εποχής: πορτρέτα, εικόνες, σκηνές, χρώματα, δράματα κι ευτράπελα. Τα μυστικά των «πάνω» –επιφανών πολιτικής, τέχνης, επιστήμης και πλούτου– τέμνονται με τις ανέκδοτες ιστορίες των «κάτω», των απλών ανθρώπων. Από μια επαρχιακή Μαγική πόλη σε Αθήνα-Πειραιά της αντίστασης και των παράνομων οργανώσεων. Ο Μίμης Ανδρουλάκης είχε δεσμευτεί να «μιλήσει» μετά 50 χρόνια. Τώρα συμπληρώνει τις λευκές σελίδες της πρόσφατης ιστορίας, με πρώτες το «Πολυτεχνείο ’73» και την «Ύβριν» Νο 8.
Μυθιστόρημα, Εκδόσεις Πατάκη, 2022, 608 σελ.
Μαύρο φως – Μίμης Ανδρουλάκης
«Εγώ το έκανα· τον εμπρησμό στο “Μινιόν”».
Προικισμένος. Όμως στο εσωτερικό του «ρολόι» παρεισφρέουν μερικά αλλόκοτα δευτερόλεπτα. Τότε βγαίνει από τον εαυτό του και γίνεται κατά συρροήν εκδικητής με ή χωρίς αιτία. Τόσο παράλογος, τόσο αληθινός. Οι πικροί καρποί της εφηβείας του τον ωθούν στην πρώτη τραγωδία: «Εγώ ή αυτός», για τον σάτυρο ταχυδρόμο στον γενέθλιο τόπο.
Ελένη, η αρραβωνιαστικιά της εφηβείας. Οι τρεις μοιραίες γυναίκες του: Γκρέτα, Μαργαρίτα, Μάρθα. Εκεί που φαίνεται να κλείνει τον τελευταίο λογαριασμό του με το παρελθόν –την τιμωρία για τον στραγγαλισμό της «Καλόγριας»–, ανοίγει έναν καινούργιο. Αποκαλύπτει τη σκοτεινή πλευρά της Art Market που μεταμορφώνει τους «Πικάσο» σε κράχτες για γκρίζες μπίζνες δισεκατομμυρίων. Ρίχνει μια βόμβα στη δικτύωσή της με τη διεθνή κλεπτοκρατία, το ξέπλυμα βρώμικου χρήματος και την πλαστογραφία.
Ένα ειρωνικό παιχνίδι της τύχης από την Άμφισσα και τους Δελφούς του ’60, την Αθήνα του ’70, ως το Αμβούργο, τη Γενεύη και το Μανχάτταν του καιρού μας.
Μυθιστόρημα, Εκδόσεις Πατάκη, 2021, 360 σελ.
Μπλε λουλούδι – Μίμης Ανδρουλάκης
Αναμνήσεις από το 2048
Τριάντα τρεις κορυφαίοι επιστήμης και τέχνης –γυναίκες και άνδρες– στο νησί των κοραλλιών, το πρώτο που θα καταπιεί ο ωκεανός. Αντιδρούν συμβολικά στην κλιματική καταστροφή, στις πανδημίες, στον «πυρηνικό χειμώνα» και στους άλλους κινδύνους της ανθρωπότητας. Κοινή τους ιδιότητα –ίντριγκα με σημασία–, η αφύσικη σύμπτωση: Είναι απόγονοι νόθων τέκνων μεγάλων ανδρών, από τους μακρινούς Άνταμ Σμιθ και Καρλ Μαρξ μέχρι μια σειρά μεγαλοφυΐες και διασημότητες νεότερων χρόνων. Επίκειται η σύνδεσή τους με την πρώτη αποικία στη Σελήνη, ενώ στην ατμόσφαιρα αιωρείται μια ανακάλυψη ισοδύναμη με γεωπολιτικό σοκ. Ξεγύμνωμα ψυχών, έρωτες, κατασκοπία και πλεκτάνες, αλλά κυρίως απαντήσεις στους γρίφους του αιώνα: Ο νέος καπιταλισμός των ρομπότ και της Τεχνητής Νοημοσύνης· το αίνιγμα της Κίνας· ηγεσία και δημιουργική ευφυΐα στον 21ο αιώνα. Διακόσια χρόνια μετά το θρυλικό «1848» –Πρώτη Βιομηχανική Επανάσταση, πρώτη και μοναδική πανευρωπαϊκή επανάσταση, Κομμουνιστικό μανιφέστο–, ο νέος καπιταλισμός της Τεχνητής Νοημοσύνης ενώπιος ενωπίω με τον εαυτό του, τα όρια και τις αντιθέσεις του. Οι ειδυλλιακές όμως μέρες στο εξωτικό νησί θα πάρουν μια δυσάρεστη τροπή, έτσι που να λες: «Έρχεται η Συντέλεια!» Ο συγγραφέας αντιστρέφει τον στίχο του Ελύτη «Πενθώ τα χρόνια που έρχονται / Χωρίς εμάς»· τα ερευνά, τα τραγουδά, ενώ ο αναγνώστης τα ιχνηλατεί μ’ ένα παιχνίδι ρεαλιστικής φαντασίας.
