Σπούδασε Γαλλική φιλολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και εργάστηκε για δέκα χρόνια σε σχολεία της περιφέρειας. Στη συνέχεια ασχολήθηκε επαγγελματικά με τη δημοσιογραφία, στα περιοδικά “Ένα”, “Ταχυδρόμος”, “Marie Claire” και στις εφημερίδες “Το Ποντίκι”, “Το Βήμα” και “Τα Νέα”. Σήμερα αρθρογραφεί στην “Athens Voice” και στα “Νέα” και συνεργάζεται με την επιθεώρηση “The Books’ Journal”. Σε αθηναϊκές σκηνές έχουν ανεβεί ώς σήμερα τα θεατρικά της έργα: “Διανυκτερεύον”, 1984, “Προσπερίνα”, 1989, “Φανερωμένη”, 1989, “Τα δροσερά σου υπόγεια”, 1992 και “Οδός Πολυδούρη”, 2012. Το τελευταίο μεταφράστηκε και εκδόθηκε στα γαλλικά από τον Μισέλ Βόλκοβιτς με τίτλο “Ne m’envoyez pas des fleurs” (εκδ. Le Miel des Anges, 2018). Στην Ελλάδα έχουν εκδοθεί η συλλογή χρονογραφημάτων της “Γυναίκα μετρίου αναστήματος” (εκδ. Πατάκη, 2013), δύο θεατρικά της έργα σε ενιαία έκδοση με τίτλο “Καρφίτσες στα γόνατα” (εκδ. Το Ροδακιό, 2015) και το “Δέντρα, πολλά δέντρα”, η πρώτη της πεζογραφική απόπειρα (εκδ. Πόλις, 2018). Έχει μεταφράσει από τα γαλλικά βιβλία πεζογραφίας των Patrick Modiano, Leila Slimani, Joann Sfar, κ.ά.
Ανάπτυγμα βατράχου (2021), Στερέωμα
Θεατρικά έργα
Διανυκτερεύον (1986)
Η Προσπερίνα και ο ναύτης (2006)
Καρφίτσες στα γόνατα (2015), Το Ροδακιό
Πεζογραφία
Δέντρα, πολλά δέντρα (2018), Πόλις
Η μέθοδος της μπουρμπουλήθρας (2020), Πόλις
Χρονογραφήματα
Γυναίκα μετρίου αναστήματος (2013), Εκδόσεις Πατάκη
Συλλογικά έργα
7 αναζητήσεις (2020), Κάπα Εκδοτική
Μεταφράσεις
Patrick Modiano, Για να μη χάνεσαι στη γειτονιά (2015), Πόλις
Norðdahl, Eiríkur Örn, Illska (2017), Πόλις
Sfar, Joann, Πώς να μιλήσεις για τον πατέρα σου; (2018), Πόλις
Slimani, Leila, Ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες (2019), Στερέωμα
Turckheim, Emilie de, Ο πρίγκιπας με το φλιτζανάκι (2020), Πόλις
Ανάπτυγμα βατράχου – Ρούλα Γεωργακοπούλου
Προϊόν ακραίας βούλησης αλλά και απόλυτης διαθεσιμότητας προς τη μυθοπλαστική δύναμη του τυχαίου, το «Ανάπτυγμα βατράχου» καταγράφει την απρόοπτη αλλά εντελώς πιθανή συνάντηση δύο θαλασσών, του Βόρειου Παγωμένου Ωκεανού με τα νερά της Μεσογείου και των ανθρώπων τους. Στο περιθώριο αυτού του συναπαντήματος, ο Γιον Γκάμπριελ Μπόρκμαν διασταυρώνεται με τους Υδραίους ναυτικούς, η νευροεπιστήμη με τον ερμητισμό, το κρανίο του Γιόρικ με τους Νορβηγούς μεταλλωρύχους κι ένα αμφίβιο μεταμορφώνεται σε παπαγάλο και τούμπαλιν. Ο ελεύθερος συνειρμός μοχλεύεται από την αναγνωστική ανεξιθρησκεία της συγγραφέως και το χιούμορ διαπερνά ένα έργο που, πάνω απ’ όλα, είναι ένα πανηγύρι της γλώσσας.
Ελληνική Πεζογραφία
Νουβέλα, Στερέωμα, 2021, 56 σελ.
Η μέθοδος της μπουρμπουλήθρας – Ρούλα Γεωργακοπούλου
Η μέθοδος της μπουρμπουλήθρας είναι ένα ποιητικό πεζό που γράφτηκε παράλληλα με την εξέλιξη της πανδημίας και συνδέει την Ιστορία και τις ιστορίες της, τα οικιακά φαντάσματα και τους απόηχους της παιδικής ηλικίας, τον τραχύ ρεαλισμό της υγειο-νομικής κρίσης με το φανταστικό και το ονειρικό στοιχείο. Ένα λούνα παρκ επάλληλων ιστοριών που ξεκινούν από ένα σπίτι της Αθήνας υπό συνθήκες αναγκαστικού εγκλεισμού και εξακτινίζονται στο ακινητοποιημένο παρελθόν και στο ρευστό μέλλον. Ένα παιχνίδι με μαγικές εικόνες, μισοτελειωμένα παζλ, ζογκλέρ, καθρέφτες, ατίθασα αιλουροειδή και αναγεννησιακούς μηχανισμούς σε αεικίνητη λειτουργία, που το συνέχει η δύναμη του συνειρμού και η ανώτερη πραγματικότητα των συσχετισμών.
