Σπούδασε θέατρο στη σχολή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, στο Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου και στη σχολή της Stella Adler στη Νέα Υόρκη. Παρακολούθησε επίσης μαθήματα σεναρίου (Gotham Writers, NY) και θεατρικής γραφής (Διεθνές Ινστιτούτο Θεάτρου, Αθήνα) δίπλα στον Α. Στάικο, ενώ παράλληλα άρχισε να αρθρογραφεί για εφημερίδες και περιοδικά. Εργάστηκε για λίγο ως ηθοποιός. Από το 2007 εργάζεται ως αρθρογράφος σε εφημερίδες και περιοδικά, κειμενογράφος στη διαφήμιση, σεναριογράφος στην τηλεόραση και στον κινηματογράφο. Παράλληλα, γράφει βιβλία για παιδιά και θεατρικά έργα.
Το 2017 κυκλοφόρησε το πρώτο της μυθιστόρημα (“Πώς φιλιούνται οι αχινοί”).
Lalaland (2012), Εκδόσεις Πατάκη
Πώς φιλιούνται οι αχινοί (2017), Εκδόσεις Πατάκη
Διηγήματα
Πράγματα που σκέφτεται η παρθένος Μαρία καπνίζοντας κρυφά στο μπάνιο (2023), Εκδόσεις Πατάκη
Παιδική και εφηβική λογοτεχνία
Η πιο παράξενη ιστορία του κόσμου (2011), Εκδόσεις Πατάκη
Πεταλουδόνειρα (2012), Εκδόσεις Πατάκη
Χλόη Χ*: Ζητούνται γονείς (2014), Εκδόσεις Πατάκη
Θεατρικά έργα
Επαναστατικές μέθοδοι για τον καθαρισμό της πισίνας σας (2018), Σοκόλη
Επαναστατικές μέθοδοι για τον καθαρισμό της πισίνας σας (2020), Εκδόσεις Πατάκη
Γάλα, αίμα (2021), Νεφέλη
Συλλογικά έργα
Δινώσαυρος: Πετάει το φαγητό (2016), Εκδόσεις Πατάκη
Πράγματα που σκέφτεται η παρθένος Μαρία καπνίζοντας κρυφά στο μπάνιο – Αλεξάνδρα Κ*
Γυναίκες που παρατηρούν άνδρες, γυναίκες που παρατηρούν γυναίκες, παιδιά που παρατηρούν άνδρες και γυναίκες να παίζουν ένα άνισο παιχνίδι. Είκοσι ιστορίες για καλές µαθήτριες, σκυµµένες πάντα πάνω από µια λάθος εξίσωση.
Διηγήματα, Εκδόσεις Πατάκη, 2023, 224 σελ.
Γάλα, αίμα – Αλεξάνδρα Κ*
Alexandra K*
Milk, blood
Translated by Karen Emmerich
Το καλοκαίρι του ’58, σ’ ένα χωριό της ελληνικής επαρχίας, μια γυναίκα σκοτώνει τα δυο της παιδιά. Το έργο της Αλεξάνδρας Κ* μεταφέρει τη Μήδεια σε μια εποχή όπου η γυναίκα μόλις αρχίζει να αντιλαμβάνεται πως η ζωή δεν επιφυλάσσει την ίδια τύχη στα δύο φύλα. Περιορισμένη για χρόνια στους ρόλους της κόρης, της συζύγου και της μητέρας, η Ξένη ζει υπό το άγρυπνο μάτι της στενής κοινωνίας όπου την έφεραν να ζήσει. Όταν ο άντρας της παντρεύεται μιαν άλλη γυναίκα κι η ίδια δεν έχει πια κανέναν ρόλο να υπηρετήσει, ψάχνει να βρει τι έχει απομείνει απ’ αυτήν ακόμα ζωντανό.
Μετάφραση: Karen Emmerich
Ευθύνη Σειράς: Δήμητρα Κονδυλάκη
Θεατρική σειρά Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Νεφέλη
Δίγλωσση έκδοση: Ελληνικά – Αγγλικά
Θεατρικό, Νεφέλη, 2021, 152 σελ.