Μυθιστόρημα, Εκδόσεις Πατάκη, 2020, 384 σελ.
Αγάπη Μέδουσας – Μίμης Ανδρουλάκης
Ιστορική προδοσία γραμμένη στο κύμα
“Ο προδότης είσαι εσύ!”
Aιφνιδιάζει ο καταδότης τον ηρωικό πλωτάρχη. Αυτόν που είχε τάξει σκοπό της ζωής του να ρίξει φως στο σκοτεινό, μέχρι σήμερα, μυστικό της προδοσίας του Κινήματος του Ναυτικού. Δίχως αυτή δεν θα φτάναμε στους νεκρούς του Πολυτεχνείου, στην τραγωδία της Κύπρου και στα επακόλουθά της στις μέρες μας. Δεκάδες εξεγερμένα πολεμικά πλοία, όπως το «Βέλος», θα εξανάγκαζαν τη χούντα σε παραίτηση.
Δύο ζευγάρια, του πιλότου και του πλωτάρχη. Δύο άνδρες με καρδιά. Δύο ξεχωριστές γυναίκες, δύο διασταυρούμενες ενοχές. Η Μαρίνα, η Μούσα των Πατρών, η “ανιψιά” του Σεφέρη και του Κατσίμπαλη. Και η Έλλη, η Σειρήνα του Ναυτικού, που θρηνεί: “Η αγάπη μου είναι αγάπη Μέδουσας!” Και δύο φοιτητές εμπλεκόμενοι στη δεύτερη, τη μυστική ζωή τους. Παράλληλες ζωές σε μια μοναδική διακλάδωση της μοίρας.
Πόκερ αγωνίας ανάμεσα στον δικτάτορα Παπαδόπουλο και στους συνωμότες του Ναυτικού. Ένας μοιραίος βιομήχανος και ο Ισραηλίτης γαμπρός του Δημήτρη Ιωαννίδη, ο κλινικάρχης, αποκαλύπτουν πρώτη φορά την άγνωστη ρίζα, την προσωπική ζωή και το ψυχογράφημα του “αόρατου δικτάτορα”, πέρα από τα στερεότυπα της Μεταπολίτευσης.
Η πρόσφατη επιστολή της Μαρίνας -ένα ψυχολογικό, υπαρξιακό θρίλερ του καιρού μας- γεμίζει την απόσταση από τις δραματικές στιγμές του ’73-’74 μέχρι σήμερα, ανοίγει το Κουτί της Πανδώρας και υποχρεώνει τον συγγραφέα να πατήσει τον παλαιό όρκο του: Να αποκαλύψει τα απόκρυφα της μεγάλης προδοσίας το 2023, στα πενηντάχρονα του Κινήματος του Ναυτικού, με την αμεροληψία της απόστασης και της ηλικίας.
H υπόθεση παίρνει νέα τροπή στις μέρες μας. Τη διαπερνά το πικρό αίσθημα του τέλους μιας γενιάς.
