Πάουλο Κοέλιο – Paulo Coelho

Ξένοι λογοτέχνες


Το ημερολόγιο ενός μάγου
«Πάνε δέκα χρόνια από τότε που μπήκα σ’ ένα σπιτάκι, στο Σεν-Ζαν-Πιε-ντε-Πορ, σίγουρος πως έχανα το χρόνο μου. Εκείνη την εποχή η πνευματική μου αναζήτηση συνδεόταν με την ιδέα πως υπήρχαν μυστικά, μυστηριώδεις δρόμοι, άνθρωποι ικανοί να καταλάβουν και να ελέγξουν πράγματα απαγορευμένα στην πλειονότητα των θνητών. Έτσι το να διανύσεις “το δρόμο των κοινών ανθρώπων” φαινόταν ένα σχέδιο χωρίς ενδιαφέρον».
Σε αυτή τη φλογερή αφήγηση, ο Πάουλο Κοέλο περιγράφει τις περιπέτειες που έζησε διασχίζοντας το δρόμο του Αγίου Ιακώβου – ένα ταξίδι γεμάτο υπερφυσικά φαινόμενα και διδάγματα που βασίζονται στο στοιχείο της υπαρξιακής κάθαρσης.

Ο αλχημιστής
Ανακάλυψα τον Moebius στις αρχές της δεκαετίας του ’70. Τα πουλιά του, οι ορίζοντές του κοι οι λαβύρινθοί του εμπλούτισαν τη φαντασία μου και μου επέτρεψαν ν’ αποκτήσω μια πιο καθαρή και πιο βαθιά εικόνα για τον εαυτό μου. ‘Ολα αυτά τα χρόνια, προσπάθησα μέσω των βιβλίων μου ν’ αφυπνίσω και να κάνω τους αναγνώστες μου να ενδιαφερθούν για τη μαγεία της καθημερινότητας.
Κατά κάποιο τρόπο, η δουλειά μου αντανακλά ό,τι δίδαξαν οι μεγάλοι που άνοιξαν τις πόρτες του φανταστικού. Ανάμεσά τους ο Moebius κατέχει μια πολύ σημαντική θέση.
Για όλους αυτούς τους λόγους, αισθάνομαι μεγάλη χαρά όταν κοιτάζω τούτες τις όμορφες εικόνες του Αλχημιστή. Αισθάνομαι ότι μοιραζόμαστε την ευχαρίστηση να βυθιζόμαστε στην Ψυχή του Κόσμου. Μερικοί άνθρωποι πιστεύουν ότι τα όνειρα μπορούν ν’ αλλάξουν τον κόσμο· γι’ αυτούς, οι δρόμοι της μαγείας και της πραγματικότητας δε σταματούν να διασταυρώνονται.
Π.Κ.

Μπρίντα
Η εκπληκτική ιστορία της Μπρίντα, μιας από τις νεαρότερες δασκάλες στην Παράδοση των Μαγισσών. Μια τρυφερή και ευχάριστη ιστορία ζωής, στην οποία η μαγεία μιλάει όλες τις γλώσσες της καρδιάς του ανθρώπου.
Ένα κείμενο αγνώστου συγγραφέα λέει ότι καθένας μας μπορεί να υιοθετήσει δύο στάσεις στη ζωή του: να Χτίζει ή να Φυτεύει. Οι χτίστες μπορεί να χρειαστούν χρόνια για το έργο τους, μια μέρα όμως τελειώνουν αυτό που έκαναν και περιορίζονται από τους ίδιους τους τοίχους τους. Όταν ολοκληρώνεται το χτίσιμο, η ζωή χάνει το νόημά της. Εκείνοι που φυτεύουν μπορεί να υποφέρουν από τις καταιγίδες και σπάνια ξεκουράζονται. Ένας κήπος όμως δε σταματά ποτέ να αναπτύσσεται και παρόλο που απαιτεί την προσοχή του κηπουρού, του δίνει παράλληλα και τη δυνατότητα να ζήσει τη ζωή του σαν μια μεγάλη περιπέτεια. Στην ιστορία του κάθε φυτού βρίσκεται η ανάπτυξη όλης της γης.