Επαναστατικές μέθοδοι για τον καθαρισμό της πισίνας σας – Αλεξάνδρα Κ*
Η πρώτη ιδιωτικοποίηση δημόσιας γης απειλεί το αυθαίρετο εξοχικό του Αντώνη Τάδε και μαζί ολόκληρη την προσωπική του μυθολογία. Ανίσχυρος απέναντι στην εξουσία αλλά αποφασισμένος να παλέψει μέχρις εσχάτων για να σώσει την “επένδυση ζωής” του, ο Αντώνης θα κηρύξει ανεξάρτητο κράτος τη γη που ο ίδιος έχει καταπατήσει. Και τα παιδιά του, ομήρους.
Το θεατρικό έργο “Επαναστατικές μέθοδοι για τον καθαρισμό της πισίνας σας” παρουσιάστηκε για δύο σεζόν στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου και σε φεστιβάλ εντός και εκτός Ελλάδας, ενώ τιμήθηκε με το βραβείο EURODRAM 2019 του European Network for Drama in Translation για την ισπανική του μετάφραση.
Θεατρικό, Εκδόσεις Πατάκη, 2020, 148 σελ.
Επαναστατικές μέθοδοι για τον καθαρισμό της πισίνας σας – Αλεξάνδρα Κ*
Η πρώτη ιδιωτικοποίηση δημόσιας γης απειλεί το αυθαίρετο εξοχικό του Αντώνη Τάδε και μαζί ολόκληρη την προσωπική του μυθολογία – αυτή στην οποία δεν πίστεψαν ποτέ τα παιδιά του. Ανίσχυρος απέναντι στην εξουσία, ο Αντώνης Τάδε θα κηρύξει τον Βίλα Λένα ανεξάρτητο κράτος και τα παιδιά του ομήρους.
Το έργο παραστάθηκε στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου τη θεατρική περίοδο 2017-2018.
Θεατρικό, Σοκόλη, 2018, 112 σελ.
Πώς φιλιούνται οι αχινοί – Αλεξάνδρα Κ*
Οκτώ και μισή, βράδυ, μήνας Ιούνιος. Έβραζαν στο Παγκράτι πενθώντας πάφαπούφα το δικαίωμα εις το εργάζεσθαι και το φιλείν. Σαλονάκι ευάερο, μα αέρας ούτε για φου. Ένα κλιματιστικό της ύστερης αρχαιότητος ανάδευε τον καπνό, παραιτημένο οιασδήποτε άλλης φιλοδοξίας. Μια βρύση κάπου στο βάθος – δεν ακουγόταν μα σίγουρα έσταζε. Ολόκληρο το Παγκράτι ήταν μια έκθεση χαλασμένων υδραυλικών εκείνο τον μήνα, λες κι οι βαλβίδες της περιοχής είχαν εγκαταλείψει ομοθυμαδόν την προσπάθεια. Έσταζαν και πλημμύριζαν χωρίς καμιάν εγκράτεια, και δεν είχε μπει ακόμα Ιούλιος. Καύσων ο αθηναϊκός – αχνίζαν τα τσιμέντα μέσα έξω, μα τα νερά νερά. Ξεχείλιζαν στα μωσαϊκά τα λεκανάκια των Επειγόντων – κανείς δεν ασχολούνταν με τη βλάβη. Όλο έλεγαν “αύριο”, “να ηρεμήσω πρώτα”, κάποιοι “τον άλλο μήνα φεύγουμε”, “κανείς να το φροντίσει;”. Η Έρση: “Mόνο τη νύχτα ακούγεται, σιγά”.
Καλοκαίρι· αυτό που πέρασε κι αυτό που θα ‘ρθει. Αθήνα· η πόλη που στενεύει μέρα τη μέρα. Πέντε άνθρωποι καθηλωμένοι στους δρόμους της, στις μνήμες τους, σε όσα έγιναν και σε όσα δε θα γίνουν· σώματα που πέφτουν σωρηδόν στην άσφαλτο και το ένα μέσα στ’ άλλο. Ανάμεσά τους, μια γερασμένη χελώνα παρακολουθεί βουβή την ατελείωτη παρέλαση των ανθρώπων που έχουν ήδη εξαντληθεί, μα συνεχίζουν να πορεύονται για χάρη των άλλων.
