Με σπουδές στην αγιογραφία και την προνοσοκομειακή βοήθεια εργάζεται ως διασώστης στο ΕΚΑΒ. Από τις εκδόσεις ΙΩΝ έχει κυκλοφορήσει ένα τεχνικό εγχειρίδιο κατασκευής φορητών εικόνων με τίτλο “Ερασιτέχνης αγιογράφος”, ενώ με αυτοέκδοση μία μελέτη στο φαινόμενο της παρομοιώσεως και πως το συναντάμε στην πρώιμη νεοελληνική λογοτεχνία με τίτλο “Σαν μαθητές του Ομήρου”. Ακυκλοφόρητη παραμένει μία μελέτη του στα Θεοτοκωνύμια και τις εικόνες τους.
Μια μύγα στο Άγιο Όρος (2018), Εν πλω
Τέχνη-Αγιογραφία
Ερασιτέχνης αγιογράφος (2007), Ίων
Δοκίμια-Μελέτες
Σαν μαθητές του Ομήρου
Μια μύγα στο Άγιο Όρος – Βασίλειος Γ. Φραγκόπουλος
“Άκου λοιπόν αυτό που δεν είναι δική μου σοφία, αλλά κάποιου πολύ φωτισμένου γέροντα: Αν βλέπεις τα πράγματα με μάτια μέλισσας, θα τα βλέπεις όλα μέλι. Αν όμως τα βλέπεις με μάτια μύγας, θα τα βλέπεις όλα ακαθαρσίες”.
Με αυτά τα λόγια ο ηγούμενος σηκώθηκε όρθιος, θεωρώντας πως η συζήτηση τελείωσε. Ο Γιώργος επίσης σηκώθηκε και κατευθύνθηκε προς την πόρτα. Λίγο πριν βγει έξω, στάθηκε και γυρνώντας απάντησε:
“Αν βάλεις μια μέλισσα σε ένα στάβλο, θα σηκωθεί να φύγει γιατί δεν θα βρει τίποτα ωφέλιμο. Αν βάλεις μια μύγα στο μελίσσι, θα τη σκοτώσουν οι μέλισσες. Από το πώς και πότε θα φύγω από δω, θα δείξει τι είμαι”.
Όταν έμεινε μόνος του ο ασπρομάλλης γέροντας, στάθηκε σε στάση προσευχής κάτω από το εικόνισμα της Παναγίας και με ραγισμένη φωνή ψιθύρισε:
“Παντάνασσά μου, μια μύγα ήρθε στο Περιβόλι Σου. Εσύ που γοργά σπεύδεις σε όποιον Σε επικαλεστεί και όλους μάς συμπονάς, μεσίτευσε στον Υιό Σου να τον ελεήσει! Τον δρόμο έχασε, ας μη χάσει και την ψυχή του…”.
Μία ανατρεπτική ιστορία προσωπικής αναζήτησης, ανάμεσα στην πίστη και την αθεΐα.
Η αμφισβήτηση των ανθρώπινων βεβαιοτήτων και η βιωματική προσέγγιση της Αλήθειας, με φόντο το περιβόλι της Παναγιάς.
Μυθιστόρημα, Εν πλω, 2018, 347 σελ.
Ερασιτέχνης αγιογράφος – Βασίλειος Γ. Φραγκόπουλος
Σκοπός του βιβλίου αυτού είναι ο συνδυασμός της γνώσης του παρελθόντος με τα σημερινά υλικά. Είναι για να δουν οι μελλοντικοί, αλλά και οι νυν εικονοποιοί τον τρόπο να δημιουργούν κάτι που η διάρκεια ζωής του να ξεπερνάει τις εικόνες των προγόνων μας, μιας και η δικιά μας γενιά έχει την πολυτέλεια να χρησιμοποιεί όλα τα σύγχρονα μέσα. Παρουσιάζονται επίσης διάφορες σπάνιες τεχνικές και τρόποι για την τεχνητή παλαίωση της εικόνας.
Τελειώνοντας ο αναγνώστης την ανάγνωση του βιβλίου θα είναι σε θέση να γνωρίζει τους τρόπους κατασκευής και θα έγκειται αποκλειστικά στη συνείδησή του να χρησιμοποιεί τις ορθές μεθόδους ή “τον εύκολο τρόπο” της εξαπάτησης.
Οι γνώσεις που περιλαμβάνει το σύγγραμμα αυτό είναι αποτέλεσμα χιλιάδων ωρών πρακτικής στο αντικείμενο, πειραματισμών, συζητήσεων με αγιογράφους, κοσμικούς και μοναχούς, αλλά και με σχετικούς τεχνίτες, όπως ξυλουργούς, χρυσοχόους, ελαιοχρωματιστές, μιας και οι περισσότερες τέχνες φαίνεται να είναι μεταξύ τους συγκοινωνούντα δοχεία, με συντηρητές εικόνων και φυσικά αποτέλεσμα μελέτης μεγάλης βιβλιογραφίας.
“Ερασιτέχνης αγιογράφος σημαίνει “εραστής της τέχνης”, ενώ ο όρος “επαγγελματίας καλλιτέχνης” τείνει να σημαίνει στις μέρες μας τον καλλιτέχνη των έργων μαζικής παραγωγής και κατανάλωσης.
Αγιογραφία, Ίων, 2007, 124 σελ.
Πηγές: Biblionet, Ίων, Εν πλω