Βαλκυρίες
“Έχουμε την ευθύνη για όλα όσα συμβαίνουν σε τούτο τον κόσμο. Με τη δύναμη της αγάπης μας, της θέλησής μας, μπορούμε να αλλάξουμε το πεπρωμένο μας, καθώς και το πεπρωμένο πολλών ανθρώπων”.
Ο ήρωας των Βαλκυριών είναι ένας άνθρωπος που θέλει να αλλάξει τη ζωή του και να ακολουθήσει ένα όνειρο: να πάει στην έρημο Μοχάβη για να βρει το φύλακα άγγελό του και να γνωρίσει επιτέλους σε βάθος τον εαυτό του και τον κόσμο γύρω του. Ο Πάουλο ξέρει ότι η έρημος δεν είναι τόσο άνυδρη και άδεια όσο φαίνεται. Κρύβει την ευκαιρία για νέες, μαγευτικές συναντήσεις, όπως του έχει πει ο Δάσκαλός του, ο Ζ. Μακριά από το χάος του κόσμου ζουν ένας νεαρός Δάσκαλος της Παράδοσης και μια ομάδα πολεμιστριών, οι Βαλκυρίες, που διασχίζουν την έρημο καβάλα στ’ άλογά τους και θα βοηθήσουν τον Πάουλο να πετύχει το στόχο του.
Σε αυτό το μυθιστόρημα, που, όταν πρωτοεκδόθηκε ήταν πολύ μπροστά για την εποχή του και που ακόμα και σήμερα παραμένει επίκαιρο, ο Πάουλο Κοέλο γράφει με ειλικρίνεια για τη μάχη του με το φόβο και την ανασφάλεια. Περιγράφει συναισθήματα και γεγονότα από την ίδια του τη ζωή και δείχνει τη λεπτή απόσταση ανάμεσα στη μαγική παράδοση στην οποία ανήκει και στον άνθρωπο που πραγματικά είναι ο ίδιος.

Στις όχθες του ποταμού Πιέδρα κάθισα και έκλαψα
Μια ερωτική ιστορία κλείνει μέσα της όλα τα μυστικά του κόσμου. Η Πιλάρ κι ο σύντροφός της, που γνωρίζονταν από παιδιά, αλλά χώρισαν στην εφηβεία, ξαναβρίσκονται ύστερα από έντεκα χρόνια. Εκείνη μια γυναίκα που η ζωή την έχει μάθει να μην παρασύρεται από τα συναισθήματά της. Εκείνος ένας άντρας που κατέχει το θείο χάρισμα να γιατρεύει τους άλλους και αναζητά μέσα στη θρησκεία μια λύση για τις εσωτερικές συγκρούσεις του.
Τους ενώνει η επιθυμία ν’ αλλάξουν και να ακολουθήσουν τα όνειρά τους. Για να το πετύχουν, θα πρέπει να ξεπεράσουν πολλά εμπόδια: το φόβο τού να δίνεσαι, την αίσθηση ότι λαθεύεις, τις προκαταλήψεις.
Ο Πάουλου Κοέλο, που αναφέρεται με ποίηση και σύγχρονους διαλόγους σε μια ερωτική συνάντηση, μας βυθίζει, επίσης, και στα μυστήρια της θεότητας, γιατί, όπως μας θυμίζει, η “πνευματική δοκιμασία είναι, πρώτα απ’ όλα, μια πρακτική δοκιμασία αγάπης”.
Ενα βιβλίο συγκινητικό, διαυγές, που στέλνει μηνύματα ζωής.

Το πέμπτο βουνό
Tο Πέμπτο Bουνό αφηγείται την ιστορία ενός άντρα, του προφήτη Hλία, που έλαβε εντολή Kυρίου να εγκαταλείψει το Iσραήλ.
Σε έναν κόσμο που κυριαρχούν οι προλήψεις, οι θρησκευτικές διαμάχες και οι βαθιά ριζωμένες παραδόσεις, ο νέος προφήτης θα έρθει αντιμέτωπος με μια χιονοστιβάδα γεγονότων που θα τον οδηγήσουν σε μια πρόσωπο με πρόσωπο μάχη με το Θεό.
H ιστορία του προφήτη Hλία μετασχηματίζεται εδώ σε ένα σημαντικό μάθημα σχετικά με την αξία της ελπίδας για το σύγχρονο άνθρωπο. Mέχρι ποιου σημείου μπορούμε να προκαλέσουμε το πεπρωμένο μας; Aυτή είναι η ερώτηση που πλανιέται στον αέρα του Πέμπτου Bουνού, ώστε ο καθένας από μας να βρει τη δική του απάντηση.

