Στέλλα Καραμπακάκη

Ελληνες λογοτέχνες
Η Στέλλα Καραμπακάκη γεννήθηκε στις 22 του Απρίλη, στα όρια του χειμώνα και της άνοιξης, και είναι Ταύρος, συνήθως σε υαλοπωλείο.
Είναι απόφοιτη του τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει τελειώσει το Μουσικό Γυμνάσιο-Λύκειο Παλλήνης και έχει παρακολουθήσει για πολλά χρόνια μαθήματα μουσικής στο “Ωδείο Φίλιππος Νάκας”. Γνωρίζει αγγλικά, ρωσικά και βουλγαρικά. Ασχολείται με τη συγγραφή, τη ζωγραφική, και τη στιχουργική.
Το πρώτο της βιβλίο “Οι άντρες είναι σαν τα παπούτσια”, κυκλοφόρησε τον Δεκέμβρη του 2009, από τις εκδόσεις Πολύτροπον. Τον Νοέμβρη του 2010 οι εκδόσεις Περίπλους προχωρούν σε μια avant-garde έκδοση, το “Ένα ξωτικό στον κήπο της ουτοπίας”, όπου η Στέλλα γράφει την ποίηση και ο πατέρας της την πρόζα, σε ένα παιχνίδι δυο γενεών για την αναζήτηση της Ουτοπίας. Το καλοκαίρι του 2012 κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Πολύτροπον το βιβλίο της με τίτλο “Σαν τον Αλήτη με τη Λαίδη”, το οποίο εξαντλήθηκε και τώρα κυκλοφορεί σε 2η έκδοση. Ακολούθησε, το καλοκαίρι του 2013, η έκδοση του νέου της βιβλίου, και πάλι από τις εκδόσεις Πολύτροπον, με τίτλο “Ένα μπακούρι στην Αθήνα”. Στα βιβλία της σατιρίζει τις σχέσεις των δυο φύλων, με πηγαίο χιούμορ και ένα ιδιαίτερα καυστικό λεξιλόγιο. Ποιήματά της έχουν μελοποιηθεί από τον Θάνο Λυμπερόπουλο.

Οι άντρες είναι σαν τα παπούτσια – Στέλλα Καραμπακάκη




Γιατί οι γυναίκες επιλέγουν άντρες που τις πονάνε; Και γιατί οι άντρες επιλέγουν μονάχα παπούτσια που τους βολεύουν;
Μπορεί πριν μερικές δεκαετίες οι άντρες να άλλαζαν τις γυναίκες σαν τα πουκάμισα, σήμερα όμως οι γυναίκες αλλάζουν τους άντρες σαν τα παπούτσια.
Μια καυστική, θηλυκή ματιά στις σύγχρονες σχέσεις, περισσότερο παρωδία παρά δέσμευση και στάση ζωής.
Το γυναικείο γοβάκι θέτει ερωτήματα για την ανεύρεση του σωστού συντρόφου και επαναφέρει μέσα από κωμικές σκηνές, απολαυστικά, με φρεσκάδα, καταλυτικό χιούμορ και ειρωνική διάθεση το πρόβλημα των ρόλων των φύλων στην Ελλάδα του 21ου αιώνα.

Διαπροσωπικές σχέσεις, Πολύτροπον, 2009, 144 σελ.

Ένα ξωτικό στον κήπο της ουτοπίας – Συλλογικό

Στέλλα Καραμπακάκη – Βασίλης Καραμπακάκης


Ακροβατώντας ανάμεσα στο παρελθόν, το παρόν και το μέλλον, αναπλάθοντας μύθους, ανασκαλεύοντας μνήμες, πατέρας και κόρη ανταλλάσουν ελπίδες, φόβους, σκέψεις και πόθους που δεν χάνονται στη λήθη, αλλά περνάνε από γενιά σε γενιά. Οι αφηγήσεις μετεξελίσσονται σε στίχους, συνδιαλέγονται και διανοίγουν τα δικά τους άγνωστα μονοπάτια, που άλλοτε χωρίζονται, άλλοτε διατρέχουν παράλληλα τους φοβερούς τούτους καιρούς, όπου όμως “κάθε στιγμή του χρόνου αποτελεί την στενή πύλη μέσα απ’ την οποία μπορεί να διέλθει ο Μεσσίας”, και άλλοτε διασταυρώνονται. Ο προορισμός όμως παραμένει κοινός: η Ουτοπία.

