Το πρώτο της βιβλίο κυκλοφόρησε το 1996 με τίτλο “Υπάρχει Θεός; Κι αν ναι, γιατί διστάζει να εμφανιστεί” από τις εκδόσεις Δελφίνι. Η νουβέλα “Σάρκα των ονείρων” (“Crime Fiction”) κυκλοφόρησε το 1999 από τις εκδόσεις Κέδρος. Συμμετείχε στη συλλογή διηγημάτων “Ο φύλακας των ψυχών”, που κυκλοφόρησε το 1999 από τις εκδόσεις Κέδρος. Το διήγημά της “Ψυχή γυναίκας” δημοσιεύτηκε στον κατάλογο της ατομικής έκθεσης “Παγίδες” της εικαστικού Γιούλας Χατζηγεωργίου, και το διήγημά της “Πόσο καιρό έχεις να κάνεις έρωτα στρατιώτη;” στον κατάλογο της ατομικής έκθεσης “Λουτρό της Αφροδίτης” της ιδίας εικαστικού. Το διήγημά της “Άντρες και άνδρες” δημοσιεύτηκε στο περιοδικό “Οι δραματουργοί των Γιανν”. Εργάζεται ως αρχισυντάκτρια στο πολιτιστικό περιοδικό Highlights.
Σάρκα των ονείρων (1999), Κέδρος
Οι εκμυστηρεύσεις της Μυρέλλας Κ. (2003), Κέδρος
Η πύλη του κρασιού (2006), Κέδρος
Πεζογραφία
Υπάρχει Θεός; Κι αν ναι, γιατί διστάζει να εμφανιστεί; (1996), Δελφίνι
Θεατρικά έργα
Μαργιεντίνη (2004), Κέδρος
Μήδεια – De Profundis (2012), Άπαρσις
Ταξιδιωτικοί οδηγοί
Σέριφος και Σίφνος (2000), Axon Εκδοτική
Serifos und Sifnos (2000), Axon Εκδοτική
Serifos and Sifnos (2000), Axon Εκδοτική
Συλλογικά έργα
Το αθάνατο νερό (1997), Ελληνικά Γράμματα
Ο φύλακας των ψυχών (1999), Κέδρος
Ελλάδα (2000), Axon Εκδοτική
Greece (2000), Axon Εκδοτική
Μήδεια-De Profundis – Μαρία Κυριάκη
Όμορφη νύχτα για ταξίδι.
Απόψε είναι ορθάνοιχτο το μάτι της θεάς.
Μπορεί κανείς σχεδόν να δει τα μυστικά της.
Μα για μένα, είναι άγραφο χαρτί, η σελήνη.
Τι στέκει ανάμεσα στη θεά και στον καθρέφτη μου;
Ποιος ξένος ωκεανός κοιμίζει στα νερά του το φεγγάρι μου;
Γιατί σιωπούν τα μαντικά μου νυχτοπούλια;
Πυθέα… Πυθέα…
Όμορφη νύχτα για ταξίδι…
Η Μήδεια της Μαρίας Κυριάκη μου έφερε στο νου, χωρίς πολύ στ’ αλήθεια να το σκεφθώ, κάποιες εκ βαθέων εξομολογήσεις παλιών ηρώων από την “Τέταρτη διάσταση” του Γιάννη Ρίτσου. Η ίδια τρυφερόκαρδη διάθεση, η ίδια ματιά της στοργής και της κατανοήσεως, τα ίδια στενοσόκακα του σκοτεινού ασίγαστου πάθους.
Η Μαρία Κυριάκη δίνει τη δική της, θα λέγαμε, εκδοχή διατυπώνοντας την πεποίθηση ότι η Μήδεια ερωτεύτηκε στην ουσία, το ταξίδι με τον Ιάσονα και όχι τον ωραίο ξανθό κλέφτη του χρυσόμαλλου δέρατος. Η μαγεία και τα μυστήρια, η αφοσίωση του φιδιού και η μέχρι θανάτου φύλαξη του μυστικού, αυτά είναι τα ιερά και τα όσια της Μήδειας, που βιώνει και αναβιώνει χιλιάδες φοράς το πάθος και τα παθήματά της στον μονόλογο, που της αφιερώνει η συγγραφέας.
Εξεχόντως γλαφυρό, το κείμενο της Μαρίας Κυριάκη είναι κάτι περισσότερο από έναν θεατρικό μονόλογο που θα αναζητούσε οπωσδήποτε το άπλωμά του στο σανίδι…
(Μαρίκα Θωμάκη, καθηγήτρια θεωρίας και σημειολογίας του θεάτρου στην Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών)
Θεατρικό, Άπαρσις, 2012, 52 σελ.
Η πύλη του κρασιού – Μαρία Κυριάκη
Στη μυθολογία του κρασιού η ανατριχίλα του έρωτα μετασχηματίζεται σε ανάσα ιλίγγου. Οι μεθυστικές αναθυμιάσεις της αλκοόλης ναρκώνουν τις πρόσκαιρες μνήμες.