Ή χάρη ακριβώς σ’ εκείνους.
Μυθιστόρημα, Εκδόσεις Πατάκη, 2017, 264 σελ.
Χλόη Χ*: Ζητούνται γονείς – Αλεξάνδρα Κ*
Γεια. Είμαι η Χλόη Χ* και οι γονείς μου είναι κάπως μικροί για την ηλικία μου. Εγώ, πάλι, είμαι κάπως δραματική για την ηλικία μου. Ίσως και για όλες τις ηλικίες. Καλώς ήρθατε στη σκοτεινή πλευρά των μοντέρνων οικογενειών. Έχουμε και μπισκότα.
Η Χλόη Χ* μεγαλώνει τους γονείς της μόνη της, μένει μαζί τους για να μην τους δημιουργήσει ψυχικά τραύματα και γράφει τη βιογραφία της για να δώσει κουράγιο σε όποιον υπήρξε ποτέ Παιδί Λάθος Γονιών. Στο ημερολόγιό της καταγράφεται η αγωνιώδης αναζήτηση ενός ζευγαριού σοβαρών καθηγητών πανεπιστημίου για δημιουργία κανονικής οικογένειας, η πτώση του οίκου των Χ*, ο ξεριζωμός της Χλόης από το κέντρο της Αθήνας σ’ ένα χωριό της Κέρκυρας και πώς ένας Μπακαλιάρος πάνω σ’ ένα δέντρο σε βοηθάει να μη νιώθεις σαν ψάρι έξω απ’ το νερό.
Eικονογράφηση: Ρένια Μεταλληνού
Παιδική και εφηβική λογοτεχνία, Εκδόσεις Πατάκη, 2014, 112 σελ.
Lalaland – Αλεξάνδρα Κ*
Φέτος το καλοκαίρι η Λου και ο Τομά αποφασίζουν να μη σώσουν τον κόσμο. Αλλά ούτε και τον εαυτό τους. Ενώ η χώρα πίσω τους βουλιάζει, ανεβαίνουν σ’ ένα νησί που πλέει μόνο του στο Αιγαίο και αρχίζουν να μπερδεύονται γλυκά με άλλους δραπέτες:
Τον Μίστερ Μυστήριο, που θα εξελιχθεί στον Μεγάλο Αδιέξοδο Έρωτα της Λου. Τη Φρειδερίκη, την πιο επικριτική γάτα της Μεσογείου. Τον Πάνο Ψυ, τον άνθρωπο με την πιο βαρετή ζωή του ανατολικού ημισφαιρίου. Τη Μίλβα, την πιο χιπ 70άρα του κόσμου. Τη φονική Σύνθια, τον πιο γλυκό άνθρωπο που καταζήτησε ποτέ η αστυνομία. Κι ένα ολόκληρο σμήνος μαγικών πλασμάτων ακόμη που θα έπρεπε να είναι ήδη φυλακή για υπερβολική αναισθησία, απαγορευτική ομορφιά και ανεπίτρεπτη καλοσύνη, αλλά που βρήκαν γρήγορα καταφύγιο στο νησί όπου όλα επιτρέπονται.
Όσο το καλοκαίρι προχωρά, η Λου και ο Τομά βρίσκονται μπλεγμένοι με ανθρώπους και καταστάσεις που ποτέ δεν είχαν φανταστεί πως υπήρχαν εκεί έξω. Κι όσο περισσότερο μπλέκονται, τόσο απομακρύνονται από τον δεκαεννιάχρονο εαυτό τους.
