Ευγενία Φακίνου

Ελληνες λογοτέχνες
Η Ευγενία Φακίνου γεννήθηκε στην Αλεξάνδρεια.
Μεγάλωσε στην Αθήνα και σπούδασε γραφικές τέχνες και ξεναγός. Εργάστηκε για μερικά χρόνια σε περιοδικά ως γραφίστρια. Το 1976 δημιούργησε το κουκλοθέατρο “Ντενεκεδούπολη”. Εχει γράψει και έχει εικονογραφήσει πολλά παιδικά βιβλία. Το 1982 κυκλοφόρησε το πρώτο της μυθιστόρημα “Αστραδενή”. Τα μυθιστορήματα της έχουν μεταφραστεί και κυκλοφορούν στα γερμανικά, αγγλικά, ρωσικά, ουγγρικά, δανέζικα, γαλλικά, ολλανδικά, ιταλικά και σερβικά. Το 2005 τιμήθηκε με το Βραβείο Αναγνωστών (Εθνικό Κέντρο Βιβλίου – Σκάι 100,3) για το μυθιστόρημα της “Η μέθοδος της Ορλεάνης” και το 2008 με το Κρατικό Βραβείο Διηγήματος για τη συλλογή διηγημάτων “Φιλοδοξίες κήπου”.

Αστραδενή – Ευγενία Φακίνου

Από τη Σύμη στην Αθήνα. Ο πατέρας, η μάνα κι η Αστραδενή. Αναζητώντας καλύτερη μοίρα. Αλλες οι απλές χαρές στο νησί και οι άνθρωποί του, άλλα τα ήθη στην Αθήνα, πρωτόγνωρα. Το κορίτσι απ’ το νησί, που λέει με απλότητα αυτό ακριβώς που σκέφτεται και που αγαπά πολύ την ελευθερία, μέλεται να γνωρίσει από νωρίς απογοητεύσεις, καθώς και μια τραυματική εμπειρία…

Το έβδομο ρούχο – Ευγενία Φακίνου

Τι είναι το έβδομο ρούχο; Γιατί, όταν χάνεται, ταλαιπωρείται μια οικογένεια, ένα χωριό, μια χώρα ολόκληρη; Τρεις γυναίκες ξέρουν και μιλάνε γι’ αυτό. Μια γιαγιά Μικρασιάτισσα, μυθικό σχεδόν πρόσωπο, βασανισμένη απ’ τη ζωή και τους Ελλαδίτες, που ωστόσο εξακολουθεί να κουβαλάει στην πλάτη της την Ιστορία. Μια κόρη που υποχρεώνεται –γιατί «έτσι πρέπει»– ν’ ακολουθήσει ένα δρόμο που δε θέλει. Μια εγγονή που «κουφαίνεται», «βουβαίνεται», «καραφλιάζει», «φρικάρει» και χάνεται στην ανυπαρξία της Αθήνας. Ένα φονικό. Μια κάθαρση. Μια μνήμη αρχαίας τραγωδίας. Ένα δέντρο. Και το έβδομο ρούχο χαμένο. Ένας κρίκος σε μια αλυσίδα, που χάθηκε για πάντα.

Η μεγάλη πράσινη – Ευγενία Φακίνου

Οι αρχαίοι Αιγύπτιοι, όταν μιλούσαν για τη θάλασσα, έλεγαν: η μεγάλη πράσινη. Οι αρχαίοι Αιγύπτιοι έπλεαν τον Νείλο αλλά φοβήθηκαν την ανοιχτή πράσινη πελαγίσια θάλασσα. Δεν τόλμησαν. Δεν έγιναν ποτέ θαλασσοπόροι. Έβαλαν τους Κρήτες να τους κάνουν το εμπόριο και τη ναυτιλία.
Η μεγάλη πράσινη είναι η πρόκληση που δεν αποδεχθήκαμε ποτέ.
Όλες οι τολμηρές ιδέες που δεν πραγματοποιήσαμε.
Όλα τα περιπετειώδη ταξίδια που δεν κάναμε.
Όλοι οι έρωτες που ονειρευτήκαμε.
Η μεγάλη πράσινη είναι η ελπίδα ότι κάποτε θα τολμήσουμε.