Πεζογραφία, Πόλις, 2020, 72 σελ.
Δέντρα, πολλά δέντρα – Ρούλα Γεωργακοπούλου
Ανατομία της πιο ουσιαστικής σχέσης της ζωής μας –της σχέσης με τη μητέρα– και ταυτόχρονα ύστατος αποχαιρετισμός, κατάδυση στον αυτό, οικογενειακή ιστορία και ανασύνθεση μιας εποχής, είναι το βιβλίο της Ρούλας Γεωργακοπούλου. Αστείο και τρομερό, συγκινητικό και σκληρό, δεν μιλάει απλώς για τη βιολογική μητέρα, φορέα της επιθυμίας και της απαγόρευσης, αλλά για το «μητρικό», τη βάση, δηλαδή, πάνω στην οποία στηρίζεται το αίσθημα ότι υπάρχουμε, τα όνειρα, οι σκέψεις μας, η δυνατότητά μας για δημιουργία. Ένας κόσμος αινιγματικός, μαγικός, κάποτε απροσπέλαστος, ζωντανεύει με απαράμιλλη χάρη γραφής, ψυχαναλυτική ένταση και σουρεαλιστική φαντασία.
Πεζογραφία, Πόλις, 2018, 74 σελ.
Καρφίτσες στα γόνατα – Ρούλα Γεωργακοπούλου
Δυο «συνηθισμένες» γυναίκες, πωλήτρια και πελάτισσα, συναντιούνται σε έναν χώρο εκτός τόπου και χρόνου, που είναι ένα διανυκτερεύον κατάστημα γυναικείων ρούχων, κάτω από το οποίο περνάει ο ηλεκτρικός. Η πελάτισσα επείγεται να βρει το οριστικό ρούχο της, την αποκρυσταλλωμένη εικόνα του σώματος εαυτού – καινούργιου ρόλου, ενώ η πωλήτρια- ψυχοπομπός διατηρεί την εξουσία και τη γοητεία του θανάτου και της αναγέννησης!
Δοκιμάζοντας συνεχώς ρούχα, μεταφέρουν όλη τη γκάμα των συναισθημάτων και τις τεχνικές παιχνιδιού, που είναι απαραίτητα στοιχεία κάθε πρόβας, είτε είναι πρόβα θεάτρου, είτε πρόβα θανάτου και αλλαγής. Όταν η πελάτισσα, που ήδη έχει “γράψει” το μικρό της μονόπρακτο, βρει το νέο της “ρούχο” «επιστρέφει» με τον «ηλεκτρικό»… το έσχατο όχημα…. «πίσω» στο μικρό της σπίτι, όπου «συγκατοικεί» με τα δυο της ζωγραφικά έργα: Τον ναύτη του Τσαρούχη και την Προσπερίνα (Proserpine του Dante Gabriel Rosseti)τα οποία αλωνίζουν πέρα δώθε διεκδικώντας ζωτικό χώρο.
Ο ναύτης με την ελληνικότητά του απαιτεί σεβασμό ως εθνικό και ερωτικό σύμβολο, όμως η παμπόνηρη “δυτική” Προσπερίνα με την κοφτερή της γλώσσα, αναστρέφει όλες τις βεβαιότητες και “υπαγορεύει” στην πελάτισσα -αφηγήτρια, ενα καινούργιο μονόπρακτο, που αυτήν την φορά θα είναι μια ξεκαρδιστική κωμωδία!
Θεατρικό, Το Ροδακιό, 2015, 82 σελ.
Γυναίκα μετρίου αναστήματος – Ρούλα Γεωργακοπούλου
Δέκα χρόνια χρονογραφήματα
Το χρονογράφημα, υποχρεωμένο καθώς είναι ν΄αρπάξει την αλήθεια της ημέρας και να διαψευστεί την επομένη, είναι το πιο θνητό ανάμεσα στα θνητά της δημοσιογραφίας. Η σύντομη ζωή του είναι ωστόσο συναρπαστική, αφού έχει το μοναδικό προνόμιο να συνδιαλέγεται προσωπικά με τους αναγνώστες του ημερήσιου Τύπου και να ευθύνεται για την καλή τους διάθεση ή την κακοκεφιά τους. “Η γυναίκα μετρίου αναστήματος” είναι ένα ανθολόγιο από 200 χρονογραφήματα της Ρούλας Γεωργακοπούλου τα οποία δημοσιεύτηκαν στην εφημερίδα “Τα Νέα” από το 2002 μέχρι σήμερα. Πίσω από τις μεταμορφώσεις και τα τεχνάσματα τους βρίσκεται η πρόσφατη Ιστορία μας, ιδωμένη από το ύψος μιας “γυναίκας μετρίου αναστήματος”. Περιθώρια στατιστικού λάθους, ευτυχώς, απεριόριστα.
Χρονογραφήματα, Εκδόσεις Πατάκη, 2013, 254 σελ.
Πηγές: Biblionet, Το Ροδακιό, Εκδόσεις Πατάκη, Athensvoice, Στερέωμα