Ηρα Παπαποστόλου

Ελληνες λογοτέχνες
Η Ήρα Παπαποστόλου γεννήθηκε στην Αθήνα.
Σπούδασε Ιστορία Τέχνης και Αρχαιολογία στο Παρίσι (Paris X Nanterre, Paris I Sorbonne), με ειδίκευση στη Σύγχρονη Τέχνη και Φιλοσοφία-Αισθητική. Έχει διδαχτεί δημιουργική γραφή, κλασική κιθάρα και γραμμικό και ελεύθερο σχέδιο. Έχει εργαστεί στη γκαλερί Βουρκαριανή στην Κέα, στη Galerie du Haut-Pave στο Παρίσι, στην Αίθουσα Τέχνης MIHALARIAS ART στην Κηφισιά, στο Διεθνές Συμβούλιο Μουσείων (ICOM) στο Θησείο και στο IANOS Art Shop στο Golden Hall στο Μαρούσι. Για την οργάνωση εκθέσεων έχει συνεργαστεί με το Αρχείο Νεοελληνικής Τέχνης, με το Ριφιφί, το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης, το Art Chania, την Ελληνοαμερικάνικη Ένωση, το Ίδρυμα Τσιχριτζή, την Art Athina 2014 & 2015, το Loft, το Ιταλικο Μορφωτικό Ινστιτούτο, το Πολιτιστικό Κέντρο Μελίνα, την Πινακοθήκη-Γλυπτοθήκη της art-idea στο Κέντρο Τέχνης Καστέλας και με πολλές αίθουσες τέχνης στην Αθήνα και την επαρχία. Έχει γράψει τα βιβλία “Εικόνες του αιώνα Skoulakis σύμβολα παγκόσμιας αποδοχής” (Εκδόσεις Αδάμ), “Τα 1000 πρόσωπα της πόλης και της πρωτεύουσας” (Εκδόσεις Οσελότος), “Σ΄ αγαπώ ακόμα και ξυπόλυτη” (Εκδόσεις Οσελότος), “Κόσμου πληγή τράγου ωδή αγάπης δρόμος” (Εκδόσεις Οσελότος), “Η μπαλάντα της εποχής” (Εκδόσεις Οσελότος) “Γυναίκα για σπίτι” (Εκδόσεις Οσελότος) και “Πέλυ” (Εκδόσεις Οσελότος). Έχει βραβευτεί το διήγημά της με τίτλο “45 Μοίρες” στο διαγωνισμό της εφημερίδας Το Βήμα με θέμα “Μια ιστορία για την κρίση”. Οργανώνει εκθέσεις, προλογίζει καταλόγους, αρθρογραφεί στο Art22 και είναι μέλος της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Τέχνης (Aica). Ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Έχει την όμορφη ιστοσελίδα: Ήρα Παπαποστόλου

Τα 1000 πρόσωπα της πόλης και της πρωτεύουσας – Ήρα-Παρασκευή Παπαποστόλου

Έλληνες καλλιτέχνες 19ος-21ος αι.


… Αναμφίβολα η πόλη είναι ένα από τα σημαντικότερα θέματα στη νεοελληνική ζωγραφική και στη σύγχρονη ελληνική τέχνη. Η πόλη αυτή μπορεί να είναι άλλοτε φανταστική, άλλοτε «πολιτική», άλλοτε απόλυτα ρεαλιστική. Μπορεί, ακόμη, να είναι ονειρική ή συμβολική.
Όταν λέμε πόλη στην τέχνη μπορεί να εννοούμε τη γειτονιά, τους ανθρώπους και τις δραστηριότητες που αυτοί αναπτύσσουν, τη ζωή, δηλαδή, μέσα στο αστικό περιβάλλον. Πόλη μπορεί να είναι όμως και χάρτες, σχέδια, προορισμοί και υπόγειες διαδρομές. Εικόνες μοναξιάς και αποξένωσης. Ή μια οποιαδήποτε αναφορά στο θέμα πόλη ή κατοικία. Μπορεί, τέλος, να είναι μια επέμβαση ή κάποιο γκράφιτι στους ίδιους τους δρόμους της πόλης…

Ζωγραφική, Οσελότος, 34 σελ.

Εικόνες του αιώνα – Ήρα Παπαποστόλου

Skoulakis: Σύμβολα παγκόσμιας αποδοχής


Γεννημένος το 1939, ο Δήμος Σκουλάκης υπήρξε μάρτυρας της δεκαετίας του 80, μιας περιόδου όπου στην Ελλάδα ήκμαζε -ανάμεσα στους τομείς της τέχνης και του χρήματος – ο «νεοπλουτισμός» της ζωγραφικής εικόνας: ο μοντερνισμός.Νωρίτερα, στη δεκαετία του 60, ζωγραφίζει πρώτος στην Ελλάδα ( μέσα στο κλίμα του φωτορεαλισμού και της ποπ αρτ) σκηνές διαδηλώσεων. Ζώντας στις Η.Π.Α. και στην Ευρώπη, γεμάτος εμπειρίες από μουσεία και εκθέσεις, σκέφτεται με νοσταλγία την Αθήνα. Μένοντας παράλληλα ενεργός στους τομείς της δημοσιογραφίας και της πολιτικής – ως στέλεχος του κομμουνιστικού κόμματος – παρακολουθεί όλες τις αλλαγές που υπέστη η χώρα του, ως τις μέρες μας.