Διηγήματα, Ποίηση, Περίπλους, 2010, 80 σελ.

Σαν τον Αλήτη με τη Λαίδη – Στέλλα Καραμπακάκη




“Τι κοινό μπορεί να έχει ένας άντρας με έναν σκύλο; Μπορείς να τους εκπαιδεύσεις και τους δυο ή είναι καλύτερα να μην προσπαθήσεις καν;”
Μετά το “Οι άντρες είναι σαν τα παπούτσια” η Στέλλα Καραμπακάκη συνεχίζει να σατιρίζει τις σχέσεις των δύο φύλων που είναι σαν του σκύλου με τη γάτα. Μια ειρωνική, χιουμοριστική, καυστική ματιά στον τύπο του άντρα που υπήρξε -και υπάρχει ακόμα- ως γέννημα-θρέμμα, όχι μιας γυναίκας, αλλά μιας εποχής: της εποχής του life-style και ενός τρόπου ζωής που τώρα πια φαίνεται πως φεύγει ανεπιστρεπτί.

Διαπροσωπικές σχέσεις, Πολύτροπον, 2012, 88 σελ.

Ένα μπακούρι στην Αθήνα – Στέλλα Καραμπακάκη




Στο κατώφλι της οικονομικής κρίσης, η πρωταγωνίστρια του βιβλίου αναζητά, αν όχι τον τέλειο άντρα, τουλάχιστον έναν σύντροφο. Οι παροιμίες της αθυρόστομης γιαγιάς της, που αναβλύζουν πηγαία σε κάθε δύσκολη κατάσταση, τη βοηθάνε να εκτονωθεί, και κάποιες φορές να βρει μια λύση στα προβλήματα επικοινωνίας των δύο φύλων. Η απολαυστική περιπλάνηση μιας σύγχρονης γυναίκας, με αυτοειρωνεία και καυστικό χιούμορ, στην Αθήνα λίγο πριν έρθουν τα πάνω-κάτω.

Χιούμορ, Πολύτροπον, 2013, 108 σελ.

Το μεγάλο τζέρτζελο – Στέλλα Καραμπακάκη

Πολιτική σάτιρα


Ανήσυχες μέρες, διαδηλώσεις, φλεγόμενες νύχτες, κοράκια, μολότοφ, δακρυγόνα, κυρίες της καλής κοινωνίας, αναρχικοί, παπάδες, μαύρες κάλτσες, θρησκόληπτες γριές και οι θεοί του Ολύμπου που κατεβαίνουν στην Αθήνα, ανακατεύονται όλοι μαζί στον φοβερό πόλεμο που έχει ξεσπάσει με κέντρο τα Εξάρχεια και εξαπλώνεται σ’ ολόκληρη τη χώρα, ίσως και την Ευρώπη.
Μια σουρεαλιστική, καυστική, μα πάνω απ’ όλα χιουμοριστική, πολιτική σάτιρα, για τις συγκρούσεις μεταξύ λαού και εξουσίας, καθώς και όλα εκείνα που θα μπορούσε να φέρει μαζί της μια κοκκινομάλλα που οι θαυμαστές της την ονόμασαν Επανάσταση.

Σάτιρα, Πολύτροπον, 2014, 140 σελ.

Οι άντρες είναι σαν τα παπούτσια #τοδύο – Στέλλα Καραμπακάκη




Ποιο παπούτσι διαλέγουν οι γυναίκες;
Το πιο φινετσάτο ή το πιο βολικό;
Δέκα χρόνια μετά, η Στέλλα Καραμπακάκη εξακολουθεί να εμπνέεται από τις ανθρώπινες σχέσεις και, με ισχυρή δόση σαρκασμού, μας συστήνει τους νέους ήρωες-παπούτσια στη ζωή της.
Ένα διαζύγιο, ένα πιπίνι, κάποιοι Πασόκοι, μία φίλη από το χωριό κι ένας λοστός, προσφέρουν άφθονο γέλιο.
Πολλά άλλαξαν μέσα σε αυτά τα χρόνια. Η οικονομική κρίση και η κατάρρευση του lifestyle και των media προκάλεσαν ανατροπές και στις σχέσεις. Όμως, μία σταθερά έμεινε ακλόνητη: τα παθήματα δεν γίνονται μαθήματα.

