Αγγελική Δαρλάση

Ελληνες λογοτέχνες
Η Αγγελική Δαρλάση γεννήθηκε στην Αθήνα, όπου μεγάλωσε και ζει με την οικογένειά της.
Σπούδασε Θεατρολογία (Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Αθηνών), Παραστατικές Τέχνες (Μ.Α. στο The Royal Central School of Speech and Drama) και δημιουργική γραφή (σε Αθήνα και Λονδίνο) σκηνοθέτησε θεατρικές και μουσικές παραστάσεις, performances, devised και promenade παραστάσεις. Δούλεψε επίσης σε κινηματογράφο και τηλεόραση. Ως συγγραφέας εμφανίστηκε το 2000, με θεατρικά έργα αποσπώντας βραβεύσεις και διακρίσεις σε θεατρικούς διαγωνισμούς συγγραφής θεατρικών έργων. Λίγα χρόνια αργότερα (2004) ήρθε και το πρώτο της μυθιστόρημα για παιδιά και νέους “Ονειροφύλακες” που τιμήθηκε με Κρατικό Βραβείο. Ακολούθησαν κι άλλα βιβλία κι άλλα θεατρικά έργα που έφεραν μαζί τους διακρίσεις, βραβεύσεις και πολλή αγάπη από μικρούς και μεγάλους αναγνώστες (και θεατές). Καλεσμένη του “The Greek play project” συμμετέχει, εκπροσωπώντας την Ελλάδα, στο “Τhink Τank” θεατρικών συγγραφέων σε διεθνές πρόγραμμα της Ένωσης Ευρωπαϊκών Θεάτρων. Είναι από τα ιδρυτικά μέλη της ομάδας θεάματος “Η Άλλη Πλευρά” και της δισκογραφικής εταιρείας “Puzzlemusik”. Διδάσκει θέατρο και δημιουργική γραφή (σε μικρούς και μεγάλους) και φυσικά… γράφει.
Παιδική και εφηβική λογοτεχνία
Ονειροφύλακες (2004), Εκδόσεις Πατάκη
Τότε που κρύψαμε έναν άγγελο (2009), Εκδόσεις Πατάκη
Το δέντρο που είχε φτερά (2010), Εκδόσεις Παπαδόπουλος
Με λένε… Σύννεφο (2012), Εκδόσεις Πατάκη
Οι ονειροφύλακες και ο φάρος των ονείρων (2013), Εκδόσεις Πατάκη
Το παλιόπαιδο (2014), Εκδόσεις Πατάκη
Το δέντρο που είχε φτερά (2015), Εκδόσεις Παπαδόπουλος
Όταν έφυγαν τ’ αγάλματα (2015), Μεταίχμιο
Η ξύπνια βασιλοπούλα (2016), Μεταίχμιο
Η γοργόνα (2017), Μεταίχμιο
Η γοργόνα που βγήκε στη στεριά (2017), Μεταίχμιο
Η ελιά (2017), Μεταίχμιο
Οι Μοίρες (2017), Μεταίχμιο
Το αγόρι στο θεωρείο (2017), Μεταίχμιο
Το πετροκάραβο (2017), Μεταίχμιο
The Fates (2018), Μεταίχμιο
The Mermaid (2018), Μεταίχμιο
The Olive Tree (2018), Μεταίχμιο
The Stoneboat (2018), Μεταίχμιο
Ο λυράρης και οι νεράιδες (2018), Μεταίχμιο
Το κάστρο της Ωριάς (2018), Μεταίχμιο
Το ωραιότερο χριστουγεννιάτικο στολίδι (2018), Μεταίχμιο
Οι αγωνιστές του 1821 (2020), Μεταίχμιο
Οι μεγάλοι… μικροί: Οι καλλιτέχνες (2020), Μεταίχμιο
Το ασχημόπαπο κι ο γεροπαράξενος (2020), Μεταίχμιο
Οι μεγάλοι… μικροί: Οι επιστήμονες (2021), Μεταίχμιο
Από μακριά (2021), Μεταίχμιο
Οι ονειροφύλακες (2021), Εκδόσεις Πατάκη (E)
Το αγόρι στο θεωρείο (2021), Μεταίχμιο (E)
Το δέντρο που είχε φτερά (2021), Μεταίχμιο (E)
Ραϊάν και Νουρ ή… Νουρ και Ραϊάν (2021), Κάπα Εκδοτική
Το παιδί και το άγαλμα του Άντερσεν (2022), Μεταίχμιο
Με Κλειστά Μάτια (2022), Μεταίχμιο
Οι Μεγάλοι… μικροί: Οι μουσικοί (2023), Μεταίχμιο

Συλλογικά έργα
Το σχολικό ημερολόγιο των βιβλιοφάγων 2008-2009 (2008), Εκδόσεις Πατάκη
Έκθεση ΣΤ΄ δημοτικού (2015), Εκδόσεις Πατάκη

Μεταφράσεις
Maggie Stiefvater, Οι αγώνες του σκορπιού (2014), Εκδόσεις Πατάκη
Edge, Christopher, Οι άπειρες ζωές της Μέιζι Ντέι (2018), Μεταίχμιο
Morpurgo, Michael, Ο χιονάνθρωπος (2019), Μεταίχμιο

Βραβεία-Διακρίσεις
Βραβείο Καλύτερου Νέου Θεατρικού Συγγραφέα από το Θέατρο του Νότου-Γ.Γ.Ν.Γ. (2001)
Ονειροφύλακες – Κρατικό Βραβείο Παιδικού Λογοτεχνικού Βιβλίου (2005)
Έπαινος Κ.Θ.Β.Ε. στον Πανελλήνιο Θεατρικό Διαγωνισμό (2005)
White Raven της Διεθνούς Βιβλιοθήκης Νεότητας του Μονάχου 2010)
Κρατικό Βραβείο Παιδικού θεατρικού έργου (2010)
Τότε που κρύψαμε έναν άγγελο – Βραβείο καλύτερου βιβλίου για μεγάλα παιδιά από το Ελληνικό τμήμα της ΙΒΒΥ- Κύκλος Ελληνικού παιδικού βιβλίου (2010)
Αναγραφή στο Διεθνή Τιμητικό Πίνακα της ΙΒΒΥ για τη συγγραφή (2015)
Βραβείο εικονογραφημένου βιβλίου από το Ελληνικό τμήμα της ΙΒΒΥ- Κύκλος Ελληνικού παιδικού βιβλίου (2015)
Βραβείο καλύτερου Εφηβικού – Νεανικού βιβλίου από το Ελληνικό τμήμα της ΙΒΒΥ- Κύκλος Ελληνικού παιδικού βιβλίου (2017)
Κρατικό Βραβείο Συγγραφής Θεατρικού Έργου για Παιδιά (2018)

Οι Μεγάλοι… μικροί – Αγγελική Δαρλάση

Οι μεγάλοιΟι μουσικοί


Το τέταρτο βιβλίο μιας σειράς με ιστορίες από την παιδική ηλικία σημαντικών προσωπικοτήτων της ελληνικής ιστορίας, της επιστήμης και του πολιτισμού.