Ζωγραφική, Κ. Αδάμ Εκδοτική, 2008, 80 σελ.

Σ’ αγαπώ ακόμη και ξυπόλητη – Ήρα-Παρασκευή Παπαποστόλου




Σ’ αγαπώ, είπε ο Παραμυθάς.
Σ’ αγαπώ, γιατί ο κεραυνός, η αστραπή και η βροντή, είναι το ισχυρότερο φαινόμενο συγκέντρωσης και μετατροπής ενέργειας στον πλανήτη.
Σ’ αγαπώ, γιατί ο κεραυνός φανερώνει την ακαριαία μεταβολή, τη δυναμική εκτροπή, τη γέννηση της διαφοράς και της ριζικής καταστροφής.
Σ’ αγαπώ, γιατί ο κεραυνός είναι μια έκρηξη με κατεύθυνση.
Σ’ αγαπώ, γιατί όπου υπάρχει άνθρωπος υπάρχει και φωτιά και στάχτη.
Σ΄ αγαπώ, γιατί η φωτιά τη νύχτα γίνεται φως κι έτσι μπορώ να δω στο πρόσωπό σου τον ίδιο μου τον εαυτό.
Σ’ αγαπώ, γιατί η φωτιά είναι και ζέστη και ο άνθρωπος μπορεί να καθίσει κοντά της και να παρατηρήσει τον άνεμο.

Διηγήματα, Οσελότος, 2009, 66 σελ.

Κόσμου πληγή, τράγου ωδή, αγάπης δρόμος – Ήρα-Παρασκευή Παπαποστόλου

Διηγήματα, Οσελότος, 2010, 42 σελ.

Χαρακτήρες και επαγγέλματα – Ήρα Παπαποστόλου




Το βιβλίο περιγράφει ανθρώπους του σήμερα με απλό και άμεσο τρόπο, ενώ εμπεριέχει και πολλά στοιχεία σαρκασμού.
Ο υπάλληλος, ο περιπτεράς, η νοικοκυρά, οι καλλιτέχνες,οι ψυχίατροι, οι παπάδες, οι δημοσιογράφοι ή οι συνταξιούχοι δεν είναι παρά φιγούρες της καθημερινότητας που αποδίδονται με τη διεισδυτική ματιά ενός παιδιού που έχει δει πολλά και δεν μπορεί στο τέλος να κάνει τίποτε άλλο παρά να πει για όλα αυτά την δική του αλήθεια.
Πρόκειται για ανάλαφρα κείμενα δοσμένα με χιούμορ όπου πολλοί από εμάς μπορούμε να αναγνωρίσουμε στοιχεία από την καθημερινή μας ζωή.
Εικονογράφηση: Βίκυ Γεωργιακοπούλου

Διηγήματα, ΠεριΤεχνών, 2016, 40 σελ.

Πάντα αργά – Ήρα Παπαποστόλου

3 διηγήματα και 21 ποιήματα


Το βιβλίο “Πάντα αργά” περιλαμβάνει εικοσιένα ποιήματα και τρία διηγήματα εκ των οποίων το ένα έχει βραβευτεί από την εφημερίδα το Βήμα στο διαγωνισμό με θέμα “Ένα Διήγημα για την Κρίση”. Οι τρεις βασικές ηρωίδες ανήκουν στη γενιά των μνημονίων και παλεύουν τόσο με τα όνειρά τους όσο και με την πραγματικότητα, “πάντα αργά”, αφού ο πραγματικός χρόνος είναι μάλλον μόνο αυτός που τους υπαγορεύει το συναίσθημά τους. Οι σκέψεις νέων ανθρώπων που ασχολούνται με την τέχνη, οι ρυθμοί ζωής τους, ο έρωτας, η δουλειά και οι σχέσεις που αναπτύσσουν μπαίνουν σε έναν λόγο γρήγορο, άμεσο, απλό, έναν λόγο ουσίας που χαρακτηρίζεται από ευαισθησία αλλά και σκληρότητα. Ο ζωγράφος Γιάννης Τσαρούχης στα Γνωμικά του έλεγε “Ποτέ δεν είναι νωρίς”. Η νέα συγγραφέας Ήρα Παπαποστόλου μοιάζει να συμφωνεί και μεταφέρει στον αναγνώστη την δική της εμπειρία με αφορμή αυτήν την σκέψη.

Διηγήματα, Ποίηση, Οσελότος, 2018, 114 σελ.

Διηγήματα
Σ’ αγαπώ ακόμη και ξυπόλητη (2009), Οσελότος
Κόσμου πληγή, τράγου ωδή, αγάπης δρόμος (2010), Οσελότος
Πάντα αργά (2018), Οσελότος
Χαρακτήρες και επαγγέλματα (2016), ΠεριΤεχνών

Δοκίμια-Μελέτες-Ζωγραφική
Τα 1000 πρόσωπα της πόλης και της πρωτεύουσας, Οσελότος
Εικόνες του αιώνα (2008), Κ. Αδάμ Εκδοτική

Πηγές: Biblionet, Οσελότος, Κ. Αδάμ Εκδοτική, ΠεριΤεχνών

79 views.