Διαπροσωπικές σχέσεις, Λυκόφως, 2018, 134 σελ.

Ζωή σε λόγου μας – Στέλλα Καραμπακάκη




Ένας ξεκαρδιστικός οδηγός για το πώς να ξεπεράσεις έναν χωρισμό
Φτάνει η άτιμη η ώρα που πρέπει να προχωρήσεις τη ζωή σου κάπως διαφορετικά απ’ ό,τι υπολόγιζες. Η ώρα της απώλειας. Το άλλο σου μισό σε χωρίζει και, αντί να το φάει το μαύρο χώμα, μένεις να σε τρώει η στενοχώρια που ζείτε χώρια κάτω απ’ τον ίδιο ουρανό.
Και, τώρα, πώς ξεπερνάς τον χωρισμό;
Υπάρχει σωστός και λάθος τρόπος;
Ποιος ξέρει το μυστικό για να ζήσουμε όλοι λίγο καλύτερα;
Ο χωρισμός έχει πέντε στάδια που μοιάζουν πολύ με τα στάδια του πένθους. Ακριβώς πέντε -όπως τα δάκτυλα μίας ανοιχτής παλάμης που στρέφεται προς το μέρος σου.
Ένας ξεκαρδιστικός οδηγός για το πώς να ξεπεράσεις έναν χωρισμό.

Διαπροσωπικές σχέσεις, Λυκόφως, 2019, 134 σελ.

Εξάρχεια City – Στέλλα Καραμπακάκη




Στη εξωτική πόλη των… Εξαρχείων όλα αποκτάνε το δικό τους ξεχωριστό χρώμα και το μόνο που μένει φαινομενικά το ίδιο στις καφετέριες, τα μπαράκια και τους δρόμους γύρω απ’ την πλατεία είναι η προσπάθεια των ανθρώπων να βρουν τον Έρωτα. Μόνο που αυτός, σαν να την έχει ακούσει λίγο περισσότερο, και όχι μόνο δεν τους φέρνει τα επιθυμητά αποτελέσματα, αλλά κάνει αποτυχημένους συνδυασμούς και στήνει κωμικοτραγικές ιστορίες γνωριμιών, προσφέροντας άφθονο γέλιο, αν όχι στους άμεσα εμπλεκόμενους, σίγουρα σε όλους τους υπόλοιπους.

Μια συλλογή χιουμοριστικών διηγημάτων για πρώτα ραντεβού που δεν τα ακολούθησαν δεύτερα, για σχέσεις που διαλύθηκαν δίπλα σε μαυρόασπρα graffiti και άδεια μπουκάλια μπύρας, για έρωτες που πνίγηκαν ανάμεσα σε αναθυμιάσεις και κοκτέιλ μολότοφ. Και όλα αυτά στο μέρος που η συγγραφέας θεωρεί το κέντρο του κόσμου: τα Εξάρχεια.

Διηγήματα, Λυκόφως, 2020, 106 σελ.

Ψυχολογία-Σχέσεις-Χιούμορ-Σάτιρα
Οι άντρες είναι σαν τα παπούτσια (2009), Πολύτροπον
Σαν τον Αλήτη με τη Λαίδη (2012), Πολύτροπον
Ένα μπακούρι στην Αθήνα (2013), Πολύτροπον
Το μεγάλο τζέρτζελο (2014), Πολύτροπον
Οι άντρες είναι σαν τα παπούτσια #τοδύο (2018), Λυκόφως
Ζωή σε λόγου μας (2019), Λυκόφως




Διηγήματα
Εξάρχεια City (2020), Λυκόφως

Συλλογικά έργα
Ένα ξωτικό στον κήπο της ουτοπίας (μαζί με Βασίλη Καραμπακάκη) (2010), Περίπλους

Μεταφράσεις
Ινστιτούτο Worldwatch: η κατάσταση του κόσμου 2008 – Συλλογικό (2008), Ευώνυμος Οικολογική Βιβλιοθήκη



Πηγές: Biblionet, Εκδόσεις Πολύτροπον, Λυκόφως

154 views.