Γάτα με πέταλα – Ευγενία Φακίνου

Ένας χυδαίος τίτλος, σε ένα βιβλίο που περιγράφει τη χυδαιότητα και την ηθική κατάπτωση. Τρεις παράλληλες κι αλληλοεμπλεκόμενες ιστορίες.
Μιας ανεπιθύμητης εγκυμοσύνης. Μιας καταπάτησης οικοπέδων και μιας τρίτης -πολιτικής- ιστορίας, που δεν λέγεται, αλλά εννοείται. “Γάτα με πέταλα” είναι ο κυρ Αφρέδος Μ., πρώην βοηθός επιστάτη του κτήματος -που ο ίδιος καταπατά-, πατέρας της εγκυμονούσης κι αρχηγός των δολοπλόκων κι απατεώνων. Καταφέρνει να τους κάνει όλους -αυτουργούς, ηθικούς αυτουργούς κι απλούς γνώστες ή θεατές- να αισθάνονται συνένοχοι και συνυπεύθυνοι στις κομπίνες και στο κουκούλωμα τους.

Ζάχαρη στην άκρη – Ευγενία Φακίνου

Δέκα χιλιόμετρα νοτιοδυτικά μιας φημισμένης λουτρόπολης, στην ειδυλλιακή ατμόσφαιρα μιας βίλας με απέραντους κήπους, άνθρωποι κουρασμένοι κι απογοητευμένοι φτάνουν για μια κούρα είκοσι ημερών. Χαλαρώνουν με λασπόλουτρα, ατμόλουτρα και θεραπευτικά βότανα κι αφήνονται στα επιδέξια χέρια της λουτράρισσας, που έχει την ικανότητα να προκαλεί τις εκμυστηρεύσεις τους. Της αποκαλύπτουν στιγμές τις ζωής τους που κρατούσαν μυστικές, της εξομολογούνται τις ενοχές και τις αναμνήσεις τους κι ελπίζουν ότι εφέτος θα υλοποιηθεί το “όνειρό” τους. Όμως η μαντάμ Λίλιαν, η “αόρατη” ιδιοκτήτρια της βίλας, μόνο έναν θα επιλέξει -τον εκλεκτό- και αυτού το “όνειρο” θα “πραγματοποιηθεί” μέσ’ από ένα άγριο θεατρικό παιχνίδι στη διάρκεια της μεγαλειώδους παράστασης της εικοστής νύχτας.

Η Μερόπη ήταν το πρόσχημα – Ευγενία Φακίνου

Οι παραξενιές κι οι βωμολοχίες της γηραιάς Λενίτσας, η ιερή τρέλα του δάσκαλου Αριστείδη Πολυμενόπουλου, η σωτηρία των ψυχών κι οι εννιά μουσικοί άγιοι του παπα-Σπύρου, οι ιδιορρυθμίες της Κόκκινης Λέλας, οι φανταστικές ερωτικές περιπέτειες της Νουνούς, το μέγα πάθος του Ασημάκη, η κυρία Κορνηλία με τη σφραγίδα της, και η Μερόπη ν’ ακολουθεί τον ρουν του ποταμού Πηνειού, κουβαλώντας σε μια κούτα από γάλατα τα κόκκινα κόκαλα μιας άγνωστής της γυναίκας! Τι παραλογισμός!…
Στο βάθος τους όλα είναι ιστορίες έρωτος και τρέλας…

