Τζούλια Γκανάσου

Τζούλια Γκανάσου

Ελληνες λογοτέχνες
Η Τζούλια Γκανάσου σπούδασε Πληροφορική στο Οικονομικό Παν/μιο Αθηνών και στο Παν/μιο του Λονδίνου, Λογοτεχνία (ως υπότροφος) στο Παν/μιο της Σορβόννης και στο Παν/μιο του Εδιμβούργου και Ευρωπαϊκό Πολιτισμό στο Ε.Α.Π. Βιοπορίζεται από την πληροφορική. Διηγήματα και άρθρα της για τη λογοτεχνία δημοσιεύονται στον έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο.
Έχει εκδώσει τα βιβλία:
“Σε μαύρα πλήκτρα” (Μυθιστόρημα, Εκδ. Γκοβόστη 2006 – αποσπάσματα συμπεριλαμβάνονται στη συλλογική έκδοση του Παν/μίου του Εδιμβούργου “Παγκοσμιουπόλεις”).
“Ομφάλιος λώρος” (Μυθιστόρημα, Εκδ. Γκοβόστη 2011 – συμμετοχή στα: 4ο Διεθνές Φεστιβάλ στο Dasein, 1ο Φεστιβάλ Νέων Λογοτεχνών της Αθήνας, 9ο Φεστιβάλ Νέων Καλλιτεχνών της Γλασκώβης).
“Ως το τέλος” (Νουβέλα, Εκδ. Γκοβόστη 2013 – υποψήφιο για το “Βραβείο Νέου Λογοτέχνη 2013” του λογοτεχνικού περιοδικού “Κλεψύδρα” και για το “Κρατικό Βραβείο Λογοτεχνίας 2014”).
“Γονυπετείς” (Νουβέλα, Εκδ. Γκοβόστη 2017 – 2η θέση στον διαγωνισμό “Μικρή Φόρμα με Μεσογειακό Θέμα 2017”, Πανεπιστήμιο του Έξιτερ και “Βραβείο Διηγήματος” Βραβεία Βιβλίου Public 2018).
Μυθιστορήματα
Σε μαύρα πλήκτρα (2006), Εκδόσεις Γκοβόστη
Ομφάλιος λώρος (2011), Εκδόσεις Γκοβόστη
Γονυπετείς (2017), Εκδόσεις Γκοβόστη
Γόνιμες μέρες (2021), Εκδόσεις Γκοβόστη

Νουβέλες
Ως το τέλος (2013), Εκδόσεις Γκοβόστη

Συλλογικά έργα
Crisis 10+1 διηγήματα για την ελληνική κρίση (2012), Εκδόσεις Βακχικόν
Crisis 10+1 διηγήματα για την ελληνική κρίση (2013), Εκδόσεις Βακχικόν
Μονόλογοι συγγραφέων (2015), Εκδόσεις Βακχικόν
9 ώρες στα Εξάρχεια (2016), Λέμβος

Βραβεία-Διακρίσεις
Γονυπετείς – Βραβείο Διηγήματος, Βραβεία Βιβλίου Public 2018

Γόνιμες μέρες – Τζούλια Γκανάσου

Γόνιμες μέρες


Ένας άντρας βρίσκεται αναίσθητος δίπλα σε έναν νεκρό. Χαρακτηρίζεται ως ύποπτος.
Του χορηγείται φάρμακο ώστε να βγει από το κώμα και να δώσει κατάθεση.
Θυμάται την τελευταία αίσθηση προτού κλείσει τα μάτια: γινωμένο πορτοκάλι, γλυκό.
Θυμάται έναν άντρα αιμόφυρτο και έναν σκελετό βλοσυρό.
Ξαφνικά, αποκτά πρόσβαση στην εποχή πριν από τα πέντε του χρόνια, πριν απ’ τη μνήμη, στην αχαρτογράφητη ζώνη της ύπαρξης. Κυριαρχεί μια γυναίκα της οποίας αναζητά τη μορφή, ένα μυστικό που του κλέβει, τελικά, τη φωνή.
Την ίδια ώρα, ακούει τους δικούς του να ομολογούν όσα έπρεπε να αγνοεί.
Ένα κυνήγι θησαυρού στα πρώτα χρόνια της ζωής, μια αφήγηση από και προς το σώμα, μια πορεία ανασύστασης μετά από πτώση σε γκρεμό, ένα παζλ που ξορκίζει την απώλεια κι ο πόθος του νέου προορισμού με αφορμή την επιβίωση, το όνειρο και πάντα, την ελπίδα.

Μυθιστόρημα, Εκδόσεις Γκοβόστη, 2021, 144 σελ.

Γονυπετείς – Τζούλια Γκανάσου

Μια πορεία προς την αρχή


Μια γυναίκα στα τέσσερα ξεκινάει μια ανάβαση για να υλοποιήσει μια ικεσία, ένα τάμα. Οραματίζεται το θαύμα. έχει εξαντλήσει όλες τις επιλογές. Το ίδιο και όσοι στέκονται στα γόνατα παράλληλα με εκείνη. Ωστόσο, δεν βρίσκεται στον δρόμο για τους συνήθεις λόγους. Δεν βγήκε καν στον πηγαιμό για τους λόγους που δηλώνει, τουλάχιστον στην αρχή.

