Γεωργία Χιόνη

Ελληνες λογοτέχνες
Η Γεωργία Χιόνη τελείωσε τη Νομική Σχολή του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Εν συνεχεία ολοκλήρωσε μεταπτυχιακές και διδακτορικές σπουδές. Έχει εκδώσει μυθιστορήματα (Το Τηλεσκόπιο του Χρόνου, Η Πριγκιπέσα της Θάσου, Τα Δάκρυα της Πριγκιπέσας, Μία Αλήθεια, Χίλια Ψέματα, Η Πριγκιπέσα της Λησμονιάς), νουβέλες (Αδικιά, Το Μοιρολόι ενός Αντάρτη) και ένα βιβλίο με θεατρικά της κείμενα (Το Ροζ Φουλάρι και Εν Ψυχρώ). Το “Τηλεσκόπιο του Χρόνου” βραβεύτηκε από την Ουνέσκο, και η “Πριγκιπέσα της Θάσου” έλαβε βραβείο καλύτερου ιστορικού μυθιστορήματος. Θεατρικά της έργα ανεβαίνουν σε διάφορες θεατρικές σκηνές της Ελλάδας. Έχει γράψει σενάρια για τη μεγάλη οθόνη σε Ελλάδα, Ηνωμένο Βασίλειο και Αμερική και σενάρια για κόμικς. Έχει λάβει πολλά βραβεία σε ελληνικούς και ευρωπαικούς διαγωνισμούς. Ασχολείται επίσης με τη σκηνοθεσία και με ανεξάρτητες παραγωγές, οι περισσότερες από τις οποίες έχουν βραβευτεί σε φεστιβάλ εξωτερικού.
Είναι μέλος της Ένωσης Σεναριογράφων Ελλάδος και της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών.

Το τηλεσκόπιο του χρόνου – Γεωργία Χιόνη

Τα μυστικά σύμβολα του υπολογιστή των Αντικυθήρων


Ένας άγνωστος άνδρας ειδοποιεί την αρχαιολόγο Ιωάννα Παππά ότι ανακάλυψε τα απομεινάρια ενός αρχαίου τηλεσκοπίου, που έχει ίδια σύμβολα με αυτά του Υπολογιστή των Αντικυθήρων. Μετά από έρευνες προκύπτει ότι όντως πολλά από τα σύμβολα στο τηλεσκόπιο είναι ίδια. Το ενδεχόμενο τα σύμβολα και η αποκρυπτογράφησή τους να οδηγούν στο χαμένο Αστρικό Χάρτη του Ίππαρχου, ανατροφοδοτεί το ενδιαφέρον των επιστημόνων για τις γνώσεις των αρχαίων γύρω από το σύμπαν.
Καθώς εξελίσσεται η δράση του μυθιστορήματος ένα σχέδιο κλοπής του υπολογιστή από διεθνή κυκλώματα αρχαιοκαπηλίας, ένας γοητευτικός αστυνομικός και το ταξίδι στα βάθη των αιώνων, μετατρέπουν την υπόθεση σε ένα συναρπαστικό αστυνομικό θρίλερ.

Μυθιστόρημα, ΑΛΔΕ Εκδόσεις, 2008, 316 σελ.

Η πριγκιπέσα της Θάσου – Γεωργία Χιόνη

Ιστορικό μυθιστόρημα


Μια ερωτική ιστορία στα χρόνια αμέσως μετά την άλωση, ανάμεσα σε μία πριγκηπέσα του Αιγαίου και έναν πειρατή. Η πριγκίπισσα κόρη του ηγεμόνα της Θάσου ανήκει στην γνωστή οικογένεια των Γατελούζων.

Κατά την περίοδο της Άλωσης της Πόλης (1453), το Αιγαίο μετατρέπεται σε μία φλεγόμενη περιοχή στην οποία τα αντιμαχόμενα συμφέροντα των κατά τόπους κυριάρχων Βυζαντινών, Βενετσιάνων, Γενουατών, Ιωαννιτών Ιπποτών καθώς και των Καθολικών Επισκόπων, υποχωρούν ενώπιον της Οθωμανικής κατακτητικής δύναμης που επέρχεται.