Εκατό δρόμοι και μία νύχτα – Ευγενία Φακίνου

Είναι δυνατόν στην εποχή μας αρχιτέκτονες, πλανόδιοι μουσικοί, σκιτσογράφοι, νοικοκυρές, ερασιτέχνες ραδιοπειρατές, αγρότες, συγγραφείς, ταχυδρομικοί διανομείς, τρεμάμενοι αγιογράφοι και τεχνίτες μωσαϊκών να συζητούν για φαντάσματα; Είναι δυνατόν κάποιοι που πέθαναν άωροι, αδικαίωτοι κι αδικοσκοτωμένοι να εμφανίζονται ως φαντάσματα και να απαιτούν δικαίωση; Και τι σχέση έχουν όλα αυτά με τη λίμνη Στυμφαλία και τη νήσο Ύδρα; Με τον Ανδρέα Καρκαβίτσα και τον Ιπποκράτη; Τον Παυσανία και τον Εβλιά Τζελεμπί; Την Πολυξένη της Τροίας και τον Θεόδωρο Κολοκοτρώνη; Και οι φωτιές στα υψώματα; Πώς συνδέονται; Μα σε ένα βιβλίο φαντασμάτων οι αποκαλύψεις δε γίνονται ποτέ στο οπισθόφυλλο.

Τυφλόμυγα – Ευγενία Φακίνου

Ακραίες καταστάσεις πάθους, όπου δεν υπάρχουν νικητές και ηττημένοι και ο έρωτας, ιερός ή βέβηλος, διαβρώνει τα πάντα. Ένα μοιραίο ζευγάρι. Εκείνος ζωγράφος, ένας υπέροχος νάρκισσος, ένας ιδανικός άντρας, γενναιόδωρος, που έχει την ικανότητα να κάνει τις γυναίκες να αισθάνονται σημαντικές. Εκείνη ερωτευμένη και προσκολλημένη σ’ αυτόν. Και δίπλα μια τρίτη γυναίκα, συνένοχος και φίλη, μάρτυρας των γεγονότων. Κι άλλες κοπέλες, νέες, ωραίες και πρόθυμες να δοθούν στον ακαταμάχητο άντρα, προκειμένου ν’ αφυπνιστούν τα χρώματα, να ελευθερωθούν οι γραμμές και να ερεθιστεί η έμπνευσή του. Κοπέλες διαλεγμένες προσεκτικά απ’ τη σύζυγο και τη φίλη της. Έρωτες προσχεδιασμένοι, με ημερομηνία λήξεως, σχεδόν ακίνδυνοι. Τι θα συμβεί όμως όταν θα εμφανιστεί μια γυναίκα-νάρκισσος και τον παρασύρει σ’ ένα ανεξέλεγκτο πάθος; Πώς θ’ αντιδράσουν οι δυο γυναίκες; Ηρωικές λύσεις δεν υπάρχουν. Θύτης και θύμα δεν ξεχωρίζουν και η δειλία είναι μια ιδιότητα πολύ ισχυρή για να επιτρέψει ανατροπές.

Ποιος σκότωσε τον Μόμπυ Ντικ; – Ευγενία Φακίνου

Ως πού μπορεί να φτάσει μια πόλη χωρίς ιστορία, προκειμένου ν’ αποκτήσει μύθο και να γραφτεί ένα βιβλίο άξιο να προσελκύσει την προσοχή και το ενδιαφέρον; Μέχρι και να σφετεριστεί ιστορίες πασίγνωστες, όπως αυτές του Μόμπυ Ντικ και του Γκιούλιβερ; Ναι, μέχρι εκεί. Με δομή αστυνομικού μυθιστορήματος. Με σαρκασμό και ειρωνεία. Με αγάπη και τρυφερότητα. Ένα σχόλιο πάνω στη σύγχρονη Ελλάδα, στο ρόλο των μέσων μαζικής ενημέρωσης και στη λαχτάρα που έχει κάθε άνθρωπος ή κάθε πόλη να έχει ιστορία.

