Σπούδασε Ιστορία και Αρχαιολογία στο ΑΠΘ και έκανε μεταπτυχιακά στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδη. Δίδαξε Κλασική Αρχαιολογία στο ΑΠΘ.
Πατρών τριάντα τέσσερα (1993), Παρατηρητής
Από τη Σμύρνη δεν έρχονται πια καρτ ποστάλ (2008), Επίκεντρο
Στη δίνη του εμφυλίου (2016), Επίκεντρο
Αφηγήματα
Πλατεία Ναυαρίνου (2000), Παρατηρητής
Στάση Ευζώνων (2010), Επίκεντρο
Οι σοκολάτες του Σεφέρη (2011), Επίκεντρο
Δοκίμια-Μελέτες-Γλυπτική-Ιστορία
Η κοροπλαστική της Θεσσαλονίκης (1994), Παρατηρητής
Εικόνα και συναίσθημα σε μυθολογικούς αναγνωρισμούς (2004), Παρατηρητής
Εικόνα και συναίσθημα σε μυθολογικούς αναγνωρισμούς (2005), Επίκεντρο
Η κοροπλαστική της Θεσσαλονίκης (2005), Επίκεντρο
Η ανατολίζουσα Μακεδονία (2006), Επίκεντρο
Ιστορικά πρόσωπα στα αρχαία αγγεία (2007), Επίκεντρο
Στη Θεσσαλονίκη του μεγάλου πολέμου (2020), Επίκεντρο
Συλλογικά έργα
Αρχαία Μακεδονία VII: Η Μακεδονία από την εποχή του σιδήρου έως το θάνατο του Φιλίππου Β΄ (2007)
Μεταφράσεις
V. R. d’ A. Desborough Οι ελληνικοί σκοτεινοί αιώνες (1995)
Στη Θεσσαλονίκη του μεγάλου πολέμου – Στέφη Κόρτη-Κόντη
Στα χρόνια του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου συμμαχικές δυνάμεις κυρίως Γάλλων και Άγγλων αποβιβάζονται και στρατοπεδεύουν στη Θεσσαλονίκη, που γίνεται έτσι μια πολυάνθρωπη πολυπολιτισμική πόλη. Ο πόλεμος με τους Αυστριακούς και τους Βουλγάρους μαίνεται στα σύνορα με πολλές απώλειες, αλλά στο ενδιάμεσο οι στρατιώτες προσπαθούν να τον ξεχάσουν διασκεδάζοντας στα καφέ-σαντάν και τα καμπαρέ που έχουν ξεφυτρώσει στην πόλη. Ένας νεαρός Γάλλος αξιωματικός, ο Γκαστόν, ερωτεύεται μια ωραία Θεσσαλονικιά, την Άρτεμη, και κάνει όνειρα για μια ζωή μαζί της.
Η μεγάλη πυρκαγιά της Θεσσαλονίκης που ξεσπά τον Αύγουστο του 1917 αλλάζει τη μορφή της πόλης και τις ζωές των κατοίκων της, αλλά φέρνει πιο κοντά τους δυο ερωτευμένους. Πλάι τους υπάρχουν άλλα πρόσωπα με τις δικές τους ιστορίες που ζουν και κινούνται γύρω από τους πρωταγωνιστές. Όταν ο πόλεμος θα τελειώσει και οι ξένοι θα επιστρέψουν στις πατρίδες τους, οι δυο νέοι χωρίζονται προσωρινά, αλλά ελπίζουν ότι παρά τις μεγάλες δυσκολίες θα τα καταφέρουν τελικά να ξαναβρεθούν μαζί.
Ιστορία, Επίκεντρο, 2020, 224 σελ.
Στη δίνη του εμφυλίου – Στέφη Κόρτη-Κόντη
Το βιβλίο είναι ένα ιστορικό μυθιστόρημα που διαδραματίζεται στα χρόνια του Εμφυλίου στη Βέροια, στη Θεσσαλονίκη, στα βουνά της Ρούμελης και της Μακεδονίας, αλλά μας ταξιδεύει και έξω από την Ελλάδα στην Αλβανία και την Τσεχοσλοβακία. Οι δύο κεντρικοί ήρωες ανήκουν σε διαφορετικά στρατόπεδα, ο ένας είναι αξιωματικός του Εθνικού Στρατού, ενώ ο άλλος πολεμά με τους αντάρτες. Ο αξιωματικός ερωτεύεται την αδελφή του αντάρτη με κίνδυνο να καταστρέψει την καριέρα του, αν την παντρευτεί, ενώ ο αντάρτης ερωτεύεται μια χωριατοπούλα που έχει στρατολογήσει ο Δημοκρατικός Στρατός, κάτι που επίσης είναι απαγορευμένο.
Μέσα στα ταραγμένα χρόνια του Εμφυλίου παρακολουθούμε τις ζωές των ηρώων και των οικογενειών τους που προσπαθούν να επιβιώσουν και να κυνηγήσουν τα όνειρά τους παρά τις δυσκολίες που φαίνονται ανυπέρβλητες.
Μυθιστόρημα, Επίκεντρο, 2016, 192 σελ.