Το εγχειρίδιο του πολεμιστή του φωτός
Ο πολεμιστής του φωτός πιστεύει.
Επειδή πιστεύει στα θαύματα,
αρχίζουν να γίνονται θαύματα.
Αν η φασαρία του κόσμου πνίγει την εσωτερική μας φωνή, αυτό σημαίνει πως έφτασε η στιγμή της μάχης: πρέπει να ξυπνήσουμε τον πολεμιστή του φωτός που κοιμάται μέσα στον καθένα μας και να ξεκινήσουμε την πορεία σ’ ένα δρόμο διάσπαρτο με κολακείες και πειρασμούς, ένα μονοπάτι όπου το κάθε βήμα μπορεί να κρύβει τις παγίδες ενός ολόκληρου λαβύρινθου, μια διαδρομή όπου η νίκη έχει το ίδιο πρόσωπο με την ήττα. Ποιος, όμως, μπορεί να μας στηρίζει στις δύσκολες στιγμές; Ποιες λέξεις πρέπει ν’ ακούσουμε από τις μυριάδες που αντιλαλούν στ’ αφτιά μας; Μπορούμε στ’ αλήθεια να μοιραστούμε όνειρα και νοσταλγία με τους άλλους; Ο Πάουλο Κοέλο, δάσκαλος ζωής κι ελπίδας, μας παρουσιάζει ένα χάρτη για να φτάσουμε στο νησί όπου θησαυρός είναι η ευτυχία μας.

Η Βερόνικα αποφασίζει να πεθάνει
Η Βερόνικα ζει με τα ίδια όνειρα και τις ίδιες επιθυμίες που έχει ο κάθε νέος σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου. Κάνει μια καλούτσικη δουλειά και μένει σ’ ένα μικρό διαμέρισμα που της παρέχει την ευχαρίστηση του ιδιωτικού της χώρου. Συχνάζει σε μπαρ με κίνηση. Συναντά όμορφα αγόρια και βγαίνει με μερικά. Παρ’ όλα αυτά, η Βερόνικα δεν είναι ευτυχισμένη. Κάτι της λείπει στη ζωή. Γι’ αυτό, το πρωί της 11ης Νοεμβρίου 1997, η Βερόνικα αποφασίζει να πεθάνει.
Φαντασία και όνειρα. Έρωτας και τρέλα. Επιθυμία και θάνατος. Οδεύοντας προς το θάνατο, η Βερόνικα διαπιστώνει ότι κάθε στιγμή της ύπαρξης αποτελεί μια επιλογή για το αν θα ζήσουμε ή αν θα τα παρατήσουμε όλα. Η Βερόνικα δοκιμάζει νέες ηδονές και ανακαλύπτει ότι πάντα υπάρχει κάποιο νόημα για τη ζωή. Μόνο που ο χρόνος είναι λίγος. Η Βερόνικα αποφάσισε να πεθάνει και αυτός ο δρόμος δεν έχει επιστροφή.

Ο διάβολος και η δεσποινίδα Πριμ
“Με το βιβλίο Ο Διάβολος και η Δεσποινίδα Πριμ ολοκληρώνω την τριλογία “Και την Εβδόμην Ημέρα…” που περιλαμβάνει τα βιβλία Στις Όχθες του Ποταμού Πιέδρα Κάθισα και Έκλαψα (1994) και Η Βερόνικα Αποφασίζει να Πεθάνει (1998). Και τα τρία αυτά βιβλία μιλούν για μία βδομάδα στη ζωή συνηθισμένων ανθρώπων, που ξαφνικά έρχονται αντιμέτωποι με τον έρωτα, το θάνατο και την εξουσία. Πάντα πίστευα ότι οι βαθιές αλλαγές, και στον άνθρωπο και στην κοινωνία, συμβαίνουν σε πολύ σύντομα χρονικά διαστήματα. Τη στιγμή που το περιμένουμε λιγότερο, η ζωή πετάει μπροστά μας μια πρόκληση για να δοκιμάσει το θάρρος και την επιθυμία μας για αλλαγή· τη στιγμή αυτή καθόλου δεν ωφελεί να προσποιηθούμε ότι δε συμβαίνει τίποτα ή να δικαιολογηθούμε λέγοντας ότι δεν είμαστε ακόμα έτοιμοι.
“Η πρόκληση δεν περιμένει. Η ζωή δεν κοιτάζει πίσω. Μια βδομάδα είναι διάστημα περισσότερο από αρκετό για να αποφασίσουμε αν θα δεχτούμε ή όχι το πεπρωμένο μας”.