Γιατί φταίει η μουσική που ο Νίκος (Σκαλκώτας) και η οικογένειά του αναγκάζονται να φύγουν από την αγαπημένη του Χαλκίδα; Θ’ αντάλλαζε πράγματι και με τι η μικρή Μαρία (Κάλλας) την όμορφη φωνή της; Γιατί διστάζει ο Βασίλης (Τσιτσάνης) ν’ αγγίξει το μπουζούκι; Τι σχεδιάζει η κυρά της Δόμνας (Σαμίου), της υπηρετριούλας, πίσω από την πλάτη της; Ποιος είναι ο καλύτερος φίλος του Μίκη (Θεοδωράκη); Τι είναι αυτό που νοσταλγεί τόσο ο Μάνος (Χατζιδάκις); Θα καταφέρει ο Νίκος (Ξυλούρης) να πείσει τον πατέρα του να του αγοράσει αυτό που λαχταρά;

Ιστορίες εμπνευσμένες από την προσωπικότητα και τα βιογραφικά στοιχεία σημαντικών Ελλήνων κι Ελληνίδων στην παιδική τους ηλικία. Ιστορίες για εκείνους τους Μεγάλους που ως μικροί αντιμετώπισαν κάποια μικρή ή μεγαλύτερη δυσκολία που πιθανότατα έπαιξε τον δικό της ρόλο στη διαμόρφωση της προσωπικότητάς τους ή και στην πορεία της ζωής τους.

Για το βιβλίο υπάρχει διαθέσιμο πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό.

Εικονογράφηση: Σοφία Παπαδοπούλου
Οι Μεγάλοι… μικροί 4

Παιδική και εφηβική λογοτεχνία, Μεταίχμιο, 2023, 112 σελ.

Με Κλειστά Μάτια – Αγγελική Δαρλάση

Με Κλειστά


Μετά το ατύχημα του καλύτερου φίλου της του Άλεξ, η δεκατετράχρονη Λου παραμένει με κλειστά μάτια, άγνωστο γιατί. Με κλειστά μάτια θα τη γνωρίσει κι ο εννιάχρονος Ντόντο, που φαίνεται ότι έχει ένα μυστικό σχέδιο τόσο για εκείνη όσο και για τον ίδιο. Κι όταν ο Ντόντο βάλει κάτι στο μυαλό του, είναι αδύνατον να του το βγάλεις όσο κι αν προσπαθήσεις…
Ένας συνταξιούχος ντετέκτιβ, η ιδιοκτήτρια ενός καφενείου συμπόνιας, μια γυναίκα που ισχυρίζεται ότι ως παιδί είχε συναντήσει έναν άγγελο, ένας γέρος κι ο χήνος του είναι κάποιοι από τους μεγάλους που θα βοηθήσουν τα δυο παιδιά στη λύση του μυστηρίου: ποιος πραγματικά ευθύνεται για το ατύχημα και την εξαφάνιση του Άλεξ;

«Μα τι συμβαίνει; Τα λόγια βγήκαν τρέμοντας από το στόμα της όσο και να προσπαθούσε να παραμείνει ψύχραιμη.
«Μάλλον έχουν αρχίσει να μπαίνουν νερά στο κτίριο» είπε ο Ντόντο κοιτάζοντας διερευνητικά το πάτωμα γύρω από τις γαλότσες του κι έπειτα τον χώρο γύρω του.
Η Λουκία τα χρειάστηκε. Χίλιες δυο σκέψεις πέρασαν από το μυαλό της. κι όλες κατέληγαν σε μία. Την ήδη γνωστή. Πώς θα τα κατάφερνε τώρα; Μόνη της;
Λίγα μόλις δευτερόλεπτα μετά ένιωσε ένα άγγιγμα στο χέρι της. Κι έπειτα μικρά δάχτυλα να προσπαθούν να πλεχτούν με τα δικά της.
«Έλα. Μην ανησυχείς. Πάμε. Θα σε οδηγήσω εγώ».
Η φωνή του Ντόντο ακούστηκε φοβερά αποφασιστική κι η Λου ένιωσε μια μεγάλη ανακούφιση που την έκανε και την ίδια ν’ απορήσει. Έγνεψε καταφατικά. Δεν είχε κι άλλη επιλογή. Κι έτσι, τσαλαβουτώντας μέσα στα νερά που πλέον είχαν φτάσει στους αστραγάλους της, αφέθηκε να ακολουθεί τον εννιάχρονο Ντόντο, ανάμεσα σε πανικόβλητους ανθρώπους, φωνές, ακόμη και τσιριές, μέσα από τους γεμάτους νερά διαδρόμους.

Παιδική και εφηβική λογοτεχνία, Μεταίχμιο, 2022, 304 σελ.

Το παιδί και το άγαλμα του Άντερσεν – Αγγελική Δαρλάση

Το παιδί


Υπήρχε πράγματι ένα άγαλμα του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν μισοβυθισμένο στα νερά ενός λιμανιού; Υπήρχε άραγε κι ένα παιδί που γοητευόταν από τα παραμύθια κι απογοητευόταν από τη ζωή;
Και τι συνέβη εκείνο το βράδυ των γενεθλίων του μεγάλου Δανού παραμυθά; Οι παραμυθάδες όλου του κόσμου, λέει, μπορούν να επιβεβαιώσουν αυτή την απίστευτη ιστορία. Όπως φυσικά μπορεί να την επιβεβαιώσει κι εκείνο το παιδί που είδε με τα ίδια του τα μάτια όλα εκείνα τα θαυμαστά που συνέβησαν. Πολλοί, βέβαια, θα συνεχίσουν να μην την πιστεύουν, ισχυριζόμενοι ότι δεν αξίζει να δίνει κανείς και πολύ μεγάλη σημασία ούτε στα αγάλματα ούτε στα παιδιά, ούτε φυσικά στα παραμύθια. Όμως όλοι οι άλλοι… αφού μάθουν την ιστορία, σίγουρα θα ορκίζονται πως την έζησαν κι οι ίδιοι.