Έρως, θέρος, πόλεμος – Ευγενία Φακίνου

Σύμη 1919.
Η εποχή των θαυμάτων για το νησί. Ο ηλεκτρισμός, το ραδιόφωνο, ο κινηματογράφος αλλά και η σκληρή Ιταλική Κατοχή. Η Μαρία ζει μια “αρχαία” ζωή στα ορεινά του νησιού. Στα δώδεκά της φεύγει μόνη για τη Γη της Επαγγελίας, την Αίγυπτο.
Αλεξάνδρεια 1938.
Ο πόλεμος προ των πυλών. Ως νοσοκόμα πια, θα γνωρίσει την αγριότητα των χειρουργείων της ερήμου, τους βοβμαρδισμούς αλλά και το πάθος για ζωή της νεολαίας.
Αθήνα 1945.
Το Άγνωστο. Θα ξεκινήσει πάλι απ’ την αρχή, μέσα στις δύσκολες συνθήκες, μ’ ένα παιδί και μια αφόρητη μοναξιά.
Η Μαρία δε διαμόρφωσε την Ιστορία. Δεν όρισε καμία της στιγμή. Υπήρξε μόνο μία κουκκίδα στα ιστορικά γεγονότα, όπως τόσοι άλλοι της γενιάς της. Ατομική και συλλογική μνήμη και ποτέ νοσταλγία. Η μνήμη μάς βοηθά να διαμορφώσουμε την ταυτότητά μας κι όχι να την αρνηθούμε. Να συμφιλιωθούμε με τις “σκοτεινές” στιγμές που έρχονται στην επιφάνεια. Να συγχωρέσουμε και να υπερβούμε τον πόνο που προκαλεί η ανάμνηση.

Η μέθοδος της Ορλεάνης – Ευγενία Φακίνου

Όταν η Aρέθα βρίσκεται μπροστά σε κινδύνους φανταστικούς ή πραγματικούς, βυθίζεται σε βαθείς ύπνους που διαρκούν μερόνυχτα. Oι γυναίκες του σπιτιού, προκειμένου να την προφυλάξουν από τους κινδύνους και τους ύπνους, την κλείνουν για χρόνια σ’ ένα δωμάτιο με τέσσερα παράθυρα, σε πλήρη απομόνωση. Mοναδική της παρηγοριά ο Aντρέας που, αθεράπευτα ερωτευμένος μαζί της από τα παιδικά τους χρόνια, την προτρέπει να το σκάσει και να φύγουν μαζί. Eκείνη δειλιάζει, φοβάται και μαθαίνει να ξεφεύγει από τη μοναξιά με νυχτερινές πτήσεις και ατελείωτες συζητήσεις με τα φαντάσματα νεκρών γυναικών. O φόβος μπροστά στην ελευθερία και η απώλεια της αγάπης μπορούν αργά αλλά συστηματικά να μετατρέψουν μια νεαρή γυναίκα γεμάτη ζωή σε σκιά του εαυτού της. Aρκεί η αγάπη για να την ελευθερώσει; Για να της δώσει τη δυνατότητα να κάνει το μεγάλο άλμα προς την ελπίδα και τον έρωτα; Προς τη ζωή, εντέλει;

Για να δει τη θάλασσα – Ευγενία Φακίνου

Δε θυμάται ποια είναι ούτε πώς τη λένε. Θυμάται όμως να μαγειρεύει. Στην κουζίνα ενός ταβερνείου του Κολωνού, ανάμεσα σε μυρωδιές μπαχαρικών και συνταγές ξεχασμένων φαγητών, θα προσπαθήσει να πυροδοτήσει τις αναμνήσεις της και να ξαναβρεί τη βιωματική της μνήμη. Η γεύση της μνήμης ή η μνήμη της γεύσης; Μάστορες και τσιράκια, η θεία Αχτίτσα και ο Μαρτσέλο Μαστρογιάνι, ο ζωγράφος Θεόφιλος, ο αγωνιστής του Πολυτεχνείου και ο “Χριστός ξανασταυρώνεται”, ο μυστηριώδης Μιχαήλ και ο φύλακας άγγελος Ρούλα, όλοι, ο καθένας με τον δικό του τρόπο, θα της “χαρίσουν” αναμνήσεις και θα τη βοηθήσουν να ξαναβρεί ή να εφεύρει εκ νέου τη μνήμη της.
Αυτοβιογραφική μυθοπλασία, όπου το πραγματικό συγχέεται με το φανταστικό, το “εγώ” γίνεται “αυτή”, ενώ οι μικρές καθημερινές χαρές οδηγούν στην ελπίδα και τη λύτρωση.