Κινδυνεύουν, ερωτεύονται, γκρινιάζουν, απελπίζονται, μαλώνουν, γελάνε δυνατά και υποφέρουν ό,τι χρειάζεται να περάσει κανείς για να γίνει “μεγάλος”: Ωραίες Μικρές Ιστορίες. Τι θα μείνει στο τέλος; Η Λου και ο Τομά. Αλλιώς και αλλού.
Μυθιστόρημα, Εκδόσεις Πατάκη, 2012, 315 σελ.
Πεταλουδόνειρα – Αλεξάνδρα Κ*
“Χάθηκε το ταλέντο! Φωνή υπερδιάσημης υπερπριμαντόνας εξαφανίστηκε προ ημερών…”
“Χάθηκε το ταλέντο! Είμε ο Νάντο Ερρέρα, πρόην πασίγνοστος καθαριστίς ανανάδον κε έχασα το ταλέντο μου να καθαρήζο ανανάδες…”
“Χάθηκε το ταλέντο! Ο Διευθυντής των Μπαλέτων Μπολσόι αναζητά το χαμένο χορευτικό ταλέντο της πρώτης μπαλαρίνας του…”
“Χάθηκε το ταλέντο! Διάσημος Ιδιωτικός Ντέντεκτιβ έχασε στις 16 Σεπτέβρη, στις 00:00 ακριβώς μέσα στο Παλάτι της Βασίλισσας, μεγάλο ταλέντο στην εξιχνίαση εγκλημάτων…”
Τι κοινό έχει η διασημότερη σοπράνο του κόσμου με έναν καθαριστή ανανάδων, μια μπαλαρίνα των Μπολσόι, έναν δαιμόνιο ντέντεκτιβ και μία τεμπέλα καθαρίστρια ξενοδοχείου; Τι μπορεί να ενώσει μια φιλόδοξη μαϊμού με τη Βασίλισσα της Αγγλίας, μια γκρινιάρα οικονόμο κι έναν απελπισμένο διευθυντή θεάτρου; Τι κάνεις αν χάσεις ό,τι πολυτιμότερο έχεις σ’ αυτή τη ζωή;
Eικονογράφηση: Πέτρος Χριστούλιας
Παιδική και εφηβική λογοτεχνία, Εκδόσεις Πατάκη, 2012, 148 σελ.
Η πιο παράξενη ιστορία του κόσμου – Αλεξάνδρα Κ*
ή Πώς μια πριγκίπισσα και ένα αγόρι γύρισαν τη γη σε μια νύχτα
Αν τύχει να περπατήσεις στην Οδό Λιμπεστράσσε, θα το προσπεράσεις χωρίς καν να το καταλάβεις. Κι όμως, το Μουσείο Παράξενης Ιστορίας είναι εκεί. Πίσω απ τις βαριές του πόρτες, πίνακες, αγάλματα και απομεινάρια παραμυθιών περιμένουν χρόνια τώρα να τα επισκεφτείς.
Τι συμβαίνει όμως τα βράδια, όταν τα φώτα σβήνουν; Πώς οι Ξεχασμένες Πριγκίπισσες έπεσαν σε κατάθλιψη και γιατί τα Πεφταστέρια απεργούν; Τι είναι οι χαραμέλες και για ποιο λόγο σε κάλεσε εδώ ο κύριος Πανταλόν; Τι κάνουν τα πορτρέτα των Απελπιστικά Σκανταλιάρικων Παιδιών όταν κανείς δεν έρχεται να τα δει; Και πώς εσύ θα καταφέρεις να πιστέψεις όλα αυτά τα απίστευτα;
Μια παράξενη ιστορία για το πώς να το σκάσεις απ’ το κάδρο σου και να γυρίσεις όλο τον κόσμο σε μια νύχτα, καβάλα σ’ ένα ξύλινο αλογάκι. Ένα παραμύθι για όσους δεν πιστεύουν πια στα παραμύθια.
Eικονογράφηση: Ηλένια Δουλαδίρη
Παιδική και εφηβική λογοτεχνία, Εκδόσεις Πατάκη, 2011, 75 σελ.
Πηγές: Biblionet, Εκδόσεις Πατάκη, Σοκόλη, Νεφέλη