Ελενα Γκίκα-Πετρουλάκη

Ελληνες λογοτέχνες
Σπούδασε αρχικά Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων, στη συνέχεια Πολιτικές Επιστήμες και απέκτησε μεταπτυχιακό τίτλο στη Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού, ενώ συνεχίζει τις σπουδές της φοιτώντας στη Νομική Σχολή Αθηνών. Εργάστηκε σε μεγάλες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις ως διοικητικό στέλεχος και από το 2009 έχει τη θέση της Διευθύντριας Ανθρώπινου Δυναμικού στο ξενοδοχειακό συγκρότημα Costa Navarino. Έχει ζήσει σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας και ταξιδεύει συχνά. Τα τελευταία χρόνια ζει μόνιμα στην πόλη της Μεσσήνης με την οικογένειά της. Η Έλενα γράφει ερασιτεχνικά από τα μαθητικά της χρόνια, κυρίως διηγήματα, μονόπρακτα θεατρικά έργα και ποιήματα.

Μορφόκοσμος – Έλενα Γκίκα

Το άγγιγμα της μούσας


Αν οι άνθρωποι είναι δημιουργήματα της θεϊκής φαντασίας, οι λογοτεχνικοί χαρακτήρες είναι δημιουργήματα της ανθρώπινης. Ως δημιουργήματα… υπάρχουν. Έχουν υπόσταση, προσδοκίες, πόθους, όνειρα και προσωπική διαδρομή. Είναι δέσμιοι της μοίρας που τους έγραψε ο Δημιουργός τους, τόσο όσο και οι άνθρωποι. Διεκδικούν και αυτοί το δικαίωμα της ελεύθερης βούλησης, όπως και οι άνθρωποι. Αναρωτιούνται για την ταυτότητα του άγνωστου Δημιουργού τους, όπως και οι άνθρωποι. Αγωνίζονται κόντρα στους “γενετικά” προσδιορισμένους περιορισμούς τους και άλλοτε τους υπερβαίνουν και εξελίσσονται, άλλοτε μένουν για πάντα υποταγμένοι σε αυτούς… Όπως και οι άνθρωποι…
Μορφόκοσμος. Μια “άλλη” διάσταση, ακούσιο παράγωγο της φαντασίας των γήινων δημιουργών. Ένας τόπος όπου όλοι οι χαρακτήρες της παγκόσμιας λογοτεχνίας απολαμβάνουν μια αιωνιότητα αφθαρσίας κάτω από την προστασία των εννέα Μουσών. Η ειδυλλιακή τους πραγματικότητα ανατρέπεται από μια συνομωσία που προσβλέπει στην απόλυτη εξουσία. Τα Σύμβολα των Εννέα Μουσών, οι αιώνιες Μήτρες των Ιδεών, εξαφανίζονται μυστηριωδώς και η σύνδεση του Μορφόκοσμου με τη γήινη δημιουργική σκέψη διακόπτεται βίαια, με καταστροφικές συνέπειες.
Ολυμπία ή “Όλυ”. Βασική ηρωίδα ευπώλητης σειράς αστυνομικών μυθιστορημάτων. Η τρέχουσα Ιστορία της βρίσκεται στην καρδιά της συνομωσίας και έτσι εκείνη καλείται να αποτρέψει τον αφανισμό του Μορφόκοσμου. Δάιος. Πειρατής του 17ου αιώνα, κεντρικός χαρακτήρας ιστορικού μυθιστορήματος. Οι δαίμονες της Ιστορίας του τον καταδιώκουν στον Μορφόκοσμο στερώντας του τα πάντα.
Οι δύο ήρωες πρέπει να υπερβούν την προσωπική τους μοίρα και τη φαντασία των Δημιουργών τους, ώστε να καθορίσουν οι ίδιοι το κοινό τους πεπρωμένο. Οι δρόμοι τους διασταυρώνονται και η μεταξύ τους θυελλώδης σχέση θα γίνει ο καταλύτης για τη διάσωση του κόσμου τους.
Στο πρώτο βιβλίο της τριλογίας του Μορφόκοσμου, το μυστήριο ξεδιαλύνεται για να ξεκινήσει μια περιπετειώδης αναζήτηση των χαμένων Συμβόλων, στους τόπους της πιο απρόσιτης διαδρομής του Μορφόκοσμου. Στην Ιερά Οδό. Τη διαδρομή του ομηρικού Οδυσσέα προς την Ιθάκη.

Μυθιστόρημα, Εκδόσεις Πηγή, 2017, 686 σελ.