Έντεκα λεπτά
Τα ” Έντεκα Λεπτά” αφηγούνται την ιστορία της Μαρίας, μιας νεαρής Βραζιλιάνας από την επαρχία, που οι πρώτες αθώες, φευγαλέες επαφές της με τον έρωτα της ραγίζουν την καρδιά.
Σε τρυφερή ηλικία, είναι πλέον πεπεισμένη ότι δε θα βρει ποτέ την αληθινή αγάπη. Αντίθετα, είναι βέβαιη πως η αγάπη είναι κάτι τρομερό, που σε κάνει να υποφέρεις. Μια τυχαία συνάντηση με κάποιον στο Ρίο την οδηγεί στη Γενεύη να ονειρεύεται τη δόξα και τα πλούτη, καταλήγει όμως να γίνει πόρνη.
Η πεποίθησή της ότι αγάπη σημαίνει απελπισία και σπαραγμός θα τεθεί σε αμφισβήτηση, όταν γνωρίσει ένα γοητευτικό νεαρό ζωγράφο.
Σε αυτή την οδύσσεια αυτοεπίγνωσης, η Μαρία καλείται να διαλέξει: θα ακολουθήσει το μονοπάτι της σκοτεινής και στείρας σεξουαλικής απόλαυσης ή θα διακινδυνεύσει τα πάντα για να ανακαλύψει το προσωπικό της εσωτερικό φως και μαζί την πιθανότητα του ιερού σεξ, του έρωτα δύο σωμάτων που οι ψυχές τους αγαπιούνται;

Ζαχίρ
Ένας συγγραφέας με παγκόσμια φήμη.
Μια πολεμική ανταποκρίτρια που μόλις γύρισε από το Ιράκ.
Κάποιος εξαφανίζεται.
Μια έμμονη ιδέα.
Δύο τόποι, ένα ταξίδι.
Εκείνη ακολουθεί την αλήθεια της.
Εκείνος αναθεωρεί τη ζωή του.
Ακολουθούν το πεπρωμένο τους.
Το “Ζαχίρ”, είναι μια ιστορία αγάπης, απώλειας και τυραννικού πάθους. Ένας διάσημος συγγραφέας που, όπως και ο Πάουλο Κοέλο, γράφει για την πνευματικότητα και που επίσης έχει διανύσει το δρόμο του Αγίου Ιακώβου, ανακαλύπτει ότι η γυναίκα του η Εστέρ, πολεμική ανταποκρίτρια, τον εγκατέλειψε χωρίς να αφήσει ίχνη. Στην αναζήτηση της Εστέρ, ο συγγραφέας αναγκάζεται να περιπλανηθεί σε πολλούς δρόμους ακολουθώντας διάφορα στοιχεία. Σαν σύγχρονος Οδυσσεάς, πρέπει να αντισταθεί σε πειρασμούς και να βρει τους ανέμους που θα τον οδηγήσουν στο θεμελιώδες κλειδί: την ξεκάθαρη ανακάλυψη του εσωτερικού του εγώ. Αφήγηση γεμάτη σχόλια και σκέψεις για το χρήμα, τη φήμη και το γάμο, το “Ζαχίρ” συνοδεύει το συγγραφέα, που βυθίζεται στην έμμονη ιδέα του, στο άγχος να βρει τους λόγους που ώθησαν την αγαπημένη του να τον εγκαταλείψει.
Έργο με συναρπαστικούς παραλληλισμούς μεταξύ της ζωής του συγγραφέα Πάουλο Κοέλο και της ζωής του ήρωά του, που κάνουν την ανάγνωση ακόμα πιο ενδιαφέρουσα, το “Ζαχίρ” είναι εμπνευσμένο από την ισλαμική παράδοση και το διήγημα “Το άλεφ” του Χόρχε Λουίς Μπόρχες. Από εκεί πηγάζει και η έννοια του Ζαχίρ, αυτής της παρουσίας που καταλαμβάνει ολοκληρωτικά το πνεύμα και την ύπαρξη όσων ξέρουν ότι είναι αδύνατο να αντισταθεί κανείς στην αγάπη.
“Το Ζαχίρ: Κάτι ή κάποιος που όταν έρθουμε σ’ επαφή μαζί του, καταλήγει να απασχολεί λίγο-λίγο τη σκέψη μας μέχρι που δεν μπορούμε πια να συγκεντρωθούμε σε τίποτα άλλο. Το δικό μου Ζαχίρ έχει όνομα και το όνομά του είναι Εστέρ.”
Πάουλο Κοέλο