Εμπνευσμένο από την ιστορία του αγάλματος του μεγάλου Δανού παραμυθά που δημιούργησε ο γλύπτης Γενς Κάλσιοτ και το βύθισε στα νερά του λιμανιού του Όντενσε.

Εικονογράφηση: Βασίλης Κουτσογιάννης

Παιδική και εφηβική λογοτεχνία, Μεταίχμιο, 2022, 52 σελ.

Ραϊάν και Νουρ ή… Νουρ και Ραϊάν – Αγγελική Δαρλάση

Ραϊάν


Βραβευμένο με το Κρατικό Βραβείο Συγγραφής Θεατρικού Έργου για Παιδιά το 2018, το Ραϊάν και Νουρ ή… Νουρ και Ραϊάν αποτελεί ένα θεατρικό έργο ιδανικό για σκηνική παρουσίαση, με το εύρος των μηνυμάτων που μεταδίδει και τις πολλαπλές δυνατότητες σκηνικής εικονοποίησης που προσφέρει.
Η Αγγελική Δαρλάση αναφέρεται σε δύο ήρωες οι οποίοι αγωνίζονται για τα πιστεύω και τη διαφορετικότητά τους αναφορικά με το φύλο τους, παλεύοντας με τα κοινωνικά στερεότυπα και τις έξωθεν επιταγές, που έρχονται σε κόντρα με την ιδιοσυγκρασία τους. Πρόκειται για μια αλληγορική ιστορία με στοιχεία παραμυθιού, απαλλαγμένη από προκαταλήψεις και διδακτισμό, η οποία διακρίνεται για την ισορροπημένη θεατρική δομή της, αλλά και για τη σύγχρονη οπτική της σε ένα θέμα πάντα επίκαιρο και πολυδιάστατο.

Επιμέλεια: Σωτηρία Αποστολάκη
Κρατικό Βραβείο Συγγραφής Θεατρικού Έργου για Παιδιά (2018)

Παιδικό θεαρτρικό έργο, Κάπα Εκδοτική, 2021, 88 σελ.

Το δέντρο που είχε φτερά – Αγγελική Δαρλάση

Το δέντρο


Κάποτε ήταν ένας κάμπος που διέφερε από τους υπόλοιπους. Γιατί ακριβώς στη μέση του υπήρχε ένα μεγάλο, όμορφο, γερό δέντρο. Αυτό το δέντρο ήταν που έκανε εκείνον τον κάμπο ιδιαίτερο. Κι αυτό που έκανε εκείνο το δέντρο ξεχωριστό ήταν η μοναξιά του. Ήρθε όμως μια μέρα που όλα άλλαξαν… Στα κλαριά του δέντρου έκατσε ένα μικρό πουλί που μόλις είχε βγει από το αυγό του και ανακάλυπτε τον κόσμο. Άραγε γίνεται τα πουλιά να έχουν ρίζες και τα δέντρα να έχουν φτερά; «Κι όμως, γίνεται!» θ’ απαντήσουν τα παιδιά και θα χαμογελάσουν. Ευτυχισμένα. (Και στο εξής θα ονειρεύονται δέντρα που πετάνε.)

Μια ιστορία για τη δύναμη της αγάπης, που μπορεί να μεταμορφώσει την καθημερινότητα έτσι ώστε να μοιάζει με θαύμα ή παραμύθι. Μια ιστορία για παιδιά και για γονείς, για να περνάει ο καιρός… όμορφα.

Εικονογράφηση: Βασίλης Κουτσογιάννης

Παιδική και εφηβική λογοτεχνία, Μεταίχμιο, 2021, 52 σελ.

Το αγόρι στο θεωρείο – Αγγελική Δαρλάση

Το αγόριΕπετειακή έκδοση


«Θα µας οδηγήσει πίσω το άρωµα από τις τριανταφυλλιές µας. Δε θα χαθούµε» είπε ο Δρόσος στην Αρετή, παρόλο που ήξερε πως ήταν ψέµα: οι τριανταφυλλιές τους είχαν καεί µαζί µε την πρώτη τους ζωή. Στη νέα τους ζωή µένουν σ’ ένα θεωρείο θεάτρου, µε µια άγνωστή τους γυναίκα που λέει πως είναι παιδιά της. Τα όνειρα κι οι εφιάλτες τους µπερδεύονται µε των υπόλοιπων ενοίκων και µε άγνωστες σκιές. Ίσως γι’ αυτό η Αρετή αποφασίζει να ζει κρυµµένη µέσα σ’ ένα µπαούλο· µέχρι που κάποια στιγµή εξαφανίζεται µυστηριωδώς.
Ένα αγόρι που βιοπορίζεται ως τσιράκι στην αγορά, µια κοπέλα που καθηµερινά ράβει και ξηλώνει το πέπλο του νυφικού της µέσα σ’ ένα διάφανο δάσος από ανθισµένες κερασιές, ένας ηλικιωµένος µε το κανονάκι του, ένα βουβό κορίτσι που όµως τραγουδάει θα προσπαθήσουν να βοηθήσουν τον Δρόσο στην ανεύρεση της αδερφής του και της αλήθειας.
Και ίσως περισσότερο απ’ όλους θα βοηθήσει ο Άριελ, το αιθέριο πνεύµα από την Τρικυµία, του Σαίξπηρ·αφού όταν ζεις σ’ ένα θέατρο, η ζωή, τελικά, µπορεί να παίρνει πολλά και διαφορετικά πρόσωπα.

Μια ιστορία για την απώλεια, τον πόνο, την προσφυγιά, αλλά και για την παρηγορητική δύναµη της φαντασίας, της συµπόνιας και της ανθρωπιάς, εµπνευσµένη από το πραγµατικό συµβάν της εγκατάστασης Μικρασιατών προσφύγων στο Δηµοτικό Θέατρο Αθηνών, το 1922.

Παιδική και εφηβική λογοτεχνία, Μεταίχμιο, 2021, 224 σελ.

