Περισσότερα αποτελέσματα...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post

Deyteros.com

Ένα ταξίδι στ’ αστέρια της λογοτεχνίας!

Πάτροκλος Λεβεντόπουλος

Πάτροκλος Λεβεντόπουλος

Ο Πάτροκλος Λεβεντόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα.
Σπούδασε Αγγλική Φιλολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και ασχολήθηκε ιδιαίτερα με την αγγλική ποίηση και την μουσική του Μεσαίωνα και της Αναγέννησης. Δίδαξε στην Αθήνα και την Λέσβο, που την θεωρεί πνευματική, ιδιαίτερή του πατρίδα. Ασχολήθηκε επίσης με την ποιητική φωτογραφία, ενώ ποιήματά του έχουν δημοσιευθεί σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα κι έχουν μεταφραστεί στα γαλλικά, αγγλικά αλλά και σε άλλες γλώσσες.
Ποίηση
Ο ποιητής (1999), Εκδόσεις Καστανιώτη
Λεξιθήριο (2006), Γαβριηλίδης
Επιτύμβια (2010), Γαβριηλίδης
Ωδή στον Sergio Leone (2013), Γαβριηλίδης
Κακίες και ακακίες (2016), Γαβριηλίδης
Μικρές αγγελίες (2018), Μανδραγόρας

Συλλογικά έργα
Πρακτικά τριακοστού πρώτου συμποσίου ποίησης: Ποίηση και κρίση (2013), Μανδραγόρας

Μικρές αγγελίες – Πάτροκλος Λεβεντόπουλος

Μικρές αγγελίεςΣυνθέσεις


Αφιερωμένο στον Γιώργο Σουρή
και τον Κώστα Καρυωτάκη

ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΙΚΑ
ΜΕΤΑΛΛΙΚΗ ΕΠΙΓΡΑΦΗ ΣΕ ΝΟΜΙΜΟ ΙΑΤΡΕΙΟ ΟΔΟΝΤΟΓΙΑΤΡΟΥ
«ΠΡΟΣΟΧΗ, ΟΙ ΑΣΘΕΝΕΙΣ ΜΑΣ ΔΑΓΚΩΝΟΥΝ»

ΑΛΛΕΣ ΕΠΙΓΡΑΦΕΣ ΣΕ ΕΞΩΘΥΡΑ ΟΔΟΝΤΟΙΑΤΡΩΝ
«ΕΔΩ ΠΑΙΡΝΕΤΕ ΤΗΝ ΑΛΗΘΙΝΗ ΜΑΣΕΛΑ, ΟΧΙ ΨΑΡΟΚΑΣΕΛΑ»
«ΑΝ ΖΗΤΗΣΕΙΣ / ΘΕΛΕΙΣ (ΚΙ) ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ,
ΓΡΗΓΟΡΑ ΤΑ ΔΟΝΤΙΑ ΣΟΥ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ»

«ΔΟΣΗ ΑΝΤΙ ΟΔΟΝΤΟΣ, κι ΕΓΚΑΙΡΗ ΞΕΧΡΕΩΣΗ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΑΙΩΝΟΣ»

ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΤΑΛΟΓΟ ΓΡΑΦΕΙΩΝ ΤΕΛΕΤΩΝ
I. ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΕΛΕΤΩΝ «Το Ατελεύτητον»
«Τέλος καλό, όλα καλά»
«Vita brevis ars longa»

Διότι ΠΕΡΑ ΕΚΕΙ ΣΤΟ ΑΧΑΝΕΣ – ΔΩΡΕΑΝ ΣΕΡΒΙΡΕΤΑΙ Ο ΚΑΦΕΣ
ΓΡΑΦΕΙΟΝ ΓΑΛΗΝΙΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΩΝ (διατίθενται) μεζονέτες κάτωθεν της χλόης με μεταφυσικές καλλιέργειες αλόης.

II. ΓΡΑΦΕΙΟΝ ΤΕΛΕΤΩΝ «ΟΙ ΚΑΤΩ ΣΕΥΧΕΛΛΕΣ»
«ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟ ΙΛΑΡΟΝ ΦΟΒΟΝ ΕΧΕΙ»
«Low and High Life- Style Funerals.»

Αναλαμβάνονται undergroundRaveParty -Εξορκισμοί — απόκοσμοι μεταφυσικοί στολισμοί, κ.λ.π από πνευματιστές και αναγνωρισμένα μέντιουμ, συνεργάζονται εξειδικευμένοι καντηλανάφτες και ευσυνείδητοι επαγγελματίες νεκροθάφτες, τιμές μεταφυσικά προσιτές. Με extra χρέωση μεταξωτά σάβανα Αβάνας και μουσική υπόκρουση παβάνας κατά την μετακόμιση στην τελευταία κατοικία.

III. ΓΡΑΦΕΙΟΝ ΤΕΛΕΤΩΝ «ΤΟ ΘΥΜΑΡΙΣΙΟ»
Αναλαμβάνονται μεταθανάτιες φορολογικές υποθέσεις,
Ανακαινίσεις οικογενειακών τάφων, ανασύσταση λειψάνων
με πρωτότυπη φαντεζί διακόσμηση οστεοδόχων, διοργάνωση εποχιακών μνημοσύνων με την επαγγελματική χορωδία χήρων και χηρών «ο Χάρων» και την παιδική χορωδία του ορφανοτροφείου εγκαταλειμμένων αγγέλων. Πραγματοποιούνται επίσης λιτανείες και βεγγέρες μνημοσύνων, αυθεντικά σπαρακτικά μανιάτικα μοιρολόγια για όλα τα βαλάντια, και παρακλήσεις υπέρ χρεωμένων, εξαθλιωμένων και υποπιστωμένων εξαγριωμένων ως και πάντων των εκτεθειμένων.