Η μάγισσα του Πορτομπέλο
Οι άνθρωποι δημιουργούν μια πραγματικότητα και στη συνέχεια γίνονται θύματά της. Η Αθηνά επαναστάτησε ενάντια σε αυτό και πλήρωσε υψηλό τίμημα.
(Χίρον Ράιαν, δημοσιογράφος)
Mε χρησιμοποίησαν και με χειραγώγησαν χωρίς κανείς να σκεφτεί πώς ένιωθα. Ήταν η δασκάλα μου, είχε αναλάβει να μου μεταλαμπαδεύσει το πνεύμα των ιερών μυστηρίων, να ξυπνήσει την άγνωστη δύναμη που κατέχουμε όλοι μας. Όταν τολμάμε να ταξιδέψουμε σ’ αυτή την άγνωστη θάλασσα, δείχνουμε τυφλή εμπιστοσύνη σε εκείνους που μας οδηγούν, πιστεύοντας πως ξέρουν περισσότερα από εμάς.
(Αντρέα Μακ Κέιν, ηθοποιός θεάτρου)
Το μεγαλύτερο πρόβλημα της Aθηνάς ήταν ότι υπήρξε γυναίκα που προηγούνταν κατά πολύ της εποχής της και ότι το έδειχνε σε όλους. Πλήρωσε το τίμημα; Χωρίς αμφιβολία. Ωστόσο θα είχε πληρώσει ακόμα μεγαλύτερο τίμημα αν είχε καταπιέσει την πληθωρικότητά της. Θα ήταν γεμάτη πικρία και απογοήτευση, θα ανησυχούσε διαρκώς για το «τι θα σκεφτούν οι άλλοι», θα έλεγε συνέχεια «περίμενε πρώτα να τακτοποιήσω αυτά τα ζητήματα και μετά θα αφοσιωθώ στα όνειρά μου», θα παραπονιόταν όλη την ώρα πως «οι συνθήκες δεν είναι ποτέ ιδανικές».
(Ντίντρε Ο’ Νιλ, γνωστή ως Έντα)

Ο νικητής είναι μόνος
“Έγραψα αυτό το βιβλίο όταν αποφάσισα να φωτογραφήσω την εποχή μου”, λέει ο διεθνώς επιτυχημένος συγγραφέας Paulo Coelho. Στο “Ο νικητής είναι μόνος”, το δωδέκατο μυθιστόρημά του, ο Paulo Coelho καταπιάνεται για μια ακόμα φορά με τα θέματα που έχουν αποτελέσει έμπνευση για εκατομμύρια ανθρώπους ανά τον κόσμο: την αναζήτηση του πραγματικού μας εαυτού, το φόβο, το τίμημα της φήμης και το πώς ο πλούτος, η υπερβολή και η ρηχότητα μπορεί να καταστρέψουν σχέσεις και πνευματικές αξίες.
Το “Ο νικητής είναι μόνος” είναι γεμάτο σκέψεις για την προσωπική δύναμη και τα αθώα όνειρα που χειραγωγούνται ή καταστρέφονται από την επιτυχία. Εκτυλίσσεται μέσα σε ένα εικοσιτετράωρο, στον κόσμο της μόδας και του κινηματογράφου, στο φεστιβάλ των Καννών. Ο Ιγκόρ, ένας επιτυχημένος και πλούσιος Ρώσος επιχειρηματίας, ψάχνει κάποιον να θυσιάσει στο όνομα της αγάπης για να στείλει ένα μήνυμα στην πρώην γυναίκα του, την Εύα. Καθώς πάντα πίστευε ότι η ζωή του μαζί της ήταν μέρος ενός θεϊκού σχεδίου, της είχε πει ότι θα κατέστρεφε κόσμους ολόκληρους για να την ξαναφέρει κοντά του αν ποτέ την έχανε. Καθώς εκτυλίσσεται η ιστορία και εκτροχιάζεται η ηθική, έρχεται στην επιφάνεια η πάλη μεταξύ μιας δύναμης του κακού, που παίρνει σάρκα και οστά στο πρόσωπο ενός καθ’ έξη δολοφόνου, και της κοινωνίας.
Γνωρίζουμε αυτούς που κινούν τα νήματα από τα παρασκήνια στις Κάννες, δηλαδή την “Υπερτάξη” των παραγωγών, των ηθοποιών, των σχεδιαστών μόδας και των σουπερμόντελ, καθώς και τις επίδοξες στάρλετ, τους γεμάτους ελπίδες νεοφερμένους, τους σταρ που έχει πια περάσει η μπογιά τους και τους βαριεστημένους μαϊντανούς. Ανάμεσα σε όλους αυτούς βρίσκεται και ο Τζέιβιτς Γουάιλντ, αποτυχημένος ηθοποιός που φαινομενικά είναι πλέον επιτυχημένος ανεξάρτητος διανομέας ταινιών αλλά στην ουσία συνδέεται με ένα καρτέλ κοκαΐνης. Βρίσκεται επίσης η Μορίν, μια παραγωγός που φιλοδοξεί να μοιάσει στον Όρσον Ουέλς και προσπαθεί να προσεγγίσει τον Τζέιβιτς, καθώς στα μάτια της αντιπροσωπεύει το εισιτήριό της για τον κόσμο της Υπερτάξης. Ο Χαμίντ Χουσεΐν, ο σύζυγος της Εύας τα δύο τελευταία χρόνια, αστέρι της δυτικής υψηλής ραπτικής που χρησιμοποιεί τα πλούσια υφάσματα και υλικά της μουσουλμανικής πατρίδας του στις δημιουργίες του και που έχει έρθει στις Κάννες για να βρει υποστηρικτές για την καινούρια του ταινία. Η Ολίβια, η γοητευτική αθώα πλανόδια πωλήτρια, που η γλυκιά ομορφιά της στην αρχή στοιχειώνει τον Ιγκόρ, προτού του γεννηθεί η πεποίθηση ότι η αγνή ψυχή της τον συντροφεύει σαν φύλακας-άγγελος ενώ ο ίδιος σκοτώνει το ένα θύμα μετά το άλλο. Γύρω από όλους αυτούς κινείται ο Στάνλεϊ Μόρις, πρώην στέλεχος της Σκότλαντ Γιαρντ που έχει πια αποτραβηχτεί από την ενεργό δράση και ο επιθεωρητής Σαβουά, που σκέφτεται την καινούρια καριέρα που θα ανοιχτεί μπροστά του αν εξιχνιάσει τους φόνους που έχουν γίνει.
“Από καταβολής κόσμου, ο άνθρωπος πιστεύει πως το να βρίσκεται κοντά σε κάτι άπιαστο και μυστηριώδες τον γεμίζει ευλογίες”, λέει στον Χαμίντ ένας φίλος του. Έτσι λοιπόν, όλοι έχουν έρθει στις Κάννες για να κυνηγήσουν τα όνειρά τους, να αναζητήσουν την τύχη τους και να πραγματοποιήσουν τις παιδικές τους επιθυμίες, δηλαδή να φτιάξουν τον κόσμο και να ωφελήσουν την κοινωνία. Άραγε θα βρουν στο δρόμο τους ευλογίες ή την προδοσία; Μήπως όταν έρθουν πρόσωπο με πρόσωπο με τον κίνδυνο θα αφήσουν κατά μέρος την ανθρωπιά τους; Και ποιος είναι ο πραγματικός «νικητής» του τίτλου; Ο καθ’ έξη δολοφόνος που ξεφεύγει, ή το νεαρό μοντέλο από την Αφρική που κάνει τη θαρραλέα επιλογή να μείνει πιστή στην ερωτική σύντροφο και μέντορά της, βάζοντας ίσως με αυτόν τον τρόπο τέλος στην καριέρα της;
Ενώ ο Ιγκόρ στήνει τις παγίδες του στο Ο νικητής είναι μόνος, ο Κοέλο υφαίνει με μαεστρία τις ιστορίες των ηρώων του που μπλέκονται η μία με άλλη και δίνει μια ιστορία γεμάτη βάθος, συναίσθημα, διορατικότητα και κατανόηση, χαρακτηριστικά που τον έχουν κάνει να κερδίσει το θαυμασμό των αναγνωστών σε όλο τον κόσμο.