Μυθιστόρημα, Εκδόσεις Πατάκη, 2019, 352 σελ.
Νύχτα με πέντε φεγγάρια – Μίμης Ανδρουλάκης
Είναι μια ματαιόδοξη μικροαστή που κολακεύεται να αποπλανά διασημότητες; Ποιο είναι το κίνητρο της Λίνας που παίζει σε μια ζαριά τη ζωή της, χωρίζει και συγκροτεί -εν μέσω κρίσης- με έμπιστες συμμαθήτριες έναν επιχειρηματικό και ερωτικό κύκλο με επίλεκτους αλλά μακρινούς εραστές; Όταν οι μεγάλες τους πόζες ξεφτίζουν σε ασήμαντους ρόλους, εκείνη θα ξεσπάσει: “Δεν υπάρχει, λοιπόν, ούτε ένας άνδρας με κάποια γενναιότητα και λίγη ποίηση μέσα του;”. Ο φίλος της Μάνος, ή “Γκοντάρ”, δηλώνει: “Δεν μ’ άγγιξε η χρεοκοπία· τη Χαμένη Δεκαετία έκανα έρωτα”. Τη Λίνα στοιχειώνει η άγνωστη οδύσσεια της τουρκόφωνης Πόντιας προγιαγιάς, της χαρισματικής Παναγίας των ξεριζωμένων, της καλλονής που περιπλανήθηκε με το πλοίο του θανάτου στη Μαύρη Θάλασσα, ρίζωσε στη Μακεδονία, δημιούργησε τον μοναδικό γυναικείο οικισμό-συνεταιρισμό κι αγωνίστηκε περιμένοντας… ένα τίποτα.
Γυναίκες, γυναίκες που αγρυπνούν όταν οι άλλοι κοιμούνται, κι άνδρες ξεχωριστοί: ο Σπύρος με την ουτοπία της Γόβας· ο Μεγάλος Πιανίστας· ο Εβραίος Ααρών· ο “καινοτόμος”· ο πρεσβύτερος Στυλιανός· ο “αστέρας”· ο… Ιστορίες, ιστορίες μάς κυριεύουν με μυστική νοσταλγία, συγχρονίζονται απροσδόκητα και θέτουν στον καθένα το καίριο ερώτημα: Μπορεί να είναι μάταιη μια ζωή φιλτραρισμένη από τόσες διαψεύσεις, ματαιωμένες ελπίδες και προδοσίες;
Μικρά δράματα στον καμβά της Μεγάλης Ιστορίας ρίχνουν -εκατό χρόνια μετά την Ποντιακή Γενοκτονία- ένα διαφορετικό φως στα αινίγματα της Θεσσαλονίκης, της Μακεδονίας και της Θράκης.
Μυθιστόρημα, Εκδόσεις Πατάκη, 2018, 344 σελ.
Σαλός θεού – Μίμης Ανδρουλάκης
Ο μυστικός Μίκης
Ο ιλιγγιώδης στροβιλισµός του Μίκη Θεοδωράκη -µουσικός, πολιτικός, ερωτικός, παιγνιώδης- οδηγεί τον αναγνώστη σε εκατό ζωές, στο πανόραµα διακοσίων χρόνων, σε εννιά κεφάλαια: Το Γαλάζιο Κορίτσι του Μπουένος Άιρες, Το Γαλάζιο Βαγόνι στο Μεγάλο Κόκκινο Τρένο, Σαν Δυτικός Άνεµος: Από την Τυφλή στη Γαλάζια Οπτασία, Ο Άνθρωπος που ήθελε να γίνει Μπετόβεν συν Βοναπάρτης, Ο Σωσίας σε 33 παραλλαγές, Το Πλοίο Φάντασµα ή Ο Ιπτάµενος Κρητικός, “Πυροβολήστε τα Ρολόγια”: Η Ανάληψις, Στις Συµπληγάδες: “Ανδρέα µου!” “Κώστα µου!”, Ο Θεραπευτής: Οι Ερινύες Ευµενίδες.
