Ιουλία Λυμπεροπούλου

2021 Ελληνες λογοτέχνες
Η Ιουλία Λυμπεροπούλου είναι Ελληνοϊταλίδα και γεννήθηκε στην Αθήνα.
Ολοκλήρωσε σπουδές στο Ιστορικό-Αρχαιολογικό Ιωαννίνων και μεταπτυχιακό κύκλο στη «Νεότερη και Σύγχρονη Ελληνική και Ευρωπαϊκή Ιστορία», με έμφαση στην ανίχνευση του ιστορικού πυρήνα στη γερμανόφωνη μεσοπολεμική λογοτεχνία. Πέραν της συμμετοχής σε ερευνητικά προγράμματα και της ενασχόλησης σε ιστορικά αρχεία, καταπιάστηκε από μικρή ηλικία με το θέατρο, την τηλεόραση (ΗΡΤ κ.α.) και με μικρές κινηματογραφικές παραγωγές. Από τον Οκτώβριο του 2011 έως τον Νοέμβριο του 2015, υπήρξε αρχισυντάκτρια και συντάκτρια στο ηλεκτρονικό περιοδικό CMOM CityMag-online magazine, όπου διατηρούσε την λογοτεχνική στήλη «Η πυγολαμπίδα φέγγει και κεντά», έγραφε το διμηνιαίο ένθετο περιοδικό «Η τρελή piñata», με προτάσεις βιβλίων, ταινιών και μουσικής, έκανε διόρθωση ‒ επιμέλεια κειμένων, έπαιρνε συνεντεύξεις και εμπλούτιζε τη στήλη Τεχνότοπος με άρθρα και με δημιουργία βίντεο. Από τον Οκτώβριο του 2012 έως τον Ιούνιο του 2015, συνεργάστηκε με την Ελληνική μουσική διαδικτυακή κοινότητα MusicHeaven, αναρτώντας διάφορα κείμενα και συνεντεύξεις για τη μουσική, στη στήλη της «Και η πυγολαμπίδα το βιολί της» και σε άλλες στήλες του περιοδικού, όπου δημοσιεύτηκαν επιπρόσθετα τα άρθρα «Η προδοσία στο κλέφτικο τραγούδι» (Δεκέμβριος 2012), «Η προδοσία στο κλέφτικο τραγούδι – Τα τραγούδια» Μέρος Β΄ (Φεβρουάριος 2013) και «Δημοτικά και κλέφτικα τραγούδια – κάθε τραγούδι πολλές ιστορίες» (Δεκέμβριος 2013), βασισμένα σε σχετική εργασία. Από τον Οκτώβριο του 2014 έως τον Φεβρουάριο του 2015, συνεργάστηκε με τον ιστοχώρο Εύπολις, δημοσιεύοντας στη στήλη της «Η πυγολαμπίδα ελαφροπετά, ανάβει και το μελετά».
Άλλα άρθρα και βιβλιοκριτικές: «Το Φανάρι» (ιστορικό διήγημα), Κλεψύδρα, τεύχος 2, Μάιος 2012, «Τα παπούτσια που πληγώνουν…, Η φτώχεια σε χρόνια δίσεκτα: Κατοχή – Απελευθέρωση – Εμφύλιος.», Μανδραγόρας, τεύχος 52, Μάιος 2015, Θάνος Μ. Βελλούδιος «Ελληνοκεντρική φαντασιομετρική Τέχνη», Φαρφουλάς, τεύχος 18, Ιούλιος 2015, Γιάννης Κιουρτσάκης, «Καρναβάλι και Καραγκιόζης, Οι ρίζες και οι μεταμορφώσεις του λαϊκού γέλιου», Φαρφουλάς, τεύχος 18, Ιούλιος 2015, «Τα Καλάβρυτα και οι κληρονόμοι του τραύματος», The Books’ Journal, τεύχος 60, Νοέμβριος 2015, «Η μετανάστευση μεταπολεμικά, μία ιστορία κρυμμένη στις αποσιωπήσεις», The Books’ Journal, τεύχος 109, Ιούνιος 2020.
Γνωρίζει ιταλικά, αγγλικά, γαλλικά, διατηρώντας γενικότερα καλή σχέση με τις ξένες γλώσσες. Διαβάζει αυτονόητα, είναι σινεφίλ, παρακολουθεί θέατρο και μουσικοχορευτικές παραστάσεις, ακούει διαρκώς μουσική, ταξιδεύει όσο πιο συχνά μπορεί, γυμνάζεται συστηματικά, ζωγραφίζει και εικονογραφεί.
Το μυθιστόρημα «Η μουντζούρα» είναι το πρώτο βιβλίο της που βρήκε στέγη, στις εκδόσεις Ταξιδευτής.
Μυθιστορήματα
Η μουντζούρα (2021), Ταξιδευτής

Η μουντζούρα – Ιουλία Λυμπεροπούλου

Η μουντζούρα


Η Αννιώ κατέφυγε στη μικρή καστροπολιτεία του κάμπου, μ’ ένα μυστικό. Η πορεία της καθορίστηκε απ’ το παρελθόν των άλλων, ενώ τώρα το δικό της ορίζει το παρόν της. Αναμετριέται διαρκώς με φαντάσματα, μένοντας σπίτι με τα παντζούρια κλειστά. Στήνεται ως μοντέλο για ζωγράφους και γλύπτες, προσπαθώντας να κάνει μία αλλαγή.
Η Μεταξία σπούδασε ζωγράφος κι αναζητά προσανατολισμό. Φτιάχνει ψηφιδωτά, συμμετέχει σε εκθέσεις και απασχολείται σ’ ένα μπαρ. Ο Ζήσης, ένας νέος αρχαιολόγος, εργάζεται με συμβάσεις σε δημόσια έργα. Τα χρηματοδοτεί μία ιδιωτική εταιρεία, επιχορηγούμενη, η οποία ανήκει στους Κωτσαίους και στους Ρουσαίους.
Οι δύο οικογένειες διαθέτουν επίσης δύο βιομηχανικές μονάδες και, κατέχοντας θέσεις-κλειδιά, μοιράζονται την εξουσία συστηματικά. Με σκοτεινή επί Κατοχής ιστορία, απομυζούν ζωές, καλλιεργώντας τον φόβο, καταδικάζοντας το ξένο και θέτοντας άτυπα εκτός νόμου το διαφορετικό.
Οι παρανομίες και τα διαπλεκόμενα διαμορφώνουν τον ιδιότυπο χαρακτήρα της μικρής πόλης του κάμπου, επηρεάζοντας την εξέλιξη των εγκλωβισμένων ηρώων σ’ ένα περιβάλλον νοσηρό, μ’ επίκεντρο τη μονοχρωμία, την Καθαρότητα, τη μισαλλοδοξία, την υπακοή και τη σιωπή, καθώς ονειρεύονται μιαν άλλη ζωή, μέχρι ν’ αντιδράσουν, σ’ ένα κομβικό σημείο συνάντησης, αποκαλύψεων κι ανατροπών, συνθέτοντας μία ιστορία που συνδυάζει λογικό-εξωλογικό, φυσικό-μεταφυσικό, πραγματικό-εξωπραγματικό στοιχείο, διερευνώντας συνάμα και τη σχέση ανθρώπου-φύσης.

Μυθιστόρημα, Ταξιδευτής, 2021, 468 σελ.

Πηγές: Biblionet, Ταξιδευτής