Άλεφ
Μεταμορφώστε τη ζωή σας. Ξαναγράψτε το πεπρωμένο σας.
Στο πιο προσωπικό μυθιστόρημα που έχει γράψει ως σήμερα, ο παγκοσμίου φήμης συγγραφέας Πάολο Κοέλο επιστρέφει με ένα θαυμαστό ταξίδι ανακάλυψης του εαυτού του. Ο Πάολο, σαν τον ήρωά του στο πολυαγαπημένο μυθιστόρημά του “Ο αλχημιστής”, αντιμετωπίζει βαθιά κρίση στην πίστη του. Αναζητώντας ένα μονοπάτι προς την πνευματική ανανέωση και ανάπτυξη, αποφασίζει να ξαναρχίσει από την αρχή: να ταξιδέψει, να δοκιμάσει, να έρθει ξανά σε επαφή με τους ανθρώπους και τα τοπία που τον περιστοιχίζουν.
Με τελικό προορισμό την Αφρική, μέσω Ευρώπης και Ασίας με τον Υπερσιβηρικό, ξεκινάει ένα ταξίδι με σκοπό να ανανεώσει την ενέργεια και το πάθος του. Ωστόσο, δεν περιμένει ότι θα συναντήσει τη Χιλάλ – μια ταλαντούχα νεαρή βιολίστρια που ο Πάολο αγάπησε πριν από πεντακόσια χρόνια, τη γυναίκα που πρόδωσε σε μια πράξη δειλίας με τόσο απόηχο, ώστε τον εμποδίζει από το να βρει την πραγματική ευτυχία στη ζωή που ζει τώρα. Μαζί, ξεκινούν ένα μυστικιστικό ταξίδι στο χώρο και στο χρόνο, περπατώντας σε ένα μονοπάτι που διδάσκει την αγάπη, τη συγχώρεση, και το κουράγιο υπέρβασης των αναπόφευκτων προκλήσεων της ζωής. Το “Άλεφ” είναι ένα βιβλίο όμορφο, που αποτελεί πηγή έμπνευσης και μας καλεί να συλλογιστούμε το νόημα του δικού μας ταξιδιού: Άραγε βρισκόμαστε στ’ αλήθεια εκεί που θέλουμε, κάνουμε πράγματι αυτό που επιθυμούμε;
Μερικά βιβλία τα διαβάζει κανείς. Το “Άλεφ” το ζει.