Οι ονειροφύλακες – Αγγελική Δαρλάση

ονειροφύλακεςΒιβλία 1 & 2 (επίτομη έκδοση)


Σε μια χώρα μακρινή, πέρα από τα όρια του κόσμου που ξέρουμε, ζουν οι φύλακες-προστάτες των ονείρων μας.
Εκεί θα γεννηθεί η Έρση, που κάποιοι θα θεωρήσουν κατώτερη εξαιτίας της διαφορετικότητάς της και που θα γίνει θρύλος όταν για χάρη της θα παραβιαστεί ο αρχαιότερος νόμος της χώρας που δεν επιτρέπει στους Ονειροφύλακες να ονειρευτούν τα δικά τους όνειρα.
Κι όταν μια μαύρη σκοτεινιά θα σκεπάσει τη χώρα, η Ονειροπαγίδα, το δίχτυ προστασίας της, αρχίζει να σφίγγει κι οι Ονειροφύλακες να μετρούν αποτυχημένες πτήσεις. Η παλιά προκατάληψη που χωρίζει τη χώρα σε «Ικανούς» και «Κατώτερους» αρχίζει να παίρνει ανεξέλεγκτες διαστάσεις και οι ήρωές μας μοιάζει να μην έχουν άλλη επιλογή από το να αγωνιστούν ενάντια όχι μόνο στους Εφιάλτες, αλλά και στον Φόβο και σε ό,τι άλλο σκοτώνει τα όνειρα.
Μια συναρπαστική αλληγορία με κινηματογραφικό σασπένς για το δικαίωμα στη διαφορετικότητα και στο όνειρο.

Σύγχρονη Λογοτεχνία για Παιδιά και για Νέους
Περιλαμβάνει τα βιβλία: Ονειροφύλακες (2004) & Οι ονειροφύλακες και ο φάρος των ονείρων (2013)

Παιδική και εφηβική λογοτεχνία, Εκδόσεις Πατάκη, 2021, 456 σελ.

Από μακριά – Αγγελική Δαρλάση

Από μακριά


Εκείνο το καλοκαίρι, στην απομακρυσμένη αλάνα της μικρής μας πόλης, μαζί με τους πλανόδιους και το Λούνα Παρκ τους ήρθε και η Άλη. Το Λούνα Παρκ είχε κι ένα καρουζέλ, που το ονειρευόμασταν ακόμα και στον ξύπνιο μας. Η Άλη δεν είχε τίποτα – αλλά αυτό θα το μαθαίναμε αργότερα. Αυτό που ξέραμε τότε ήταν ότι ήταν αλλιώτικη και, όπως μας είπαν οι μεγάλοι, θα έπρεπε να τη φοβόμαστε και να την αποφεύγουμε. Γι’ αυτό μας έδωσαν ένα μαντίλι να της φορέσουμε για να ξεχωρίζει. Μέχρι που εμείς ανακαλύψαμε ότι η Άλη μπορούσε να κάνει μάγια…

Μια ιστορία για τις προκαταλήψεις, τον ρατσισμό, αλλά και το Ολοκαύτωμα των Ρομά. Για τη στενομυαλιά των μεγάλων και τη σκληρότητα μα κι ευαισθησία των παιδιών. Πάνω απ’ όλα, όμως, η ιστορία μιας αληθινής, γενναιόδωρης φιλίας κι ενός μαγικού καλοκαιριού…

Για παιδιά από 7 ετών και για όλες τις ηλικίες.

Εικονογράφηση: Βασίλης Κουτσογιάννης

Παιδική και εφηβική λογοτεχνία, Μεταίχμιο, 2021, 56 σελ.

Οι μεγάλοι… μικροί – Αγγελική Δαρλάση

Οι μεγάλοιΟι επιστήμονες


Τι είναι αυτό που ήθελε τόσο πολύ να πει ο Κόστια στον Ιούλιο Βερν; Γιατί ο Δημήτρης διστάζει να μιλήσει στον παλιό του δάσκαλο; Γιατί λένε ότι τα μάγουλα του Γιώργου μοιάζουν με γεωγραφικό χάρτη και τι σχέση μπορεί να έχει με εκείνον τον μικρό νταή και μια τσούχτρα; Πώς θα τα βγάλει πέρα η Σέμνη ως το μοναδικό κορίτσι στην τάξη της; Για ποιο λόγο ο μικρός Αχιλλέας αναγκάζεται να περπατάει με πληγιασμένες φτέρνες και ονειρεύεται έν’ αλλιώτικο φεγγάρι; Και τι είναι αυτό που θα ήθελε να εξομολογηθεί η Αμαλία στον πατέρα της;

Ιστορίες εμπνευσμένες από την προσωπικότητα και τα βιογραφικά στοιχεία σημαντικών Ελλήνων κι Ελληνίδων στην παιδική τους ηλικία. Ιστορίες για εκείνους τους Μεγάλους που ως μικροί αντιμετώπισαν κάποια μικρή ή μεγαλύτερη δυσκολία που πιθανότατα έπαιξε τον δικό της ρόλο στη διαμόρφωση της προσωπικότητάς τους ή και στην πορεία της ζωής τους.

Το βιβλίο είναι το τρίτο μίας σειράς με ιστορίες από την παιδική ηλικία σημαντικών προσωπικοτήτων της ελληνικής ιστορίας, της επιστήμης και του πολιτισμού. Κυκλοφορούν τα δύο πρώτα βιβλία της σειράς: Οι Μεγάλοι… μικροί: Οι αγωνιστές του 1821, Οι Μεγάλοι… μικροί: Οι καλλιτέχνες

ΤΙΤΛΟΙ ΙΣΤΟΡΙΩΝ
Kάποιο Μυστικό – Ο Κόστια (Καραθεοδωρής)
Τα παίρνει τα γράμματα – Ο Δημήτρης (Γληνός)
Η λύπη έχει γεύση αλμυρή – Ο Γιώργος (Παπανικολάου)
Το μοναδικό κορίτσι της τάξης – Η Σέμνη (Καρούζου)
Πληγιασμένες φτέρνες – Ο Αχιλλέας (Παπαπέτρου)
Το ρήμα «τολμάω» – Η Αμαλία (Φλέμινγκ)

Εικονογράφηση: Σοφία Παπαδοπούλου

Παιδική και εφηβική λογοτεχνία, Μεταίχμιο, 2021, 104 σελ.

Το ασχημόπαπο κι ο γεροπαράξενος – Αγγελική Δαρλάση

Το ασχημόπαπο


Μια φορά κι έναν καιρό, στο μπαλκόνι μιας πόλης βρέθηκε ένα αυγό. Μπορεί πράγματι ένα ασχομόπαπο να μεταμορφωθεί; Κι αν ναι, σε τι; Μήπως μπορεί κι ένας γεροπαράξενος, μοναχικός άντρας να μεταμορφωθεί; Κι αν ναι, σε τι; Μήπως τελικά στις αταίριαστες σχέσεις μπορεί να κρύβονται μεγάλη κι αληθινή φιλία κι αγάπη, όπως τραγουδάει το καναρίνι του βιβλιοπώλη;

Εικονογράφηση: Σοφία Παπαδοπούλου
Περιλαμβάνει QR code με την αφήγηση της ιστορίας από τη συγγραφέα.