Οι Γενοβέζοι άρχοντες της Θάσου, οι Γατελούζοι, αισθάνονται αδύναμοι μπροστά στην νέα δύναμη που διαμορφώνεται. και ακολουθούν τις βεβιασμένες προσπάθειες για συνασπισμό των δυνάμεων κάτω από το Μάγιστρο της Ρόδου.

Η δύναμη της αγάπης κυριαρχεί στην καρδιά της κόρης του Γατελούζου και η Πριγκιπέσα της Θάσου μετατρέπεται σε πρωταγωνιστική προσωπικότητα των στιγμών εκείνων που ακόμη δεν έχει φωτίσει η ιστορία.

Ένα συναρπαστικό ιστορικό μυθιστόρημα που αποδίδει την εποχή τον τόπο και το χρόνο. Περισσότερο όμως τους χαρακτήρες , τόσο ζωντανά, τόσο αληθινά, όσο μόνο στα παραμύθια μέχρι τώρα έχει γίνει. Μια αγάπη που προσπαθεί να ανθίσει μέσα στο χάος, δύο αντίθετοι κόσμοι που στα δύσκολα χρόνια μετά την άλωση δε διστάζουν να παλέψουν για τα αισθήματά τους.

Μυθιστόρημα, ΑΛΔΕ Εκδόσεις, 2009, 278 σελ.

Τα δάκρυα της πριγκιπέσας – Γεωργία Χιόνη

Ιστορικό μυθιστόρημα


Μια περήφανη γυναίκα με πολυκύμαντη διαδρομή στις συμπληγάδες της ιστορίας και του έρωτα.

Στα χρόνια μετά την Άλωση, η δύναμη της αγάπης, οδηγεί την Πριγκιπέσα της Θάσου Ισαβέλλα -που έχει χάσει πια την ηγεμονία και τους δικούς της- στην αναζήτηση του πειρατή του Αιγαίου Αγγελή για να ξαναζήσουν τις μοναδικές στιγμές του έρωτά τους.

“Είχε περάσει ένας χρόνος σχεδόν από τότε που οι Τούρκοι τους είχαν διώξει από τη Θάσο και είχε χάσει τους αγαπημένους της γονείς. Ένας χρόνος από την πρώτη οδυνηρή απώλεια. Η δεύτερη απώλεια εκείνο το βράδυ, μερικές ώρες πριν, αμέσως μετά το γάμο της στο Κάστρο του Φονιά. Ακούμπησε το λαιμό της και ψηλάφισε το γιακά από το φόρεμά της. Για μια στιγμή ένιωσε οργή, κατέβασε το χέρι της μπροστά στο στήθος της, άρπαξε την πουκαμίσα της και άρχισε με λύσσα να την τραβάει για να τη βγάλει. Την έσφιγγε, είχε κολλήσει επάνω της και της έκαιγε τη σάρκα. Με το ίδιο φόρεμα που είχε παντρευτεί, με το ίδιο είχε χωρίσει”.

Στη “βασιλεύουσα” η Ισαβέλλα ξαναβρίσκει την αδελφή της, αποκαταστημένη, εύπορη. Όμως η ζωή αυτή δεν της ανήκει.
Οι γαλέρες και τα άλλα μεσαιωνικά καράβια καθώς και τα μοναστήρια της εποχής τη φιλοξενούν στο δρόμο της μεγάλης αναζήτησής της, που είναι στρωμένος με βάσανα, λύπες και εφιάλτες.
Το σενάριο της ζωής της διαδραματίζεται ολοένα και πιο πολύπλοκο… ολοένα και πιο συναρπαστικό.

Μυθιστόρημα, ΑΛΔΕ Εκδόσεις, 2010, 280 σελ.