Η πάλλουσα καρδιά της νύχτας εκρύγνυται και τα όνειρα ξεφαντώνουν αθώρητα.
Ένας παράξενος άντρας επιστρέφει στον τόπο όπου γεννήθηκε. Ένα πεισματάρικο παιδί θέλει να μάθει την ιστορία του. Φαντάσματα του παρελθόντος επιστρέφουν για να συναναστραφούν τους ζώντες και να αποκαταστήσουν τις μνήμες των τεθνεότων.
Η ιστορία του άρχοντα που ονειρεύτηκε ένα κρασί “γηγενές” διασταυρώνεται με τις περιπέτειες των ατίθασων γόνων του, καθώς ο αδηφάγος χρόνος δρασκελά την Πύλη του εικοστού αιώνα, αφήνοντας πίσω του τα απομεινάρια λαμπρών εποχών.
Πρόσωπα και προσωπεία, μύθοι λησμονημένοι, θανάσιμες συγκρούσεις, πολιτικοί ελιγμοί, αλληλοσυγκρουόμενα συμφέροντα και ανεξέλεγκτα πάθη συνθέτουν την περιπέτεια των εκπροσώπων τριών γενεών, που μετεωρίζονται ανάμεσα στο στιβαρό παρελθόν, στο οδυνηρό παρόν και στο ομιχλώδες μέλλον.
Μυθιστόρημα, Κέδρος, 2006, 456 σελ.
Μαργιεντίνη – Μαρία Κυριάκη
Η αδελφή της Μαργιεντίνης ζήτησε απ’ τον πατέρα να της φέρει, όταν επιστρέψει απ’ το ταξίδι του, φορέματα και χρυσαφικά. Η Μαργιεντίνη του ζήτησε έναν άντρα για να τον αγαπήσει και να ζήσει μαζί του μια όμορφη ζωή. Ο πατέρας εκτέλεσε με ευκολία την απαίτηση της μιας κόρης, αλλά για να ευτυχήσει η Μαργιεντίνη με τον άντρα που ζήτησε έπρεπε πρώτα να τον αγαπήσει με αληθινή αγάπη, όπως είχαν ορίσει οι Μοίρες.
Οι Μοίρες ξέρουν καλά τι ανήκει στον κάθε άνθρωπο. Αυτό που του ανήκει εξαρτάται από την αξία του και όχι από τη δύναμή του…
Μια ιστορία που μοιάζει παραμυθένια, και ανεβαίνει από το θέατρο Στοά όχι τόσο για να διασκεδάσουν τα παιδιά, αλλά για να διδαχτούν οι μεγάλοι.
Θεατρικό, Κέδρος, 2004, 93 σελ.
Οι εκμυστηρεύσεις της Μυρέλλας Κ. – Μαρία Κυριάκη
Η Μυρέλλα είναι μια γυναίκα σαν όλες τις άλλες. Δημιουργεί σχέση με τον λάθος άντρα, βιώνει ένα δυστυχισμένο γάμο, εγκαταλείπει τα όνειρά της και υποτάσσεται στο ρόλο της συζύγου, νοικοκυράς και μητέρας, κατά την οικογενειακή της παράδοση. Όμως μέσα της κρύβει μια παράξενη δύναμη, που ούτε η ίδια γνωρίζει. Όταν την ανακαλύπτει, αποφασίζει να αλλάξει όλη της τη ζωή και τότε τα απρόβλεπτα γεγονότα, άλλοτε κωμικά και άλλοτε τραγικά, ακολουθούν το ένα το άλλο με καταιγιστικό ρυθμό.
Η Μυρέλλα σας εκμυστηρεύεται τις περιπέτειες και τις εμπειρίες που άλλαξαν ριζικά την καθημερινότητά της και την οδήγησαν στην επιτυχία, στον κίνδυνο αλλά και στον πραγματικό έρωτα.
Μυθιστόρημα, Κέδρος, 2003, 295 σελ.
Σέριφος και Σίφνος – Μαρία Κυριάκη
Εγώ: Αν ψάχνετε για έναν πρακτικό οδηγό, έχετε ήδη αυτό που ζητάτε…
Oxygen: Ο νέος ταξιδιωτικός οδηγός Only the Best ξεχωρίζει απ όλους τους άλλους
Down Town: Ήρθε για να σας ταξιδέψει στα καλύτερα μέρη.
Η όμορφη αλλά σχετικά άγνωστη Σέριφος παραμένει ένα από τα λίγα νησιά που προσφέρονται ακόμη για ήσυχες διακοπές. Ο επισκέπτης μπορεί να απολαύσει τη γαλήνη του τοπίου και να διαλέξει ανάμεσα σε πολλές και όμορφες παραλίες για να κολυμπήσει, να περιπλανηθεί στην πανέμορφη Χώρα με το γεμάτο μνήμες Κάστρο, να επισκεφθεί το μοναστήρι των Ταξιαρχών ή να παρασυρθεί από τη γοητευτική μελαγχολία των εγκαταλελειμένων χωριών ή των παλιών και άλλοτε φημισμένων μεταλλείων του νησιού. Η Σέριφος είναι ιδανική για μοναχικούς περιπάτους, με θέα στις δαντελωτές γαλάζιες ακτές της.