Οδυσσέας και Μπλουζ – Ευγενία Φακίνου

Ο Οδυσσέας, εκκεντρικός συγγραφέας που ζει απομονωμένος σε μια ορεινή κοινότητα.
Η Μπλουζ, επιμελήτρια κειμένων και σκηνοθέτις ντοκιμαντέρ με κοινωνικά θέματα.
Το Τρένο των νεφών, ένα βιβλίο που περιμένει το τέλος του.
Το Κόκκινο Σπίτι του συγγραφέα. Έχει την Αίθουσα του Χρόνου, της Χαμένης Αθωότητας, της Θάλασσας και των Αυτόχειρων Συγγραφέων.
Το Χωριό, που μισεί τον Οδυσσέα και την Μπλουζ, τους θεωρεί υπαίτιους κάθε συμφοράς και εκπροσώπους του Κακού.
Ένας φόνος, μια αλεπού και δυο σκυλιά δηλητηριασμένα και κρεμασμένα στα κάγκελα του Κόκκινου Σπιτιού, μια πυρκαγιά.
Ένα βιβλίο για τον έρωτα, το θάνατο, τη μοναξιά και το φόβο για τους Διαφορετικούς. Ένα ψυχολογικό θρίλερ, μια ασυνήθιστη ιστορία σχέσεων.

Το τρένο των νεφών – Ευγενία Φακίνου

Λένε πως είναι ένα τρένο-φάντασμα, που, αφού φύγει από το σταθμό, βγαίνει από τις ράγες του, χώνεται στα νέφη και χάνεται. Ότι ταξιδεύει ακυβέρνητο και πως όταν φτάσει στο τέρμα του, που είναι και το τέλος του κόσμου, οι επιβάτες έχουν χάσει τα νιάτα τους. Ο Κανένας όμως, αν και ήταν μόνο δέκα χρονών, δεν τα πίστευε αυτά και ανέβηκε στο τρένο με τη μικρή Ρεβέκα, αναζητώντας τον άγνωστο πατέρα του. Στο τρένο των νεφών θα συναντήσει χρυσοθήρες και Ινδιάνους που λένε θαυμαστές ιστορίες, βασιλιάδες και κονκισταδόρες, την Εβίτα Περόν και τον Ωνάση, δωσίλογους κι εγκληματίες πολέμου, τον στρατηγό Μπολίβαρ και τον Τσε Γκεβάρα, αλλά και τον ποιητή που γεννήθηκε σ’ εφτά πόλεις. Μια οδύσσεια του Κανένα ή του Καθένα.

Πλανόδιοι θεριστές – Ευγενία Φακίνου

Μόνη, άνεργη κι έγκυος στον πέμπτο μήνα, η Ελένη εγκαταλείπει την πρωτεύουσα και περιφέρει την απόγνωσή της σ’ έναν τόπο παρακμής και λήθης, με ωραία φύση και ρημαγμένα χωριά. Συναντά τους Πλανόδιους Θεριστές, ενώνεται μαζί τους, αλλά σύντομα τους αφήνει επειδή η εγκυμοσύνη της την εμποδίζει. Συμπτώσεις κι ανεξήγητα συμβάντα την υποχρεώνουν να συγκατοικήσει μ’ έναν εκκεντρικό ομοφυλόφιλο, έναν παλαιό αγωνιστή μεταλλωρύχο, μια γυναίκα έτοιμη να κάνει φόνο κι ένα ουρανοκατέβατο παιδάκι. Είναι μια δύσκολη συμβίωση που τους εξωθεί στα όριά τους ή και πέρα απ’ αυτά, καθώς η ώρα της γέννας πλησιάζει. Πώς θα βγουν από αυτή τη συνύπαρξη; Ποιος είναι ο προορισμός τους και ποιος τον καθορίζει; Ισχύει ότι όλοι οι άνθρωποι πρέπει ν’ αγαπηθούν με κάθε τρόπο ή κάτι τέτοιο είναι ανέφικτο;
Ένα ταξίδι στο σκοτάδι αλλά και στο φως των καιρών μας. Μια περιπλάνηση που αφορά όλους μας.