Παιδική λογοτεχνία, Μεταίχμιο, 2020, 32 σελ.

Οι μεγάλοι… μικροί – Αγγελική Δαρλάση

Οι μεγάλοιΟι καλλιτέχνες


Ποιο είναι το “πετρωμένο” του Γιαννούλη και γιατί οι γονείς του εναντιώνονται σ’ αυτό; Πώς η προφητεία μιας τσιγγάνας και μια άρια επηρεάζουν τη μικρή Κατίνα, που όλοι τη θεωρούν ατίθαση; Τι ρόλο παίζει η μοναξιά στο να κάνει φίλους ο Κάρολος, όταν πηγαίνει για πρώτη φορά σχολείο, και μάλιστα εσώκλειστος, στα δώδεκά του χρόνια; Γιατί ο Γιάννης δεν είναι καλός μαθητής και βαριέται τόσο τα μαθήματα; Μήπως είχε δίκιο εκείνη η δασκάλα που τον είχε πει καθυστερημένο; Γιατί η Βάσω δεν είναι καλό κορίτσι κι αποφασίζει να μη ζωγραφίσει κίτρινο τον ήλιο; Πόσο κινδυνεύει η Ζουζού να την ξανακλείσουν στον “γυάλινο πύργο” της; Πώς μια εκδρομή στην Πάρνηθα κι ένα “μαγικό κουτί” θα επηρεάσουν την απόφαση του Κώστα να επιστρέψει στο χωριό του; Και τι είναι αυτό που στοιχειώνει τα βράδια του μικρού Θόδωρου;

ΤΙΤΛΟΙ ΙΣΤΟΡΙΩΝ
Το πετρωμένο μου – Ο Γιαννούλης (Χαλεπάς)
Μια βαθιά υπόκλιση – Η Κατίνα (Παξινού)
Να το μουτζουρώσει – Ο Κάρολος (Κουν)
Να είσαι ο εαυτός σου – Γιάννης Τσαρούχης
Μάτι αλόγου – Η Βάσω (Κατράκη)
Σ’ ένα γυάλινο πύργο – Η Ζουζού (Νικολούδη)
Το βλέμμα του – Ο Κώστας (Μπαλάφας)
Σκιά στον τοίχο – Ο Θόδωρος (Αγγελόπουλος)

Εικονογράφηση: Σοφία Παπαδοπούλου

Παιδική και εφηβική λογοτεχνία, Μεταίχμιο, 2020, 112 σελ.

Οι αγωνιστές του 1821 – Αγγελική Δαρλάση




Τι συμβαίνει όταν ο Θοδωρής κατεβαίνει με το γαϊδουράκι του από το βουνό, όπου κρύβεται με την οικογένειά του, για να πουλήσει ξύλα στην Τριπολιτσά, κι εκείνο λερώνει με λάσπες έναν Τούρκο; Όταν η Λασκαρίνα κλέβει μια βάρκα και ξανοίγεται στη θάλασσα για να κερδίσει ένα στοίχημα; Όταν ο Γιώργης χάνει ένα πρόβατο από το κοπάδι που βοσκάει; Όταν ο Κωνσταντής παίρνει μια δύσκολη απόφαση κρυφά από τη μητέρα του; Ή όταν η Μαντώ κρύβεται σε μια ντουλάπα για να κρυφακούσει μια πολιτική συζήτηση;

Ιστορίες εμπνευσμένες από την προσωπικότητα και τα βιογραφικά στοιχεία σημαντικών Ελλήνων κι Ελληνίδων στην παιδική τους ηλικία. Ιστορίες για εκείνους τους Μεγάλους που ως μικροί αντιμετώπισαν κάποια μικρή ή μεγαλύτερη δυσκολία που πιθανότατα έπαιξε τον δικό της ρόλο στη διαμόρφωση της προσωπικότητάς τους ή και στην πορεία της ζωής τους.

ΤΙΤΛΟΙ ΙΣΤΟΡΙΩΝ ΑΓΩΝΙΣΤΩΝ ΤΟΥ 1821
Κάποτε θα πάω… αλλιώς. Ο Θοδωρής (Κολοκοτρώνης)
Γεννήθηκα σε φυλακή. Η Λασκαρίνα (Μπουμπουλίνα)
Όλα θα τα πω. Ο Γιώργης (Καραϊσκάκης)
Πλοία να πετάνε. Ο Κωνσταντής (Κανάρης)
Δεν μπορεί… θα υπάρχουν ήρωες. Η Μαντώ (Μαυρογένους)

Eικονογράφηση: Σοφία Παπαδοπούλου

Παιδική και εφηβική λογοτεχνία, Μεταίχμιο, 2020, 104 σελ.

Το ωραιότερο χριστουγεννιάτικο στολίδι – Αγγελική Δαρλάση

Το ωραιότερο


Αυτή είναι η ιστορία ενός ξεχωριστού χριστουγεννιάτικου στολιδιού, που κρέμεται σε ένα χριστουγεννιάτικο δέντρο κάπου σ’ ένα σπίτι, σε μια χώρα από τις πολλές του κόσμου. Είναι η ιστορία ενός αγοριού που, αν κι έμοιαζε με ξωτικό, ντύθηκε στρατιώτης για να πάει να πολεμήσει σε έναν από τους αγριότερους πολέμους.

Είναι παράλληλα κι η ιστορία μιας μικρής εκεχειρίας σ’ έναν μεγάλο πόλεμο – όταν μέσα από τα χαρακώματα εμφανίστηκαν χριστουγεννιάτικα δεντράκια.

Μια ιστορία που πολλοί ήθελαν να αποσιωπήσουν, ή ν’ αφήσουν να ξεχαστεί, και που πολλοί δεν την πίστεψαν ποτέ κι έλεγαν πως δεν ήταν παρά ένας θρύλος.

Κι όμως αυτή η ιστορία είναι αληθινή, αφού… πράγματι, τα Χριστούγεννα του 1914, κατά τη διάρκεια του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου, η χριστουγεννιάτικη μαγεία απλώθηκε στο Δυτικό Μέτωπο και οι άνθρωποι έκαναν πράξη το μήνυμα για αδελφοσύνη κι επί γης ειρήνη.

