Σπούδασε Κλασσική και Νεοελληνική Φιλολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, όπου εκπόνησε τη διδακτορική της διατριβή με θέμα τις θεατρικές διασκευές πεζογραφημάτων. Εργάζεται ως φιλόλογος στη Δημόσια Μέση Εκπαίδευση. Έχει εκδώσει τις ποιητικές συλλογές Στη Σπορά των αστεριών (Νέος Αστρολάβος/Ευθύνη, 2011), Σονέτα (Gutenberg, 2016) και Απώλεια Λήθης (Οι Εκδόσεις των Φίλων, 2019), καθώς και τη συλλογή διηγημάτων Κλέφτες ₊ Αστυνόμοι (Γκοβόστη, 2020). Άρθρα, διηγήματα και ποιήματά της έχουν δημοσιευθεί σε έντυπα και ηλεκτρονικά λογοτεχνικά περιοδικά. Το 2011 ήταν υποψήφια για το βραβείο καλύτερου νέου ποιητή στο 32ο Πανελλήνιο Συμπόσιο Ποίησης. Από το 2021 είναι σύμβουλος έκδοσης του περιοδικού Καρυοθραύστις και υπεύθυνη ύλης στο περιοδικό Σταφυλή.
Στη σπορά των αστεριών (2011), Ευθύνη
Σονέτα (2016), Gutenberg
Απώλεια λήθης (2019), Εκδόσεις των Φίλων
Διηγήματα
Κλέφτες + αστυνόμοι (2020), Εκδόσεις Γκοβόστη
Δοκίμια-Μελέτες
Η ποιητική της Άπω Ανατολής (2022), Κουκκίδα
Συλλογικά έργα
Πρακτικά τριακοστού δεύτερου Συμποσίου Ποίησης: Ποίηση και όνειρο (2013), Μανδραγόρας
Η ποιητική της Άπω Ανατολής – Ευσταθία Δήμου
Ψήγματα Χρυσού
σε νεοελλήνων την εμφάνεια
Η Λογοτεχνία δεν είναι μια τέχνη παγκόσμια. Ή, πιο σωστά, δεν είναι με τον ίδιο τρόπο που είναι παγκόσμιες η μουσική ή η ζωγραφική. Η αιτία γι’ αυτό βρίσκεται, φυσικά, στην πρώτη ύλη της, τον λόγο, που διαμοιράζεται στις διάφορες γλώσσες και, λειτουργώντας ταυτόχρονα σα σύνορο και διαχωριστική γραμμή, οδηγεί στα επιμέρους εθνικά λογοτεχνικά έργα. Η διαφοροποίηση αυτή και, ακριβέστερα, η ανάγκη για την υπέρβασή της, αντανακλά και αποτυπώνεται στην ευρύτατα διαδεδομένη χρήση της μετάφρασης, ως του κατεξοχήν μεθοδολογικού εργαλείου για τη γλωσσική μεταφορά και, σε δεύτερη φάση, τη γνωριμία του αναγνωστικού κοινού με τα έργα κάθε χώρας και κάθε πολιτισμού. Αν, όμως, η μετάφραση υποβοηθά και διευκολύνει, στο μέγιστο βαθμό, την πρόσληψη, αυτό αφορά και κατευθύνεται, πρωτίστως, στο περιεχόμενο και, δευτερευόντως στη μορφή, η οποία, ιδίως στην ποίηση, στέκει αυτοτελής και αυθύπαρκτη, ικανή να λειτουργήσει από μόνη της, ως πόλος έλξης, για τους δημιουργούς κάθε είδους.
Επίμετρο: Διώνη Δημητριάδου
Δοκίμιο, Κουκκίδα, 2022, 55 σελ.
Κλέφτες + αστυνόμοι – Ευσταθία Δήμου
Μια όμορφη αρχαιολόγος στήνεται στο βάθρο της. Ένας υπάλληλος φυλακών συλλαμβάνεται ως τρομοκράτης. Ένας απολυμένος εργάτης γεμίζει τις ώρες της αργίας του παρακολουθώντας τη γυναίκα του για να ανακαλύψει ότι αποτελεί μέρος ενός ερωτικού τριγώνου. Ένας νεαρός καθηγητής μαθηματικών βρίσκεται αντιμέτωπος με τον πιο αδιανόητο μαθηματικό υπολογισμό. Ένας αργόσχολος μεσήλικας κάνει χόμπι του τις μικροκλοπές και βρίσκει έναν αναπάντεχο συνεργό.
Δώδεκα σύγχρονες ιστορίες που φλερτάρουν με το παράδοξο. Διηγήματα επικεντρωμένα σε χαρακτήρες που οδηγούνται στα όρια του εαυτού τους και, μέσα από μια απροσδόκητη έκβαση, αλλάζουν εαυτό.
Διηγήματα, Εκδόσεις Γκοβόστη, 2020, 88 σελ.
Απώλεια λήθης – Ευσταθία Δήμου
ΑΠΩΛΕΙΑ ΛΗΘΗΣ (Ι)
Μέσα στην άκρα μοναξιά και τη σιωπή
μέσα απ’ το μάτι που αφήνει μια οπή
τρυπώνει η θύμηση μιας κάποτε στιγμής.
Εσύ, από αναμνήσεις πια υγιής,
κλείνεις το χρόνο, σηκώνεις την αυλαία
μοιράζεσαι σε ρόλο υποβολέα,
πρωταγωνιστή και θεατή που βλέπει
σφίγγοντας το εισιτήριο στην τσέπη
σε αυτή του παρόντος τη διακοπή
τα πράγματα άλλη να παίρνουνε τροπή.
Ποίηση, Εκδόσεις των Φίλων, 2019, 48 σελ.
Σονέτα – Ευσταθία Δήμου
«Λαβύρινθος»
Στὸ λαβύρινθο αὐτὸ
ποὺ χρόνια ἔχω γιὰ σπίτι
σὰν τὸ βαρυποινίτη
τὴν ἔξοδο ἀναζητῶ.
Ἕνα ἀτέλειωτο νῆμα
ἀκολουθῶ στὰ ἴδια
δώματα· αἰφνίδια
στὴν πόρτα ἐμπρὸς τὸ βῆμα
σταματῶ — μένω ἐνεὸς
χαλάλι τὰ νυχτέρια
μὰ πρὶν κραυγάσω ζήτω
βλέπω στὸ ἐλλείπον φῶς
πὼς τύλιξα τὰ χέρια
τυλίγοντας τὸ μίτο.
Ποίηση, Gutenberg, 2016, 52 σελ.
Στη σπορά των αστεριών – Ευσταθία Δήμου
Πενήντα πέντε Χαϊκού
Τ’ ἄγαλμα κλαίει
Στὰ μάτια του ὁ ἱδρώτας
τοῦ γλύπτη κυλά.
Πᾶν τὰ κορμιά μας
κοπάδι· πάντα μαζὶ
καὶ πάντα χώρια.
Ποίηση, Ευθύνη, 2011, 27 σελ.
Πηγές: Biblionet, Εκδόσεις των Φίλων, Ευθύνη, Gutenberg, Εκδόσεις Γκοβόστη, Κουκκίδα