Φρούτα, λαχανικά, λουλούδια, αγριολούλουδα και βότανα – Ευγενία Φακίνου

Παροιμίες, αινίγματα, ποιήματα, τραγούδια, λογοπαίγνια, στοιχεία μυθολογίας και χρήσιμες πληροφορίες για τα γνωστότερα φρούτα, λαχανικά, λουλούδια, αγριολούλουδα και βότανα.
Με κείμενα ενδιαφέροντα και διασκεδαστικά, άλλα επιλεγμένα και άλλα γραμμένα από την Ευγενία Φακίνου, και με τις όμορφες, γεμάτες ζωντάνια εικόνες της το βιβλίο φέρνει τα παιδιά σε επαφή με τη φύση και τους καρπούς της.
Στο τέλος της κάθε ενότητας υπάρχουν παιχνίδια-ασκήσεις συνόλων, και στο τέλος του βιβλίου αυτοκόλλητα.

Στο αυτί της αλεπούς – Ευγενία Φακίνου

Η Αννέζω γεννά τον Σταυρή. Ο Σταυρής αποκτά μια κόρη, την Άννα. Η Άννα μεγαλώνει ένα έκθετο κοριτσάκι, την Αριάδνη. Οι ζωές τους, γεμάτες περιπέτειες και ανατροπές, καλύπτουν μια χρονική περίοδο από το 1900 ως τις μέρες μας. Από τους Συμιακούς σφουγγαράδες και τον Έφηβο των Αντικυθήρων στο δουλεμπόριο των δυτών. Από το αρχοντικό της Ύδρας στις φτωχογειτονιές της Δραπετσώνας, όπου θα βιώσουν την ακραία εκμετάλλευση και ταπείνωση. Από τον βομβαρδισμένο Πειραιά του ’41 στη μικροαστική Κυψέλη. Από την ωραία Ναύπακτο και τον Κύριο Ντίκενς στις διαδηλώσεις της Αθήνας του 2010.
Ένα πανόραμα της Ελλάδας του 20ού αιώνα και των γεγονότων που σημάδεψαν τον τόπο και τους ανθρώπους. Πρόσωπα υπαρκτά εμπλέκονται και συνοδοιπορούν με άλλα, μυθιστορηματικά. Σημαντικές στιγμές της Ιστορίας, που διαμόρφωσαν και καθόρισαν τη ζωή των ηρώων, με τη μνήμη -συλλογική και ατομική- να πλαισιώνει τον μικρόκοσμό τους.

Νυχτερινή ακρόαση – Ευγενία Φακίνου




Ένα χωριό, όπου οι παππούδες μεταδίδουν στα εγγόνια τους τη μελαγχολία και τη θλίψη. Η Φεοδώρα με φι, που μεγαλώνει με αλήτικα ζώα. Η νεαρή Ελένη με τη γατίσια όραση και τη σκυλίσια ακοή. Ο Μάξιμος, που της αφηγείται υπέροχες ιστορίες φαροφυλάκων με αντίδωρο ερωτικά χάδια. Ο βίαιος χωρισμός τους. Οι δίδυμες μοδίστρες Σία και Σία με τις εμμονές τους. Ο Λουκάς, τζογαδόρος ολκής, δάσκαλος οδήγησης αλλά και ερωτικών μαθημάτων. Η Αθήνα αποκλεισμένη από τα χιόνια. Η Αμαλίτσα, ορφανή εξήντα ετών, και ο αρτοποιός “Κοσμάς ο Αιτωλός”. Η νοσοκόμα “η Αντ’ αυτής” και ο “Ιώβ ο υπομονετικός” με τα δελτία καιρού από τα ημερομήνια. Η παροπλισμένη λαϊκή τραγουδίστρια, που λέει πάντα το ίδιο ρεφρέν. Ο νταλικέρης “Άρχοντας της Εθνικής” και ο ερημίτης με το σκύλο του που έχει όνομα πόλης.