Μία αλήθεια χίλια ψέματα – Γεωργία Χιόνη




Μεθύσι ο έρωτας, πάντα καταφέρνει και εμφανίζεται απρόσμενα κάνοντας τη ζωή ένα όνειρο. Ποιος μπορεί να φανταστεί ότι το τυχαίο γκρέμισμα μιας σκαλωσιάς θα έχτιζε έναν μεγάλο έρωτα; Άλλο ένα βράδυ στο μπαρ τελείωσε και το ξημέρωμα βρίσκει την Θάλεια να επιστρέφει σπίτι της.

Ένα παραλίγο ατύχημα…

Μια αναπάντεχη συνάντηση με ένα γοητευτικό άνδρα…
&
Μια παρεξήγηση…

Η ηρωίδα ζει ένα δυνατό έρωτα με τα φωτεινά και τα σκοτεινά του σημεία.

Ένα βιβλίο που πέρα από την επινοημένη μυθοπλασία καταγράφει τις ανεπαίσθητες εκείνες λεπτομέρειες που δομούν την ανθρώπινη προσωπικότητα και συμπεριφορά.

Μυθιστόρημα, ΑΛΔΕ Εκδόσεις, 2011, 273 σελ.

Αδικιά – Γεωργία Χιόνη



Νουβέλα, Νιραγός, 2011, 73 σελ.

Η πριγκιπέσα της λησμονιάς – Γεωργία Χιόνη




1453. Εκείνη είναι Γενουάτισσα αρχοντοπούλα της Θάσου τριγυρισμένη από την ευγενική της οικογένεια. Εκείνος είναι πειρατής από τη Μυτιλήνη που έχει το πλήρωμα του καραβιού του για οικογένεια. Μια στιγμή, μια ματιά είναι αρκετή. Αλλά τι τύχη μπορεί να έχει αυτός ο έρωτας στα ταραγμένα χρόνια της εξάπλωσης της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας; Τα επακόλουθα της Άλωσης κλονίζουν τη ζωή των κατοίκων της Θάσου, της Ίμβρου, της Σαμοθράκης, της Μυτιλήνης. Ο χάρτης με τις ζώνες κυριαρχίας Γενοβέζων, Βενετών και Τούρκων χαράζεται ξανά και ξανά, σπάνια με ειρηνικές διαδικασίες. Ο αγώνας για την επιβίωση και την προστασία των αθώων βρίσκει σύμφωνους την Ισαβέλλα και τον Αγγελή. Όμως ποιους θαλασσινούς δρόμους πρέπει να ακολουθήσουν, ποιους καινούριους πρέπει να χαράξουν για να συναντηθούν; Πως να ξεπεράσουν τόσα εμπόδια στον διάβα τους;
“…Σε λίγο οι θάλασσες θα γεμίσουν μιλιούνια από τουρκικά πλοία, θα οργώνουν το Αιγαίο και θα καταστρέφουν ό,τι βρουν μπροστά τους… Θ’ αφήσει ο σουλτάνος το Αιγαίο στην κυριαρχία των Βενετών και των Γενοβέζων;”
“…Διέκρινε τα γέρικα στοιχειά των κατεστραμμένων σπιτιών, τα ξωτικά και τους δαίμονες που περιπλανιόνταν αμήχανα πάνω από την ερειπωμένη πόλη και ατένιζαν λυπημένα τα πλοία ν’ απομακρύνονται. Πέρα από το σκοτάδι, τον πόνο και τον φόβο για το άγνωστο που ορθωνόταν σαν σκονισμένο, γύψινο παραπέτασμα, της φάνηκε ότι είδε φως”.

Μυθιστόρημα, Εκδόσεις Έξη, 2014, 496 σελ.