Μια ιστορία για τη δύναμη της πίστης, μια πορεία εξομολόγησης, ένα σκανδαλώδες μανιφέστο για τον πειραματισμό, τη δοκιμή, την εξερεύνηση, για ό,τι κάνει το ανέφικτο να μοιάζει εφικτό.
Βραβείο Διηγήματος – Βραβεία Βιβλίου Public 2018

Μυθιστόρημα, Εκδόσεις Γκοβόστη, 2017, 136 σελ.

Ως το τέλος – Τζούλια Γκανάσου




Ένας άντρας στέκεται πίσω από το παράθυρο. Παρακολουθεί μια πομπή. Ανακαλεί τα γεγονότα που τον οδήγησαν σε τούτη την κρυψώνα. Μελετάει τα απομεινάρια των πραγμάτων που επιθύμησε πολύ.

Μια γυναίκα βρίσκεται μέσα στο σαλόνι. Δεν κινείται. Σφίγγει τα χέρια σε γροθιές.

Στο απέναντι σπίτι καταστρώνεται ένα σχέδιο: περιλαμβάνει έναν σκύλο, δύο μαγκούρες, έναν έρωτα και έναν άνθρωπο πολύ πολύ κοντό.

Μια ιστορία για την επιθυμία: τα όρια και τους όρους της. Γι’ αυτά που δελεάζουν, εθίζουν, ξεγελούν. Για όσα μας βγάζουν στον δρόμο ως το τέλος…
Ή ως τη ζωή που φανταστήκαμε.

Νουβέλα, Εκδόσεις Γκοβόστη, 2013, 112 σελ.

Ομφάλιος λώρος – Τζούλια Γκανάσου




“Μάνα, πού είσαι; Πες μου τι να εμπιστευτώ. Γέμισες αυλάκια, μάνα, ρόζιασαν τα χέρια σου, κρέμασαν τα αφτιά σου. Το σώμα φθείρεται κι εμείς κοιτάζουμε άπραγοι το πέρασμα του χρόνου. Αν γίνω άγγελος, μητέρα, αν αγοράσω ομορφιά, νεότητα, υγεία, τότε το πνεύμα, η ψυχή θα παραμείνουν αναλλοίωτα; Θα με αναγνωρίζεις;”

Ο Φίλιππος είναι ακροβάτης σε τσίρκο που δεν κάνει χρήση ζώων αλλά ανθρώπων με σωματικές ιδιαιτερότητες. Σκοντάφτει, πλέον, πολύ συχνά.

Η Σάντυ υπηρετεί μια πολυεθνική που εμπορεύεται τη νιότη, την υγεία, την ομορφιά. Το αίμα του ομφάλιου λώρου γίνεται το νέο μήλον της έριδος. Δίνει υποσχέσεις επιμήκυνσης του χρόνου.

Ο Μάνος παράτησε τα πάντα και επέστρεψε στη φύση. Ή μήπως κρύβεται εκεί;

Όταν η Σάντυ θα προσπαθήσει να βοηθήσει τον Φίλιππο, θα βρεθεί αντιμέτωπη με μυστικά που στοιχίζουν εκατομμύρια σε χρήμα και ζωές. Θα πρέπει τότε να επιλέξει ανάμεσα στην ηθική και στην εξέλιξη, στον έρωτα και στη φιλία, στο φόβο και στην ανάγκη για ελπίδα.

Μια ιστορία για τη σχέση των ανθρώπων με το σώμα, για την ψευδαίσθηση του ελέγχου και για τις ώρες που η σάρκα υπενθυμίζει ότι είμαστε θνητοί. Ή ίσως ακόμη ζωντανοί…

Μυθιστόρημα, Εκδόσεις Γκοβόστη, 2011, 204 σελ.

Σε μαύρα πλήκτρα – Τζούλια Γκανάσου




Κάποιος παίζει μουσική στην πεντατονική. Εκείνη από κάτω λαθρακούει, ασυναίσθητα ερωτεύεται. Ο επίδοξος τρομοκράτης παραμονεύει να υποκλέψει ένα στοιχείο που θα τον κάνει να χαρεί. Την ίδια ώρα ένας επώνυμος του τόπου κομπάζει ότι όλα μπορεί να τα ελέγξει. Τους συνδέει μια γυναίκα με μπούργκα που ξεφτίζει ασημόσκονη.

Ένα βιβλίο για την ανασφάλεια της (ευαίσθητης προσωπικής) πληροφορίας, για τη λαθραία παρακολούθηση και για το συναίσθημα που μένει ανεκπλήρωτο μονίμως.

Μυθιστόρημα, Εκδόσεις Γκοβόστη, 2006, 272 σελ.

Πηγές: Biblionet, Εκδόσεις Γκοβόστη