Άνθρωποι με ματαιωμένες ελπίδες και ακυρωμένα πάθη, στωικοί αλλά όχι παραιτημένοι, που τους συνδέει το ραδιόφωνο και οι νυχτερινές εκπομπές, στις οποίες βρίσκουν ένα αντίδοτο στη μοναξιά, μια ελπίδα για την επόμενη μέρα και την προσδοκία μιας φωτεινής ανατροπής. Η “Νυχτερινή ακρόαση “είναι ένα εγκώμιο στο όνειρο, στους αφηγητές φανταστικών ιστοριών και στις αγάπες που κρατάνε μια ζωή.

Μυθιστόρημα, Εκδόσεις Καστανιώτη, 2018, 208 σελ.

Γράμματα στη Χιονάτη – Ευγενία Φακίνου




Μια γυναίκα με ασυνήθιστη εμφάνιση φτάνει σ’ ένα χωριό που εγκαταλείπεται από τους κατοίκους του λόγω κατολισθήσεων, επιλέγει ένα απομονωμένο σπίτι και περιμένει το “άλλο χιόνι”.

Σ’ αυτό το σκηνικό εγκατάλειψης η γυναίκα θα παρασυρθεί σε αναπάντεχες περιπέτειες, σε μια περιδίνηση σε τόπους κοντινούς αλλά και σε ανεξερεύνητα μέρη της ύπαρξής της.

Θα συναντήσει έναν σπουδαίο και οργισμένο ποιητή, που επίσης κρύβεται, θα παραστεί ψυχρή σαν άγαλμα σ’ έναν απρόσμενο γάμο αλά Κουστουρίτσα, θα βρεθεί με τα “ρετάλια” του παλιού κοινοβίου,
τον Ρόθκο, τον Καίσαρα και την αινιγματική Αισθήρ.

Κανείς όμως απ’ όλους αυτούς δε θα ασκήσει πάνω της την καταλυτική επιρροή της Χιονάτης, όπως ονομάζει ένα αμίλητο κορίτσι που το φέρνει η χιονοθύελλα.

Ένα μυθιστόρημα αινιγματικό και ταυτοχρόνως λυτρωτικό, γεμάτο συμπόνια αλλά και πολλά ερωτήματα.

Είναι τελικώς η αγάπη η μέγιστη πλάνη; Ή μήπως ο ύψιστος σκοπός;

Μυθιστόρημα, Εκδόσεις Καστανιώτη, 2020, 240 σελ.

Μυθιστορήματα
Αστραδενή (1982)
Το Εβδομο Ρούχο (1983)
Η Μεγάλη Πράσινη (1987)
Γάτα με πέταλα (1990), Κέδρος
Ζάχαρη στην άκρη (1991)
Astradeni (1992), Κέδρος
Η Μερόπη ήταν το πρόσχημα (1994), Εκδόσεις Καστανιώτη
Εκατό δρόμοι και μία νύχτα (1997), Εκδόσεις Καστανιώτη
Το έβδομο ρούχο (1998), Εκδόσεις Καστανιώτη (Ε)
Η μεγάλη πράσινη (1998), Εκδόσεις Καστανιώτη (Ε)
Αστραδενή (1999), Κέδρος (Ε)
Τυφλόμυγα (2000)
Ποιος σκότωσε το Μόμπυ Ντικ; (2001), Εκδόσεις Καστανιώτη
Ερως, θέρος, πόλεμος (2003), Εκδόσεις Καστανιώτη
Η μέθοδος της Ορλεάνης (2005), Εκδόσεις Καστανιώτη
Τυφλόμυγα (2006), Εκδόσεις Καστανιώτη (Ε)
Για να δει τη θάλασσα (2008), Εκδόσεις Καστανιώτη
Ζάχαρη στην άκρη (2008), Εκδόσεις Καστανιώτη (Ε)
Οδυσσέας και Μπλουζ (2010), Εκδόσεις Καστανιώτη
Έρως, θέρος, πόλεμος (2010), Εκδόσεις Καστανιώτη (Ε)
Τυφλόμυγα (2011), Έθνος (Ε)
Το τρένο των νεφών (2011), Εκδόσεις Καστανιώτη
Γάτα με πέταλα (2011), Ελευθεροτυπία (Ε)
Πλανόδιοι θεριστές (2013), Εκδόσεις Καστανιώτη
Στο αυτί της αλεπούς (2016), Εκδόσεις Καστανιώτη
Το έβδομο ρούχο (2018), Εκδόσεις Καστανιώτη (Ε)
Νυχτερινή ακρόαση (2018), Εκδόσεις Καστανιώτη
Γράμματα στη Χιονάτη (2020), Εκδόσεις Καστανιώτη

