Περικλής Μποζινάκης

Ελληνες λογοτέχνες


Σκοτεινά ανέκδοτα και ιστορίες εφιαλτών
Οι ήρωες στα διηγήματα του Μποζινάκη μεταμορφώνονται. Το σώμα τους αλλάζει, η ταυτότητά τους ανατρέπεται, η σχέση τους με την πραγματικότητα αποκτά μια νέα διάσταση. Έντρομοι ανακαλύπτουν ότι παράξενα, εφιαλτικά πλάσματα ενός άλλου κόσμου κατοικούν δίπλα μας, έτοιμα να εισβάλλουν στην καθημερινότητα μας για να ανατρέψουν κάθε παγιωμένη αντίληψη, κάθε σιγουριά για το τι είναι αληθινό… Έντεκα διηγήματα-αφηγηματικοί βρόχοι που θα σας καθηλώσουν.

Στο λυκόφως, εκείνα
Έκανα ένα αβέβαιο βήμα μπροστά σαν υπνωτισμένος, νιώθοντας το αίμα να φεύγει απ’ το κεφάλι μου. Τι μου συνέβαινε; Ήταν σύμπτωση το ότι μετά το δυστύχημα γινόμουν μάρτυρας όλο και πιο αλλόκοτων περιστατικών; Ή απλά, απ’ το σημείο εκείνο και μετά, ήμουν ικανότερος στο να αντέξω, να αφομοιώσω τα όσα θα μου αποκαλύπτονταν; Ήταν λες και οι αισθήσεις μου μάθαιναν να ανιχνεύουν το απόλυτο σκοτάδι κι εκεί, στις σκιές, μια κρυφή ζωή ξετυλιγόταν, απαιτούσε το μερίδιό της στην πραγματικότητα…

Ζώνη ερήμωσης
Καλώς ήρθατε στην Αυλή των άγριων, σκοτεινών Θαυμάτων, όπου όλα είναι πιθανά. Ο Περικλής Μποζινάκης υφαίνει, σε δεκατέσσερις ασυνήθιστες ιστορίες γύρω από τις άγνωστες, επικίνδυνες προεκτάσεις του νου και του σώματος, ένα μετακαφκικό σύμπαν με φόντο το κατακερματισμένο, σύγχρονο αστικό τοπίο. Οι χαρακτήρες που αναδύονται από τις σελίδες του βιβλίου βιώνουν οριακές εμπειρίες που καταλήγουν άλλοτε σε προσωπικές μεταμορφώσεις, κι άλλοτε σε συλλογικές αποκαλύψεις. Τα ίδια τα κείμενα, ελλειπτικά, ονειροπόλα, γεμάτα θραύσματα μιας σχεδόν απόκοσμης βίας, δημιουργούν στον αναγνώστη την αίσθηση μιας διαρκούς απειλής. Οι ιστορίες, αυτό το σπονδυλωτό, αγωνιώδες χρονικό του σύγχρονου Φανταστικού, χαρτογραφούν, τέλος, τη Ζώνη Ερήμωσης: τη μεταφυσική των ψυχολογικών μας τοπίων, μιας μεταλλαγμένης κι όμως εφιαλτικά γνώριμης Αθήνας, κι ενός μέλλοντος που απέχει μόλις μια ανάσα από το φευγαλέο παρόν.

Απόκρημνος χρόνος
Αθήνα, κάποιο αόριστο, ίσως, όμως, κοντινό μέλλον…
Μια ανυποψίαστη δημοσιογράφος ιατρικών ρεπορτάζ φτάνει σε μια αλλόκοτη ψυχιατρική κλινική στα περίχωρα της πόλης για να καταγράψει τις αντιδράσεις ενός περίεργου ασθενή, ξετυλίγοντας το κουβάρι των αναμνήσεών του μέσα από τα κείμενα και τα έργα του, θα ανακαλύψει την εμμονή του απομονωμένου αυτού ανθρώπου με τη δραπέτευση από την τυραννία του χρόνου και των τραυμάτων της μνήμης, ενώ, μαζί με τον αναγνώστη, θα έρθει αντιμέτωπη με τα σκοτεινά θαύματα της ενηλικίωσης και τον τρόπο του απόλυτου κακού που έχει για λημέρι του το έρημο κέντρο μιας πολιτείας που πεθαίνει. Θα βιώσει το δέος του τέλους του χρόνου, και θα κάνει το μοιραίο βήμα για να συναντήσει το άλλο της μισό, διακινδυνεύοντας άθελά της την ίδια της την ύπαρξη.
Υπό το πρίσμα της επιστημονικής φαντασίας και με φόντο τα παραμορφωμένα, στρεβλά κτίρια-σκιάχτρα και τα σκιώδη πρόσωπα-μάσκες των κατοίκων μιας άχρονης, ζοφερής πρωτεύουσας σε αποσύνθεση, που σαν να ξεπήδησε από εξπρεσιονιστικούς εφιάλτες, υφαίνεται μια ονειρική και τρομακτική ιστορία με τη μορφή μιας συνεχούς σχεδόν παραίσθησης, έχοντας κεντρικό πυρήνα το φόβο, το θάνατο και τον απόλυτο έρωτα, υλοποιώντας μια πέραν κάθε φαντασίας κάθοδο στα άδυτα του σκοτεινού ασυνείδητου και μια αναμέτρηση με το εφιαλτικό καλειδοσκόπιο μιας παράδοξης δυστοπίας, όπου η γραμμικότητα του χρόνου νοείται μονάχα σαν μια ανεπιστρεπτή, χαμένη πραγματικότητα.