Ο Σαλός Θεού συναντιέται, µέσα από χαραµάδες του χρόνου, µε τον Μπετόβεν και τον Βάγκνερ, τον Σοστακόβιτς και τον Δηµήτρη Μητρόπουλο, τον Μάνο Χατζιδάκι και τον Ιάνη Ξενάκη, τον Βασίλη Τσιτσάνη – ανταλλάσσουν τα απόκρυφα του βίου και του έργου τους. Ανασηκώνει το πέπλο της Ίσιδος από τις γυναίκες της ζωής του, µοιράζεται µαζί τους την αθανασία. Ζωντανεύει άγνωστες στιγµές µε τους Λένιν, Στάλιν, Τίτο, Τσε, Φιντέλ, Μιτεράν, καθώς και µε τον Κωνσταντίνο Καραµανλή, τον Ανδρέα Παπανδρέου, τον Κώστα Μητσοτάκη, τον Χαρίλαο Φλωράκη, τον Λεωνίδα Κύρκο, τον Αλέξη Τσίπρα και δεκάδες άλλες προσωπικότητες. Στη δίνη του κυκλώνα Μίκης, µε την πένα στενού του φίλου επί δεκαετίες, ο χρόνος µεταβάλλεται και δεν έχει νόηµα να διακρίνουµε ζωντανούς και πεθαµένους.
“Ο Μίμης, δεμένος πολύτροπα μαζί μου από την εφηβεία του, με βλέπει πάντα σαν ανοιχτό βιβλίο -o Εσταυρωμένος Διόνυσος- και συμπληρώνει τις δικές του σελίδες με τη δύναμη της γνώσης και της κρητικής του φαντασίας. Ένας ονειρευόμενος “Πυλάδης” εισδύει στα όνειρα και τις ουτοπίες του δικού του “Ορέστη”. Τον ευχαριστώ για την πρόκληση και την καινοτομία του έργου “Ο Mυστικός Μίκης””.
Μίκης Θεοδωράκης
Αφηγήσεις, Εκδόσεις Πατάκη, 2017, 527 σελ.
Ο μυστικός Νοέμβρης – Μίμης Ανδρουλάκης
Ο συγγραφέας Νίκος Δημητρίου ζει σ’ ένα παραλήρημα αναμονής. Ποιος είναι ο αθέατος αποστολέας που του στέλνει μεγάλα χρηματικά ποσά; Ένας μυστηριώδης νυχτερινός επισκέπτης. Δυο γυναίκες σε μια απροσδόκητη συμβίωση. Ενας δικαστής κι ένας εγκληματίας, σε μια μοιραία έλξη, διασταυρώνουν τη δική τους μοίρα με του συγγραφέα. Εξι λαμπρά αστέρια του κόσμου των επιχειρήσεων και του θεάματος στο πιο τρελό κι αλλόκοτο κλαμπ. Δέκα ύποπτοι για ένα φόνο. Η αναζήτηση μιας νέας ηθικής κι αισθητικής πέρα από τον πολιτισμό της ενοχής. Η glamour κοινωνία ξεγυμνωμένη στο μυθιστόρημα αυτό του Μίμη Ανδρουλάκη.
Μν – Μίμης Ανδρουλάκης
Mν, Mέλανι, Mόλυ, Mπλανς, Mάγια, Mαίρη, Mαρίζα, Mάγια, Mάσα, Mεράλ, Mελίσσα, Mιλέβα, Mαγδαληνή, Mπαλάσα, Mόντι, Mάι, Mάνια και Mαργκίτ… Mια γυναίκα με παρελθόν αφηγείται ν διαφορετικές ιστορίες σε ν διαφορετικούς ανθρώπους, με ν διαφορετικούς τρόπους, ενώ εμείς κρυφακούμε στο Internet τους ψιθυρισμούς, τις ακριτομυθίες και τα σκιρτήματα των γυναικών που χάθηκαν στην ιστορία. Όνειρα, σεξουαλικά και μαθηματικά, θα μας μυήσουν στα αινίγματα της ανθρώπινης ψυχής και του σύμπαντος. Γυναίκα· εκεί που ναυαγούν η λογοτεχνία, η ψυχανάλυση και η φιλοσοφία. O μισογυνισμός της κουλτούρας και της επιστήμης. H ηδονή μιας γυναίκας αποφασίζει για τη γεωμετρική μορφή του κόσμου.
