Μαίρη Βασάλου

Ελληνες λογοτέχνες
Η Μαίρη Βασάλου γεννήθηκε στην Αθήνα και ζει στο Μαρούσι.
Εργάστηκε επί σειρά ετών ως καθηγήτρια της αγγλικής στο Ινστιτούτο Αμερικανικών Σπουδών, και μετέπειτα στον Εμπορικό Σύλλογο Αθηνών, ως εισηγήτρια σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα του ΟΑΕΔ. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια σχετικά με την ψυχολογία και τις μαθησιακές δυσκολίες. Επίσης, έχει συμμετάσχει στην εκπομπή Iχνηλάτες της ΕΡΤ1. Είναι μέλος στη Λέσχη Ανάγνωσης Αμαρουσίου και ασχολείται με παρουσιάσεις βιβλίων στην ηλεκτρονική εφημερίδα avecnews. Το “Χαμένο άλλοθι” είναι το δεύτερο μυθιστόρημά της. Έχει προηγηθεί “Η πόρτα” (εκδόσεις Καστανιώτη, 2001).

Η πόρτα – Μαίρη Βασάλου




Μια πόρτα κλείνει οριστικά πίσω από την Άννα. Μια άλλη ανοίγει για τον Πέτρο. Και γεμίζει τη μοναξιά του με πρόσωπα οικεία, βλέμματα ζεστά, οπτασίες ερωτικές, αλλά και την εγκλωβίζει με πρόσωπα ασφυκτικά και αφόρητα, που αναμετρούν τις αντοχές του. Ανοίγει η πόρτα και βρίσκεται ανάμεσά τους. Ανάμεσα σε ήρωες κι ενόχους, ανθρώπους θλιμμένους, ίσως και θλιβερούς. Ανθρώπους συνηθισμένους, που από τη ζωή δε ζήτησαν πολλάΙ Η Φώη με την άρρωστη καρδιά, η Άρτεμις που φοράει πέπλο δανεικό, ο Πότης ο “αγαπητικός”, η Πιπίτσα που δένει το παιδί της στο μαγκάνι, το φιλί της Μπέμπας για μια φέτα σαλάμι, ο Ασημάκης που τον περιμένουν όλοι, η Βάντα που σβήνει από τη μνήμη του Πέτρου το όνομα της γυναίκας που τον άφησε. Κι άλλοι τόσοι ακόμα. Πρόσωπα εμφανίζονται, προσωπεία πέφτουν, κι αυτός μαζί ακολουθεί τα βήματά τους στο χορό που τους εμπλέκει όλους στη συνενοχή ενός οδυνηρού παρελθόντος. Ο ΠέτροςΙ Η ΆνναΙ Μια πόρτα ανοίγει, μια άλλη κλείνει. Μπορεί να πει κανείς ποιος έκανε τη σωστή κίνηση; Γιατί μια πόρτα που ανοίγει μπορεί να σε οδηγήσει στη λύτρωση, αλλά μπορεί και να μη σε οδηγήσει πουθενά.

Μυθιστόρημα, Εκδόσεις Καστανιώτη, 2001, 465 σελ.

Το χαμένο άλλοθι – Μαίρη Βασάλου




Όταν ο ιατρός Ιάσων Ρώμας, τρελός από αγωνία, ανεβαίνει τα σκαλοπάτια του γειτονικού σπιτιού, δεν ξέρει τι θα αντικρίσει. Ανάμεσα στα θύματα είναι και η αγαπημένη του Ρέα;

Καλοκαίρι του 1924. Το έγκλημα της οδού Περικλέους συγκλονίζει την Αθήνα. Το άκουσμα της είδησης σημαδεύει καίρια τη ζωή των αδελφών Ρώμα, της Καλλιρρόης, του Ιάσονα και του Πιέρου, αφήνοντάς τους έκθετους στη δίνη μιας αδιανόητης περιπέτειας.

Χειμώνας του 1928. Η εκτέλεση της ποινής πλησιάζει… Κατηγορούμενη, η όμορφη κόρη Ρώσων εμιγκρέ: η “ξένη” για τους πολλούς, Όλγα Μιλιόσοβα για τους λίγους. Η φωνή της ακόμη αντηχεί – δεν έπαψε ποτέ να δηλώνει αθώα. Η ετυμηγορία; Τρις εις θάνατον.

Θανάσιμες σιωπές, άκαμπτες πεποιθήσεις και τα προσωπικά όνειρα μιας κοινωνίας που δεν είναι ακόμη έτοιμη να απαλλαγεί από τα ήθη και τις προκαταλήψεις του παρελθόντος καθορίζουν τις τύχες των ηρώων του βιβλίου. Θα βρεθεί αυτός που έσπειρε τον θάνατο; Ποιοι οι συνεργοί και οι συνένοχοι; Υπάρχει ελπίδα, φως στο τέλος του δρόμου; Ποιοι θα φθάσουν στην επόμενη στροφή; Οι υπαίτιοι, οι ένοχοι, και μαζί τους οι αθώοι;

Κοινωνικό μυθιστόρημα με αστυνομικές, υπαρξιακές και φιλοσοφικές αναφορές. Η συγγραφέας υφαίνει μια εντυπωσιακή πλοκή, χρησιμοποιώντας συνεχή φλας-μπακ και αριστοτεχνική γλώσσα για να αναπτύξει χαρακτήρες που ξαφνιάζουν, θύτες και θύματα του περιβάλλοντός τους. Η ολοζώντανη απεικόνιση μιας αθηναϊκής εποχής που βρισκόταν όπως και η δική μας σε κρίση, στο μεταίχμιο.
Eπιμέλεια σειράς: Ελένη Γκίκα

Μυθιστόρημα, Διάπλαση, 2017, 352 σελ.

Μυθιστορήματα
Η πόρτα (2001), Εκδόσεις Καστανιώτη
Το χαμένο άλλοθι (2017), Διάπλαση

Πηγές: Biblionet, Διάπλαση, Εκδόσεις Καστανιώτη