Σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες στο Πανεπιστήμιο της Σιένα και Ηλεκτρονική Δημοσιογραφία στη Ρώμη. Υπήρξε μέλος της Ένωσης Ξένων Ανταποκριτών Ιταλίας STAMPA ESTERA. Εργάστηκε ως ελεύθερη ρεπόρτερ και αρθρογράφος στις εφημερίδες Ελευθεροτυπία, Αυγή, Εξόρμηση, Απογευματινή, Έθνος της Κυριακής, Αδέσμευτος Τύπος, Real News, στην ιταλική ΑVANTI, στη Lifo.gr, στα ραδιόφωνα του ΣΚΑΪ, του ΑΝΤ1, του Δεύτερου Προγράμματος της ΕΡΤ, στον Real FM και σε πολλά περιοδικά.
Υπήρξε αρχισυντάκτρια, projectmanager, σκηνοθέτρια, εμπνεύστρια πολλών τηλεοπτικών projects που σημείωσαν μεγάλη επιτυχία, και παρουσιάστρια δεκάδων εκπομπών στη δημόσια και ιδιωτική τηλεόραση από το 1982 μέχρι το 2009. Ανάμεσά τους οι εκπομπές «Τρεις στον αέρα», «Εδώ και σήμερα», «Μade in Greece», «Ιστορίες γι’ αγρίους», «Μηχανή του χρόνου», «Πες το στη Σεμίνα», «Άνθρωποι», «Ώρα Ελλάδος», «Αταίριαστοι», «Εντιμότατοι φίλοι», «Κοίτα τι έκανες», «ΤοpStories» κ.ά. Διετέλεσε, επίσης, Διευθύντρια Προγράμματος του τηλεοπτικού σταθμού ALPHA, Σύμβουλος Προγράμματος στην ΕΡΤ, Σύμβουλος Πολιτισμού του Δημάρχου Πατρέων και παραγωγός ντοκιμαντέρ σε Αμερική, Κούβα, Γαλλία, Μεγάλη Βρετανία, Κίνα, Μογγολία, Νότια Αφρική, Σρι Λάνκα, Γερμανία κ.α.
Έχει βραβευτεί με δεκαεννιά (19) βραβεία για το έργο της στην ελληνική τηλεόραση και δημοσιογραφία. Διευθύνει το θεατρικό site onlytheater.gr, και το κανάλι της στο YouTube είναι το #SeminaDigeniOfficial. Αρθρογραφεί στον Κυριακάτικο Ριζοσπάστη και δημιουργεί podcasts στα sites Real.gr, Enikos.gr και στο ραδιόφωνο του Real.fm.
Τον Νοέμβριο του 2018 κυκλοφόρησε από τις Εκδόσεις Πατάκη το πρώτο της βιβλίο με τίτλο Κίτρινο υποβρύχιο, τον Μάρτιο του 2020 το δεύτερο με τίτλο Οι απείθαρχοι από τις Εκδόσεις Κάκτος και τον Σεπτέμβριο του 2021 το τρίτο, Αποδελτίωση, από τις Εκδόσεις Σύγχρονη Εποχή.
Felicità (2022), Κάπα Εκδοτική
Αφηγήσεις-Πεζογραφία
Κίτρινο υποβρύχιο (2018), Εκδόσεις Πατάκη
Οι απείθαρχοι (2020), Κάκτος
Δημοσιογραφία
Αποδελτίωση (2021), Σύγχρονη Εποχή
Felicità – Σεμίνα Διγενή
Μια γυναίκα. Ένα αγόρι. Ένα πείραμα
«Θα θέλατε να παίξουμε;»
«Εσείς κι εγώ;»
«Ναι. Γιατί όχι; Με φοβάστε;»
«Όχι βέβαια, τι να φοβηθώ;»
«Λοιπόν, θ’ αγοράσω μία ημέρα από τη ζωή σας. Θα πληρωθείτε γι’ αυτό».
«Μα τι λέτε τώρα; Αστειεύεστε, έτσι δεν είναι;»
«Θα πάρω μια μέρα και θα σας δώσω χίλια ευρώ. Θα σας ενοικιάσωׄπώς το λένε;
Για είκοσι τέσσερις ώρες μόνο. Τι λέτε;»
Το Felicità, όπου κυριαρχούν η θεατρική δομή, το στοιχείο μυστηρίου και η ανατρεπτική πλοκή, αφηγείται ένα παράτολμο πείραμα, ένα παιχνίδι όπου οι ήρωες, ένας άνδρας και μία γυναίκα, εναλλάσσονται στους ρόλους του θύτη και του θύματος. Αυτό που φαίνεται να είναι μία απλή συνάντηση ανάμεσα σε μια σκηνοθέτη κι έναν νεαρό διανομέα, κλιμακώνεται σε μία κατάσταση που δημιουργεί διαρκώς ερωτήματα. Μέχρι τις τελευταίες σελίδες ο αναγνώστης δεν μπορεί να φτάσει σε ασφαλή συμπεράσματα για τη σχέση ανάμεσα στα δύο πρόσωπα της νουβέλας. Κι όταν τελικά η αλήθεια αποκαλύπτεται, ανατρέπει σαρωτικά όσα φαίνονταν να ισχύουν.
