Περισσότερα αποτελέσματα...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post

Deyteros.com

Ένα ταξίδι στ’ αστέρια της λογοτεχνίας!

Μπάμπης Καββαδίας

Μπάμπης Καββαδίας

«Γεννήθηκα στην Αθήνα και μεγάλωσα στο Αίγιο.
Σπούδασα στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών. Υπήρξα μέλος της Συντακτικής Επιτροπής του «Οδηγητή».
Από τις εκδόσεις ΕΝΤΟΣ κυκλοφορεί το ιστορικό μυθιστόρημά μου με τίτλο «Αριστοφάνη απολογήσου». Με το έργο αυτό συμμετείχα στον 32ο Πανελλήνιο Λογοτεχνικό Διαγωνισμό (2013) της Πανελλήνιας Ένωσης Λογοτεχνών, όπου μου απονεμήθηκε το Β΄ Βραβείο Μυθιστορήματος (τίτλος του στο Διαγωνισμό: «Με το κεφάλι στο κούτσουρο»).
Από τις εκδόσεις Εντύποις κυκλοφορεί το δεύτερο ιστορικό μου μυθιστόρημα, “Η Σπάθη του Μυρά”, το οποίο κατέκτησε το τρίτο βραβείο στην κατηγορία Μυθιστορήματος του λογοτεχνικού διαγωνισμού “Ασημένια Σελίδα ΙΙ”, αλλά και το φωτογραφικό μου λεύκωμα “Φως και Σκοτάδι στη Ρώμη του Καραβάτζο” με ντοκουμέντα από την ζωή του σπουδαίου ζωγράφου την περίοδο που ζούσε και δημιουργούσε στη Ρώμη, συνοδευμένα από φωτογραφίες μου που δείχνουν πώς είναι σήμερα τα σημεία της πόλης που αναφέρονται στα ντοκούμεντα.
Διηγήματά μου έχουν βραβευτεί σε διαδικτυακούς λογοτεχνικούς διαγωνισμούς και συμπεριλήφθηκαν σε συλλογές («Στο μυαλό»: διάκριση στον δεύτερο διαγωνισμό σύντομου διηγήματος των εκδόσεων “Παράξενες Μέρες” και της ιστοσελίδας eyelands με θέμα “Χειμώνας”, 2014. «Η Απελευθέρωση»: δεύτερο βραβείο στον Α´ Λογοτεχνικό Διαγωνισμό Διηγήματος El Greco των εκδόσεων “Ρώμη”, 2014).»
Μυθιστορήματα
Αριστοφάνη απολογήσου (2014), Εντός
Η Σπάθη του Μυρά (2017), Εντύποις

Βιογραφίες-Ζωγράφοι
Φως και σκοτάδι στη Ρώμη του Καραβάτζο (2020), Εντύποις

Βραβεία-Διακρίσεις
Η Σπάθη του Μυρά – 3ο Βραβείο μυθιστορήματος στο διαγωνισμό “Ασημένια Σελίδα 2”

Συλλογικά έργα
El Greco, Α΄λογοτεχνικός διαγωνισμός διηγήματος (2014), Ρώμη

Φως και σκοτάδι στη Ρώμη του Καραβάτζο – Μπάμπης Καββαδίας

Φως και


Μια σημερινή φωτογραφική περιπλάνηση στα μέρη που σύχναζε ο Καραβάτζο όσο ζούσε και δημιουργούσε στη Ρώμη, με οδηγό ανέκδοτα μέχρι τώρα στην Ελλάδα κείμενα και ντοκουμέντα της εποχής του (βιογραφίες συγχρόνων του, αστυνομικά αρχεία, επιστολές κλπ).

Μέσα από τα ντοκουμέντα φωτίζεται η ταραχώδης ζωή του ζωγράφου Μικελάντζελο Μερίζι, γνωστότερου ως Καραβάτζο, την περίοδο που δημιουργούσε στη Ρώμη (1596-1606): Οι έντονες σχέσεις με τους άλλους ζωγράφους και με τον υπόκοσμο της Παπικής πρωτεύουσας, οι καθημερινές συνήθειές του, όσα έβλεπε και αποτύπωνε μαεστρικά στους καμβάδες του.

Στις εκατό φωτογραφίες που συνοδεύουν τα κείμενα γίνεται απόπειρα να αφουγκραστούμε την παρουσία του ζωγράφου τέσσερις αιώνες αργότερα στα σημεία που στάθηκε, που συνεπλάκη σε αιματηρούς καυγάδες, που ερωτεύτηκε, που χάρηκε, που πόνεσε. Να ακολουθήσουμε τις διαδρομές που ακολουθούσε κι αυτός στις περιπλανήσεις του στην Αιώνια Πόλη.