Το χειρόγραφο της Άκρα
“Ηττημένος δεν είναι αυτός που χάνει, αλλά αυτός που παραιτείται”.
14 Ιουλίου 1099. Ενώ η Ιερουσαλήμ προετοιμάζεται για την εισβολή των σταυροφόρων, ένας Έλληνας, γνωστός ως Κόπτης, συγκαλεί σε συγκέντρωση τους νέους, τους γέρους, τους άντρες και τις γυναίκες της πόλης. Το πλήθος, που αποτελείται από χριστιανούς, εβραίους και μουσουλμάνους, φτάνει στην πλατεία πιστεύοντας πως θα ακούσει μια ομιλία για το πώς να προετοιμαστεί για τη μάχη, όμως ο Κόπτης δε θέλει να τους πει αυτό. Όλα δείχνουν πως επίκειται η ήττα, αλλά ο Έλληνας θέλει απλώς να παρακινήσει τους ανθρώπους να αναζητήσουν τη σοφία που υπάρχει στην καθημερινότητά τους και έχει σφυρηλατηθεί από τις προκλήσεις και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν. Πιστεύει πως η πραγματική γνώση βρίσκεται στις αγάπες που ζούμε, στις απώλειες που υφιστάμεθα, στις στιγμές της κρίσης και της δόξας και στην καθημερινή συνύπαρξη με το αναπόφευκτο του θανάτου. “Το Χειρόγραφο της Άκρα” αποτελεί ένα κάλεσμα για να συλλογιστούμε τις αρχές και την ανθρωπιά μας.

Μοιχεία
Είναι καλύτερα να μη ζεις παρά να μην αγαπάς. Η δυστυχία μου έχει γίνει ρουτίνα, κανείς δεν την καταλαβαίνει πια. Δεν μπορώ πλέον να κοιμηθώ. Αισθάνομαι εγωίστρια. Συνέχεια προσπαθώ να εντυπωσιάσω τους άλλους, σαν να είμαι ακόμα παιδί. Κλαίω μόνη μου και χωρίς λόγο στο μπάνιο. Έκανα έρωτα με όρεξη μόνο μία φορά εδώ και πολλούς μήνες – και ξέρεις καλά για ποια μέρα μιλάω. Σκέφτηκα πως όλα αυτά δεν είναι παρά μια τελετή ενηλικίωσης, συνέπεια του ότι είμαι πάνω από τριάντα χρονών, όμως η εξήγηση αυτή δεν είναι αρκετή.
Νιώθω πως χαραμίζω τη ζωή μου, πως μια μέρα θα κοιτάξω πίσω μου και θα μετανιώσω για όλα όσα έκανα. Εκτός από το ότι σε παντρεύτηκα και απέκτησα τα όμορφα παιδιά μας.
«Μα αυτό δεν είναι το πιο σημαντικό;»
Για πολλούς ανθρώπους ναι. Για μένα όμως όχι.
Η Λίντα είναι τριάντα ενός χρονών και στα μάτια όλων των άλλων η ζωή της φαίνεται τέλεια: ζει στην Ελβετία, μια από τις ασφαλέστερες χώρες στον κόσμο, έχει ένα στέρεο και σταθερό γάμο, έναν άντρα που την αγαπάει, γλυκά και καλά παιδιά και μια δουλειά ως δημοσιογράφος για την οποία δεν μπορεί να παραπονιέται.
Ωστόσο, αρχίζει να αμφισβητεί τη ρουτίνα και την προβλεψιμότητα της ζωής της. Δεν μπορεί πια να αντέξει την προσπάθεια που αναγκάζεται να κάνει ώστε να προσποιείται ότι είναι ευτυχισμένη, ενώ στην πραγματικότητα το μόνο που νιώθει για τη ζωή είναι απέραντη απάθεια.
Όλα αυτά αλλάζουν, μόλις συναντά έναν παλιό της έρωτα από τα εφηβικά της χρόνια. Ο Ζακόμπ είναι πια πετυχημένος πολιτικός και, όταν εκείνη πηγαίνει να του πάρει συνέντευξη, καταφέρνει να της ξυπνήσει κάτι που η ίδια είχε καιρό να νιώσει: πάθος.
Τώρα, θα κάνει ό,τι μπορεί για να κατακτήσει αυτό τον άπιαστο έρωτα και θα αναγκαστεί να κατέβει στο βάθος του πηγαδιού των ανθρώπινων συναισθημάτων ώστε να βρει επιτέλους τη λύτρωσή της.