Η Άβυσσος πίσω από την πόρτα
Σε κάποιο προάστιο της Αθήνας ένας μοναχικός νεαρός φωτογράφος δέχεται επίθεση από αγνώστους μια νύχτα στο σπίτι της αδελφής του. Μετά από αυτό το γεγονός η καθημερινότητά του αλλάζει ριζικά, καθώς ανακαλύπτει πως οι δύο εισβολείς έψαχναν κάποιον άλλο κι όχι τον ίδιο. Ένα μοιραίο λάθος, μια παρεξήγηση, είναι η αιτία για τη βίαιη ανατροπή ολόκληρης της ζωής του.
Αμέσως μυστικές δυνάμεις κινητοποιούνται, και περίεργοι άνθρωποι αρχίζουν να τον παρακολουθούν. Βαφτισμένος στο αίμα και σημαδεμένος από το ξέσπασμα της βίας στη μέχρι τότε αδιάφορη καθημερινότητά του, ακολουθεί το νήμα που θα τον οδηγήσει σ’ έναν σκοτεινό, αδιανόητο κόσμο που δε θα μπορούσε να τον φανταστεί ούτε στα πιο εφιαλτικά του όνειρα: Στα άδυτα μιας υπόγειας ιατρικής οργάνωσης που συγκρούεται με το παρακράτος και το επιστημονικό και πολιτικό κατεστημένο, και στην κλινική του αρχηγού της, ενός γιατρού που κρύβει ένα ανατριχιαστικό μυστικό. Ένα χειρουργικό πείραμα παίρνει σάρκα και οστά μεταλλάσσοντας την ίδια την ανθρώπινη συνθήκη, με ανυπολόγιστες συνέπειες.
Υπόγειες συγκρούσεις, επιδείξεις χειρουργικών επεμβάσεων που θυμίζουν θεατρικές παραστάσεις, αλλόκοτοι χαρακτήρες, κι ένα απομονωμένο σπίτι με τον περίεργο ένοικό του, οδηγούν την αγωνιώδη ιστορία στην κορύφωσή της: Εκεί που το ανθρώπινο σώμα και το μυαλό μετατρέπονται σε πεδίο μάχης, με φόντο έναν κόσμο βυθισμένο στη σήψη των ΜΜΕ και ισοπεδωμένο από την Παγκόσμια Οικονομική Δικτατορία.
Η “Άβυσσος πίσω από την πόρτα” είναι ένα bio-punk μυθιστόρημα στη σύγχρονη Αθήνα της κρίσης.

Σελίδες από το πουθενά
Δοκίμια και αφηγήσεις
“Ο Ρασκόλνικοφ είναι ένα καθρέφτισμα του Άμλετ. Για την ακρίβεια είναι ο Άμλετ, το σύμβολο του νεανικού ρομαντισμού που φλερτάρει με την παράνοια, με μια και μόνη διαφορά: η αίσθηση του χρέους που κινητοποιεί τον Πρίγκιπα απουσιάζει από τον Φοιτητή. Ο Άμλετ υποψιάζεται πως υπάρχει κάτι σάπιο στο βασίλειο της Δανιμαρκίας. Ο Ρασκόλνικοφ ξέρει πως τα πάντα γύρω του είναι σάπια”.

Διηγήματα
Σκοτεινά ανέκδοτα και ιστορίες εφιαλτών (2002)
Στο λυκόφως, εκείνα (2003)
Ζώνη ερήμωσης (2007)

Μυθιστορήματα
Απόκρημνος χρόνος (2008)
Η Άβυσσος πίσω από την πόρτα (2015)

Δοκίμια – Μελέτες – Ερμηνεία και κριτική
Σελίδες από το πουθενά (2016)

Μεταφράσεις
George P. Pelecanos, Δίλημμα δικαίου (2006)
James Graham Ballard, Κρυστάλλινος κόσμος (2009)
Montague Rhodes James, Ιστορίες φαντασμάτων ενός αρχαιοδίφη (2009)
Maggie Stiefvater, Άπνοια (2011)
Maggie Stiefvater, Ρίγος (2012)
Maggie Stiefvater, Παντοτινά (2012)

Πηγές: BIBLIONET, Futura, Ars Nocturna

80 views.