“Με αυτόν τον τρόπο η απλή σύλληψη της φωτογράφισης των κτιρίων και των τοπίων της Ρώμης, όπου έδρασε ο Καραβάτζο, καθίσταται όχι αναπαράσταση, αλλά κατάδυση σε μία κατάσταση του είναι (state of being): επίγνωση της παραδοχής ότι ένα “κοινωνικό άτομο” ως φορέας- θραύσμα της ολότητας δύναται να συγκροτηθεί σε πολλαπλά βιωματικά και ιστορικά επίπεδα το καθένα από τα οποία διατηρεί την αυτονομία του, τελώντας με τα υπόλοιπα σε σχέση διαλεκτικής έντασης…

Πρόκειται λοιπόν για στιγμές ζωής στην σύγχρονη Ρώμη, συγκεκριμένα και συνειδητά κατασκευασμένες από την συλλογική οργάνωση η οποία φαντασιακά έχει συντεθεί με πρωτοβουλία και ευθύνη του συγγραφέα του παρόντος λευκώματος ως ενιαία ατμόσφαιρα μεταξύ του ιδίου και της βιωμένης αισθητικής των έργων του Καραβάτζο. Συνεπώς έχουμε να κάνουμε με την ανάδυση ενός ορίζοντα γεγονότων τα οποία διαπλέκονται με παιγνιώδη τρόπο μεταξύ τους.

Αυτό το παιχνίδι κυριαρχείται από την αίσθηση του διαρκούς συγχρονισμένου ανεβοκατεβάσματος στα ρευστά πλαίσια του οποίου υφίστανται γεγονότα τα οποία λέγονται, αλλά δεν γίνονται, και άλλα τα οποία γίνονται, αλλά δεν λέγονται. Και σε αυτήν ακριβώς την τομή είμαστε ικανοί να ψηλαφήσουμε τον Καραβάτζο.”

(από την εισαγωγή του Αθανάσιου Πάνου, διδάκτορα Μεσαιωνικής Ευρωπαϊκής Ιστορίας στο ΕΚΠΑ)

Μετάφραση: Μπάμπης Καββαδίας
Φωτογράφος: Μπάμπης Καββαδίας
Εισαγωγή: Αθανάσιος Πάνος

Βιογραφίες, Ζωγράφοι, Εντύποις, 2020, 168 σελ.

Η Σπάθη του Μυρά – Μπάμπης Καββαδίας

Η Σπάθη


Το φθινόπωρο του 2015, απεβίωσε ο υπέργηρος μεγαλοκτηματίας Μπερνάρ Φιλιπποτώ. Απόγονος παλιών Γάλλων ευγενών, είχε κληρονομήσει από την οικογένειά του, πέρα απ’ τα πλούτη που είχαν αποφέρει οι αχανείς της αμπελώνες, και μια τεράστια συλλογή, αποτελούμενη από αντίκες, όπλα, έργα τέχνης και αρχαία. Λόγω αυτής της συλλογής, η επιβλητική πατρογονική του βίλα έξω από την Ωζέρ έμοιαζε με μικρό μουσείο -απρόσιτο βέβαια στ’ αδιάκριτα μάτια του λαουτζίκου. Το μεγαλύτερο μέρος της συλλογής αποτελείτο από αντικείμενα που είχε συγκεντρώσει ο μακρινός πρόγονος του Μπερνάρ, Αλεξάντρ Φιλιπποτώ…

3o Βραβείο μυθιστορήματος στο διαγωνισμό “Ασημένια Σελίδα 2”

Μυθιστόρημα, Εντύποις, 2017, 230 σελ.

Αριστοφάνη απολογήσου – Μπάμπης Καββαδίας

Αριστοφάνη


Εξαιρετικά επίκαιρο μυθιστόρημα που μας μεταφέρει στην Αρχαία Αθήνα, το 426 π.Χ. Παρακολουθούμε τη σύγκρουση του Αριστοφάνη και του Κλέωνα, δυο γιγάντων της πολιτικής ζωής.
Ο Αριστοφάνης με την κωμωδία “Βαβυλώνιοι” που παρουσίασε στα Μεγάλα Διονύσια κριτικάρει τον Κλέωνα για την αδίστακτη πολιτική του απέναντι στους συμμάχους. Στηλιτεύει τον πολεμοχαρή χαρακτήρα του, τον τυχοδιωκτισμό και την ιδιοτέλειά του.
Ο Κλέωνας κατηγορεί και οδηγεί σε δίκη τον Αριστοφάνη, γιατί με την κωμωδία εξέθεσε την Αθήνα, παρουσιάζοντάς την να συμπεριφέρεται δεσποτικά απέναντι στους συμμάχους.
Ο αναγνώστης μέσα από μια πολύκροτη δίκη θα μάθει πολλά για την αθηναϊκή ζωή, τον Πελοποννησιακό πόλεμο, το πολιτειακό σύστημα, τη δημοκρατία που έχει παραδοθεί στα χέρια των δημαγωγών, την πάλη “δημοκρατικών”-“ολιγαρχικών” που είχε τελικά ως θύματα τον αθηναϊκό λαό.
Παράλληλα, παρουσιάζονται ανάγλυφα η φιλοσοφική σκέψη του Αριστοφάνη, αλλά και οι αντιλήψεις του για τη Γυναίκα, την Ηδονή και τον Έρωτα.
Το βιβλίο αυτό, καλογραμμένο και ευκολοδιάβαστο, απευθύνεται τόσο στους λάτρεις της σύγχρονης ελληνικής λογοτεχνίας όσο και σε αυτούς που επιθυμούν να γνωρίσουν με εύκολο και γρήγορο τρόπο το Αριστοφανικό έργο.

Μυθιστόρημα, Εντός, 2014, 213 σελ.

Πηγές: Biblionet, Εντός, Εντύποις