Εικονογράφηση: Αλέξια Οθωναίου

Παιδική λογοτεχνία, Μεταίχμιο, 2018, 36 σελ.

Το αγόρι στο θεωρείο – Αγγελική Δαρλάση

Το αγόρι στο θεωρείο


“Θα µας οδηγήσει πίσω το άρωµα από τις τριανταφυλλιές µας. Δε θα χαθούµε” είπε ο Δρόσος στην Αρετή, παρόλο που ήξερε πως ήταν ψέµα: οι τριανταφυλλιές τους είχαν καεί µαζί µε την πρώτη τους ζωή. Στη νέα τους ζωή µένουν σ’ ένα θεωρείο θεάτρου, µε µια άγνωστή τους γυναίκα που λέει πως είναι παιδιά της. Τα όνειρα κι οι εφιάλτες τους µπερδεύονται µε των υπόλοιπων ενοίκων και µε άγνωστες σκιές. Ίσως γι’ αυτό η Αρετή αποφασίζει να ζει κρυµµένη µέσα σ’ ένα µπαούλο· µέχρι που κάποια στιγµή εξαφανίζεται µυστηριωδώς.

Ένα αγόρι που βιοπορίζεται ως τσιράκι στην αγορά, µια κοπέλα που καθηµερινά ράβει και ξηλώνει το πέπλο του νυφικού της µέσα σ’ ένα διάφανο δάσος από ανθισµένες κερασιές, ένας ηλικιωµένος µε το κανονάκι του, ένα βουβό κορίτσι που όµως τραγουδάει θα προσπαθήσουν να βοηθήσουν τον Δρόσο στην ανεύρεση της αδερφής του και της αλήθειας.

Και ίσως περισσότερο απ’ όλους θα βοηθήσει ο Άριελ, το αιθέριο πνεύµα από την Τρικυµία, του Σαίξπηρ·αφού όταν ζεις σ’ ένα θέατρο, η ζωή, τελικά, µπορεί να παίρνει πολλά και διαφορετικά πρόσωπα.

Μια ιστορία για την απώλεια, τον πόνο, την προσφυγιά, αλλά και για την παρηγορητική δύναµη της φαντασίας, της συµπόνιας και της ανθρωπιάς, εµπνευσµένη από το πραγµατικό συµβάν της εγκατάστασης Μικρασιατών προσφύγων στο Δηµοτικό Θέατρο Αθηνών, το 1922.

Βραβείο Ελληνικού Εφηβικού – Νεανικού Βιβλίου Κύκλου Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου 2018

Παιδική και εφηβική λογοτεχνία, Μεταίχμιο, 2017, 198 σελ.

Η ξύπνια βασιλοπούλα – Αγγελική Δαρλάση

Η ξύπνια βασιλοπούλα


Η πριγκίπισσα Ωραία, απόγονος της Ωραίας Κοιμωμένης, συνεχώς βαριόταν και νύσταζε. Βαριόταν να είναι ωραία και να κάνει τα ίδια πράγματα και όλα της προκαλούσαν υπνηλία. Μια μέρα συνάντησε ένα αγόρι που ταξίδευε στον κόσμο αναζητώντας ωραία βιβλία και ξεχασμένες ιστορίες. Όταν η Ωραία του είπε πόσο πολύ βαριόταν εκείνος της έδωσε ένα βιβλίο που, όπως της είπε, θα την κρατούσε ξύπνια. Έτσι κι έγινε. Η Ωραία κοιμήθηκε μόνον αφού τέλειωσε την ανάγνωση του βιβλίου και ο ύπνος της ήταν γεμάτος όμορφα όνειρα. Διάβασε κι άλλα βιβλία και όσο διάβαζε τόσο πιο πολύ άνοιγαν τα μάτια της κι ευχαριστιόταν τη ζωή. Το παλάτι σιγά σιγά μεταμορφώθηκε σε μια μεγάλη βιβλιοθήκη. Το αγόρι δεν έφυγε ποτέ από τη χώρα εκείνη, άνοιξε μάλιστα ένα βιβλιοπωλείο, η Ωραία έγινε βιβλιοθηκονόμος και όλοι οι κάτοικοι της χώρας βιβλιοφάγοι, έξυπνοι, αποφασιστικοί και δραστήριοι!

Εικονογράφηση: Σάντρα Ελευθερίου

Παιδική λογοτεχνία, Μεταίχμιο, 2016, 32 σελ.

Όταν έφυγαν τ’ αγάλματα – Αγγελική Δαρλάση

Όταν έφυγαν


Κάποτε ήταν ένα κορίτσι που είχε ακούσει τα αγάλματα να τραγουδάνε, είχε χορέψει μαζί τους στο φως του φεγγαριού, τα είχε δει να δακρύζουν.
Επειδή τα αγάλματα τις νύχτες ζωντανεύουν. Η Αγγελίνα το ήξερε καλά αυτό αφού μεγάλωσε μέσα στο μουσείο σχεδόν. Άλλωστε, το ότι είχε ένα ολόκληρο κι ένα μισό, «καταραμένο» χέρι την έκανε να τους μοιάζει ακόμα περισσότερο. Με εξαίρεση τον Τίκο, τον μόνο σάρκινο φίλο της, τα αγάλματα ήταν οι καλύτεροί της φίλοι.
Όταν ο Μουσολίνι κήρυξε τον πόλεμο στην Ελλάδα, ο φόβος ότι θα επικρατήσει το σκοτάδι του ναζισμού έγινε ακόμα ισχυρότερος. Κι όσοι σχετίζονταν με το Μουσείο, από τους αρχαιολόγους μέχρι τους απλούς εργάτες, όλοι μοιράζονταν μια κοινή αγωνία· όλοι προστάτευαν το ίδιο μυστικό που έμοιαζε να συνοψίζεται σε μία και μόνο φράση: «Να προλάβουμε…».
Η Αγγελίνα θα θελήσει να μάθει εκείνο το μυστικό και θα βοηθήσει τον Τίκο να κρύψει το δικό του.
Μια βαθιά ανθρώπινη κι αντιπολεμική ιστορία για τη φιλία, την ενηλικίωση, την αναζήτηση ταυτότητας και την ανάγκη διατήρησης της πολιτιστικής κληρονομιάς, βασισμένη στην πραγματική ιστορία της απόκρυψης των αρχαιοτήτων του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, κατά τη διάρκεια του Ελληνοϊταλικού πολέμου.

Παιδική και εφηβική λογοτεχνία, Μεταίχμιο, 2015, 224 σελ.