ΖΗΤΗΣΗ –μικρές αγγελίες
Ζητείται ποιητής μαθηματικός
με γνώσεις ξηρών καρπών για την παραγωγή και συσκευασία καινοφανών ποιητικών εδεσμάτων. Γράψτε CV για τα περιοδικά «Ο λιναρόσπορος», «Το χαρούπι» Βλήμα ή ταλέντο στο ίδιο χωράνε κιούπι. ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ: «Αν δεν το διαβάσεις, δεν θα κουνήσεις ρούπι» γράψτε για κυρία Κούτσυ Φτύστου ή κ. Μάρα Βλήμα. Υποχρεωτική αναγραφή στο εξωτερικό του φακέλου ότι το χειρόγραφο μπορεί να περιέχει και δείγματα ξηρών καρπών ή σπόρους κριθαριού και σόγιας μαζί με τους στίχους.

Ποίηση, Μανδραγόρας, 2018, 61 σελ.

Κακίες και ακακίες – Πάτροκλος Λεβεντόπουλος

Κακίες και ακακίες


ΘΕΙΚΗ ΠΡΟΤΡΟΠΗ
Ε λοιπόν αφού το παραδέχεσαι ότι ο ρεαλισμός
είναι οφθαλμαπάτη,
άρον το ποίημά σου και περιπάτει.

Ποίηση, Γαβριηλίδης, 2016, 68 σελ.

Ωδή στον Sergio Leone – Πάτροκλος Λεβεντόπουλος

Ωδή στον Sergio


DIO PERDONNA, IO NO!
Κάποτε στην αναζήτηση κλίματος εκτόνωσης
και συναινετικής ψυχαγωγίας
γέμιζαν τα ταμεία από κόσμο λαϊκής παιδείας
όταν οι άδειοι κάλυκες πέφτανε βροχή
η δράση έφερνε την πολυπόθητη κάθαρση
όταν ο Terence Hill έκανε τον Bud Spencer έξω φρενών
και τότες στο σαλούν τα έκαναν θρύψαλα
όταν με ένα αντιηρωικό σινιάλο σάλπισμα
γενικευόταν το κακό
οι γροθιές έπεφταν σύννεφο
και αύρα αισιοδοξίας σκόρπιζαν
στο καταπιεσμένο νεανικό κοινό.
Μετά βίας έκρυβα την διπλή μου ιδιότητα
όμως σπάνια οι άλλοι διέκριναν
αν την συγκεκριμένη σκηνή
υποδυόταν ο σωσίας μου ή εγώ
και σε οποιαδήποτε ερώτηση
διπλωματικά απαντούσα:
Il mio nome e Nessuno!

Ποίηση, Γαβριηλίδης, 2013, 53 σελ.

Επιτύμβια – Πάτροκλος Λεβεντόπουλος

Επιτύμβια

Ποίηση, Γαβριηλίδης, 2010, 50 σελ.

Λεξιθήριο – Πάτροκλος Λεβεντόπουλος

Λεξιθήριο


ΕΚ ΤΟΥ ΑΣΦΑΛΟΥΣ
Θεατής μιας άθικτης ζωής στα δρώμενα του χρόνου.
Στον καθρέφτη της γραφής έκοψα την κεφαλή της Μέδουσας
Σαν τρόπαιο αποτρόπαιο φυγής
Κι από λεηλατημένα ερείπια ζωής
Ανέσυρα το πετρωμένο είδωλο του χρόνου.
(από τη σελ. 16 του βιβλίου)

Ποίηση, Γαβριηλίδης, 2006, 47 σελ.

Ο ποιητής – Πάτροκλος Λεβεντόπουλος

Ο ποιητής


Αυθαίρετος και αυτοχρισμένος Μεσσίας της χαμένης μας συγκίνησης, ο ποιητής, παίζοντας την κοσμογονική του άρπα, λειτουργεί σαν συνειδητή, αυτοδίδακτη ουτοπία, δηλαδή αυθεντική πνευματική δημιουργία μες στον τεχνοκρατούμενο κόσμο. Είναι το έπος του ανθρώπου καλλιτέχνη που εναντιώνεται σε κάθε υπέρβαση πνευματικής εξουσίας.
Ο ποιητής υπερασπίζεται την παρθενικότητα του βλέμματός του από κάθε υστερόβουλη αξιοποίηση της τέχνης του. Η κοσμογονία του και η μυθοπλασία του ταυτίζονται με την ίδια αγωνία της ποίησης, με την ανάγκη για εσωτερικη αρμονία στη ζωή μας, ενώ δρομολογούνται δραματικές εξελίξεις στο χάραμα του εικοστού πρώτου αιώνα.
Πρωτόγονος αισθηματίας, ντυμένος με τις λυρικές του τις προβιές και κρατώντας της ουτοπίας το τόξο, περιφέρεται σαν αισθητικός συνωμότης μέσα στα τοπία της κυβερνητικής. Αυτή του η στάση, παρ’ όλη την μοναχικότητά της και την αισθητική της ιδιοτέλεια, αποτελεί αντίλογο στις μαζικές ψυχώσεις της εποχής μας. Με την αισθητική του ουτοπία ο ποιητής επανακτά το χαμένο Παράδεισο της παρθενικής συγκίνησης και δημιουργίας.
Π.Λ.

Ποίηση, Εκδόσεις Καστανιώτη, 1999, 50 σελ.

Πηγές: Biblionet, Εκδόσεις Καστανιώτη, Γαβριηλίδης, Μανδραγόρας