Αλέξανδρος Μ. Ασωνίτης

Ασχολείται με τη μετάφραση Αρχαίων Ελλήνων συγγραφέων (Ψευδοκαλλισθένους: “Αλεξάνδρου Βίος”, Πολυαίνου: “Στρατηγήματα”, α’ και β’ τόμος).
Έχει γράψει τα μυθιστορήματα: “Η συνείδηση της αιωνιότητας”, “Λάλον ύδωρ” και “Γειά σου, τηλεόραση!”…

Η συνείδηση της αιωνιότητας
Θα προβώ σε μια αποκάλυψη εξ απορρήτων:
Η υπεροψία είν’ εκείνη που σώζει το δολοφόνο απ’ την τρέλλα προτού ή έπειτα απ’ τη διάπραξη του φόνου. Το υπερφίαλο της γνώσης, ότι ένας άνθρωπος, όπως εγώ, μπορεί να επέμβει τόσο καταλυτικά στην προδιαγεγραμμένη τάξη των πραγμάτων, αποτελεί το πιο μεθυστικό όραμα. Όμως, δεν πρόκειται για μια αίσθηση διάρκειας. Πρόκειται μόνο για μια αίσθηση περαστική σαν αστραπή, καθοριστική σαν σφαίρα. Το άγγιγμα, λέω, με το μαγικό ραβδί της νεράιδας. Αυτό είναι όλο.
Ή μάλλον, αυτή είναι η υπόσχεση.
Η γοητεία. Η υπόσχεση ότι θ’ ανακαλύψει, οποιοσδήποτε το επιχειρήσει, τις αξεπέραστες δυνατότητές του. Πρόκειται για τρομακτικό ψέμμα, λόγω του ότι προσεγγίζει θωπευτικά την αλήθεια.
“… Έχουμε να κάνουμε με ένα τέλειο ή άριστο μυθιστόρημα; Θα χρησιμοποιήσω διαφορετικούς χαρακτηρισμούς: Έχουμε να κάνουμε μ’ ένα καλογραμμένο και πολύ ενδιαφέρον βιβλίο που μας αποκαλύπτει τις μεγάλες δυνατότητες του Αλέξανδρου Ασωνίτη και μας υπόσχεται τη σίγουρη εξέλιξη του συγγραφέα του.”
(Δημήτρης Δασκαλόπουλος, περιοδικό “Εντευκτήριο”)
534 σελ.

Λάλον ύδωρ
Ένας μεγαλοεφοπλιστής, με έδρα το Λονδίνο, ο Πωλ Κηρουλάριος-Εύσθενος, αναλαμβάνει να ελευθερώσει την Φύση και την Ανθρωπότητα από τον Χριστιανισμό και να επαναφέρει το Δωδεκάθεο και όλους τους Θεούς όλων των Λαών της Γης, μετεξελίσσοντας τον πολιτισμό και αναδεικνύοντας τον Ευδαίμονα Άνθρωπο.
547 σελ.

Γειά σου, τηλεόραση!
Ένα καταιγιστικό μυθιστόρημα, μέσα από το οποίο ο συγγραφέας απογυμνώνει την τηλεόραση από τον ανθρωπιστικό της ρόλο, διαταράσσει τα λιμνάζοντα ύδατα της κοινωνικής πραγματικότητας και αφυπνίζει τον καθηλωμένο θεατή από την αιώνια νάρκη του. Μια περιήγηση σ’ έναν κόσμο παρανοϊκό και νοσηρό, σε μιαν ατμόσφαιρα βίαιη και ζοφερή, όπου η μικρή οθόνη απεκδύεται τις προφάσεις της ύπαρξης της και επιβάλλεται στυγνά αλλά ρεαλιστικά ως μέσον αργού και διαρκούς βασανισμού.
Τέσσερις δημοφιλείς δημοσιογράφοι-παρουσιαστές της ιδιωτικής τηλεόρασης στην Ελλάδα απάγονται από μια τρομοκρατική οργάνωση. Φυλακίζονται σ’ ένα υπόγειο, διαμορφωμένο σαν τηλεοπτικό στούντιο. Δένονται πλάτη πλάτη σ’ έναν χώρο γεμάτο μόνιτορ και βίντεο γουόλ. Η ομηρία τους μετατρέπεται σε ριάλιτι σόου. Σπάει κάθε ρεκόρ τηλεθέασης. Οι σκηνές βίας αναμεταδίδονται σ’ όλο τον κόσμο. Ο πλανήτης σταδιακά κατακλύζεται από ένα κύμα βίας. Η απαγωγή εντέλει γίνεται παράδειγμα για μίμηση.
389 σελ.