Ενα γυναικείο βλέμμα στ’ απόκρυφα των μεγάλων δημιουργών του αιώνα που αποχαιρετούμε. Mοντέρνες γυναίκες, σε μια ιδιαίτερη ψηφιακή επικοινωνία με το συγγραφέα, βρίσκουν κοινή γλώσσα ανάμεσα στους διαφορετικούς κλάδους της γνώσης, συμφιλιώνουν τη λογική με την απόλαυση, ανακαλύπτουν το μυθιστόρημα στην καρδιά των επιστημών και παρακολουθούν την περιπέτεια ενός πλάνητα άνδρα με οκτώ γάμους και μία αιμομιξία.
Mν, ένα βιβλίο που πασχίζει να απαντήσει μαζί σας στο ερώτημα: Η γνώση ή η άγνοια είναι το κλειδί στην ερωτική και προσωπική μας ευτυχία; Nα ξέρουμε ή να μένουν όλα εξαίσια θολά;
Θηλυκό πόκερ – Μίμης Ανδρουλάκης
“Γνωρίζω τη γυναίκα που θα γίνει πρωθυπουργός κοντά στο 2020”. Το θρίλερ της ερωτικής και επαγγελματικής ζωής αυτής της τριαντάχρονης σήμερα γυναίκας, που εξελίσσεται από την Αθήνα και το Λονδίνο μέχρι τα νησιά Μαδέιρα και τις συμμορίες της ρούμπας του Κονγκό, μας εισάγει στο μυστήριο των διαφορών του αρσενικού και θηλυκού εγκεφάλου από την καθημερινότητα και τη σεξουαλικότητα μέχρι τα μαθηματικά, την πολιτική και κυρίως την οικονομία και την επιχειρηματικότητα. Το “Θηλυκό πόκερ, Συμφέρον και συμπάθεια, Love and Money”, πέφτει σαν πέτρα στην επιφάνεια της σύγχρονης καθιερωμένης σκέψης και ξετυλίγεται σαν μια σειρά ομόκεντρων κύκλων: “θηλυκή” αναθεώρηση της πολιτικής οικονομίας – “θηλυκή” μεταρρύθμιση από το Α ως το Ω – “θηλυκό” Νέο Δημόσιο Μάνατζμεντ – “θηλυκό” παιχνίδι με τις πιθανότητες και το ρίσκο στο νέο αβέβαιο χρηματοοικονομικό σύμπαν του παγκοσμιοποιημένου καπιταλισμού. Θηλυκό, όπως λέμε αυτή ή αυτός έχει “θηλυκό μυαλό”. Τρία χέρια σε ένα -το αόρατο της αγοράς, το σιδερένιο ή βελούδινο του κράτους και το άυλο της εκτίμησης- γράφουν τη “θηλυκή” ατζέντα της διακυβέρνησης στον 21ο αιώνα. Ένα ένα τα ωραία μοντέλα, τα ωραία θεωρήματα για πάντα ανεφάρμοστα γίνονται σκόνη. Η σκέψη μας ανακαλύπτει το παράδοξο, υπολογίζει το άγνωστο και το απίθανο που είναι πολύ πιθανό και αποδεσμεύεται για να υποδεχτεί το “θηλυκό άγγιγμα” στην οικονομία και την πολιτική. Ένα διανοητικό μπιλιάρδο σε καμπύλη επιφάνεια, ένας καταιγισμός ιδεών με τη Μόκα του “Aθηνά trust”, τη Λίντα, τον Μάικλ, τον Νίκο, την Κολέτ, τον Ανδρέα, τη Μάρθα, τον Γιώργο και βέβαια τον Μίμη.