Η κατάσκοπος
Το μοναδικό της έγκλημα ήταν πως υπήρξε μια γυναίκα ελεύθερη.
Παρίσι, φυλακές Σαν Λαζάρ, 1917.
Η τελευταία επιθυμία μιας γυναίκας είναι να μάθει η κόρη της την αλήθεια. Να μην πιστέψει η κόρη της κανέναν άλλο εκτός από τη μητέρα της.
Πιάνει, λοιπόν, χαρτί και μολύβι για να της μιλήσει για την περιπετειώδη, θυελλώδη ζωή της.
Η γυναίκα είναι η Μάτα Χάρι, η πιο γοητευτική, επιθυμητή γυναίκα της εποχής της: σκανδαλιστική χορεύτρια, που καταφέρνει πάντα να σαγηνεύσει τους πιο πλούσιους και ισχυρούς άντρες, να γίνει σύντροφος, ερωμένη και έμπιστή τους, προκαλώντας τη ζήλια και τον φθόνο των γυναικών της παρισινής αριστοκρατίας.
Είναι μια γυναίκα με πολλά ονόματα.
Το παρελθόν της σκοτεινό, το παρόν της πάντοτε επικίνδυνο. Αφιέρωσε τη ζωή της στην ελευθερία και ήρθε αντιμέτωπη με τις προκαταλήψεις της κοινωνίας.
Και τώρα αντιμετωπίζει την ατιμωτική κατηγορία της κατασκοπείας. Η μοναδική της ενοχή όμως είναι πως διεκδίκησε την ελευθερία της.
“Είμαι μια γυναίκα που γεννήθηκε σε λάθος εποχή και τίποτα δεν μπορεί να το διορθώσει αυτό. Δεν ξέρω αν το μέλλον θα με θυμάται, μα αν συμβεί κάτι τέτοιο, δε θα ήθελα ποτέ να με θεωρούν θύμα, αλλά κάποια που πορεύτηκε με θάρρος και πλήρωσε άφοβα το τίμημα γι’ αυτό”.
Ο Πάουλο Κοέλο επιστρέφει με το συναρπαστικό πορτρέτο της Μάτα Χάρι, ένα περιπετειώδες μυθιστόρημα ενηλικίωσης, αποτέλεσμα έρευνας που βασίστηκε σε αδημοσίευτα έγγραφα, το οποίο, καθώς προχωρά η αφήγηση, δίνει ένα μήνυμα εκπληκτικά σύγχρονο για τις γυναίκες και τους άντρες τού σήμερα.

Μυθιστορήματα
Το ημερολόγιο ενός μάγου – O diario de um mago (1987)
Ο Αλχημιστής – O alquimista (1988)
Μπρίντα – Brida (1990)
Βαλκυρίες – As Valkírias (1992)
Στις όχθες του ποταμού Πιέδρα κάθισα και έκλαψα – Na margem do rio Piedra eu sentei e chorei (1994)
Το πέμπτο βουνό – O monte cinco (1996)
Το εγχειρίδιο του πολεμιστή του φωτός – Manual do guerriero da luz (1997)
Η Βερόνικα αποφασίζει να πεθάνει – Veronika decide morrer (1998)
Ο διάβολος και η δεσποινίδα Πριμ – O demônio e a srta Prym (2000)
Έντεκα λεπτά – Onze minutos (2003)
Ζαχίρ – O Zahir (2005)
Η μάγισσα του Πορτομπέλο – A bruxa de Portobello (2006)
Ο Νικητής είναι μόνος – O vencedor está só (2008)
Άλεφ – O Aleph (2010)
Το χειρόγραφο της Άκρα – Manuscrito encontrado em Accra (2012)
Μοιχεία – Adulterio (2014)
Η Κατάσκοπος – A espia (2016)
Discover Your Destiny (2017)

Πηγές: BIBLIONET, Wikipedia, Εκδοτικός Οίκος Α. Α. Λιβάνη

168 views.