Οι σοκολάτες του Σεφέρη – Στέφη Κόρτη-Κόντη
…Κάπου-κάπου πηγαίνει επίσκεψη στο σπίτι του Χρήστου, για να πει δυο κουβέντες με τους δικηγόρους και να ακούσει ραδιόφωνο. Το προξενείο δεν διαθέτει ακόμη ραδιόφωνο. Θα φέρει ραδιόφωνο στο πρώτο ταξίδι του στην Αθήνα. Ο κύριος Σεφεριάδης είναι ένας ευγενικός νέος άνδρας τριανταέξι χρονών -δυο χρόνια μεγαλύτερος από τον Δημητρό- φαλακρός, λίγο παχουλός, αλλά γοητευτικός με μεγάλα εκφραστικά μάτια.
Πάντα κρατάει δυο μεγάλες ιταλικές σοκολάτες “Περουτζίνα” για την Καιτούλα, την εννιάχρονη κόρη της οικογένειας, και είναι πολύ καλοδεχούμενος επισκέπτης, θεωρούν τιμή τους που τους επισκέπτεται ο Γενικός Πρόξενος της Ελλάδος στην Κορυτσά! Δεν έχουν ιδέα ότι ο πρόξενος έχει κιόλας κάνει όνομα ως ποιητής με το ψευδώνυμο Γιώργος Σεφέρης!
Πεζογραφία, Επίκεντρο, 2011, 192 σελ.
Στάση Ευζώνων – Στέφη Κόρτη-Κόντη
“Δεν έχουμε πολύ καιρό που ήρθαμε σ’αυτό το σπίτι, Βασιλέως Γεωργίου 13, στάση Ευζώνων. Η πολυκατοικία είναι καινούρια με ασανσέρ και είναι η πρώτη φορά που μένω σε μια καινούρια πολυκατοικία. Η άλλη στην πλατεία Ναυαρίνου ήταν “μέγαρο ” από τα παλιά. Από το μπαλκόνι μας βλέπω όλη την Ευζώνων ως επάνω και ψηλά το βουνό. Κάτω, πέρα από την Βασιλέως Γεωργίου, είναι η θάλασσα. Αν και ο δρόμος δεν είναι πολύ φαρδύς, βλέπεις ένα μεγάλο κομμάτι από τη θάλασσα, πότε φουρτουνιασμένη γκρίζα, πότε ήρεμη, γαλάζια και χρυσαφένια από τον ήλιο.Και βλέπεις και καράβια, βαρκούλες και σημαδούρες. Κι όταν ανοίγεις την μπαλκονόπορτα, σε παίρνει η αψάδα της αρμύρας της. Και βλέπεις και την λεωφόρο, τα λεωφορεία -η στάση είναι σχεδόν μπροστά στο σπίτι μας…”
Αφήγημα, Επίκεντρο, 2010, 157 σελ.
Από τη Σμύρνη δεν έρχονται πια καρτ ποστάλ – Στέφη Κόρτη-Κόντη
Η αφήγηση ξετυλίγεται σε τέσσερις πόλεις, το Αϊδίνι, τη Σμύρνη, τη Λάρισα και τη Θεσσαλονίκη από τις αρχές του 20ού αιώνα ως τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Είναι μια αληθινή ιστορία.
Μια οικογένεια ζει τις ανατροπές που φέρνει η μικρασιατική καταστροφή και προσπαθεί να επιβιώσει σε αντίξοες συνθήκες.
Μέσα από το βιβλίο περνά η σύγχρονη ιστορία της Ελλάδας στα πιο κρίσιμα και ταραγμένα χρόνια της.
Μυθιστόρημα, Επίκεντρο, 2008, 212 σελ.
Ιστορικά πρόσωπα στα αρχαία αγγεία – Στέφη Κόρτη-Κόντη
Τα ιστορικά πρόσωπα που εικονίζονται στα αρχαία αγγεία, αν και είναι σχετικά λίγα, μας δίνουν μια ζωντανή επαφή με την ιστορία, αφού μας αποκαλύπτουν την μορφή που είχαν -ή τη μορφή που οι αγγειογράφοι τους έδωσαν – κάποια ιστορικά πρόσωπα. Για κάποια από αυτά έχουμε τις περιγραφές τους σε αρχαίες πηγές. Για τη μορφή του Αλεξάνδρου έχουμε όχι μόνο φιλολογικές μαρτυρίες, αλλά και πλήθος απεικονίσεις του σε διάφορες μορφές τέχνης. Για αρκετά όμως από τα πρόσωπα αυτά, ιδίως τους ίδιους τους αγγειογράφους, που είτε αυτοπροσωπογραφούνται είτε απεικονίζονται στα αγγεία των συναδέλφων τους, δεν θα γνωρίζαμε κάπως έστω τη μορφή τους παρά μόνο το έργο τους και το όνομά τους. Το πορτρέτα τους είναι μια καυτή επαφή με την ιστορική πραγματικότητα μιας εποχής πολύ μακρινής, που όμως έρχεται έτσι πολύ πιο κοντά μας.
Αρχαία Ελληνική Τέχνη, Επίκεντρο, 2007, 213 σελ.
Πηγές: Biblionet, Παρατηρητής, Επίκεντρο