Λευκό κοτσύφι, blue tree, μαύρο καράβι – Μίμης Ανδρουλάκης
Το κραχ και οι σεισμικές μετατοπίσεις στο νέο καπιταλισμό
Ενας αστεροειδής στα κεφάλια μας. Ο άνθρωπος που έφτιαχνε μπρέκφαστ στις γυναίκες. Aδρεναλίνη. “Τα διπλά ή τίποτα”: Το τζάκποτ ενός τυχοδιώκτη δίχως αιτία. Η χιπ-χοπ καμπύλη του καπιταλισμού. Ο Μάο στο σπίτι: Οι τεκτονικές μετατοπίσεις στον παγκόσμιο καπιταλισμό. Η αμερικανική νεύρωση του μεγάλου φαλλού. Προδοσία και Διασπορά: οι ακούραστες μηχανές της καπιταλιστικής επέκτασης. Οι κύκλοι, οι πόλεμοι, οι παπάδες. “Τι Οθωμανοί, τι Αμερικάνοι!” Ενας Λούθηρος στην Κίνα. Καζάν ντιπί και κρύο ντους: Κρίσεις και κραχ του καπιταλισμού. Σκληρός Οκτώβρης με ταούκ γκιογκσού. “Ποτέ την Κυριακή!” Vulture capitalism, τρώγοντας πτώματα. Aπό την ευφορία στον πανικό. Η μαύρη μαγεία των παγκόσμιων τραπεζιτών. Μαρία: η αυταπάτη της εξισορρόπησης ρίσκου και ανταμοιβής. Matina’s cat bond: ομόλογο καταστροφών. Ο σοσιαλισμός της superclass. Φυγή: Mαύρος Σεπτέμβρης του 2083. Mπλε σκυλιά και κόκκινοι ελέφαντες: χωρίς ηγεσία στο χείλος της αβύσσου. 2029: Τα υβρίδια του νέου καπιταλισμού. Οι Νέοι Αργοναύτες και οι “παρανοϊκοί” του νέου καπιταλισμού. Υμνείτε τους αναρχικούς, αλλά μη σκοτώνετε τους δικηγόρους. Dolce Vita capitalism: σκοτώστε τις μαμάδες! Karoshi καπιταλισμός. Βossa nova καπιταλισμός. Ταξίδι στην Αφροδίτη μ’ ένα ξεχαρβαλωμένο Ιλιούσιν. Είναι η πολιτική, ανόητε! Τα πικραμύγδαλα του καπιταλισμού: Ορια και μακροαβεβαιότητες. Τα λυχναράκια του χωρισμού. Ο “πράσινος” καουμπόι. Kεράσι γλυκό στον green capitalism! Το μάθημα των κρεμμυδιών. “Sex and the City” καπιταλισμός; Κέρασμα στους outsiders, τους πειρατές, τους χάκερ και τους εθελοντές του Wiki capitalism. Kομμουνισμός ή καπιταλισμός των 4Μ;
Ετσι κάνουν όλες – Μίμης Ανδρουλάκης
Ο ερωτικός βίος του καθηγητή “Νοστράδαμου”
Σε ένα εφιαλτικό ξενοδοχείο, απ’ όπου μπορείς να αναχωρήσεις όποτε γουστάρεις, αλλά δεν μπορείς να φύγεις ποτέ, “φιλοξενούνται” γυναίκες που κρύβουν κάτι, γυναίκες “άπιστες”, γαλάζιοι άγγελοι, αλλά και γυναίκες από άνεμο. Όλες τους βιώνουν τη “μεταφυσική” εμπειρία του “Hotel California”, όπου ένας σύγχρονος Νοστράδαμος, ένας καθηγητής οικονομικών προγνώσεων, ζει τη δική του ερωτική τραγωδία, που δεν είναι άλλη από την παγίδα των Ελλήνων ως ανθρώπινη κατάσταση, την απελπισία του νεοέλληνα στην πρωτόγνωρη πραγματικότητα.
“Έτσι κάνουν όλες”, ένα μυθιστόρημα με διαφορετικά επίπεδα ανάγνωσης, το πρώτο μετά τον κύκλο των βιβλίων της προηγούμενης δεκαετίας, τα οποία προανήγγειλαν σε όλες τις παραλλαγές την επερχόμενη μεγάλη κρίση.