Το ροζ φουλάρι. Εν ψυχρώ – Γεωργία Χιόνη




Ο Περικλής και ο Μένιος, δύο κουτοπόνηροι και καλοκάγαθοι κλέφτες, πηγαίνουν να κλέψουν τη βίλα του μακαρίτη ναυάρχου Επαμεινώντα Κομνηνού. Η χήρα γυναίκα του έχει φύγει για το Σαββα-
τοκύριακο εκδρομή μαζί με την καλύτερή της φίλη, Νάνσυ, και την ξαδέρφη του μακαρίτη, Μέλπω. Ανενόχλητοι και χαλαροί οι δύο κλέφτες ανεβαίνουν και στη σοφίτα για να κλέψουν. Εκεί, όμως, που ετοιμάζονται με τα τελευταία κλοπιμαία να κατέβουν κάτω, επιστρέφει αιφνιδιαστικά η χήρα, μαζί με τις φίλες της και το γνωστό μέντιουμ Σαπφώ, για να καλέσουν το πνεύμα του μακαρίτη. Ανεβαίνουν στη σοφίτα, γιατί εκεί είναι πιο δυνατό το “ενεργειακό πεδίο”, όπως λέει η Σαπφώ, και οι δύο κλέφτες κρύβονται. Κατά τη διάρκεια της πνευματιστικής συγκέντρωσης και όταν το φως σβήνει, ακούγεται θόρυβος. Όταν το φως ξανανάβει, η Σαπφώ και οι κλέφτες είναι πεσμένοι στο πάτωμα με όλα τα κλοπιμαία. Πανικόβλητη η χήρα καλεί την αστυνομία. Ο αστυνόμος Δαγκλής καταφθάνει να εξιχνιάσει την υπόθεση, ενώ όλοι είναι μαζεμένοι στη σοφίτα. Θα τα καταφέρει;
Ποια μυστικά θα αποκαλυφθούν;

Θεατρικά, Ξυράφι, 2016, 146 σελ.

Οργάνωσε τη σκέψη σου – Γεωργία Χιόνη



Συμβουλευτική, Όστρια Βιβλίο, 2017, 46 σελ.

Η νύφη του λυκόφωτος – Γεωργία Χιόνη




… Διακριτικά βγήκε έξω. Άρχισε να βήχει. Για να μην κάνει θόρυβο, απομακρύνθηκε. Κάθισε σε μια πέτρα και άρχισε να παίρνει βαθιές αναπνοές μήπως και της φύγει αυτή η αίσθηση αναγούλας που είχε. Έσκυψε και άρχισε να φτύνει στο έδαφος. Αφού συνέχισε να βήχει, ξάπλωσε κάτω κρατώντας το στομάχι της. Κοίταξε το χέρι της. Η παλάμη, ο καρπός και ο βραχίονάς της άρχισε να τρέμει. Το κράτησε με το άλλο της χέρι. Το δέρμα της άρχισε να μαζεύει και να ζαρώνει, αποστεωμένο, έφευγε η ζωή από μέσα της. Στα δάχτυλα φάνηκαν τα κόκαλα, σα να ξεκολλούσε το δέρμα. Έκλεισε τα μάτια. Διπλώθηκε, έβαλε τα χέρια στο στομάχι της και άρχισε να κλαίει…

Μία σειρά περίεργων θανάτων τριών κατοίκων στο χωριό Λυκόφως του Σουφλίου σηματοδοτούν την άφιξη των αστυνόμων Φίλιππου Παυλίδη και Άρτεμης Γιαννοπούλου, από τη Διεύθυνση Ασφάλειας Θεσσαλονίκης, με σκοπό να διερευνήσουν τις συνθήκες, οι οποίες προκάλεσαν τα μοιραία γεγονότα. Συζητώντας με τους κατοίκους και προσπαθώντας να ξεδιαλύνουν το μυστήριο, το ενδιαφέρον τους επικεντρώνεται σε μία παλιά καλύβα. Η διαμονή τους συνοδεύεται από μία σειρά περίεργων εμπειριών με επίκεντρο την καλύβα, στην οποία πιστεύουν ότι κρύβεται ο δράστης. Η καλύβα, όμως, είναι έρημη για περίπου ένα αιώνα και κανείς δεν φαίνεται να γνωρίζει κάτι.

Μυθιστόρημα, Συμπαντικές Διαδρομές, 2017, 148 σελ.