Διηγήματα
Φιλοδοξίες κήπου (2007), Εκδόσεις Καστανιώτη

Παιδική λογοτεχνία
Ντενεκεδούπολη (1977)
Στο κουρδιστάν (1978)
Τα Ελληνάκια (1980)
Ο κύριος Ουλτραμέρ (Ντενεκεδούλη) (1980)
Ξύπνα Ντενεκεδούπολη (Ντενεκεδούπολη) (1982)
Το φθινόπωρο (1985)
Το καλοκαίρι (1985)
Ο χειμώνας (1985)
Η άνοιξη (1985)
Το μεγάλο ταξίδι του Μελένιου (Ντενεκεδούπολη) (1985)
Μια μικρή καλοκαιρινή ιστορία (1986)
Λουλούδια (1986)
Αγριολούλουδα και βότανα (1986)
Λαχανικά (1986), Κέδρος
Φρούτα (1986)
Το αστέρι των Χριστουγέννων (1989), Κέδρος
Το φθινόπωρο (1993), Κέδρος (Ε)
Λουλούδια (1994), Κέδρος (Ε)
Αγριολούλουδα και βότανα (1994), Κέδρος (Ε)
Στο Κουρδιστάν (1995), Κέδρος (Ε)
Το μεγάλο ταξίδι του Μελένιου (1997), Εκδόσεις Καστανιώτη (Ε)
Η άνοιξη (1997), Κέδρος (Ε)
Το καλοκαίρι (1997), Κέδρος (Ε)
Ο χειμώνας (1997), Κέδρος (Ε)
Ο κύριος Ουλτραμέρ (1997), Εκδόσεις Καστανιώτη (Ε)
Ξύπνα Ντενεκεδούπολη (1997), Εκδόσεις Καστανιώτη (Ε)
Φρούτα (1998), Κέδρος (Ε)
Μια μικρή καλοκαιρινή ιστορία (1998), Κέδρος (Ε)
Τα Ελληνάκια (1999), Κέδρος (Ε)
Ντενεκεδούπολη (1999), Κέδρος (Ε)
Ντενεκεδούπολη (2006), Εκδόσεις Καστανιώτη (Ε)
Φρούτα, λαχανικά, λουλούδια, αγριολούλουδα και βότανα (2014), Κέδρος
Το φθινόπωρο (2020), Κέδρος
Το καλοκαίρι (2020), Κέδρος
Ο χειμώνας (2020), Κέδρος
Η άνοιξη (2020), Κέδρος

Πολιτισμός, Ιστορία, Φύση
Ελληνικό πανόραμα (1995), Κέδρος

Συλλογικά έργα
Έρωτας σε πρώτο πρόσωπο (1997), Κέδρος
Βόλος: Μια πόλη στη λογοτεχνία (2001), Μεταίχμιο
Μοναχικά ανδρόγυνα (2002), Μίνωας
Το χρονικό του Κέδρου (2004), Κέδρος
Δωδεκάνησα (2005), Kasseris Publications
Συγγραφικές εμμονές (2007), Εκδόσεις Καστανιώτη
Η Θεσσαλονίκη των συγγραφέων (2011), Ιανός
Χωρίς μαγνητόφωνο (2018), Πόλις

Πηγές: BIBLIONET, Εκδόσεις Καστανιώτη, Κέδρος