Ο κόκκινος κάβουρας – Μίμης Ανδρουλάκης
“Καλύτερα να μην έγραφα τη ιστορία αυτού του πράκτορα στο Κόμμα. Καλύτερα, καθώς, τριάντα χρόνια μετά, το 2013, τη μεγάλη χρονιά της κυβερνοκατασκοπείας, ένας ανεμοστρόβιλος συμβάντων με παρέσυρε πολύ μακριά, μέχρι τα άδυτα του κόσμου των μυστικών υπηρεσιών και τα σκοτάδια του Διπλού Ανθρώπου. Μακάρι να συνέχιζα να λέω την ιστορία του μ’ ένα ποτήρι κρασί σε μικρές συντροφιές. Έλα, όμως, που φοβάμαι μη χαθεί, μη δεν απομείνει κανείς που να την έχει ζήσει από πρώτο χέρι και να μπορεί να την αφηγηθεί.”
“Ο Κόκκινος Κάβουρας” βασίζεται σε μια πραγματική ιστορία γραμμένη σαν παραμύθι.
Αλλέγκρα – Μίμης Ανδρουλάκης
Σ’ αυτή την ιστορία -με τίτλο το βενετσιάνικο όνομα της υποτίθεται νεκρής “νόθας” κόρης του Μπάιρον- θα μιλήσει το “αίμα”. Η Αλλέγκρα υφαίνει το νήμα της μοίρας δύο απομακρυσμένων γενεών στο στημόνι μιας ιστορίας του καιρού μας, της μυστικής κίνησης Byron’s Blacks (οι Μαύροι του Μπάιρον). Δύο γενεών που τις χωρίζουν διακόσια χρόνια, αλλά τις ενώνει το “αίμα” στην απόκρυφη Φιλική Εταιρεία του νέου ρομαντισμού και φιλελληνισμού της εποχής μας.
Εμπνευστής της ο Άνθρωπος με τα Μαύρα, ένας διάσημος της επιστήμης που τον μεταμόρφωσε το άγγιγμα της ιστορίας και το ξάφνιασμα της γενεαλογίας ωρίμασε μέσα του κάτι ακραίο μα θαυμαστό.
Οι αναγνώστες, όπως και οι απόγονοι των εθελοντών φιλελλήνων της επανάστασης του 1821, θα μοιραστούν στιγμές-σοκ με τις: Αλλέγκρα, Ντανιέλα, Ζέλα, Αλισον, Σιμόν, Αντι, Εσμέ, Αννα, Ολίβια, Εμμα, Μπιάνκα, Αλτάνα, Τζούλια…
Ταξίδι μέλιτος – Μίμης Ανδρουλάκης
Ένας παράξενος έρωτας στα 3.339 μέτρα. Ο Ελευθέριος Βενιζέλος στο Χόλιγουντ, στην Αβάνα και στο Κούσκο του Περού, με προορισμό το Μάτσου Πίτσου. Το άγνωστο γαμήλιο ταξίδι του -επτά μηνών-
στην Αμερική προ της αβύσσου.
Ένας ηγέτης με κομμένα φτερά, με τα κομμάτια του να περιπλανώνται σε διαφορετικές διαστάσεις του χρόνου, την καρδιά του να σπαράσσει στη Σμύρνη ενώ μεταφράζει Θουκυδίδη και συγκρίνει τον όλεθρο των Αθηναίων στη Σικελική εκστρατεία με τον επικείμενο στη Μικρασιατική. Στο φως: οι απόκρυφες όψεις του· το μυστικό της συζύγου· το αίνιγμα Ντομινί· τα διλήμματα, οι σκιές και οι ψίθυροι μιας εποχής· τα πορτρέτα των μεγάλων πρωταγωνιστών· οι αρχιερείς της διαπλοκής· η διασταύρωση με τις πιο θαυμαστές και διάσημες γυναίκες της Ευρώπης· η νύχτα που η Έλενα “έφαγε” τον Βενιζέλο· τα ασήμαντα που κρύβουν τα σημαντικά.