Καθρέφτες και είδωλα – Έλενα Γκίκα-Πετρουλάκη




Μυστικά, ψέματα και ανομολόγητες ενοχές. Εγκλήματα που αναζητούν επιτακτικά τους δράστες τους. Η υπέρτατη θυσία μιας μάνας που ζητά δικαίωση.
Μέσα από το κελί της η Στέλλα αφηγείται. Περιδιαβάζει στις φτωχογειτονιές της στερημένης παιδικής ηλικίας της· στους κακόφημους δρόμους της εφιαλτικής εφηβείας της· στα πανεπιστημιακά αμφιθέατρα όπου ακόνισε το μυαλό και την ψυχή της, αποφασισμένη να δώσει αξία και νόημα στην ύπαρξή της· στις δικαστικές αίθουσες όπου της έταξαν μια λαμπρή καριέρα δικηγόρου· στην πολυτελή έπαυλη της οικογένειας Μόραλη, όπου έλπιζε ότι θα δραπετεύσει οριστικά από τη μοίρα της, ότι θα βρει τον έρωτα, τη θαλπωρή και τη γαλήνη.
Όμως, η ζωή δε μένει ποτέ απλήρωτη. Η συνάντηση με το πεπρωμένο είναι αναπόδραστη. Και η Στέλλα πρέπει να επιλέξει τον καθρέφτη της και να αποδείξει από τι είναι φτιαγμένη. Κι ύστερα να κοιτάξει το είδωλό της κατάματα, διεκδικώντας την εξιλέωση και την ελπίδα που η ζωή τής αρνήθηκε.

Μυθιστόρημα, Ψυχογιός, 2018, 472 σελ.

7+1 καθημερινά αμαρτήματα ηγεσίας – Έλενα Γκίκα-Πετρουλάκη




Έχεις υπάρξει θύμα ή θύτης αμαρτωλής ηγεσίας;

Σου έχει τύχει να σου φωνάζουν, ή να σε σνομπάρουν; Να διαψεύδουν τις προσδοκίες σου, να αδιαφορούν για σένα ή να σε αντιμετωπίζουν ως αναλώσιμο εξάρτημα; Σου έχει συμβεί να μην αναγνωρίζουν τις προσπάθειές σου, να σου ζητούν περισσότερα από όσα σου δίνουν, ή να μη σου εξηγούν τι περιμένουν από σένα; Να σου γκρινιάζουν ή να σε κριτικάρουν, ή να σου επιρρίπτουν ευθύνες που δεν είναι δικές σου;

Αν ανήκεις στο ανθρώπινο είδος, σίγουρα έχεις εισπράξει κάποια απ΄αυτές τις συμπεριφορές, από τον διευθυντή σου, από τον μπαμπά και τη μαμά σου, από τον μεγαλύτερο αδελφό σου, από τους δασκάλους σου, από τους φίλους σου, τον σύντροφό σου, την πεθερά σου και πάει λέγοντας. Αν ανήκεις στο ανθρώπινο είδος, σίγουρα έχεις εκδηλώσει κάποια απ’ αυτές τις συμπεριφορές απέναντι στα παιδιά σου, στα μικρότερα αδέλφια σου, στους φίλους, στους μαθητές σου, στον σύντροφο, στους συναδέλφους ή στους υφισταμένους σου.

Με κατανόηση, χιούμορ αλλά και σταράτα λόγια, η συγγραφέας “καταγγέλλει” αμαρτωλές, παραστρατημένες εκδοχές ηγεσίας και λάθη που κάνουμε όλοι, προσπαθώντας να ηγηθούμε ακόμα και του εαυτού μας. Απευθυνόμενη τόσο στο θύμα όσο και στον θύτη που όλοι κρύβουμε μέσα μας, μας προσκαλεί σε ένα αναγνωστικό ταξίδι εξιλέωσης, αυτογνωσίας και αυτοβελτίωσης.

Διοίκηση και οργάνωση, Ψυχογιός, 2020, 162 σελ.

Η ζωή που σου ‘κλεψα – Έλενα Γκίκα-Πετρουλάκη

Η ζωή που σου 'κλεψα


Δυο δίδυμες αδελφές και ένας άντρας ανάμεσά τους. Αγάπη, καθήκον και έρωτας μπλέκονται, συγκρούονται, χωρίζονται βίαια και ξανασμίγουν σε μια διαδρομή χωρίς τέρμα. Ένα γαϊτανάκι ψυχών που τις δένει ένας βαρύς όρκος και ένας ανεκπλήρωτος έρωτας.
Από το σήμερα στο μακρινό χθες, πάντα με φόντο τη μυστηριακή καστροπολιτεία του Μυστρά, οι δίδυμες δε θα πάψουν να αναζητούν τη λύτρωση.
Επειδή κάποιες ψυχές δεν τις γαληνεύει ο θάνατος.
Επειδή κάποιους έρωτες δεν τους νικά ο χρόνος.

Μυθιστόρημα, Ψυχογιός, 2021, 464 σελ.

Μυθιστορήματα
Μορφόκοσμος (2017), Εκδόσεις Πηγή
Καθρέφτες και είδωλα (2018), Ψυχογιός
Η ζωή που σου ‘κλεψα (2021), Ψυχογιός

Δοκίμια-Μελέτες-Διοίκηση και οργάνωση
7+1 καθημερινά αμαρτήματα ηγεσίας (2020), Ψυχογιός

Πηγές: Biblionet, Ψυχογιός, Εκδόσεις Πηγή