Η σκοτεινή φυλή – Γεωργία Χιόνη

Μέρος Ι


Ο τρόφιμος των φυλακών του Λάικονσμπρίτζ, Σι Αρ, αναγκάζεται να παρακολουθήσει την εκτέλεση ενός ισοβίτη συγκρατουμένου του στην ηλεκτρική καρέκλα, με αντάλλαγμα την πιο γρήγορη αποφυλάκισή του. Ο ισοβίτης, ενώ φαίνεται ότι έχει πεθάνει, ανακτά τις αισθήσεις του από εμπλοκή στην παροχή του ρεύματος. Ο Σι Αρ αποφυλακίζεται, επιστρέφει στην πρωτεύουσα, το Άθολουμ, και προσπαθεί να ξαναφτιάξει τη ζωή του. Μία σειρά, όμως, από συμπτώσεις έρχονται να ταράξουν την καθημερινότητά του, καθώς συναντά ανθρώπους που θεωρεί πεθαμένους. Αρχίζει να ψάχνει τι μπορεί να έχει συμβεί, ενώ ο ίδιος ταλαιπωρείται από φρικτούς εφιάλτες. Η έρευνά του τον οδηγεί στη μυστηριώδη Αριάντνε, που του δίνει κάποιες σημαντικές πληροφορίες, για να αρχίσει ένα ταξίδι σε έναν κόσμο όπου τίποτα δεν εξηγείται με τη λογική. “Πετάχτηκε όρθιος. Ήταν μούσκεμα στον ιδρώτα. Οι στάλες του ’χαν λούσει το πρόσωπο, το λαιμό και το στέρνο. Σηκώθηκε με δυσκολία. Κοίταξε το δωμάτιο περίεργα. Το βλέμμα του χάθηκε μέσα στο ξεθωριασμένο πορφυρό. Αυτά τα περίεργα όνειρα τον τελευταίο καιρό κόντευαν να τον τρελάνουν. Σχεδόν κάθε φορά που έκλεινε τα μάτια του, ήξερε ότι κάποιο από αυτά τα περίεργα πλάσματα που τον στοίχειωναν θα τον επισκεπτόταν για να τον συνταράξουν”.

Μυθιστόρημα, Συμπαντικές Διαδρομές, 2019, 132 σελ.

Μυθιστορήματα
Το τηλεσκόπιο του χρόνου (2008), ΑΛΔΕ Εκδόσεις
Η πριγκιπέσα της Θάσου (2009), ΑΛΔΕ Εκδόσεις
Τα δάκρυα της πριγκιπέσας (2010), ΑΛΔΕ Εκδόσεις
Μία αλήθεια χίλια ψέματα (2011), ΑΛΔΕ Εκδόσεις
Η πριγκιπέσα της λησμονιάς (2014), Εκδόσεις Έξη
Η νύφη του λυκόφωτος (2017), Συμπαντικές Διαδρομές
Η σκοτεινή φυλή (2019), Συμπαντικές Διαδρομές

Νουβέλες
Αδικιά (2011), Νιραγός

Θεατρικά έργα
Το ροζ φουλάρι
Τρωκτικά
Εν Ψυχρώ
Άγγελοι
Το γκρι κουστούμι
Ζωή σε λόγου μας
Ανοιχτά 24 ώρες
Bίος Αβίωτος
Μαθήματα Καλής Συμπεριφοράς
H Εκδρομή
Το ροζ φουλάρι. Εν ψυχρώ (2016), Ξυράφι

Δοκίμια-Μελέτες-Συμβουλευτική
Οργάνωσε τη σκέψη σου (2017), Όστρια Βιβλίο

Συλλογικά έργα
Η Καβάλα και τα Βαλκάνια (2004), Ιστορικό και Λογοτεχνικό Αρχείο Καβάλας
Η Καβάλα και τα Βαλκάνια. Η Καβάλα και το Αιγαίο (2007), Ιστορικό και Λογοτεχνικό Αρχείο Καβάλας
Τα κείμενα (2009), Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Έδεσσας
Επιστροφή στο χωριό (2011), Α/συνέχεια

Πηγές: Biblionet, ΑΛΔΕ Εκδόσεις, Εκδόσεις Έξη, Όστρια Βιβλίο, Συμπαντικές Διαδρομές