Το παλιόπαιδο – Αγγελική Δαρλάση

Το παλιόπαιδο


Αυτή είναι η ιστορία ενός παιδιού συνηθισμένου σαν όλα τα παιδιά και ξεχωριστού σαν κάθε παιδί.

Η ιστορία ενός παιδιού που µεγάλωνε φορώντας την γκρίζα θλίψη ενός δανεικού παλτού που του έπεφτε µεγάλο. Όλοι το φώναζαν Παλιόπαιδο -ίσως επειδή ήταν το πιο φτωχό και θλιµµένο απ’ όλα τα παιδιά.

Κάποια στιγµή λοιπόν αποφάσισε πως, αν σε λένε Παλιόπαιδο, πρέπει και να γίνεις. Όµως, είσαι στ’ αλήθεια… παλιόπαιδο;

Μια ιστορία εµπνευσµένη από αληθινές ιστορίες µουσικών του El Sistema και της διεθνούς φήµης συµφωνικής ορχήστρας “Μπολιβάρ” της Βενεζουέλας.
Μια ιστορία για την πίστη στον άνθρωπο και στον ανθρωπισµό.
Μια ιστορία για τη δύναµη της τέχνης και του πολιτισµού ενάντια στη φτώχεια και τον κοινωνικό αποκλεισµό.

Λίγα λόγια για το El Sistema (Το Σύστηµα): Χρόνια πριν, στο Καράκας, ένας µουσικός και οικονοµολόγος, ο Χοσέ Αντόνιο Αµπρέου, ονειρεύτηκε πως η µουσική θα µπορούσε να αλλάξει τη ζωή φτωχών και περιθωριοποιηµένων παιδιών. Αποφάσισε να ζήσει το όνειρό του: το 1975, µαζί µε εθελοντές δασκάλους και µια πρώτη οµάδα 11 παιδιών, φτιάχτηκε η πρώτη ορχήστρα. Το σχέδιό του, που υιοθετήθηκε αµέσως και υποστηρίζεται έκτοτε από τις κυβερνήσεις της Βενεζουέλας, γνωστό ως El Sistema, δεν είναι µόνο ένας διαφορετικός τρόπος εκµάθησης µουσικής, αλλά ένα ισχυρό όπλο ενάντια στην παιδική και νεανική εγκληµατικότητα, ενάντια στη φτώχεια και τον κοινωνικό αποκλεισµό. Ο σπόρος έχει σήµερα ως “καρπούς” πάνω από 150 παιδικές και νεανικές ορχήστρες -90 από αυτές συµφωνικές. Πάνω από 500.000 παιδιά σ’ ολόκληρη τη Βενεζουέλα είναι µέλη κάποιας ορχήστρας. Όπως επίσης “καρπός” του El Sistema είναι και η Simon Bolivar Orchestra, η παγκοσµίου φήµης συµφωνική ορχήστρα της Βενεζουέλας. Οι αρχές του El Sistema εφαρµόζονται τώρα πια σε πάνω από 50 χώρες ανά τον κόσµο. Το El Sistema είναι ένα όραµα που έγινε πράξη, βίωµα, ζωή, αποδεικνύοντας πως η µουσική… σώζει.

Εικονογράφηση: Ίρις Σαμαρτζή
Το βιβλίο τιμήθηκε με βραβείο σε εικονογράφο και συγγραφέα με πολύχρωμη εικονογράφηση για την εικονογράφηση και για το κείμενο από τα Βραβεία Κύκλου του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου 2014.

Παιδική και εφηβική λογοτεχνία, Εκδόσεις Πατάκη, 2014, 62 σελ.

Οι ονειροφύλακες και ο φάρος των ονείρων – Αγγελική Δαρλάση

Οι ονειροφύλακες


Μια πυκνή απειλητική σκοτεινιά, πιο μαύρη κι από τον ίσκιο, σκεπάζει τη Χώρα των Ονειροφυλάκων. Λίγοι θα την αντιληφθούν και λίγοι θα παραδεχτούν την εξασθένηση των ονείρων. Η χώρα μοιάζει να πολιορκείται από αόρατους μυστικούς εχθρούς? είναι οι Ονειροκτόνοι, θα ισχυριστούν κάποιοι – αλλά οι Εκλεγμένοι θα το αρνηθούν. Όταν οι αποτυχημένες πτήσεις Ονειροφυλάκων αυξάνονται, η παλιά προκατάληψη απέναντι στους διαφορετικούς φουντώνει και διχάζει εκ νέου τη φυλή σε ικανούς και σε κατώτερους.

Η Αστερινή, το κορίτσι μυστήριο, παρά τις όποιες επιθέσεις εναντίον της δείχνει αποφασισμένη να φέρει σε πέρας τη μυστική αποστολή της. Ο Σεμπάστιαν, ο ατρόμητος νεαρός που καταφέρνει να πετάξει ως τα όρια του Ονειροδρομίου, θα βρεθεί αντιμέτωπος με ένα μεγάλο δίλημμα. Ο Νταν κι η Μαλβίνα θα κινδυνεύσουν να εγκλωβιστούν μέσα στο σπίτι της Συμμορίας του Σείριου όταν αυτό δέχεται επίθεση. Ο Βίκτωρ, ο αρχηγός της συμμορίας του Σείριου θα πρέπει να φτάσει ακόμη και στο πιο έσχατο όριο της Χώρας, στην Άβυσσο, εκεί όπου στήνουν τα δίχτυα τους οι Ονειροσυλλέκτες.

Όλοι τους μοιάζει να μην έχουν άλλη επιλογή παρά να αγωνιστούν ενάντια στον Φόβο και σε ό,τι σκοτώνει τα όνειρα. Προτού ο κόσμος των Ονειροφυλάκων κι ο κόσμος των Ανθρώπων αποκοπούν αμετάκλητα και για πάντα, μόνη τους πιθανότητα ίσως και να είναι ένα μοναδικό όνειρο – το τελευταίο;

Στα χνάρια του βραβευμένου με κρατικό βραβείο και long seller βιβλίου “Ονειροφύλακες”, “Οι Ονειροφύλακες και ο Φάρος των Ονείρων” είναι μια συναρπαστική περιπέτεια – με έντονο το κινηματογραφικό σασπένς και με την ονειρική και δυστοπική ατμόσφαιρα να εναλλάσσονται· μια αλληγορική ιστορία για το δικαίωμα στη διαφορετικότητα και στο όνειρο.