Όπως λέει η ίδια η συγγραφέας: «Η ηρωίδα αυτής της νουβέλας, αν υπήρχε στην πραγματικότητα, θα ήθελα να ήταν φίλη μου. Όπως και το αγόρι που την ακούει αποσβολωμένο να του λέει πως θέλει να…ενοικιάσει μια μέρα από τη ζωή του. Όταν δέχεται να της “πουλήσει” 24 ώρες του, επειδή εκείνη θέλει να μάθει κάτι, ένα επικίνδυνο πείραμα ξεκινάει, μαζί μ ένα ερώτημα:
Θα χρησιμοποιήσει τελικά τη δυστυχία της ως πρώτη ύλη για τη λύτρωση;
Ή μήπως -όπως είχε προειδοποιήσει εδώ κι αιώνες ο Ευριπίδης- ο κίνδυνος θα έρθει ταχύτερα επειδή περιφρονήθηκε;»
Νουβέλα, Κάπα Εκδοτική, 2022, 120 σελ.
Αποδελτίωση – Σεμίνα Διγενή
Η Αποδελτίωση της Σεμίνας Διγενή ανασκαλεύει και ξυπνά μνήμες, βγάζει μπροστά σκέψεις που μερικές φορές είναι απωθημένες στα βάθη της ψυχής, δίνει ευκαιρία για σύγχρονους προβληματισμούς, ανοίγει τη συζήτηση για πρωτοποριακές ιδέες, ιδανικά, αξίες και σχέδια για ένα ευτυχισμένο αύριο.
Στο βιβλίο αυτό περιέχονται σημαντικές συνεντεύξεις, αλλά και πολλά κείμενα, άρθρα στο Ριζοσπάστη, καθώς και σε άλλες αθηναϊκές εφημερίδες, όπως και στον ηλεκτρονικό Τύπο.
Δημοσιογραφία, Συνεντεύξεις, Σύγχρονη Εποχή, 2021, 464 σελ.
Οι απείθαρχοι – Σεμίνα Διγενή
Στο μεταιχμιακό σύμπαν του Κόκκινου Ουρανοξύστη μιας εξαϋλωμένης ουτοπικής πόλης, ζουν κάποιοι που δεν χωρούν πουθενά. Σ’ αυτό το πεδίο των απροσδόκητων συναντήσεων και αισθητηριακών εμπειριών, η γυναίκα που τους φροντίζει σαγηνεύεται απ’ αυτούς και δημιουργεί ισχυρούς δεσμούς με όλους τους ενοίκους των ορόφων του Επανασχεδιασμού, των Τραυμάτων, των Αυτοκτονιών, της Εντροπίας, του Τίποτε, του Παιδικού Εαυτού, των Πειραμάτων, μέχρι και του Ρετιρέ της Λήθης. Με βοηθούς δύο παράξενους επιστάτες, που συνεχώς μεταμορφώνονται ρουφώντας κάθε σταγόνα δανεικών ζωών, συμβιώνει με τον Μπόουι, τον Λένιν, τον Προυστ, τη Νίνου, τον Μπέρνχαρντ, τον Αϊνστάιν, τον Βάρναλη, τη Γουάινχαουζ, τον Σιδηρόπουλο, τον Χόκινγκ, τον Βέγγο, τον Κομπέιν, τον Μπαρτ, την Κέιν, τον Πικάσο, τη Μονρόε και άλλους. Θα καταφέρει τελικά ο παράδοξος κόσμος των Απείθαρχων, να πάρει μια καθοριστική απόφαση για τη Μνήμη του Κόσμου;
Πεζογραφία, Κάκτος, 2020, 424 σελ.
Κίτρινο υποβρύχιο – Σεμίνα Διγενή
H Σεμίνα Διγενή στο πρώτο βιβλίο της γράφει για όλα αυτά για τα οποία δε μίλησε ποτέ. Ένα απρόβλεπτο και συναρπαστικό κείμενο. Μια σύνθεση μεταξύ μαρτυρίας, ρεπορτάζ και μυθοπλασίας. Ζωή και καριέρα γεμάτες εξερευνήσεις κι αταξίες.
Επιβάτες του “Κίτρινου υποβρυχίου” δεν είναι μόνο οι θρυλικές προσωπικότητες της ελληνικής και διεθνούς πολιτικής και καλλιτεχνικής ζωής που συνάντησε η συγγραφέας, αλλά και τα μέλη μιας παράξενης -υπαρκτής- ελληνικής οικογένειας, οι πρωταγωνιστές αδιέξοδων ερώτων και οι υπαίτιοι τραυμάτων που δεν έκλεισαν ποτέ.
Όλοι αυτοί, σε μια μαγική περιστροφική σκηνή, με ολοζώντανα τα παρασκήνια μιας ταραχώδους προσωπικής και δημοσιογραφικής διαδρομής, από το 1975 στις εφημερίδες κι από το 1982 στην τηλεόραση.
Ένα ντοκουμέντο, το αφηγηματικό νήμα του οποίου ξετυλίγεται με το “Yellow Submarine” των Beatles. Τα τραγούδια και η μουσική όχι απλώς δίνουν τον τόνο της αφήγησης, αλλά και συμβάλλουν μ’ έναν πρωτότυπο τρόπο στην εξέλιξή της.
Το “Κίτρινο υποβρύχιο” της Σεμίνας μάς περιέχει όλους. Υπερβαίνει την αυτοβιογραφική καταγραφή και χαρτογραφεί το κλίμα και την ατμόσφαιρα της Ελλάδας από τη “χαμένη άνοιξη” της δεκαετίας του 1960 στα ευφορικά 80’s, στην ευμάρεια των 90’s, μέχρι τους δαιδάλους της καταιγιστικής εθνικής μας κρίσης.
Αφηγήσεις, Εκδόσεις Πατάκη, 2018, 456 σελ.
Πηγές: Biblionet, Εκδόσεις Πατάκη, Κάκτος, Σύγχρονη Εποχή, Κάπα Εκδοτική