Το στολίδι αυτό όμως των Κυκλάδων δεν αποκαλύπτει αμέσως όλα τα μυστικά του. Μένει στην εξερευνητική σας διάθεση να ανακαλύψετε γωνιές που ο αιώνας έχει αφήσει ανέγγιχτες,που συνεχίζουν αναλλοίωτες την πορεία τους στο χρόνο και κρύβουν με φροντίδα τα μυστικά μιας άλλης εποχής πίσω από ξύλινες πορφυρές πόρτες, αρμονικές καμάρες, αναβαθμίδες, έργα του μόχθου που αποσκοπεί στη γονιμότητα, εκστατικά ανάερα καμπαναριά, πετρόχτιστα ερείπια, φορτωμένα με αιματηρές ενίοτε μνήμες και περίτεχνους λευκούς περιστεριώνες.
Η Σίφνος είναι νησί χαμηλών τόνων, που σέβεται την παράδοση. Θα έχετε την ευκαιρία να δείτε 366 πανέμορφες εκκλησίες, αρχαίους πύργους, λευκά κυκλαδίτικα χωριά, θα κάνετε περιπάτους σε μοναστήρια και θα κολυμπήσετε σε συμπαθητικές παραλίες με καθαρά νερά.
Το νησί είναι ιδανικό για όσους έχουν ανάγκη από ξεκούραση και ηρεμία. Η ποιότητα και η απλότητα κυριαρχούν παντού, αφού η Σίφνος έχει καταφέρει να γλιτώσει έως σήμερα από τις εφόδους του μαζικού τουρισμού.
Φωτογράφιση: Τόλης Ζαχαράκης
Ταξιδιωτικοί οδηγοί, Axon Εκδοτική, 2000, 62 σελ.
Σάρκα των ονείρων – Μαρία Κυριάκη
Crime Fiction
Ο ήρωας της ιστορίας βυθίζεται απολαυστικά στη μαγεία μιας βαθιάς διαφθοράς. Διαπράττει σχεδόν όλα τα γνωστά εγκλήματα, οδηγεί τον εαυτό του στην απόλυτη παρακμή και παραβιάζει ευθαρσώς οκτώ τουλάχιστον από τις δέκα εντολές, καθώς και μερικές άλλες που δεν περιλαμβάνονται στον κατάλογο. Στο ημερολόγιό του περιγράφει τη δράση του προσπαθώντας να μην παραλείψει καμία αισχρή λεπτομέρεια. Και αφήνει να διαγραφεί ανάγλυφα η εικόνα ενός κόσμου ζοφερού, επικίνδυνου αλλά και δίκαιου. Του δικού μας.
Μυθιστόρημα, Κέδρος, 1999, 190 σελ.
Υπάρχει Θεός; – Μαρία Κυριάκη
Κι αν ναι, γιατί διστάζει να εμφανιστεί;
Ο Θεός είναι ένα κοχύλι με πορφυρό χρώμα κι ελικοειδές σχήμα, είναι η θάλασσα σε ώρα καταιγίδας είναι η απόχρωση της αύρας κάθε όντος που διαπράττει κάτι βαθύ κόκκινο, είναι το Φλαμένγκο της Κριστίνας Όγιος στο Ηρώδειο, είναι η τελευταία τρίλια της “opus 15 No 2 nocturne” του Chopin, είναι σόλο σαξόφωνο στο πίσω μπαλκόνι διαμερίσματος λαϊκής πολυκατοικίας, είναι τα χέρια της Μακάροβα στη “Λίμνη των Κύκνων”, είναι η μοίρα του Οιδίποδα κι ο θάνατος του Κοριολάνου, είναι το χαμόγελο ενός παιδικού φίλου λίγο πριν μεγαλώσει, είναι τα μάτια της Αλίκης Lidell, είναι μια ξεφούσκωτη μπάλα ποδοσφαίρου σε προαύλιο βομβαρδισμένου σχολείου στο Σεράγεβο, είναι απόδραση από φυλακή ασφαλείας, είναι ένα όνειρο που επαναλαμβάνεται ώσπου να επαληθευτεί, είναι μια επιληπτική κρίση σε δημόσιο χώρο, είναι το μαχαίρι του καυγατζή και είναι μερικές φορές και το υγραμένο σλιπ μιας πουτάνας που έφτασε σε οργασμό με πελάτη.
Πεζογραφία, Δελφίνι, 1996, 125 σελ.
Πηγές: Biblionet, Κέδρος, Axon Εκδοτική, Άπαρσις