Το μνημειώδες σχέδιο του σερ Ουίνστον Τσόρτσιλ
Δύο νουβέλες
Ο Ουίνστον Τσόρτσιλ βλέπει καθημερινώς έναν εφιάλτη: όλοι οι Βρετανοί πεθαίνουν, όπου κι αν βρίσκονται, ενώ τη βρετανική βασιλική οικογένεια εξολοθρεύουν πρόσωπα-σύμβολα της Εθνικής Αντίστασης και του Κυπριακού Αγώνα. Στο όνειρο παρεμβάλλεται κι ο Αδόλφος Χίτλερ, που δολοφονεί Ελληνίδες ομήρους στο Άουσβιτς. Για να λύσει το αίνιγμα αυτού του περίεργου εφιάλτη ο Τσόρτσιλ θα χρειαστεί να εκπονήσει ένα μνημειώδες σχέδιο… Πρόκειται για μια νουβέλα-αλληγορία που τοποθετεί ισότιμα την Εθνική Αντίσταση στην παγκόσμια Ιστορία και ερμηνεύει τόσο τον προπολεμικό και σύγχρονο αγγλικό ιμπεριαλισμό, όσο και την ιδεολογική καταγωγή του Χίτλερ.
Η δεύτερη νουβέλα του βιβλίου μεταφέρει τον αναγνώστη στο Πάνω Κουφονήσι, στους γκρεμούς πίσω απ’ το Πωρί, όπου ένας βοσκός ανακαλύπτει το κουφάρι κάποιου ναυαγού. Η ιστορία του γίνεται
θρύλος σ’ όλες τις Κυκλάδες. Χρόνια αργότερα, ένας εικοσάχρονος ψαράς από την Ηρακλειά, μεγαλωμένος με τον θρύλο, θα προσπαθήσει να ξεπεράσει τον ναυαγό και να σκαρφαλώσει στον ψηλότερο απ’ τους γκρεμούς του Πωρί. Το μοιρολόι της μάνας του όμως θα σέρνεται ήδη
πάνω στα κύματα…
176 σελ.

Εκτέλεση
Πένθος και έξαρση: Βιβλίο πρώτο
Α΄μέρος της τριλογίας “Πένθος και έξαρση”
23 Ιουλίου 1974: Στο νησί Πακουέτα, στο Ρίο της Βραζιλίας, ο Διονύσης Ταλλανδιανός βλέπει σε πρωτοσέλιδο σκοτωμένη την οικογένειά του στους βομβαρδισμούς της Κύπρου.
17 Ιουλίου 2011, χαράματα: Στα κατεχόμενα της Κύπρου βρίσκονται δολοφονημένα και τα 94 παιδιά που είχαν πέσει θύμα απαγωγής δυο μέρες πριν.
17 Ιουλίου 2011, απόγευμα: Φορώντας ένα κατακόκκινο ματωμένο κουστούμι, παραδίδεται ως αυτουργός των φόνων ο Βραζιλιάνος επιχειρηματίας-ιδιοκτήτης ξενοδοχείων Κάρλος Λόπεζ Εντίνιο Αλλβάρο.
Ο θυρωρός του Δρομοκαΐτειου, ο λεγόμενος Ταλλανδιανός Βήτα, τι σχέση έχει με αυτούς τους φόνους;
Με αφορμή την τουρκική εισβολή στην Κύπρο, η τριλογία του Αλέξανδρου Μ. Ασωνίτη “Πένθος και έξαρση” αναπτύσσεται και περιστρέφεται γύρω από τις κομβικές έννοιες: Εκδίκηση – Έρωτας, Πένθος – Πατρίδα – Πάθος, Ταυτότητα – Τρέλα. Ήρωες του έργου, που εκτυλίσσεται στη Βραζιλία, στα Κατεχόμενα και στο Δρομοκαΐτειο, στην Αθήνα, ο Ταλλανδιανός Βήτα, ο Ταλλανδιανός Άλφα, 11 υιοθετημένοι έφηβοι και 94 απαχθέντες και δολοφονημένοι μαθητές και μαθήτριες, και οι μεν και οι δε απ’ τα Κατεχόμενα.
493 σελ.

Μυθιστορήματα
Η συνείδηση της αιωνιότητας (1995), Δελφίνι
Η συνείδηση της αιωνιότητας (1999), Εκδόσεις Πατάκη (E)
Λάλον ύδωρ (2002), Εκδόσεις Πατάκη
Γειά σου, τηλεόραση! (2006), Εκδόσεις Καστανιώτη
Η συνείδηση της αιωνιότητας (2016), Ανοιχτή Τέχνη
Εκτέλεση (2018), Εκδόσεις Πατάκη

Νουβέλες
Το μνημειώδες σχέδιο του σερ Ουίνστον Τσόρτσιλ (2009), Εκδόσεις Καστανιώτη

Συλλογικά έργα
Έρωτας σε πρώτο πρόσωπο (1997), Κέδρος
Το βιβλίο στο σινεμά (1999), Εθνικό Κέντρο Βιβλίου
Η δημιουργός. Πληγή από μαχαίρι. Η μύηση. Αγύριστο κεφάλι (2002), Μεταίχμιο
Global Novel (2003), Εκδόσεις Καστανιώτη
Μυθιστόρημα μιας πόλης (2004), Ωμέγα
Με ορθάνοιχτα μάτια (2004), Εκδόσεις Καστανιώτη
Ανδρικές απολαύσεις (2004), Ελληνικά Γράμματα
Ιστορίες στον αφρό (2008), Περίπλους
Η εντεκάδα (2010), Μπαρτζουλιάνος Ι. Ηλίας
Το ελληνικό φανταστικό διήγημα (2012), Αίολος

Μεταφράσεις
Norman Mailer, Ο απεσταλμένος ενός μανιακού (1984), Ελεύθερος Τύπος
Ψευδο-Καλλισθένης, Αλεξάνδρου βίος (1999), Εκδόσεις Πατάκη
Ψευδο-Καλλισθένης, Αλεξάνδρου βίος (2008), Alter – Ego ΜΜΕ Α.Ε.

Πηγές: Biblionet, Εκδόσεις Πατάκη, Ανοιχτή Τέχνη, Εκδόσεις Καστανιώτη, Δελφίνι

Επισκέψεις: 7