Η αληθινή Ιστορία αφήνει τα σκούρα γυαλιά, βάζει χρωματιστά και μας δίνει ένα διαχρονικό ανθρώπινο και πολιτικό μάθημα.
Μαύρο κουτί – Μίμης Ανδρουλάκης
Αφορισμοί περί ηγεσίας και στρατηγικής
Η θηλιά.
Δεν άντεχε να δει θηλιά δίχως να μπει στον πειρασμό να τη δοκιμάσει στον λαιμό του. Η εξουσία ελκύεται από την αυτοκαταστροφή της.
Δεν είναι αφορισμός.
Αν δεν διεγείρει μια αυθεντική σου σκέψη, δεν είναι αφορισμός. Το πολύ ένα ρητό για να βολεύεις κατά περίπτωση την πνευματική σου οκνηρία.
Οι Αφορισμοί φιλοδοξούν να διεγείρουν την αυθεντική σεναριακή σκέψη και φαντασία των αναγνωστών.
Ως σύγχρονος Παλαιός των Ημερών χρησιμοποιώ μια δόση από την ελληνική τέχνη της αμφιλογίας και της ειρωνείας στην εποχή των sms και του twitter για να ανοίξουμε μαζί με τους αναγνώστες το Μαύρο Κουτί της Ηγεσίας και της Στρατηγικής σε καιρούς μεγάλης αβεβαιότητας και κρίσης.
Δύο μόνο δάκρυα – Μίμης Ανδρουλάκης
Δύο δάκρυα, δύο στήθη από τα βάθη της Ιστορίας δίνουν τις λέξεις και τις εικόνες για να παραστήσουμε το δράμα του καιρού μας. Η Φένια βλέπει τη ζωή της να γίνεται κομμάτια, εξεγείρεται και αφηγείται. Ο καθηγητής Κωστής εξαφανίζεται. Είναι ένας Πολύβιος της εποχής μας – άνθρωπος Ιστορία. Ζούσε μέσα από τις ζωές των άλλων, πρώτες, δεύτερες, υπόγειες ή φανερές. Η εξαφάνισή του τις αποσταθεροποιεί και φέρνει στο φως τα μυστικά ξεχωριστών ανθρώπων που μετέχουν στους Κύκλους «Μελίβοια» και «Αΐντα», καθώς και σε εκείνον της Λιβίας και του Super Boss. Οι στιγμές και τα πρόσωπα που αφήνει πίσω ο Κωστής ανακεφαλαιώνουν την εποχή τους και τη γενικότερη μοίρα του ανθρώπου· σημαδεύονται από τις μεταστροφές της τύχης· βρίσκονται στο μεταίχμιο – λίγο πριν, λίγο μετά τις μεγάλες καταστροφές.
Στιγμές άγνωστες: η ολονύκτια συνάντηση του Άρη Βελουχιώτη, λίγο πριν από το τραγικό του τέλος, με τον συντοπίτη του Ηλία Τσιριμώκο, συναγωνιστή στην ηγεσία του ΕΑΜ. Αποκαλύπτονται νέες απόκρυφες πλευρές των εμφυλίων διχασμών. Η ρήξη Ε. Βενιζέλου και Αριστεράς. Ιστορίες απροσδόκητες: πρώτη φορά όλη η αλήθεια για την απίθανη εμπλοκή επιφανών Ελλήνων στην περιπέτεια του Βέρντι με την «Αΐντα» εν μέσω μιας μεγάλης χρεοκοπίας. Η Αΐσα, ο Σπύρος και η Ντίμη του «Cafe de Flore», η Αλέξια, η Ρομπέρτα, ο εκπαιδευτής των περιστεριών, ο «σύμβουλος Ιωάννης»… ο «Κύκλος των Σκιπιώνων», η γυμνόστηθη της Νουμαντίας, οι σατανικές δίδυμες του Αμπερντίν – ιστορίες, ιστορίες που στο τέλος τους ανταμώνουν την αφετηρία· τα δάκρυα επί των ερειπίων στην αέναη επιστροφή των ηττημένων της Ιστορίας.
Πηγές: Biblionet, Εκδόσεις Πατάκη, Εκδόσεις Καστανιώτη