Παιδική και εφηβική λογοτεχνία, Εκδόσεις Πατάκη, 2013, 268 σελ.

Με λένε… Σύννεφο – Αγγελική Δαρλάση

Με λένε… ΣύννεφοΉ Οι άγραφες σελίδες μιας Νεφέλης


“Παλιά, όταν περνούσε το τρένο, χαιρετούσα. Τώρα όχι. Το ‘κοψα. Μου λείπει ο ενθουσιασμός και μου περισσεύει η θλίψη” παραδέχεται η δεκαεξάχρονη Νεφέλη. Και πηγαινοέρχεται “σαν υβρίδιο προγραμματισμένο” σχολείο – σπίτι – φροντιστήριο γυρεύοντας να αυτοπροσδιοριστεί. Ζωή σαν σκόρπια κομμάτια παζλ· οι απόντες και σκληροί γονείς, οι βαρετοί συμμαθητές, οι αδιάφοροι καθηγητές. Αδερφικές κόντρες, φιλία, προδοσία, έρωτας, η ανάγκη να οραματιστείς ένα μέλλον που “δεν το θεωρείς ακριβώς προσωπική σου υπόθεση”.

Και να που έρχονται αναπάντεχα η μουσική και η ποίηση για να φωτίσουν ακόμη και την πιο άχαρη ή σκληρή ζωή. Για να αντέξεις. Για να ελπίζεις. Για να μπορείς να ονειρευτείς μια ζωή “με αξιοπρέπεια και λίγη ομορφιά…”

Αν η νεαρή Νεφέλη ήταν συγγραφέας, αυτό το βιβλίο θα μπορούσε να το είχε γράψει εκείνη.

Εικονογράφηση: Δάφνη Μπέη

Παιδική και εφηβική λογοτεχνία, Εκδόσεις Πατάκη, 2012, 133 σελ.

Το δέντρο που είχε φτερά – Αγγελική Δαρλάση




Κάποτε ήταν ένα κάμπος που διέφερε από τους υπόλοιπους. Γιατί ακριβώς στη μέση του υπήρχε ένα μεγάλο, όμορφο, γερό δέντρο. Αυτό το δέντρο ήταν που έκανε εκείνον τον κάμπο ιδιαίτερο. Κι αυτό που έκανε εκείνο το δέντρο ξεχωριστό ήταν η μοναξιά του.

Ήρθε όμως μια μέρα που όλα άλλαξαν… Στα κλαριά του δέντρου έκατσε ένα μικρό πουλί που μόλις είχε βγει από το αυγό του κι ανακάλυπτε τον κόσμο.

Χάρη σε αυτό το μικρό πουλί ήταν που το δέντρο έπαψε να είναι μοναχικό, κι απέκτησε φτερά. Χάρη σε αυτό το δέντρο το πουλί έμαθε την αξία του να σε νοιάζεται κάποιος και να σου προσφέρει ρίζες για ν’ αντέχεις τους άγριους βοριάδες.

“Δεν γίνονται αυτά τα πράγματα” μπορεί να πούνε οι μεγάλοι, “τα πουλιά να έχουν ρίζες και τα δέντρα φτερά;”
“Κι όμως γίνονται!” Θ’ απαντήσουν τα παιδιά και θα χαμογελάσουν. Ευτυχισμένα.
(και στο εξής θα ονειρεύονται δέντρα που πετάνε)

Μια ιστορία για τη δύναμη της αγάπης που μπορεί να μεταμορφώσει την καθημερινότητα έτσι ώστε να μοιάζει με θαύμα ή με παραμύθι.
Μια ιστορία για παιδιά και για γονείς,
για να περνάει ο καιρός… όμορφα.

Eικονογράφηση: Ίρις Σαμαρτζή

Παιδική και εφηβική λογοτεχνία, Εκδόσεις Παπαδόπουλος, 2010, 48 σελ.

Τότε που κρύψαμε έναν άγγελο – Αγγελική Δαρλάση




Ένας δάσκαλος που ονειρεύεται ένα μέλλον καλύτερο, ένας απατεώνας θείος που αναζητάει ένα θησαυρό, μια αναλφάβητη γιαγιά, ένας αστυνομικός που παίζει κρυφά βιολί, ο διευθυντής ενός τσίρκου και μια όμορφη ακροβάτισσα είναι κάποιοι από τους μεγάλους που αποδεικνύονται άλλοτε σύμμαχοι κι άλλοτε εχθροί στην προσπάθεια τριών παιδιών να σώσουν έναν πληγωμένο άγγελο, λίγο πριν τους προλάβει ο πόλεμος…

Παιδική και εφηβική λογοτεχνία, Eκδόσεις Πατάκη, 2009, 226 σελ.

Ονειροφύλακες – Αγγελική Δαρλάση




Άραγε υπάρχει κανείς, σε έναν άλλο χώρο και χρόνο, που φυλάει τα όνειρά μας;
Μπορεί…
Μπορεί σε μια χώρα πολύ μακρινή, πέρα από τα όρια του κόσμου που ξέρουμε, χαμένη στα βάθη του μυαλού και ξεχασμένη στην απεραντοσύνη της καρδιάς, χώρα που κανένας χάρτης δεν τη σημειώνει, να υπάρχουν… ονειροφύλακες.
Ονειροφύλακες με μεγάλα και δυνατά, γυάλινα φτερά, για να ταξιδεύουν τα όνειρά μας ψηλά
σε ονειρόδρομους μαγικούς.
Στη Χώρα των Ονειροφυλάκων γεννιέται κι η Έρση, που το όνομά της σημαίνει δροσοσταλίδα. Η Έρση
όμως γεννιέται αδύναμη κι έχει μικρά κι ασθενικά φτερά.
Θα καταφέρει να επιβιώσει; Μήπως κάποιο παιδί στις Χώρες των Ανθρώπων μείνει δίχως όνειρα εξαιτίας της “αδυναμίας” της;
Οι “Ονειροφύλακες” είναι ένα παραμύθι που μοιάζει με τη ζωή. Ένα παραμύθι για παιδιά και μεγάλους, που θέλουν να προσθέτουν στην καθημερινότητα άρωμα και γεύση ονείρου.

Κρατικό Βραβείο Παιδικού Λογοτεχνικού Βιβλίου (2005)

Παιδική και εφηβική λογοτεχνία, Εκδόσεις Πατάκη, 2004, 182 σελ.

Πηγές: Biblionet, Μεταίχμιο, Εκδόσεις Παπαδόπουλος, Εκδόσεις Πατάκης, Κάπα Εκδοτική